Chestionar Proceduri operaționale IKARUS FLIGHT SCHOOL 0% 0 votes, 0 avg 622 Ikarus Flight School Proceduri operaționale 1 / 109 PO_80. Turbulența de siaj este cauzată de c) turbulențe de vânt în partea a lanțului muntos. a) forfecarea vântului la vârful aripii unui avion. d) compensarea presiunii la vârful aripii unui avion. b) explozie în spatele unui motor cu turbină. 2 / 109 PO_41. Când operați la un aerodrom controlat, punctele de asteptare: b. Sunt vopsite în galben și au luminile albastre pentru oprire d. Sunt acolo pentru a vă ajuta să navigați în jurul aeroportului a. Pot fi traversate cat timp suntem atenti c. Pot fi traversate numai cu clearance-ul ATC și constau din linii galbene solide și linii întrerupte 3 / 109 PO_1. Când o aeronavă „ușoară” decoleaza dintr-o poziție intermediară pe aceeași pistă după decolarea unui avion „greu”, distanța minimă recomandată este: d. 2 minute b. 3 km c. 3 minute a. 2 nm 4 / 109 PO_9.Cerințele de navigabilitate (BCAR Secțiunea A Capitolul 6-2) permit efectuarea unor ajustări minore la un sistem de control daca acesta este departe de bază. A doua parte a inspecției duplicat poate fi efectuată: c. Când avionul se întoarce la bază d. De către un pilot autorizat pentru tipul de aeronavă în cauză b. De un inginer autorizat pentru tipul de aeronavă în cauză a. Numai de către căpitanul aeronavei 5 / 109 PO_87. Un avion ușor intenționează să aterizeze în spatele unui avion comercial care aparține categoriei turbulenței de siaj „medie” sau „grea” pe o pistă lungă.; Cum se poate evita turbulența de siaj a aeronavei comerciale? a) Prin efectuarea unei apropieri abrupte și a unei aterizări lungi, atingând în spatele punctului de contact al trenului de fata al avionului d) Prin apropiere superficială și aterizare foarte scurtă. Avionul ușor ar trebui să poată opri înainte de a ajunge la punctul de aterizare al avionului c) Făcând o apropiere superficială și o aterizare lungă, atingând în spatele punctului de touchdown al trenului de fata a avionului b) Prin apropiere abruptă și aterizare foarte scurtă. Avionul ușor ar trebui să poată opri înainte de a ajunge la punctul de aterizare al avionului 6 / 109 PO_39. În cazul în care trebuie să amerizeze, atunci când sunt prezente vânturi ușoare, un pilot ar trebui să urmărească: a. Amerizare în val c. Amerizare paralel cu valul, ideal într-un jgheab/albie d. Amerizare în vânt ignorând direcția valului b. Amerizare paralel cu valul, ideal pe o creastă 7 / 109 PO_54. Cum ar trebui efectuate plecările în apropierea satelor? b) Scăzut și rapid între sate d) Satele ar trebui să fie înconjurate și traversate la o altitudine suficientă a) Lent cu o viteză redusă de rotație a elicei c) Urcarea și schimbările de direcție trebuie făcute cât mai lent posibil 8 / 109 PO_65. O forfecare a vântului este c) modificare verticală sau orizontală a vitezei vântului și a direcției vântului. d) un fenomen meteorologic de vânt în pantă descendentă în Alpi. b) schimbare a vitezei vântului mai mare de 15 kt. a) creștere lentă a vitezei vântului la altitudini peste 13000 ft. 9 / 109 PO_48. În urma aterizării forțate, sub rezerva circumstanțelor speciale și a procedurilor din lista de verificare de urgență a aeronavei, care dintre următoarele sunt corecte în ceea ce privește evacuarea aeronavei? i. Pasagerii trebuie evacuați în vântul aeronavei; ii. Evacuarea ar trebui să aștepte până când ATC sau Serviciul de Pompieri dau autorizație; iii. Pasagerii trebuie evacuați în direcția opusa vântului aeronavei; iv. Sistemele aeronavei trebuie lăsate în funcțiune pentru a facilita îndepărtarea acesteia; v. Extinctorul și trusa de prim ajutor trebuie luate, dacă este posibil; vi. Sistemele aeronavei ar trebui să fie închise pentru a face aeronava în siguranță b. (ii), (iv) și (vi) a. (i), (ii) și (v) d. (iii), (v) și (vi) c. (i), (v) și (vi) 10 / 109 PO_27. Ceea ce urmează este o definițiea ce? “Lungimea cursei de decolare disponibila plus lungimea oricărei opriri disponibile”. c. Distanța de decolare disponibilă (TODA) b. Cursa de decolare disponibilă (TORA) a. Distanța de oprire accelerată disponibilă (ASDA) d. Distanță de urgență disponibilă (EDA) 11 / 109 PO_37. Cea mai probabilă consecință inițială a întâlnirii cu rafala de vant ar fi: b. Aer calm a. O scădere a vitezei aerului d. O rată crescută de coborâre c. O creștere a vitezei aerului 12 / 109 PO_31. Care este definiția „Pilot-in Command”? a. Persoana care zboară aeronava b. Persoana care autorizează zborul c. Cel mai experimentat pilot din avion d. Pilotul responsabil de operarea și siguranța aeronavei 13 / 109 PO_103. Ce acoperire minimă cu gheață sau zăpadă trebuie acordată pentru a numi o pistă „contaminată”? a) 50% b) 25% c) 10% d) 75% 14 / 109 PO_17. Contaminarea unei piste cu apa care mai este este descrisă ca fiind „inundată” înseamnă