Chestionar Cunoașterea aeronavei IKARUS FLIGHT SCHOOL /208 0 votes, 0 avg 1024 Ikarus Flight School Cunoașterea aeronavei 1 / 208 CA_173Care din urmatoarele variante reprezinta principiul de functionare al indicatorului de viteza? Presiunea dinamica e masurata de tubul Pitot si convertita in indicatie de viteza de catre vitezometru Presiunea totala este masurata de catre porturile statice si convertita in indicatie de viteza de catre vitezometru Presiunea statica se compara cu vidul Presiunea totala este masurata si comparata cu presiunea statica 2 / 208 CA_196.Ce semnifica abrevierea HSI? Indicator de alunecare orizontala Indicator de Hotel Superb Indicator de situatie orizontala Indicator de sistem al hibernarii 3 / 208 CA_97.Structura fuselajului poate fi deteriorata de b) Neutralizarea unor forte in zbor a) Depasirea vitezei de manevra in rafale puternice de vant d) Viteza de aer care scade sub o valoare anume c) Angajarea dupa depasirea unghiului maxim de atac 4 / 208 CA_83. Structurile primare de fuselaj ale avioanelor de lemn sau metal sunt realizate de obicei din ce componente? a) Grinzi, traverse si coarde d) Invelisuri, coarde si parti componente c) Traverse, cadre si invelisuri b) Cadre si coarde 5 / 208 CA_166. Masurarea altitudinii se bazeaza pe schimbarea d) Presiunii totale c) Presiunii statice a) Presiunii dinamice b) Presiunii diferentiale 6 / 208 CA_205. Bila indicatorului de viraj(verticalul aparent) s-a mutat in dreapta in timpul unui viraj la dreapta ; Prin ce actiune se poate readuce la mijloc? Reducerea ratei de viraj, reducerea inclinarii Cresterea inclinarii, cresterea ratei de voraj Reducerea vitezei, cresterea inclinarii Reducerea inclinari, cresterea ratei de viraj 7 / 208 CA_64. În timpul coborârii, alimentarea statică către altimetru și indicatorul vitezei aerului se blochează.;Rezultatul este că: b. Altimetrul va supra-citi și ASI va sub-citi d. Altimetrul va sub-citi și ASI va supra-citi a. Atât altimetrul cât și ASI vor supra-citi c. Atât altimetrul, cât și ASI vor sub-citi 8 / 208 CA_135.Care este influenta directa a activarii incalzirii carburatorului motoarelor cu elice cu pas fix in timpul incalzirii motorului? b) Scande unghiul de atac a) Scade RPM d) Creste RPM c) Creste unghiul de atac 9 / 208 CA_117.Ce trebuie luat in considerare in timpul alimentarii aeronavei cu combustibil? c) Alimentati printr-o carpa uscata si tineti la indemana un stingator b) Fara foc deschis, respectati interdictia de a fuma si folositi impamantare a) Verificati continutul rezervorului cu o torta si eliminati protectia la incendiu d) Folositi impamantarea, porniti circuitul principal si magnetourile 10 / 208 CA_38. În condiții normale de funcționare, un inductor trage curentul principalului sau circuit din: b. Generator c. O unitate de alimentare la sol a. Baterie d. Sistemul sau autonom de inductie electromagnetica 11 / 208 CA_178. Erorile de busola cauzate de campul magnetic al aeronavei se numesc: Inclinatii Declinatii Deviatii Variatii 12 / 208 CA_2. Raportul de compresie este: c. Capacitatea cilindrului când pistonul este BDC/Capacitatea cilindrului când pistonul este TDC d. Capacitatea totala a cilindrului/capacitatea cilindrica. a. Capacitatea cilindrului când pistonul este TDC(PMS- punctul mort superior) / Capacitatea cilindrului când pistonul este BDC b. Capacitatea totala a cilindrului/Capacitatea când pistonul este BDC(PMI- Punctul mort inferior) 13 / 208 CA_112.Controllul de trimmer este miscat catre inapoi de catre pilot.Ce efect are acest lucru asupra lamelei de trimmer si asupra profundorului? d) Trimmerul se muta in jos, profundorul in jos b) Trimmerul se muta in sus, profundorul in jos c) Trimmerul se muta in jos, profundorul in sus a) Trimmerul se muta in sus, profundorul in sus 14 / 208 CA_9. Manometrul de presiune al uleiului indică presiunea uleiului la: d. Diferența dintre presiunea la pompa de presiune și presiunea la pompa de evacuare a. Partea de ieșire a pompei de presiune c. Diferența dintre partea de intrare a pompei de presiune și partea de ieșire b. Partea de intrare a pompei de presiune 15 / 208 CA_1. Într-un motor cu piston în patru timpi cu un ciclu normal „Otto” fiecare supapă se va deschide: a. De doua ori c. O singura data d. De patru ori b. De trei ori 16 / 208 CA_154. Sistemul Pitot/static trebuie sa d) Previna givrajul tubului Pitot c) Masoare presiunea totala si cea statica a) Previna incarcarea statica de pe aeronava b) Corecteze indicatorul de viteza in aer cand aeronava se afla la sol, fara sa se miste 17 / 208 CA_126. Ce dispozitive pot fi afectate de stricarea sistemului electric la un elicopter? a) Indicatorul de combustibil, echipament radio si altimetru c) Indicatorul de viteza, altimetrul si orizontul artificial d) Echipament radio, de navigatie si giroscoapele b) Echipament radio, de navigatie si busola magnetica 18 / 208 CA_181. Ce instrumente sunt conectate la portul de masurare a presiunii statice? Vitezometru, busola, indicator glisada Altimetru, indicator glisada, computer de navigatie Altimetru, variometru, vitezometru Vitezometru, altimetru, busola 19 / 208 CA_197. Un HSI(Indicator de situatie orizontala) combina informatii primite de la Giro directional si receptor VHF de nagigatie Atitudinea indicatorului si directorul de zbor Indicator de atitudine si indicator de directie Giro directional si giro de rata 20 / 208 CA_26. Deflectoarele sunt montate în interiorul carcasei motorului pentru: a. A mari puterea capotei motorului c. A reduce suprafata pentru aerul care iese din compartimentul motorului d. A controla volumul de aer care intra in compartimentul motorului b. A directiona fluxul de aer uniform in jurul tuturor cilindrilor pentru a facilita racirea 21 / 208 CA_24. Când acționați la o putere mare, peste 75%, este de dorit un amestec mai bogat deoarece: b. Aerul din cilindri va fi mai dens a. Puterea mare va duce la presiune ridicată în cilindri c. Orice combustibil în exces va fi utilizat pentru încălzirea motorului d. Orice exces de combustibil va fi folosit pentru răcirea motorului 22 / 208 CA_161. Un nivel de zbor este: a) Altitudinea de presiune d) Altitudinea adevarata b) Altitudinea de densitate c) Altitudinea desupra solului 23 / 208 CA_130.Care este cea mai probabila cauza daca motorul functioneaza greu in timpul verificarii magnetourilor? b) Bujiile sunt defecte c) Scurtcircuit la cablul de impamantare a) Starterul este defect d) Comutatorul de aprindere defect 24 / 208 CA_114.Cum se misca un trimmer in comparatie cu suprafata de control la care este atasat? b) La un unghi de 90 grade a) In directia opusa c) La un unghi de 45 grade d) In aceeasi directie 25 / 208 CA_31. Intr-un carburator simplu, presiunea din camera plutitoare in comparatie cu presiunea din venturi este: c. Superioara a. La fel d. Variabila si dependenta de RPM-ul selectat b. Inferioara 26 / 208 CA_22. Într-un motor cu piston, supapa de întrerupere a relantiului: d. Ajută motorul să funcționeze la setările de relanti b. Nu poate fi acționata atunci când motorul este peste puterea de relanti c. Oprește fluxul de combustibil din duza de evacuare a. Crește debitul de combustibil către motor la relanti 27 / 208 CA_99.Cum se controleaza in mod uzual botul sau coada unei aeronave de mici dimensiuni sau planoare motorizate? a) Prin volan b) Prin mansa d) Prin paloniere c) Prin distributia greutatii 28 / 208 CA_75. Identificați părțile componente ale structurii unei aripi dupa cum este indicat: d. 1. Former 2. Grinda longitudinala a. 1. Former 2. Lonjeron principal b. 1. Coasta (nervura) 2. Lonjeron primar c. 1. Coasta (nervura) 2. Lonjeron principal 29 / 208 CA_198. Ce diferenta in altitudine este afisata de un altimetru, daca scala de presiune de referinta este schimbata de la 1000hPa la 1010hPa? 80m mai putin Zero 80m mai mult Valoarea depinde de QNH 30 / 208 CA_208. Care este scopul uleiului in motorul cu piston? Racire si lubrifiere a arborelui elicei Reducere de zgomot Racirea, lubrifierea motorului si curatare Racire, lubrifiere si cresterea performantei 31 / 208 CA_86. Ce ansamblu de cozi sunt in imaginea de mai sus? d) Coada cruciforma a) Coada in V c) Coada montata pe fuselaj b) Coada in T 32 / 208 CA_72. Un afisaj de deviere a busolei este necesar pentru a arata: c. Corecția care trebuie aplicată poziției magnetice pentru a obține poziția adevărată b. Corecția care trebuie aplicată la citirea busolei pentru a obține poziția magnetică d. Corecția care trebuie aplicată la citirea busolei pentru a obține un directia adevarata a. Corecția care trebuie aplicată la citirea busolei pentru a obține direcția busolei 33 / 208 CA_42. Odată cu creșterea în altitudine, densitatea aerului va … (i) … dacă nu este ajustată combustibilul: amestecul de aer va fi deveni … (ii) …: c. i) scădea ii) mai slabă b. i) crește H) mai bogată A. i) crește ii) mai slabă d. i) scădea ii) mai bogată 34 / 208 CA_28. Într-un motor cu piston în patru timpi, pentru fiecare rotație a arborelui cotit, arborele cu came se va roti: d. De patru ori, funcționează la turația motorului de două ori c. O jumătate de rotație, arborele cu came funcționează la jumătate din turația motorului a. O dată, funcționează la turația motorului b. De două ori, arborele cu came funcționează la turația motorului de două ori 35 / 208 CA_129. Ce parte a ciclului unui motor Otto in 4 timpi este in imaginea de mai sus? a) A doua- compresia b) A treia-arderea c) A patra- evacuarea d) Prima: admisia 36 / 208 CA_53. Un detinator de licenta PPL poate efectua anumite reparații minore și servicii, acestea fiind: c. Enumerate în Regulamentul de navigație aeriană (general). Avionul în cauză trebuie să aibă mai puțin de 2.730 kg și să nu fie utilizat pentru transportul public d. Listat în certificatul de revizuire a întreținerii. Avionul în cauză trebuie să aibă mai puțin de 5.700 kg și să nu fie utilizat pentru transportul public b. Listat în manualul de operare al pilotului. Avionul în cauză trebuie să aibă mai puțin de 2.730 kg a. Enumerate în Regulamentul de navigație aeriană (general). Avionul în cauză trebuie să aibă mai puțin de 5.700 kg 37 / 208 CA_116.Care din urmatoarele sunt controale secundare de zbor la aeronava b) Toate partile mobile ale aeronavei care ajuta la controlul acesteia d) Flapsuri, dispozitive ale bordului de atac, spoilere si frane de aer, sisteme de trimmerare a) Profundor, directie, eleron c) Profundor, directie, eleron, trimmere, dispozitive de portanta de pe aripi, control de putere 38 / 208 CA_66. Un indicator de viteză vertical convertește rata de schimbare a … (i) … la o rată de modificare a … (ii) … a. i) pitot ii) altitudinii b. i) pitot ii) vitezei d. i) static ii) vitezei c. i) statica ii) altitudinii 39 / 208 CA_45. Avionul dvs. este echipat cu o elice cu pas fix. ;Când accelerați cu o setare constanta a aceleratiei, turația motorului va: a. Scădea c. Crește d. Rămâne constanta și apoi micșoreaza încet b. Ramane constanta 40 / 208 CA_131.In ce situatie poate fi observata cea mai mare absorptie de apa in combustibil? c) Rezervoare aproape goale d) Rezervoare aproape pline a) In timpul stationarii pe zone cu iarba uda b) In timpul stationarii pe rampe reci 41 / 208 CA_202. Un variometru masoara diferenta dintre Presiunea totala si presiunea statica Presiune dinamica si presiune totala Presiunea totala instantanee si cea trecuta Presiunea statica instantatee si cea trecuta 42 / 208 CA_90. Factorul de sarcina „n” descrie relatia dintre a) Forta de inaintare si rezistenta c) Portanta si greutate d) Greutate si forta de inaintare b) Rezistenta si portanta 43 / 208 CA_18. În funcție de greutate, raportul ideal combustibil: aer este aproximativ: c. 1:12 b. 1: 8 d. 1:21 a. 1: 1 44 / 208 CA_182. O aeronava in emisfera nordica doreste sa vireze pe calea cea mai scurta de la directia 270 la 360. Aproximativ la ce indicatie a busolei trebuie sa se iasa din viraj? 270 330 360 30 45 / 208 CA_128. Ce parte a ciclului unui motor Otto in 4 timpi este in imaginea de mai sus? d) A treia-arderea a) A doua- compresia c) Prima-admisia b) A patra-evacuarea 46 / 208 CA_150.In timpul verificarii aprinderii, comutatorul este pus pe OFF pentru un scurt moment, dupa care se pune pe BOTH Ce se intampla cu RPM daca aprinderea este impamantata corespunzator? b) RPM scade pe OFF si revine la valoarea initiala cand se comuta pe BOTH a) RPM creste pe OFF si revine la o valoare mai mica decat cea precedenta cand se pune pe BOTH c) RPM creste pe OFF si revine la valoarea initiala cand se comuta pe BOTH d) RPM scade pe OFF si revine la o valoare mai mica decat cea initiala cand se comuta pe BOTH 47 / 208 CA_174. Ce valori sunt de obicei marcate cu o linie rosie pe afisajele intrumentelor? Zone de atentie Zone recomandate Limitele operationale Zone operationale 48 / 208 CA_175. Ce este necesar pentru determinarea IAS de catre vitezometru? Diferenta dintre presiunea standard si cea totala Diferenta dintre presiunea totala si cea statica Diferenta dintre presiunea dinamica si presiunea statica Diferenta dintre presiunea totala si cea dinamica 49 / 208 CA_50. Certificatul de navigabilitate al unui avion: d. Este valabil pe termen nelimitat, cu condiția ca aeronava să fie întreținută, reparată sau modificată într-un mod aprobat b. Nu va expira în nici un caz c. Expiră după zece ani a. Este valabil pentru perioada specificată pe certificat 50 / 208 CA_69. Giroscopul într-un orizont artificial este: b. Un giroscop spațial care se rotește în plan vertical în jurul axei orizontale d. Un giroscop spațial care se rotește în plan orizontal în jurul axei verticale a. Un giroscop legat care se rotește în plan vertical în jurul axei orizontale c. Un giroscop de pământ care se rotește în plan orizontal în jurul axei verticale 51 / 208 CA_141.Ce se intampla cand filtrul ed ulei se infunda? d) Ciculatia uleiului se va opri dupa 30 de minute, asa ca functionaera optima a motorului nu este garantata b) Circulatia uleiului se va sfarsi dupa 15 minute, asa ca functionaer optima a motorului nu este garantata a) Valva de bypass se va deschide, facand ca circulatia sa continue, resturile vor fi filtrate de un filtru alternativ c) Valva de bypass se va deschide, facand ca circulatia sa continue, resturile nu vor fi filtrate 52 / 208 CA_152.Cantitatea de combustibil in aeronave de mici dimensiuni