că: d. Pista este îmbibată și nu poate fi folosită b. Este vizibilă o mare apă stătătoare a. Pista este complet acoperită cu apă stătătoare c. Sunt vizibile pete semnificative de apă stătătoare 15 / 109 PO_44. Care dintre următoarele afirmații sunt corecte? Când pilotați un avion cu un singur motor peste apă, vesta de salvare: v. Ar trebui să fie umflata numai în afara aeronavei d. (ii) și (iv) iv. Ar trebui să fie umflata pe măsură ce avionul aterizeaza i. Ar trebui purtata de pilot a. (ii) și (v) c. (iii) și (iv) iii. Ar trebui transportata în aeronavă, câte una pentru fiecare ocupant al aeronavei vi. Ar trebui purtata umflata de toți ocupanții ii. Ar trebui purtata de toți ocupanții aeronavei b. (vi) 16 / 109 PO_42. Care dintre următoarele fenomene meteorologice poate duce la forfecare? c. Furtuni, inversiuni de temperatură, ceață și virga a. Doar furtuni d. Furtuni, trecere frontală, inversiuni marcate de temperatură, virga, rafale și vânt puternic b. Fronturi ocluse, ploaie, rafale și virga 17 / 109 PO_55. Ce tip de motor este susceptibil la focul carburatorului? d) Motoare cu turbopropulsie a) Motoare cu piston c) Motoare electrice b) Motoare cu turbină 18 / 109 PO_85. Două aeronave de același tip, aceeași greutate brută și aceeași configurație a flapsurilor zboară cu viteze și altitudine diferite.; Ce aeronavă va provoca mai multe turbulențe de siaj? a) Aeronava care zboară la o altitudine mai mare d) Aeronava care zboară la viteză mai mică. b) Aeronava care zboară la o altitudine mai mică c) Aeronava care zboară la viteză mai mare. 19 / 109 PO_45. Focul motorului la pornire este cel mai probabil cauzat de: b. O defecțiune la unul dintre cilindri a. Supraamorsarea motorului d. Arderea cablurilor HT c. În cazul utilizării excesive a motorului de pornire(starterului), eșecul acestuia la deconectare 20 / 109 PO_76. Ce acțiune ar trebui luată atunci când intrați într-o forfecare a vântului? 1. Reduceți viteza; 2. Înfrânați și retrageți flapsurile; 3. Mențineți configurația curentă; 4. Reglați presiunea c) 1 și 3 b) 1 și 2 a) 2 și 4 d) 3 și 4 21 / 109 PO_59. Ce gaz este cel mai periculos în timpul unui incendiu al motorului? b) Azotul a) Monoxidul de carbon c) Oxigenul d) Dioxidul de carbon 22 / 109 PO_64. În zbor, un pic de fum iese din spatele tabloului de bord. Se suspectează un incendiu de motor.; Ce acțiune, în ceea ce privește manualul de operare al pilotului, ar trebui luată? d) Opriți comutatorul principal c) Utilizați extinctorul a) Opriți încălzirea b) Opriți motorul 23 / 109 PO_75. Cum poate fi evitată o întâlnire cu forfecarea vântului în zbor? d) Evitați zonele active din punct de vedere termic, în special în timpul verii, sau stați sub aceste zone b) Evitați zonele de precipitații, în special în timpul iernii, și alegeți altitudini de zbor reduse c) Evitați decolările și aterizările pe teren montan și rămâneți în țară plină ori de câte ori este posibil a) Evitați decolarea și aterizarea în timpul trecerii prin averse puternice sau furtuni 24 / 109 PO_25. În timpul realimentării, aeronava și stația de alimentare trebuie să fie „legate” folosind un fir de împământare. Motivul pentru care se face acest lucru: c. Aeronava și stația de alimentare au un potențial electric diferit b. Aeronava și stația de alimentare au același potențial electric a. Este evident ce aeronavă este realimentată d. Circuitul este realizat și contorul poate înregistra cât de mult combustibil este consumat de aeronava respectivă 25 / 109 PO_92. O aterizare de urgență este o aterizare a) efectuată fără putere de la motor. b) efectuată în încercarea de a menține siguranța în ceea ce privește o aeronavă și ocupanții acesteia. c) efectuată cu flapsurile retrase. d) efectuată ca răspuns la circumstanțele care au forțat aeronava să aterizeze. 26 / 109 PO_60. Fumul intră în cabină în timpul unui incendiu al motorului. Ce acțiuni trebuie întreprinse imediat? d) Oprirea avionului și a iluminatului cabinei a) Oprirea comutatorului principal și a contactului c) Oprirea încălzirii gheței pitot și a geamului din față b) Oprirea încălzirii și a sistemului de ventilare 27 / 109 PO_72. Cum poate fi recunoscută forfecarea în timpul zborului? d) Început destul de neașteptat de ploaie asociat cu nori cu strat înalt, în urma cerului senin anterior și a condițiilor de calm. c) Schimbare bruscă și aparent nefondată a presiunii uleiului, a temperaturii uleiului, a turației și a altitudinii motorului. b) Schimbare bruscă și aparent nefondată a direcției, vitezei de rotație, turației motorului sau a temperaturii uleiului. a) Schimbare bruscă și aparent nefondată a altitudinii, vitezei, vitezei de urcare sau coborâre. 