este in mod uzual masurata de un senzor de nivel ; Specificatiile de Certificare europene CS23 stipuleaza ca… a) Cel putin un indicator de nivel trebuie sa existe la nivelul aeronavei.Indicatorul trebuie calibrat astfel incat sa indice corect in orice faza a zborului b) Daca indicatorul de combustibil se strica, pilotul trebuie sa aterizeze la cel mai apropiat aeroport d) Un indicator de combustibil trebuie sa existe in fiecare rezervor si trebuie calibrat sa afiseze ZERO in timp de zbor la nivel atunci cand cantitatea de combustibil ramasa in rezervor este egala cu rezerva inutilizabila de combustibil c) Daca indicatorul nu este disponibil in zbor, pilotul trebuie sa verifice cantitatea de combustibil inainte de zbor si sa recalculeze cat a ramas in rezervor la intervale regulate de timp 53 / 208 CA_109.Care varianta reprezinta totate controalele primare ale unei aeronave? b) Flaps, lamele, frane de aer c) Profundor, directie, eleron a) Toate partile mobile ale aeronavei care ajuta in constrolarea acesteia d) Profundor, directie, eleron, trimmere, dispozitive de ridicare a portantei pe aripa, controalele de putere 54 / 208 CA_203. Termenul de inclinatie este definit ca Deviatia indusa de campuri electrica Unghiul dintre nordul magnetic si cel adevarat Unghiul dintre liniile campului magnetic al pamantului si planul orizontal Unghiul dintre axa longitudinala a avionului si nordul adevarat 55 / 208 CA_3. În timpul unui ciclu complet „Otto” fiecare piston se va deplasa: b. De doua ori in sus si o data in jos d. De doua ori in sus si de doua ori in jos a. O dată in sus și o dată in jos c. O data in sus si de doua ori in jos 56 / 208 CA_183. O aeronava in emisfera nordica doreste sa vireze pe calea cea mai scurta de la directia 360 la 270. Aproximativ la ce indicatie a busolei trebuie sa se iasa din viraj? 270 240 300 360 57 / 208 CA_13. În timpul zborului, observați că presiunea uleiului fluctuează și indică o presiune mai mică decât în mod normal, împreună cu o creștere a temperaturii uleiului. Ar trebui sa: b. Reduceți puterea pentru a îmbunătăți răcirea c. Mariti amestecul și aplicați putere pentru a crește presiunea d. Aterizați cât mai curând posibil a. Monitorizati parametri, dar continuați conform planificării. Indicatoarele sunt cunoscuti ca fiind de neîncredere 58 / 208 CA_11. Unele dintre principalele utilizări ale uleiului în cadrul unui motor sunt: b. Lubrifiere, curatare si incalzire c. Lubrifiere, racire si curatare a. Lubrifiere, încălzire și etanșare d. Răcire, absorbție de șocuri și lubrifiere 59 / 208 CA_79. În ceea ce privește o busolă magnetică, care dintre următoarele afirmații sunt adevărate?;1 O busolă magnetică nu suferă de erori de rotire sau de accelerație;3 Avionul se deplasează în jurul magnetului busolei;4 Când se aplică deviație la poziția busolei, obținem poziția magnetică;5 Când se aplică variație la poziția busolei, obținem poziția magnetică;Afirmațiile adevărate sunt: c. 2,3 și 4 a. 2,3 și 5 d. 1,4 și 5 b. 1,2 și 4 60 / 208 CA_46. Pentru a oferi un unghi eficient de atac pe toată lungimea palei, unghiul palei este: b. Crescut progresiv de la butuc la vârf d. Constant la 60% din palei, apoi se reduce la vârf c. Constant pe lungimea palei a. Redus progresiv de la butuc la vârf 61 / 208 CA_176. Ce semnifica arcul alb pe vitezometru? Gama de viteza in aer turbulent Gama de viteza ce nu trebuie depasita Gama de viteza i naer calm Gama de viteza cu flapsurile extinse 62 / 208 CA_93.Ce trebuie luat in considerare daca limitarile permise au fost depasite? b) Elicopterul trebuie inspectat de cel putin doi piloti licentiati pe tipul de aeronava, dintre care unul trebuie sa fie pilot comandant. d) Elicopterul trebuie supus unei inspectii duble de catre doi ingineri a) Elicopterul trebuie inspectat de pilotul comandant si daca nu se gaseste niciun defect, nu se va nota nimic in jurnalul tehnic al aeronavei c) Elicopterul trebuie inspectat de un inginer calificat, inaintea urmatorului zbor 63 / 208 CA_88. Structura de tip senvis consta din doua d) Straturi groase si material de structura usoara b) Straturi subtiri si material de structura grea c) Straturi groase si material de structura grea a) Straturi subtiri si material de structura usoara 64 / 208 CA_118.Primerul este.. c) Valva in sistemul de control al combustibilului pentru reglarea automata a mixturii a) Pompa auxiliara in sistemul de combustie care faciliteaza pornirea motorului b) Un comutator mecanic in cabina care porneste incarcatorul turbo d) Duza in tubul Venturi al carburatorului pentru atomizarea combustibilului 65 / 208 CA_204. Ce arata indicatorul de alunecare? Verticalul in relatie cu orizontul Verticalul aparent Inclinarea avionului Rata virajului 66 / 208 CA_41. Detonarea poate rezulta din utilizarea: a. Un amestec prea slab b. Un amestec prea bogat c. Un nivel de combustibil mai mare decât de obicei d. Putere prea mare 67 / 208 CA_192 Indicatorul de viteza nu poate fi utilizat. Avionul poate fi operat doar cand Daca nu este in zona un service Daca se zboara doar pe caile de aerodrom Cand un GPS care arata viteza este utilizat in timpul zborului Indicatorul de viteza devine functional 68 / 208 CA_63. Într-un altimetru: d. Presiunea Pitot este conectată la capsula aneroidă; presiunea liniei statice este conectată la capsulă care contine capsula aneroida. a. Pe măsură ce aeronava urcă capsula aneroidă în interiorul se contracta. Mișcarea este transmisă către indicator prin legături adecvate care se deplasează în jurul scării instrumentului. b. Presiunea statică a liniei este conectată la capsula aneroidă; presiunea pitotului este conectată la capsulă înconjurând capsula. c. Pe măsură ce aeronava coboară capsula aneroidă din interior se contracta. Mișcarea este transmisă către indicator prin legături adecvate care se deplasează în jurul scării instrumentului. 69 / 208 CA_15. Înainte de pornire, la amorsarea motorului, combustibilul este de obicei livrat în: a. Carburator b. Camera de ardere a cilindrului c. Orificiul supapei de admisie sau galeria de inductie d. Pompa de rapel a combustibilului 70 / 208 CA_113.Cand se trimmereaza o aeronava pentru a avea botul in sus, in ce directie se misca trimmerul? c) In directia in care deviaza directia a) Depinde de pozitia centrului de greutate b) In sus d) In jos 71 / 208 CA_184.Termenul de persiune statica se defineste ca presiune: A aerului nealterat de miscare Rezultata din curgerea ordonata de particule In cabina Simtita de tubul pitot 72 / 208 CA_102.Ce se verifica prin marcajul din figura de mai sus? c) Pozitia corecta a cauciucului relativ la janta a) Uzura cauciucului b) Presiunea de operare d) Pozitia corecta a straturilor externe de izolare 73 / 208 CA_62. În timpul zborului, bănuiți că linia statică poate fi blocată și alegeți să utilizați sursa statică alternativă. În comparație cu sursa statică principală, presiunea statică alternativă este: d. Fie mai mare, fie mai mica, in functie de presiunea ambianta b. Inferioara c. La fel a. Superioara 74 / 208 CA_30. Într-un carburator, scopul unei pompe de accelerare este: a. De a evita o excavatie slaba când supapa de admisie se deschide rapid d. De