28 / 109 PO_74. La ce fenomen se poate aștepta la punctul 3 al miroburstului? Vezi figura (OPR-001) c) Creșterea vitezei de aer a) Scăderea vitezei de aer d) Scăderea ratei de urcare b) Rata constantă de coborâre 29 / 109 PO_12. Înaintea unui zbor, responsabilitatea legală de a se asigura că toată documentația de întreținere a aeronavei este la zi revine: d. Inginerului sef b. Proprietarului aeronavei c. Operatorului aeronavei a. Pilotului 30 / 109 PO_98. După o aterizare de precauție, frânele și roțile sunt foarte fierbinți.; În ce mod ar trebui pilotul să le abordeze? b) La un unghi de 45° d) Din partea din față, dreapta sau stânga c) Din partea din față sau din spate a) Din partea dreaptă sau stângă 31 / 109 PO_105. Ce pericol reprezintă pentru aeronavă apa staționară pe pistă? d) O scădere a portantei b) O creștere a portantei c) Rezistență crescută la rulare în timpul decolării a) Rezistență redusă la rulare în timpul decolării 32 / 109 PO_20. Codul transponderului utilizat pentru a indica o urgență este: d. 7000 a. 7700 b. 7600 c. 7500 33 / 109 PO_10. Un detinator de PPL poate efectua anumite reparații și servicii minore, acestea fiind: a. Enumerate în regulamentele de navigație aeriană (generale). Avionul în cauză trebuie să aibă mai puțin de 5.700 kg b. Listat în manualul de operare al pilotului. Avionul în cauză trebuie să aibă mai puțin de 2.730 kg d. Listat în certificatul de revizuire a întreținerii. Avionul în cauză trebuie să aibă mai puțin de 5.700 kg și să nu fie utilizat pentru transportul public c. Enumerate în regulamentele de navigație aeriană (generale). Avionul în cauză trebuie să fie mai mic de 2.730 kg și să nu fie utilizat pentru transportul public 34 / 109 PO_38. O lumină roșie intermitentă direcționată de la sol la o aeronavă în aer înseamnă: c. Aterizați la acest aerodrom, după ce ați primit o lumină verde constantă a. Eliberati pentru aterizare b. Nu aterizați, aerodromul închis. Indreptati-va catre alt aerodrom d. Nu aterizați, așteptați permisiunea 35 / 109 PO_68. În timpul unei apropieri, avionul se confruntă cu o forfecare a vântului cu un vânt frontal în scădere.; Dacă pilotul nu face nicio corecție, cum se schimbă calea de apropiere și viteza de aer indicată (IAS)? c) Calea este mai mare, IAS crește a) Calea este mai mare, IAS scade d) Calea este mai mică, IAS scade b) Calea este mai mică, IAS crește 36 / 109 PO_58. Poate fi repornit un motor, care anterior ars? a) Nu, riscul unei reluări a focului ar fi prea mare b) Da, dacă aeronava zboară la o altitudine sigură d) Da, dar numai dacă cauza incendiului a fost un incendiu la carburator în timpul pornirii motorului c) Da, dar numai la sol în scopul transportului 37 / 109 PO_3. Un accident aerian care are loc în UK trebuie raportat prin cele mai rapide mijloace disponibile pentru (UK): b. CAA și inspectorul șef al accidentelor aeriene d. Inspectorul șef al poliției și CAA c. Inspectorul șef al accidentelor aeriene și poliția locală a. CAA și AAIB 38 / 109 PO_97. Ce articole ar trebui să includă un briefing pentru pasageri în cazul unei aterizări de urgență iminente? a) Cum se acționează radioul aeronavei, transponderul de urgență, numărul de telefon al centrului competent de căutare și salvare (SAR) b) Tipul de sânge al celorlalți ocupanți ai aeronavei, locația trusei de prim ajutor d) Cum se citește o listă de verificare de urgență, cum se întrerupe motorul, numărul de telefon al aeroportului de origine c) Natura urgenței, intenții, poziția de siguranță, căile de evacuare, acțiuni după aterizare 39 / 109 PO_96. Cum se pregătește pilotul pentru un zbor VFR pe o distanță mare de apă, când este puțin probabil să se poată ajunge la uscat în cazul unei defecțiuni a motorului? a) Înregistrați un plan de zbor, inclusiv punctele de parcurs exacte. b) Fii pregătit să zburați numai cu transponderul. c) Purtați veste de salvare sau o plută de salvare pentru toți ocupanții. d) Mențineți un contact radio continuu cu ATC. 40 / 109 PO_95. Care dintre următoarele zone de aterizare este cea mai potrivită pentru o aterizare în afara terenului? d) Un câmp cu culturi fluturânde c) O pajiște fără animale a) Un lac cu o suprafață netulburată b) Un câmp maro deschis, cu culturi scurte 41 / 109 PO_28. Care dintre următoarele este adevărata în raport cu turbulența de siaj generată de elicopter? d. Elicopterele produc turbulență de siaj numai în timpul zborului catre înainte a. Elicopterele produc turbulențe de siaj numai în timpul zborului taxi c. În comparație cu aeronavele cu aripi fixe cu o greutate similară, elicopterele produc o turbulenta de siaj mai puțin intensă b. În comparație cu avioanele cu aripi fixe, cu elicoptere cu greutate similară, se produce o turbulenţă de siaj mai intensă 42 / 109 PO_82. Turbulența de siaj este deosebit de puternică c) când zburați cu tracțiune redusă. a) la o greutate mare a avionului. b) când zburați cu forță mare. d) la o greutate redusă a avionului. 