a asigura volumul corect de combustibil cilindrilor c. De a asigura suficient combustibil disponibil la altitudine b. De a creste presiunea de alimentare cu combustibil 75 / 208 CA_49. Într-un carburator o pompă de accelerare: c. Este un piston mic în camera flotorului care este conectat la conexiunea inductorului d. Asigura livrarea volumului corect de combustibil cilindrilor b. Previne livrarea excesivă de combustibil către cilindri a. Adaugă combustibil suplimentar jetului principal 76 / 208 CA_52. Cerințele de navigabilitate (secțiunea BCAR A capitolul 6-2) permit efectuarea unor ajustări minore la un sistem de control în timp ce avionul este departe de bază. A doua parte a inspecției duplicat poate fi efectuată: a. Numai de către căpitanul aeronavei d. De către un pilot autorizat pentru tipul de aeronavă în cauză c. Când avionul se întoarce la bază b. De către un inginer autorizat pentru tipul de aeronavă în cauză 77 / 208 CA_35. Într-un motor cu piston, alimentarea cu tensiune ridicată a bujiilor provine din: a. Bateria în timpul pornirii și magnetou odată ce motorul funcționează d. Magnetou în timpul pornirii și bateria după ce motorul este pornit c. Baterie b. Sistemul de generare și distribuție autonom al magnetoului 78 / 208 CA_6. Un sistem de lubrifiere „cuva umedă” este unul în care: a. O pompă de evacuare colectează ulei din baia de ulei și îl returnează într-un rezervor de ulei c. Uleiul este conținut într-o baie din partea de jos a motorului și nu există rezervor de ulei d. Un rezervor de ulei este folosit pentru a alimenta din nou rezervorul, după cum este necesar b. Nu este necesar ulei pentru răcire și lubrifiere 79 / 208 CA_ 16. Este esențial să se utilizeze calitatea corectă a combustibilului. ;Avgas sau 100LL sunt colorate … (i) … toate etichetele referitoare la acest combustibil sunt colorate … (ii) … a. i) albastru ii) roșu b. i) roșu ii) albastru c. i) albastru ii) negru d. i) galben ii) roșu 80 / 208 CA_61. Presiunea dinamică se găsește în ASI prin: b. Adăugarea presiunii liniei statice și a presiunii tubului pitot a. Scăderea presiunii tubului pitot din presiunea liniei statice c. Scăderea presiunii totale din presiunea liniei statice d. Scăderea presiunii liniei statice din presiunea tubului pitot 81 / 208 CA_171.O aeronava zboara pe directia 180 cu TAS 100kt. Vantul bate din 180 cu 30kt ; Neglijand erorile instrumentale si de pozitie, ce va arata indicatorul ed viteza? 70kt 30kt 100kt 130kt 82 / 208 CA_59. Un indicator de viteză vertical funcționează prin măsurarea: a. Diferenței dintre presiunea statică și cea dinamică c. Timpului dintre anumite niveluri într-o urcare sau coborâre d. Ratei de schimbare a presiunii statice b. Ratei de schimbare a diferenței dintre presiunea statică și cea dinamică 83 / 208 CA_40. Factorii de sarcina pentru o aeronavă din categoria acrobatică comparativ cu o aeronava cu certificat în categoria normală sau utilitară vor fi: b. Mai mari decat in mod normal, dar mai mici ca la utilitare d. Mai mari ca la utilitate, dar mai mici decat in mod normal a. Mai mici c. Superiori 84 / 208 CA_163. In timpul unui zbor in temp mai rece decat ISA, altitudinea indicata va fi c) Egala cu altitudinea adevarata a) Mai mare decat altitudinea adevarata b) Mai mica decat altitudinea adevarata d) Egala cu altitudinea standard 85 / 208 CA_32. Scopul jetului de relanti este acela: a. De a preveni o excavatie slaba cand supapa de admisie este deschisa rapid c. De a impiedica jetul principal sa dea prea mult combustibil RPM-ului scazut b. De a mentine motorul in functiune la turatii reduse oferind combustibil langa clapeta d. De a mentine motorul in functiune la turatii reduse furnizand combustibil direct in cilindrii 86 / 208 CA_101. Ce suprafata de control este conectata la roata de bot? d) Directia c) Eleronul b) Trimmerul directiei a) Profundorul 87 / 208 CA_95. Ce tip de ulei hidraulic este utilizat in sistemele avioanelor? b) Ulei vegetal a) Ulei mineral d) Ulei sintetic c) Ulei bio 88 / 208 CA_37. Cand un magnetou este deconectat de comutatorul sau de aprindere b. Există o scădere instantanee a RPM a. Motorul nu se va opri atunci când ambii inductori sunt selectați la „Dezactivat” c. Motorul se va defecta dacă celălalt inductor este oprit d. Motorul va funcționa cu dificultate 89 / 208 CA_71. Indicatorul de direcție ar trebui să fie aliniat cu busola magnetică la fiecare 10 până la 15 minute când: a. Aeronava se află într-un zbor drept și nivelat neaccelerat b. Aeronava se află într-un viraj coordonat la nivel d. Aeronava se află într-o urcare echilibrată c. Aeronava se află într-o coborâre constantă și coordonată 90 / 208 MET_65. Un indicator de viteză vertical indică: b. Rata de schimbare a vitezei în feet pe minut c. Rata de schimbare a altitudinii în noduri d. Rata de schimbare a vitezei în noduri a. Rata de schimbare a altitudinii în feet pe minut 91 / 208 CA_39. VNE este: b. Viteza de angajare cu trenul escamotat, flapsurile sus și motorul oprit a. Viteza de angajare cu trenul coborat, flapsurile coborâte și motorul oprit c. Viteza strucurala maxima de croaziera d. Viteza care nu trebuie depasita niciodata 92 / 208 CA_14. Capota montata pe un motor de aeronava racit cu aer este pentru: c. A conduce aerului in jurul cilindrilor pentru a-i raci uniform si pentru a le creste rezistenta d. A conduce aerul in jurul cilindrilor pentru a-i raci uniform si pentru a le reduce rezistenta b. A conduce aerul in jurul cilindrilor pentru a-i incalzi uniform si pentru a reduce rezistenta a. A forma un strat protector in jurul motorului si pentru a pastra caldura 93 / 208 CA_165. Ce instrument poate fi afectat de eroarea de hysteresis? d) Tahometru a) Variometru c) Busola b) Altimetru 94 / 208 CA_201. Un variometru conectat la o incinta egalizare a presiunii prea mare are consecinta: Suprasarcina mecanica Indicatie prea mica Indicatie prea mare Fara indicatie 95 / 208 CA_77. Lonjeroanele aripilor transporta sarcinile majore experimentate de aripă. În cazul în care se generează ridicarea, acestea sunt … (i) … sarcini de îndoire, unde fuzelajul și rezervoarele de combustibil sunt susținute, acestea sunt … (ii) … sarcini de îndoire. a. i) în jos ii) în jos c. i) în sus ii) în jos b. i) în jos ii) în sus d. i) în sus ii) în sus 96 / 208 CA_7. Presiunea excesivă a uleiului este prevenită de: a. O supapă de presiune d. O supapă de by-pass a filtrului c. O pompă de presiune de capacitate mare b. O supapă anti-retur 97 / 208 CA_136.Care este scopul principal al carburatorului? a) Sa pompeze combustibil din rezervoare in cilindri d) Sa produca amestecul aer/combustibil pentru aprindere b) Sa controleze viteza aeronavei prin intermediul valvei de acceleratie c) Sa asigure combustibil aditional pentru racirea motorului 98 / 208 CA_80. În timpul unei inspecții a frânelor, înainte de zbor, un element important de verificat este: b. Ansamblul frânei are un aspect bun și este moale a. Că discurile sunt gropite c. Că discurile de frână nu sunt corodate d. Nu este nevoie să inspectați ansamblul frânei, se face în timpul verificării de 50 de ore 99 / 208 CA_138. La ce temperatura exterioara este cel mai probabil intalnit