43 / 109 PO_35. Care este definiția OACI a „timpului de zbor”? b. Timpul dintre decolare și aterizare a. Timpul dintre pornirea motorului și oprirea motorului c. Timpul de la care orice persoană cu intenția de zbor urcă pe avion până când toate persoanele au debarcat d. Timpul de la care o aeronavă se mișcă pentru prima dată sub propria sa putere cu intenția de a decola până când în sfârșit ajunge să se opreasca după aterizare 44 / 109 PO_30. La apropierea finală întâlniți următoarea forfecare: la 1000 de picioare, o componentă de vânt frontal de 25 de noduri se transformă într-o componentă de vânt de coadă de 10 noduri. c. Viteza aerului va crește încet d. Viteza aerului se va reduce rapid a. Viteza aerului va rămâne aceeași b. Viteza aerului va crește rapid 45 / 109 PO_73. Care fenomen se poate aștepta la punctul 2 al condensului, exploziei (microburst) ? Vezi figura (OPR-001) c) Creșterea vitezei de aer b) Scăderea ratei de coborâre a) Rata constantă de coborâre d) Scăderea ratei de urcare 46 / 109 PO_77. După decolare, se constată o creștere a vitezei de aer mult mai puternică decât se aștepta în faza inițială de urcare.; Ce se poate aștepta dacă avionul a intrat într-un microburst? b) O creștere a ratei de urcare și a vitezei de aer a) O rată de urcare crescută și viteza de aer scăzută c) O rată de urcare scăzută și viteza de aer d) O scădere a ratei de urcare și creșterea vitezei de aer 47 / 109 PO_108. Cum ar trebui efectuată o aterizare pe o pistă contaminată dacă se dovedește a fi inevitabilă? b) Apropiați-vă cu componenta minimă posibilă a vântului transversal, folosiți flapsurile la maxim, atingeți cu pas negativ și viteza minimă, frânați cu atenție c) Apropiați-vă cu componenta minimă posibilă a vântului transversal, folosiți flapsurile la maxim, atingeți ferm cu viteza minimă, frânați cu atenție d) Apropiați-vă cu componenta minimă posibilă a vântului transversal, folosiți flapsurile la minim, atingeți ușor cu viteza minimă, nu frânați a) Apropiați-vă cu componenta minimă posibilă a vântului transversal, utilizați flapsurile la minim, atingeți încet cu pas pozitiv și viteza minimă, nu frânați 48 / 109 PO_47. La un aerodrom controlat, o bară de oprire roșie iluminată: a. Poate fi traversata la discreția pilotului d. Nu trebuie traversat, operatorul FISO sau AGCS va acorda permisiunea de a intra pe pistă și deselecta simultan bara de oprire b. Poate fi traversata atâta timp cât pilotul se menține la distanță de pista însăși c. Nu trebuie traversat, ATC va da permisiunea de a intra pe pistă și deselectează simultan bara de oprire 49 / 109 PO_84. Două aeronave de același tip, aceeași greutate brută și aceeași configurație zboară la viteze diferite.;Ce aeronavă va provoca turbulențe de siaj mai severe? a) Aeronava care zboară la altitudine mai mică. d) Aeronava care zboară la altitudine mai mare. c) Aeronava care zboară la viteză mai mare. b) Aeronava care zboară la viteză mai mică. 50 / 109 PO_52. Cum poate pilotul unei aeronave cu motor să minimizeze emisiile de zgomot în timpul coborare si apropiere? b) Coborâre și apropiere în configurația de aterizare menținând în același timp un unghi de coborâre de 3°, apropiere directă ori de câte ori este posibil c) Apropiere redusă cu putere minimă, configurare tardivă și apropiere abruptă, respectarea căilor de sosire stabilite a) Apropiere normală cu setare normală a puterii, configurație înainte de inițierea coborârii, cea mai scurtă rută de sosire posibilă d) Apropiere ridicată cu setare de putere minimă, coborâre târzie, configurare târzie, respectarea căilor de sosire stabilite 51 / 109 PO_33. Cu excepția cazului în care o autoritate competentă prevede altfel, „Noaptea” este între: c. Sfârșitul amurgului civil al serii și sfârșitul amurgului civil al dimineții d. Începutul amurgului civil al dimineții și sfârșitul amurgului civil al serii a. Sfârșitul amurgului civil dimineața și începutul amurgului civil al serii b. Sfârșitul amurgului civil al serii și începutul amurgului civil al dimineții 52 / 109 PO_13. Un extinctor BCF: a. Este potrivit numai pentru incendii de frână b. Este potrivit pentru incendii de țesături și nu este potrivit pentru utilizarea într-o cabină de aeronavă c. Eliberează vapori foarte toxici atunci când este descărcat și nu trebuie folosit niciodată într-o cabină închisă (cockpit) d. Este sigur de utilizat într-o cabină închisă, cu condiția ca acea cabină să fie ventilată ulterior 53 / 109 PO_24. Când zburați peste zone intinse de apă, se recomandă ca vestele de salvare: d. Nu sunt necesare decât dacă zburați la mai mult de 300 nm de coastă a. Să fie la îndemână c. Să fie purtat umflate b. Să fie purtate neumflate 54 / 109 PO_94. O aterizare de precauție este o aterizare b) efectuată ca răspuns la circumstanțele care au forțat aeronava să aterizeze. c) efectuată în încercarea de a susține siguranța zborului. a) efectuată fără putere de la motor. d) efectuată cu flapsurile retrase. 