givrajul? d) Intre -15C si 0C c) Intre -20C si 5C b) Intre -10C si 10C a) Intre -5C si 20C 100 / 208 CA_44. Pentru a preveni ancrasarea bujiei ar trebui să: d. Sa va poziționati în vânt pentru verificările de putere înainte de plecare a. Evitați să folosiți motorul la turații mari pentru perioade lungi de timp c. Puneți energie în rafale scurte atunci când conduceți b. Evitați să folosiți motorul la turații reduse pentru perioade lungi de timp 101 / 208 CA_55. Înaintea unui zbor, responsabilitatea legală de a se asigura că toată documentația de întreținere a aeronavei este actualizata revine: b. Proprietarului aeronavei c. Operator aeronavei a. Pilotului d. Inginerului sef 102 / 208 CA_34. La pornirea motorului, după ce ați eliberat butonul de pornire, dacă ledul de avertizare rămâne aprins, ar trebui: c. Sa verificati nivelul de iesire al alternatorului d. Sa opriti imediat motorul pentru a evita deteriorarea motorului si/sau a motorului de pornire a. Sa mariti RPM-ul motorului pana cand se stinge lumina b. Sa monitorizati lumina exact un minut, daca ramane aprinsa la sfarsitul acelui timp, opriti motorul 103 / 208 CA_147. Cum se produce o scadere de putere pe o elice de viteza constanta, in cazul in care nu exista o procedura in acest sens descrisa in manual? c) 1Se scade RPM, 2se creste presiunea b) 1Se scade presiunea, 2 se creste RPM d) 1Se scade presiunea 2 se scade RPM a) 1se scade RPM 2 se scade presiunea 104 / 208 CA_51. Un detinator de licenta PPL poate efectua anumite reparații minore și servicii. ; Orice întreținere efectuată de un pilot privat: b. Trebuie să fie înscrisa în jurnalul de bord al aeronavei și certificat de pilotul în cauză a. Trebuie înscrisa în jurnalul de bord al aeronavei dacă se referă la un sistem de control primar c. Trebuie să fie înscrisa în jurnalul de bord al aeronavei și certificat de un inginer autorizat d. Nu este necesar să fie înregistrata. 105 / 208 CA_4. Cilindrii unui motor cu piston sunt cu nervuri pentru a: b. Îmbunătăți răcirea prin creșterea suprafeței acestora a. Scadea greutatea c. Mareste rezistenta cilindrului d. Simplifica fluxul de aer în jurul cilindrului 106 / 208 CA_124.Ce trebuie luat in considerare daca se strica alternatorul unui elicopter? c) Motorul va merge anevoios si va scoate zgomote ciudate b) Nicio modificare cat timp bateria asigura suficienta putere a) Toate instrumentele si sistemele de avertizare nu vor mai functiona d) Numai consumatorii mari vor inceta sa functioneze 107 / 208 CA_5. Indicatorul de temperatură a uleiului din cabină (cockpit) este conectat la o sondă de temperatură. Sonda detectează temperatura uleiului: d. În baia de ulei c. Înainte de răcirea uleiului a. În partea cea mai fierbinte a motorului b. După ce s-a răcit uleiul, dar înainte de a fi folosit în secțiunile fierbinți ale motorului 108 / 208 CA_89.Ce elemente constitutive confera forma de profil a aripii? b) Captuseala d) Varf a) Traverse c) Verga 109 / 208 CA_189.Un giro care se roteste in spatiu raspunde fortelor aplicate asupra acestuia de o miscare evaziva… La un unghi de 45 grade asupra fortei aplicate La un unghi de 90 grade fata de forta care trebuie aplicata Spre Sud Intr-o directie nordica 110 / 208 CA_68. Un giroscop posedă o proprietate numită „rigiditate în spațiu”. Care dintre următoarele descrie cel mai bine factorii care controlează gradul de rigiditate afișat de un giroscop? d. Viteza de rotație și masa rotorului b. Viteza de rotație, masa rotorului și poziția centrului său de presiune a. Viteza de rotație și poziția centrului său de greutate c. Viteza de rotație, masa rotorului și poziția centrului său de greutate 111 / 208 CA_67. Giroscopurile sunt utilizate în: d. Altimetru, coordonator de viraj și indicator de direcție a. Indicator de atitudine, indicator de viteză, coordonator de viraj și indicator de direcție b. Indicator de atitudine, coordonator de viraj și indicator de direcție c. Altimetru, coordonator de viraj și indicator de atitudine 112 / 208 CA_125. Cand uilizeaza curent direct, instrumentele electrice de zbor sunt marcate cu a) EL d) CO b) DC c) AL 113 / 208 CA_180. Care instrumente sunt conectate la tubul pitot? Variometru Altimetru Vitezometru Busola 114 / 208 CA_169. Viteza aerului calibrata CAS este egala cu GS corectat pentru erori instrumentale si de pozitie TAS corectat la vant EAS corectat la altitudinea corecta IAS corectat pentru erori instrumentale si de pozitie 115 / 208 CA_122. Care este unitatea de masura a puterii electrice? c) Watt d) Volt b) Ohm a) Amper 116 / 208 CA_47. Un avion este echipat cu o elice rotativă în sensul acelor de ceasornic (când este privită de pe scaunul pilotului); la decolare cuplul de torsiune va avea tendința: b. De a face aeronava sa se invarta spre dreapta d. De a face coada aeronavei sa se ridice a. De a face nasul aeronavei sa se ridice c. De a face aeronava sa se invarta spre stanga 117 / 208 CA_123.Care este scopul descarcatoarelor statice de pe o aeronava? c) Sa elimine inetrferentele electrice in timpul transmisiunilor intense de pe statia radio b) Sa descarce incarcatura statica in timpul zborului a) Sa asigure impamantarea in timpul alimentarii d) Sa imbunatateasca calitatea radio la altitudini mari 118 / 208 CA_168.Variometrul masoara diferenta de persiune dintre? d) Presiunea statica prezenta si presiunea statica trecuta c) Presiunea dinamica prezenta si presiunea statica trecuta b) Presiunea dinamica prezenta si presiunea dinamica trecuta a) Presiunea totala prezenta si presiunea totala trecuta 119 / 208 CA_108. Ce se intampla cu un elicopter in timpul zborului de croaziera cand mansa este mutata inainte fara alte corectii? d) Viteza scade si scufundarea scade a) Viteza creste si la fel si scufundarea b) Viteza scade si scufundarea creste c) Viteza creste si scufundarea scade 120 / 208 CA_110.Care este scopul controalelor secundare de zbor? c) Pentru a imbunatati caracteristicile de viraj la regim de viteze mici in timpul apropierii si aterizarii a) Backup(rezerva) controalelor primare b) Pentru a imbunatati performantele avionului si a usura presiunea pe mansa d) Pentru a permite pilotului sa controleze aeronava pe cele trei axe 121 / 208 CA_19. Arcul alb de pe indicatorul vitezei aerului arată: d. Intervalul VNE b. Intervalul normal de funcționare c. Intervalul de operare al flapsului a. Intervalul de precauție 122 / 208 CA_144.Cum se numesc amestecurile care contin o cantitate ridicata de combustibil? a) Sarace c) Goale b) Pline d) Bogate 123 / 208 CA_134.Ce culaore are Avgas 100LL? a) Rosu b) Verde d) Albastru c) Galben 124 / 208 CA_33. Zburați peste Marea Britanie, fără precipitații, cu o temperatură a aerului de + 14 ° C și o umiditate relativă de 40%. Este posibil ca jivrajul carburatorului să apară atunci când: b. Functioneaza la putere de croaziera d. Functioneaza la putere de coborare a. Functioneaza la putere maxima c. Functioneaza la orice setare de putere 125 / 208 CA_119.Care este scopul ventilarii rezervorului? d) Previne deversarea de combustibil in timpul alimentarii b) Previne eliminarea de apa in timpul parcarii c) Distribuie combustibilul intre segmentele rezervorului in timpul