55 / 109 PO_67. Când vă așteptați la forfecarea vântului? a) În timpul unei inversiuni c) În timpul unei zile de vară cu vânt calm b) În vânt calm pe vreme rece d) Când treceți prin fața unui vânt cald 56 / 109 PO_32. În cazul unei defecțiuni a motorului în timpul zborului peste apă: d. În mod ideal, planificati amerizarea paralel cu valurile, efectuați un apel de primejdie mai devreme decât dacă erati deasupra solului și luați în considerare selectarea codului transponderului 7600 a. Concentrați-vă pe amerizarea corecta și nu efectuați un apel de primejdie b. Planificați amerizarea in val și efectuați un apel de primejdie cât mai târziu posibil c. În mod ideal, planificati amerizarea paralel cu valurile si efectuați un apel de primejdie mai devreme decât dacă erati deasupra solului și luați în considerare selectarea codului transponderului 7700 57 / 109 PO_49. Termenul „timp de zbor” este definit ca d) timpul total de la prima decolare până la ultima aterizare împreună cu unul sau mai multe zboruri consecutive. b) timpul total de la prima mișcare a aeronavei până în momentul în care în cele din urmă ajunge să se oprească la sfârșitul zborului. a) perioada de la începutul cursei de decolare până la atingerea finală la aterizare. c) perioada de la pornirea motorului în scopul decolării până la părăsirea aeronavei după oprirea motorului. 58 / 109 PO_61. Care ar trebui să fie prima acțiune în cazul unui incendiu de cablu în timpul unui zbor? a) Închideți supapa de combustibil d) Deschideți cabina de protecție c) Dezactivați comutatorul principal b) Deschideți ferestrele 59 / 109 PO_101. Care sunt efectele ierbii umede asupra distanței de decolare și aterizare? a) Scăderea distanței de decolare și creșterea distanței de aterizare d) Creșterea distanței de decolare și scăderea distanței de aterizare c) Scăderea distanței de decolare și scăderea distanței de aterizare b) Creșterea distanței de decolare și creșterea distanței de aterizare 60 / 109 PO_7. Certificatul de navigabilitate al unui avion: a. Este valabil pentru perioada specificată pe certificat c. Expiră după zece ani d. Este valabil pe termen nelimitat, cu condiția ca aeronava să fie întreținută, reparată sau modificată într-un mod aprobat. b. Nu va expira în nici un caz 61 / 109 PO_40. Operațiuni de pe o pistă contaminată: a. Nu sunt permise c. Solicitați permisiunea scrisă b. Nu va afecta performanța sau caracteristicile de manipulare ale aeronavei d. Ar trebui evitat dacă este posibil 62 / 109 PO_23. Care dintre următoarele ar fi clasificat drept accident de avion? c. O persoană este grav rănită pe platforma de vârful aripii unei aeronave care rulează d. Un avion remorcat deteriorează o altă aeronavă parcată a. În timpul aterizării vârfurile elicei sunt ușor deteriorate b. O defecțiune a motorului în circuit. Deteriorarea se limitează la motor și aeronava produce o aterizare forțată reușită pe pistă 63 / 109 PO_14. Cel mai sigur stingător de utilizat pe focul unei roți (frână) este: a. Pudra uscata d. Hidrogen c. Dioxid de carbon b. Apă 64 / 109 PO_89. O defecțiune tehnică necesită o aterizare de urgență în afara terenului.;Ce pași, în ceea ce privește manualul de funcționare al pilotului, sunt necesari? b) Reduceți viteza și configurați aeronava pentru aterizare în încercarea de a câștiga timp, declarați o stare de urgență, finalizați procedura de urgență aplicabilă și executați o aterizare de urgență. d) Declarați o stare de urgență, finalizați procedura de urgență aplicabilă, acoperiți cât mai multă distanță spre aeroport pentru a fi mai aproape de forțele de salvare. a) Informați operatorul traficului aerian și solicitați asistență tehnică, verificați manualul de operare al pilotului pentru o referință în acest sens și executați o aterizare de urgență. c) Localizați o zonă de aterizare adecvată, planificați apropierea, finalizați procedura de urgență aplicabilă, declarați o stare de urgență, începeți și concentrați-vă asupra apropierii în timp util. 65 / 109 PO_34. O pistă este descrisă ca „umedă” dacă: d. Este vizibilă apă stătătoare semnificativă cu o adâncime mai mică de 3 mm c. Există contaminare b. Suprafața prezintă o schimbare de culoare din cauza umezelii a. Este vizibilă apă stătătoare semnificativă cu o adâncime de peste 3 mm 66 / 109 PO_93. O aterizare efectuată ca răspuns la circumstanțele care au forțat aeronava să aterizeze este o … b) aterizare urgentă. c) aterizare de urgență. d) aterizare pe teren sau în afara. a) aterizare de precauție. 