zborului a) Previne depresurizarea cauzata de consumarea de combustibil 126 / 208 CA_142.Cum se inchide un motor Otto? a) Prin saracirea completa a mixturii c) Inchizand manerul de acceleratie complet d) Inchizand generatorul b) Prin mutarea elicei in pozitia maxima 127 / 208 CA_17. Dacă apa este prezentă în sistemul de alimentare cu combustibil, aceasta va provoca: d. Gheata pe carburator c. Inghetarea combustibilului b. Contaminarea și pierderea puterii motorului a. Givraj 128 / 208 CA_137. In care faza a zborului trebuie oprita incalzirea carburatorului chiar daca se asteapta givraj la carburator? a) Urcare c) Taxi b) Croaziera d) Decolare 129 / 208 CA_106.Care sunt efectele primare si secundare ale actionarii palonierului la stanga? c) Primar: Ruliu stanga Secundar:Giratie dreapta b) Primar: Giratie stanga Secundar:Ruliu stanga a) Primar: Giratie stanga Secundar:Ruliu dreapta d) Primar: Giratie dreapta Secundar:Ruliu dreapta 130 / 208 CA_206. Care este scopul wingleturilor? Cresc performanta la vietza mare Cresc eficienta Reduc rezistenta indusa Cresc portanta si capacitatile de viraj 131 / 208 CA_177. Ce semnifica arcul rosu pe vitezometru? Viteza care nu trebuie depasita in viraje cu inclinatie mai mare de 45 grade Viteza care nu trebuie depasita indiferent de circumstante Viteza care nu trebuie depasita in aer turbulent Viteza care nu trebuie depasita cu flapsurile scoase 132 / 208 CA_96.In figura de mai sus, cu numarul 1 este marcata: a) Furca c) Legatura de cuplu b) Bratul d) Amortizorul 133 / 208 CA_58. Pentru o aeronavă în zbor, presiunea care intră în gaura orientată înainte a unui tub pitot este: a. Presiune dinamică plus presiune pitot d. Presiune dinamică și presiune statică b. Presiune dinamică c. Presiune statica 134 / 208 CA_167. Care din urmatoarele arata principiul de functionare al variometrului? c) Masurarea acceleratiei verticale prin miscarea unei mase pivotante b) Presiunea totala este masurata si comparata cu presiunea statica a) Masurarea presiunii statice si compararea acesteia cu presiunea statica dintr o incinta d) Presiunea statica se masoara si se compara cu vidul 135 / 208 CA_100.Unde este instalat sistemul de franare la sol? d) Numai pe rotile principale a) Pe roata din spate b) Pe roata de bot si pe rotile principale c) Numai pe roata de bot 136 / 208 CA_207.Ce motoare sunt utilizate in mod uzual la planoare motorizate? 2 cilindri diesel Wankel 2 placi 4 cilindri 2 timpi 4 ciclindri 4 timpi 137 / 208 CA_70. Indicatorul de direcție suferă de deviere aparentă din cauza: d. Rotației pământului b. Erorilor în cadrul instrumentului c. Modificărilor turației rotorului a. Axei de rotire a giroscopului care se mișcă 138 / 208 CA_111.Care este rolul unui trimmer ajustabil la sol? c) Este utilizat in scopul optimizarii controlului aeronavei in operatiuni la sol a) Se seteaza la sol pentru a corecta o detrimmerare cauzata de o problema de greutate si echilibru care poate aparea in zbor d) Este o lamela fixa de metal care se afla pe un control de zbor si se ajusteaza la sol pentru a optimiza caracteristicile in zbor ale aeronavei b) Se seteaza la sol si se ajuteaza in zbor pentru a elimina nevoia de trimmeraer constanta a aeronavei 139 / 208 CA_104.Miscarea pe axa longitudinala extre initiata de catre: b) Eleroane a) Directie c) Profundor d) Tabul de trimmerare 140 / 208 CA_8. În cazul unui blocaj al răcitorului de ulei în zbor, o supapă de by-pass va funcționa pentru a deconecta răcitorul. Supapa de by-pass este: b. Activată de temperatura c. Dependentă de densitate a. Selectata manual d. Dependenta de presiune 141 / 208 CA_195.Un ADI- indicator de director de atitudine combina informatii oferite de Indicator de atitudine si indicator de directie Indicator de atitudine si indicator radio magnetic Giro directional si giro de rata Atitudinea indicatorului si directorul de zbor 142 / 208 CA_21. Odată cu creșterea în altitudine, densitatea aerului va … (i) … dacă nu este ajustat combustibilul: amestecul de aer va fi deveni … (ii) …: d. i) scădea ii) mai bogat c. i) scadea ii) mai slab a. i) crește ii) mai slab b. i) creste ii) mai bogat 143 / 208 CA_57. Arcul galben de pe indicatorul vitezei aerului arată: a. Intervalul de precauție b. Intervalul normal de functionare c. Intervalul de operare a flapsului d. Intervalul VNE 144 / 208 CA_172. Care din urmatorii factori pot cauza o indicatie eronata de viteza in aer? Aeronava este acoperita cu folii adezive Impamantarea este inca atasata A fost inchis un circuit Presiunea de boost este gresita 145 / 208 CA_162. Altitudinea adevarata este c) O altitudine ed presiune corectata la temp non standard b) O inaltime desupra solului corectata la temperatura non standard d) O altitudine deasupra nivelului mediu al marii corectata la temperatura nonstandard a) O inaltime deasupra solului corectata la presiunea nonstandard 146 / 208 CA_84.Ce configuratie este prezenta in imaginea de mai sus? c) Aripa medie d) Aripa jos a) Bara fixa cu aripa sus b) Aripa sus 147 / 208 CA_160. Temperatura mai miac decat standard poate: b) indicatie prea mica de altitudine a) bloca tubul pitot prin inghetare, blocand indicatiile altimetrului la valoarea prezenta d) indicatie corecta de altitudine cat timp subscala altimetrului este setata corect la temperatura nonstandard c) indicatie pera mare de altitudine 148 / 208 CA_193.O lumina de ce culoare avertizeaza pilotul ca este posibil ca in viitor sa fie necesara o corectie? Rosu Oranj/portocaliu(amber) Albastru Verde 149 / 208 CA_158.Care este scopul subscalei altimetrului? b) Sa ajusteze altimetrul pentru temperatura nonstandard c) Sa confere o referinta a altimetrului in functie de un nivel predeterminat cum ar fi MSL, nivelul aerodromului sau presiunea 1013.25hPa d) Sa corecteze afisajul altimetrului de erori a) Sa seteze nivelul de referinta pentru edcodorul de altitudine al transponderului 150 / 208 CA_149.Cu cresterea altitudinii, puterea unui motor pe carburatie.. c) Creste d) Scade b) Mai intai scade, peste 5000 picioare creste a) Ramane constanta 151 / 208 CA_73. O structură monococă este una în care: d. Există o structură internă și tensiunile sunt suportate de componente b. Nu există o structură internă și tensiunile sunt suportate de fuselaj a. Există o structură internă, dar tensiunile sunt suportate în principal de fuselaj c. Nu există o structură internă și tensiunile sunt suportate de componente 152 / 208 CA_191.Un coordonator de viraj si inclinare (viraj si alunecare) arata informatii privind Coordonarea unhiului de viraj si inclinatie Rata de viraj si coordonare, de ex alunecare, ale virajului Unghiul de ruliu si tangal al aeronavei Rata de viraj si unghiul de inclinare al aeronavei 153 / 208 CA_91.Care sunt avantajele structurilor de tip senvis? a) Durabilitate la temperaturi inalte si greutate mica c) Formabilitate buna si durabilitate la temperaturi inalte b) Greutate mica, rigiditate, stabilitate si rezistenta d) Rezistenta mare si formabilitate buna 154 / 208 CA_60. La sol, greutatea unei aeronave este echilibrată de forța de reacție a solului asupra aeronavei, care acționează: a. În sus prin ampenajul orizontal d. Paralel