67 / 109 PO_4. Zbori ziua și observi un semnal de căutare și salvare la sol, pentru a a arata ca ai luat la cunostinta ar trebui: c. Ridicați și coborâți trenul de rulare / flapsurile a. Zburați peste zona de două ori la o înălțime mică b. Balansati aripile avionului d. Accelerati motorul de două ori 68 / 109 PO_69. În timpul unei apropieri, avionul se confruntă cu o forfecare a vântului cu un vânt de față din ce în ce mai mare.; Dacă pilotul nu face nicio corecție, cum se schimbă calea de apropiere și viteza de aer indicată (IAS)? b) Calea este mai mică, IAS crește a) Calea este mai mare, IAS scade d) Calea este mai mică, IAS scade c) Calea este mai mare, IAS crește 69 / 109 PO_62. Ce agent de stingere este cel mai puțin potrivit pentru un incendiu de aeronavă? d) Spumă c) Apă a) Pulbere b) Halon 70 / 109 PO_66. Care fenomen meteorologic este de obicei asociat cu forfecarea vântului? a) Ceață. b) Front cald intern. d) Zone stabile de înaltă presiune. c) Furtuni. 71 / 109 PO_81. Turbulența de siaj este deosebit de puternică d) când zburați la altitudini mici. b) când zburați la altitudini mari. a) când zburați la viteze mari. c) când zburați la viteze mici. 72 / 109 PO_70. În timpul unei apropieri, avionul se confruntă cu o forfecare a vântului cu un vânt de coadă în scădere.; Dacă pilotul nu face nicio corecție, cum se schimbă calea de apropiere și viteza de aer indicată (IAS)? c) Calea este mai mică, IAS scade a) ¨Calea este mai mare, IAS scade b) Calea este mai mare, IAS crește d) Calea este mai mică, IAS crește 73 / 109 PO_57. Ce pericol există în timpul pornirii motorului? c) Scântei b) Foc la carburator d) Emisie de fum a) Foc la cablu 74 / 109 PO_109. În timpul apropierii finale, pilotul planorului observă o suprafață foarte accidentată pe un loc de aterizare selectat în afara terenului.;Ce tehnică poate fi recomandată pentru aterizare? c) Aterizați cu viteza minimă, țineți profundorul tras până la oprire completă d) Aterizați cu viteză crescută, evitați utilizarea frânelor roților a) Aterizați cu viteza minimă, compensați diferite niveluri ale solului cu maneta de putere b) Apropiați-vă cu viteză crescută, împingeți profundorul la primul contact cu solul 75 / 109 PO_63. În zbor, un pic de fum iese din spatele tabloului de bord. Se suspectează un incendiu electric.; Ce acțiune, în ceea ce privește manualul de operare al pilotului, ar trebui luată? d) Utilizați extinctorul b) Opriți motorul c) Opriți comutatorul principal a) Opriți focul 76 / 109 PO_71. După decolare, un avion intră într-o forfecare a vântului cu vântul descendent scăzut. Ca urmare d) avionul zboară sub traseul estimat de urcare. b) adevărata viteză aeriană (TAS) va crește. a) avionul zboară deasupra traseului estimativ de urcare. c) viteza la sol (GS) va scădea. 77 / 109 PO_50. Ce trebuie luat în considerare cu privire la un zbor programat deasupra apei, atunci când uscatul nu poate să fie atins în caz de aterizare de urgență? b) Contactul către cel mai apropiat ATC trebuie să fie pe parcursul întregului zbor c) Pentru toți pasagerii trebuie să existe veste de salvare sau bărci de salvare prezente a) Codul transponderului 7600 trebuie setat pe parcursul întregului zbor d) Planul de zbor trebuie să conțină punctele de trecere exacte 78 / 109 PO_106. Ce pericol există după o ploaie puternică pentru un avion în aterizare? d) Distanța de frânare redusă datorită acvaplanării b) Semnalizare dificilă din cauza lipsei de vizibilitate a) Deplasarea marcajului de alunecare a anvelopei c) Distanță de frânare mai mare cauzata de acvaplanare 79 / 109 PO_2. În legătură cu operațiile de Căutare și Salvare, „faza de primejdie” înseamnă că: b. Există o reținere cu privire la siguranța unei aeronave și a ocupanților acesteia a. Controlul traficului aerian a pierdut contactul cu o aeronavă d. O aeronavă și ocupanții săi sunt amenințați de un pericol grav și iminent c. O aeronavă are o situație de urgență 80 / 109 PO_15. Cu excepția cazului în care manualul de zbor oferă instrucțiuni contrare specifice, generic vorbind în cazul unui incendiu în compartimentul motorului în timpul zborului, acțiunile imediate care trebuie întreprinse ar fi: b. Închideți clapeta de accelerație, opriți contactul și deschideți comanda de căldură a cabinei d. Folosiți stingătorul de mână pentru a încerca să stingeți focul a. Deschideți clapeta de accelerație și puneți avionul într-o coborâre rapidă c. Închideți clapeta de accelerație, opriți combustibilul și închideți comenzile de căldură și dezaburire ale cabinei 81 / 109 PO_83. Intensitatea turbulenței de siaj depinde de a) pasul elicei. d) altitudinea avionului. c) greutatea avionului. b) temperatura. 