cu solul prin motor și elice c. În jos prin roți b. În sus prin roți 155 / 208 CA_92. Care din materialele de mai jos prezinta cea mai buna rezistenta? b) Aluminiu a) Plastic ranforsat pe fibra de carbon d) Magneziu c) Lemn 156 / 208 CA_29. Fluxul de aer prin carburatorul venturi creează: a. Creșterea presiunii și creșterea vitezei la deschiderea carburatorului d. Scăderea presiunii și creșterea vitezei la deschiderea carburatorului c. Scăderea presiunii și scăderea vitezei la deschiderea carburatorului b. Creșterea presiunii și scăderea vitezei la deschiderea carburatorului 157 / 208 CA_194. Zona de atentie este marcata pe un indicator de viteza cu culoarea: Galben Alb Rosu Verde 158 / 208 CA_120.Alimentarea unei aeronave este facuta de : 1Baterie 2Generator 3 Releu 4Intrerupator de circuit a) 1 si 4 c) 2 si 3 b) 3 si 4 d) 1 si 2 159 / 208 CA_74. O structură semi-monococă este una în care: a. Există un cadru rezistent acoperit cu un invelis de aluminiu b. Există un cadru ușor acoperit de un invelis de aluminiu d. Există un cadru ușor acoperit cu un invelis de țesătură dopată c. Există un cadru rezistent acoperit cu un invelis de țesătură dopată 160 / 208 CA_148.Cu cresterea altitudinii si setare de amestec neschimbata, amestecul.. d) Devine mai bogat a) Devine mai sarac c) Devine lichid b) Ramane constant 161 / 208 CA_188. Ce comportament are un giroscop care se roteste in spatiu? Se balanseaza de la est la vest asemenea unui pendul Se misca in cercuri cu o raza care scade constant Tinde sa isi mentina pozitia in spatiu Se misca in concordanta cu corpul care il inconjoara 162 / 208 CA_107.Care este efectul tragerii de mansa in spate? c) Coada aeronavei va produce o forta crescuta in jos, facand botul sa se ridice b) Coada aeronavei va produce o forta scazuta in sus, cauzand botul sa coboare d) Coada aeronavei va produce o forta marita in sus, facand botul sa se ridice a) Coada aeronavei va produce o forta marita in jos, cauzand ca botul sa coboare 163 / 208 CA_185. O aeronava in emisfera nordica doreste sa vireze pe calea cea mai scurta de la directia 030 la 180. Aproximativ la ce indicatie a busolei trebuie sa se iasa din viraj? 210 180 150 360 164 / 208 CA_43. Cuplajul de impuls: c. Este mijlocul prin care magnetul rotativ este accelerat momentan pentru a genera o tensiune ridicată la bujie d. Este eliberarea rapidă a energiei stocate determinand rotirea magnetică a magnetului pentru a genera o tensiune scăzută la bujie a. Este mijlocul prin care sincronizarea aprinderii este avansată b. Este eliberarea lentă a energiei stocate determinand magnetul să se rotească încet pentru a genera un nivel ridicat de tensiune la bujie 165 / 208 CA_140.Indicatorul de temperatura al ciclindrilor are indica a) Toti cilindrii c) Cilindrul critic d) Media tuturor ciclindrilor b) Un cilindru aleator 166 / 208 CA_155.Ce presiune masoara tubul itot a) Din cabina c) Dinamica b) Totala d) Statica 167 / 208 CA_85.O constructie realizata din cadre si corzi cu invelis de suport se numeste… a) Structura fagure b) Structura grila d) Constructie semi-monococa c) Constructie de lemn sau amestec 168 / 208 CA_190. La un unghi de 180 grade fata de forta aplicata110. Unghiul de inclinare al unui cerc de 2 minute depinde de IAS CAS Viteza la sol TAS 169 / 208 CA_153.Care dintre urmatoarele instrumente se bazeaza pe masurarea de persiune? d) Vitezometru, variometru, altimetru, compas magnetic, indicator presiune ulei, indicator presiune combustibil a) Indicatorul Presiune ulei, Indicatorul presiune combustibil, Indicatorul presiune cilindru, altimetru, variometru, vitezometru, Indicatorul suctiune b) Indicatorul Presiune ulei, Indicatorul presiune combustibil, indicator cantitate combustibil, indicator presiune ciclindru, indicator presiune diferentiala, altimetru c) Indicator viteza, variometru, altimetru, gyro directional, coordonator de viraj, indicator presiune ulei, indicator presiune combustibil 170 / 208 CA_127. Ce dispunere a cilindrilor este utilizata in mod uzual pe aeronave mici si planoare motorizate? d) Motor de tip V c) Motor in linie b) Motor Radial a) Motor Orizontal opus 171 / 208 CA_25. Tipurile de aeronave cărora li se permite utilizarea MOGAS sunt promulgate în: c. NOTAM-uri d. Documentul 1224 OACI b. Notificări de navigabilitate CAA a. Circulare de informații aeronautice 172 / 208 CA_199.Cand este necesar sa se ajusteze presiunea la subscala altimetrului? O data pe luna In fiecare zi inainte de primul zbor Dupa ce la avion s-au efectuat lucrari de intretinere Inaintea fiecarui zbor si in zboruri cross country 173 / 208 CA_20. O posibilă cauză a „trpidatiei roții de bot” este: a. Presiunea nepotrivita in anvelope c. Adeernta excesiva a rotii b. Presiunea nepotrivita a uleiului d. Defectiunea legaturii cuplului 174 / 208 CA_121. Care este unitatea de masura a tensiunii? a) Amper c) Ohm b) Watt d) Volt 175 / 208 CA_27. Într-un motor in 4 timpi cu piston, arborele cotit are ca scop: d. Sa converteasca mișcarea rotativă în miscare alternativă a. Sa converteasca mișcarea rotativă în mișcare liniară b. Sa converteasca mișcarea alternativă în mișcare rotativă c. Sa controleze reculul supapei de admisie si evacuare 176 / 208 CA_187. Care este o cauza a erorii de scufundare la busola? Acceleratia avionului Variatii de temperatura Deviatie in cabina Inclinatie a liniilor de camp magnetic a pamantului 177 / 208 CA_94. Motivele unor indoituri in structura elicopterului sunt: c) Aterizari dure sau stres excesiv b) Eroziune intensa sau uzura ridicata d) Turatie excesiva a motorului si defecte ale cilindrilor a) Defecte de material si vopsea veche 178 / 208 CA_139.Care este rolul aripioarelor de racire de pe cilindri motoarelor racite cu aer? a) Transfer rapid de calcura catre aerul inconjurator prin marirea sprafetei c) Orientarea curgerii de aer catre componentele care trebuie racite d) Marirea curgerii de aer, imbunatatind racirea partilor ciclindrilor b) Racirea aerului din jurul ciclindrului si orientarea acestuia catre parti mai fierbinti 179 / 208 CA_23. Pentru a obține cel mai bun raport combustibil: aer când se zboara la altitudine, controlul amestecului este deplasat spre poziția slabă până la turația motorului: c. Crește, apoi controlul este mutat ușor spre partea bogată a vârfului RPM a. Scade, apoi controlul amestecului este mutat ușor spre partea bogată a vârfului RPM b. Scade, apoi controlul amestecului este mutat ușor în partea slabă a vârfului RPM d. Crește, apoi comanda este deplasată ușor spre partea slabă a vârfului RPM 180 / 208 CA_151. Care din urmatoarele sunt implicate in masurarea unei temperaturi? a) Lubrifiant de motor, gaz de esapament, aer exterior, aer din cabina, gyro directional b) Lubrifiant de motor, cap cilindru, gaz de esapamanet, suctiune, aer exterior, aer din cabina d) Ulei motor, cap cilindru, gaz esapament, altimetru, vitezometru, variometru c) Lubrifiant de motor, lichid racire motor, cap cilindru, gaz de esapament, aer exterior, aer cabina 181 / 208 CA_36. Când un magnetou este oprit, comutatorul din circuitul primar este: b. Închis și circuitul primar nu este împământat d. Deschis și circuitul primar este împământat