82 / 109 PO_21. „Lungimea cursei de decolare disponibile plus lungimea drumului liber, dacă este disponibil” este o definiție a: b. Cursa de decolare disponibilă (TORA) d. Distanță de urgență disponibilă (EDA) c. Distanța de decolare disponibilă (TODA) a. Distanță de accelerare / oprire disponibilă (ASDA) 83 / 109 PO_79. Turbulențele de siaj se dezvoltă în timpul decolării imediat ce avionul d) accelerează. a) atinge o altitudine de 15 ft. b) se ridică cu trenul principal. c) se ridică cu trenul din față. 84 / 109 PO_107. Care ar fi reacția corectă atunci când hidroplanarea este incertă la aterizare? b) Aplicați frânarea maximă pentru a reduce viteza aeronavei la o viteză mai mică decât hidroplanarea, apoi continuați rularea normală la sol a) Porniți și utilizați flapsurile și spoilere pentru a frâna aerodinamic c) Dați comenzi transversale cârmei și eleronului pentru a utiliza fuselajul aeronavei pentru a frâna aerodinamic d) Dacă toate roțile sunt în mișcare, frânați moderat. Mențineți controlul direcțional prin mijloace aerodinamice 85 / 109 PO_19. În operațiunile de căutare și salvare, ce înseamnă semnul „V”? c. Solicitați instrucțiuni a. Solicitați asistență medicală b. Procedati în direcția indicată d. Solicitați asistență 86 / 109 PO_6. Dacă efectuați un zbor peste apa, într-un avion cu un singur motor, se recomandă ca: d. Când zburați peste apă dincolo de distanța de planare pentru a atinge solul, vestele de salvare ar trebui să fie la bord pentru toți ocupanții b. Veste de salvare ar trebui să fie purtate de toți ocupanții a. Vestele de salvare trebuie purtate de toți ocupanții atunci când zboară peste apă c. Când zburați peste apă dincolo de distanța de planare pentru a atinge solul, vestele de salvare ar trebui purtate de toți ocupanți 87 / 109 PO_104. Zăpada umedă pe o pistă poate duce la a) creștere a ridicării. c) rezistență redusă la rulare în timpul decolării. b) scădere a ridicării. d) rezistență crescută la rulare în timpul decolării. 88 / 109 PO_53.Când trebuie evitate virajele la altitudini mici deasupra satelor în ceea ce privește zgomotul procedurii de reducere a emisiilor? c) În timpul apropierii b) În urcare d) În zbor orizontal a) În coborâre 89 / 109 PO_29. Cea mai puternică turbulență de siaj este generată de: a. Un avion ușor la viteză mare b. Un avion greu cu viteză mare c. Un avion ușor la viteză mică d. Un avion greu la viteză mică 90 / 109 PO_78. Imediat după decolare, se introduce un microburst din greșeală. ; Ce acțiune ar putea evita o coborâre neintenționată? c) Setați puterea maximă, retrageți trenul de aterizare și flapsurile, măriți viteza până atingeți viteza optimă de urcare a) Setați puterea maximă, mențineți configurația actuală a aeronavei, urcați la cea mai bună viteză de urcare b) Setați puterea maximă, retrageți trenul de aterizare și flapsurile, accelerați și efectuați un viraj la stânga sau la dreapta în încercarea de a părăsi zona microburstului pe cel mai scurt drum d) Setați puterea maximă, mențineți configurația actuală a aeronavei, măriți viteza în încercarea de a părăsi zona microburului cât mai repede posibil 91 / 109 PO_100. În cazul unei amerizari de urgenta , vestele de salvare trebuie umflate d) după debarcarea aeronavei. c) după debarcarea aeronavei la o distanță sigură de aproximativ 10 m. a) înainte de a debarca aeronava. b) în timpul debarcării aeronavei. 92 / 109 PO_91. Care zonă este potrivită pentru o aterizare în afara terenului? a) Câmp de porumb recoltat d) Zona de sport într-un sat b) Poiana cu iarbă lungă și uscată ¨ c) Câmp arat 93 / 109 PO_99. Ce trebuie observat împreună cu frânele supraîncălzite? a) Frânele afectate trebuie răcite cu halon b) Anvelopele afectate pot exploda în direcție axială c) Anvelopele afectate pot exploda în direcție radială sau direcție de rotație d) Carenajul roții trebuie scos pentru a mări timpul de răcire 94 / 109 PO_36. Pe apropierea finală întâlniți următoarea forfecare de nivel scăzut: la 1000 de picioare, o componentă de vânt frontal de 10 noduri se transformă într-o componentă de vânt frontal de 30 de nodur Care va fi efectul asupra vitezei aerului aeronavei dvs.? c. Viteza aerului va crește încet a. Viteza aerului va rămâne aceeași d. Viteza aerului se va reduce rapid b. Viteza aerului va crește rapid 95 / 109 PO_16. Un defect al sistemului de evacuare al aeronavei poate permite monoxidului de carbon să pătrundă în cabina aeronavei. Monoxid de carbon: c. Miroase puternic a marțipan și, prin urmare, poate fi ușor detectat d. Este incolor și inodor a. Are o culoare albăstruie și poate fi detectat vizual b. Este inofensiv 96 / 109 PO_5. Care dintre următoarele ar fi clasificat drept accident de avion? a. O persoană aflată la sol este grav rănită după ce a fost lovită de o componentă care s-a desprins de un avion usor in zbor b. O anvelopă principală care explodeaza la aterizare c. O antenă se detașează d. O lovitură de pasăre care indoaie ușor marginea anterioară a unei aripi 97 / 109 PO_22. Un serviciu de alertă este furnizat: a. În mod automat pentru toate aeronavele cunoscute de oricare dintre serviciile de trafic aerian b. Pentru toate aeronavele pentru care există un plan de zbor curent c. Numai de către ofițerii serviciului de informare a zborului d. Toate aeronavele care primesc un serviciu de control al traficului aerian 98 / 109 PO_8. Un detinator de PPL poate efectua anumite reparații și servicii minore. Orice întreținere efectuată de un pilot privat: b. Trebuie să fie înscrisa în jurnalul de bord al aeronavei și certificata de pilotul în cauză a. Trebuie introdusa în jurnalul de bord al aeronavei dacă se referă la un sistem de control primar c. Trebuie să fie înscrisa în jurnalul de bord al aeronavei și certificata de un inginer autorizat d. Nu este necesar să fie înregistrata 99 / 109 PO_102. În ce circumstanțe o pistă poate fi considerată contaminată? b) Când 75% din lungimea și lățimea pistei necesare sunt acoperite de contaminanți precum zăpada, înghețul, gheața sau nisipul a) Când mai mult de 25% din suprafața pistei, pe lungimea și lățimea necesare, este acoperită de apă, nămol, zăpadă sau gheață cu o adâncime mai mare de 3 mm c) Când mai mult de 50% din suprafața pistei, pe lungimea și lățimea necesare, este acoperită de apă, nămol, zăpadă sau gheață cu o adâncime mai mare de 3 mm d) Când mai mult de 50% din lungimea și lățimea pistei necesare sunt acoperite de contaminanți precum zăpadă, îngheț, gheață sau nisip 100 / 109 PO_26. De ce controlul căldurii cabinei trebuie setat la „oprit” sau „închis” înainte de pornirea motorului? a. Nu are rost să selectezi căldura, deoarece aceasta nu va funcționa până când motorul nu se încălzește c. Afirmația este falsă și nu este specificată poziția controlului căldurii cabinei d. Sistemul deschis este o bresa în caz de incendiu al motorului la pornire b. Pentru a vă asigura că debitul de aer disponibil intră în inducția motorului pentru a facilita pornirea 101 / 109 PO_11. Orice defecte care necesită întreținere care se întâlnesc în timpul unui zbor trebuie înregistrate de pilot: d. Pe orice resturi de hârtie la îndemână care ar trebui lăsate în avion b. În jurnalul tehnic al aeronavei a. Pe certificatul de întreținere c. Pe certificatul de punere în funcțiune 102 / 109 PO_18. Limitările de funcționare și informațiile necesare pentru operarea în siguranță a aeronavelor sunt disponibile: d. Anexat la certificatul de navigabilitate c. În certificatul de examinare a navigabilității a. Numai în manualul pilotului b. În manualul de zbor și pe pancarte și marcaje 103 / 109 PO_56. De ce este periculos să pompați pedala de accelerație pentru pornirea motorului pe timp rece? a) Poate provoca un incendiu al carburatorului c) Motorul poate porni cu o putere insuficientă b) Poate apărea gheață pe carburator d) Uleiul se va dilua 104 / 109 PO_46. Un foc de cabină este adesea însoțit de fum cu miros acru. În aeronavele ușoare: b. Nu va fi suficient de grav pentru a justifica o distragere de atentie a. Este întotdeauna cauzat de scurgerea gazelor de eșapament în cabină d. Un incendiu în compartimentul motorului, în fața pereților etanși, este cea mai probabilă cauză c. Defecțiunea electrică este cea mai probabilă cauză 105 / 109 PO_90. Ce metodă este potrivită pentru a vă apropia de aterizare pe un teren nepregătit? d) Inspectati din aer terenul pentru a determina punctele de apropiere și aterizare b) Apropiere abruptă pentru a menține nivelul de zgomot scăzut c) Apropiere rapidă, verificare a performanței și aterizare în cadrul unei opriri rapide a) Apropiere directă plană pentru a asigura contactul vizual cu solul 106 / 109 PO_43. Turbulență de siaj: b. Este cea mai periculoasa la vânt puternic a. Este cea mai periculoasa în condiții de vânt slab sau de vânt c. Cauzata de vortexuri de vârf de aripă care se vor deplasa în sus din aeronava care le generează d. Cauzat de vortexuri de vârf de aripă care converg de la vârf 107 / 109 PO_88. Ce trebuie observat atunci când circulați în spatele unui avion comercial? b) Pentru a evita curentul de motor, trebuie menținută o distanță minimă de 600 m a) Pentru a evita turbulența de siaj, trebuie menținută o distanță minimă de 700 m c) Pentru a evita turbulența de siaj, trebuie menținută o distanță minimă de 300 m d) Pentru a evita curentul de motor, trebuie menținută o distanță minimă de 200 m 108 / 109 PO_51. Care dintre articolele de mai jos poate avea o influență asupra zgomotului perceput de o persoană pe pamant? 1) Setarea puterii motorului; 2) Rotații ale elicei pe minut; 3) Poziția trenului de aterizare; 4) Poziția flapsului; 5) Pista de zbor; 6) Înălțimea deasupra solului; 7) Reguli de zbor a) 1, 2, 3, 4, 5, 6 b) 1, 5, 6 d) 3, 4, 5, 6, 7 c) 1, 5, 6, 7 109 / 109 PO_86. Cu doar un vânt ușor transversal, care este pericolul la decolare după plecarea unui avion greu? b) Turbulența de siaj este amplificată și distorsionată. a) Turbulență de siaj pe sau în apropierea pistei. d) Turbulența de siaj răsucindu-se transversal spre pistă. c) Turbulențele desiaj se rotesc din ce în ce mai repede. Your score is 0% Restart quiz