a. Închis și circuitul primar este împământat c. Deschis și circuitul primar nu este împământat 182 / 208 CA_143. Motoarele cu piston ale elicopterelor au.. b) Un sistem de aprindere electric a) Un sistem de aprindere cu un singur magnetou d) Doua sisteme de aprindere independente c) Doua sisteme de aprindere cuplate 183 / 208 CA_81. Grosimea aripii este definita ca distanta dintre partea de sus si cea de jos a aripii la…. b) Cea mai subtire parte a aripii c) Cea mai groasa parte a aripii d) Cea ma din exxterior parte a aripii a) Partea cea mai dinauntru a aripii 184 / 208 CA_78. Un pilot poate identifica fluajul anvelopei folosind: b. Două semne de aliniere, unul vopsit pe partea laterala a anvelopei și unul pe flanșa roții d. Verificarea presiunii împreună cu verificarea stării supapei de umflare a. Două săgeți opuse pictate pe partea laterala a anvelopei c. Două săgeți opuse pictate pe flanșa roții 185 / 208 CA_48. Ce este pre-aprinderea? a. O ardere lentă, dar necontrolată, a amestecului de combustibil / aer într-un motor fierbinte b. O ardere progresivă a amestecului de combustibil / aer înaintea scânteii de la bujie, cauzată de un punct în cilindru. d. O explozie necontrolată a amestecului de combustibil / aer c. O ardere explozivă a amestecului de combustibil / aer în fața scânteii de la bujie, cauzată de un motor incalzit excesiv. 186 / 208 CA_157.QNE este c) Presiunea barometrica ajustata la nivelul marii, utilizand ISA atmosfera internationala standard b) Directia magnetica catre o statie a) Presiunea barometrica de referinta, tipic la pragul pistei unui aerodrom d) Altitudinea deasupra presiunei de referinta 1013.25hPa 187 / 208 CA_98.In figura de la intrebarea 16, cu numarul 2 este marcata: c) Ciclindrul extern fix a) Furca b) Legatura de cuplu d) Cilindrul mobil intern 188 / 208 CA_132. Unde se strange in rezervor apa provenita din condens? a) Pluteste d) Este amestecata cu combustibilul b) Aproape de capac c) In cea mai joasa pozitie 189 / 208 CA_76. Comenzile de inchidere a controlului zborului sunt folosite: c. La sol pentru a vă asigura că flapsurile nu sunt deteriorate în timpul vântului puternic b. În aer în cazul eșecului transmisiei pe o suprafață de control d. În aer pentru a ușura volumul de muncă al pilotului a. La sol pentru a vă asigura că suprafețele de control nu sunt deteriorate de vânturile puternice 190 / 208 CA_146.Cum se produce o crestere de putere pe o elice de viteza constanta, in cazul in care nu exista o procedura in acest sens descrisa in manual? d) 1Se creste RPM, 2se creste presiunea din cilindri c) 1Se creste presiunea din cilindri, s2e creste RPM a) 1Se scade presiunea din cilindri,2 se creste RPM b) 1Se scade RPM, 2se creste presiunea din ciclindri 191 / 208 CA_200. Scala altimetrului este setata la QFE (presiunea la pragul aerodromului). Ce va fi afisat in timpul zborului? Elevatia aerodromului Altitudinea de presiune Altitudinea deasupra MSL Inaltimea deasupra aerodromului 192 / 208 CA_164. In timpul zborului intr o masa de aer cu temp egala cu ISA si QNH setat corect, altitudinea indicata va fi d) Mai mare decat alt adevarata c) Egala cu atmosfera standard a) Mai mica decat alt adevarata b) Egala cu alt adevarata 193 / 208 CA_179.Indicatia busolei magnetice deviaza de la nordul magnetic din erori de…? Inclinatie si declinatie de la campul magnetic al pamantului Gravitatie si magnetism Variatie, viratie si acceleratie Deviatie, viratie si acceleratie 194 / 208 CA_105.Cum sunt controlate si actionate controalele de zbor pe o aeronava cu un singur motor cu piston? c) Manual prin manse si cabluri de control a) Asistate prin pompe hidraulice sau motoare electrice d) Electric prin comenzi digitale b) Hidraulic prin pompe si actionoare hidraulice 195 / 208 CA_54. Orice defecte care necesită întreținere care se întâlnesc în timpul unui zbor trebuie înregistrate de pilot: b. În jurnalul tehnic al aeronavei d. Pe orice resturi de hârtie la îndemână care ar trebui lăsate în avion a. Pe certificatul de revizuire a întreținerii c. Pe certificatul de punere în funcțiune 196 / 208 CA_10. Un sistem de lubrifiere „cuva uscată” este unul în care: d. Un rezervor de ulei este folosit pentru a umple din nou rezervorul, după cum este necesar b. Uleiul este conținut în baia de ulei din partea de jos a motorului și nu există rezervor de ulei c. O pompă de captare colectează uleiul din bazin și îl returnează într-un rezervor de ulei a. Nu este necesar ulei pentru răcire și lubrifiere 197 / 208 CA_145.Unghiul indicat de arcul numarul 1 arata ….al elicei a) Unghiul de incidenta d) Rasucirea aerodinamica a aripii b) Unghiul de atac c) Torsiunea geometrica a aripii 198 / 208 CA_170. La altitudini mari, TAS tinde sa fie mai mare decat CAS. O estima pentru TAS poate fi obtinuta prin: Scaderea 10% din CAS la fiecare 1000ft urcati Scaderea 2% din CAS la fiecare 1000ft urcati Adaugarea 2% din CAS la fiecare 1000ft urcati Adaugarea 10% din CAS la fiecare 1000ft urcati 199 / 208 CA_156.QFE este a) Presiunea barometrica de referinta, tipic la pragul pistei unui aerodrom b) Presiunea barometrica ajustata la nivelul mediu al marii, utilizand ISA d) Altitudinea deasupra nivelului de referita la presiunea 1012.25hPa c) Directia magnetica catre o statie 200 / 208 CA_87.Care sunt componentele principale ale cozii unui avion? d) Mansa si pedale a) Eleroane si profundor b) Coada verticala si coada orizontala c) Deriva si eleroane 201 / 208 CA_82. Cum se mai numeste o constructie de otel tubulara fara capacitatea de a-si sustine propriul invelis? a) Contructie semimonococa b) Constructie grila c) Structura fagure d) Constructie monococa 202 / 208 CA_159. In ce maniera poate afisa gresit un altimetru setat pe un ONH incorect? b) Daca este setat pe o presiune mai mare decat cea reala, indica prea sus. Poate duce la o apropiere de sol periculoasa a) Daca e setat pe o presiune mai mica decat cea reala, indica prea sus. Poate duce la o apropiere de sol periculoasa d) Daca este setat pe o presiune mai mare decat cea reala, indica prea jos. Poate duce la o inaltimi mai mari fata de sol decat s-a dorit c) Daca e setat pe o presiune mai mica decat cea reala, indica prea jos. Poate duce la o apropiere de sol periculoasa 203 / 208 CA_56. Arcul verde de pe indicatorul vitezei aerului arată: c. Intervalul VNE b. Intervalul de precautie d. Intervalul normal de functionare a. Intervalul de operare a flapsului 204 / 208 CA_115.Trimmerul este utilizat pentru a a) Creste giratia contrara b) Muta centru de greutate d) Bloca elementele de control c) Adapta forta de control 205 / 208 CA_12. Când porniți un motor rece, dacă manometrul de ulei nu înregistrează o creștere în aproximativ 30 de secunde, ar trebui: b. Opriți imediat motorul pentru a evita deteriorarea d. Ignorați-l, temperatura scăzută a uleiului este probabil cauza, a fost observat suficient ulei în timpul inspectiei vizuale c. Măriți RPM pentru a încerca să creșteți presiunea uleiului a. Lăsați RPM la relanti pentru a permite motorului să se încălzească și presiunea uleiului să crească 206 / 208 CA_186.De ce depinde in mod direct presiunea dinamica? Coeficientul de Portanta si rezistenta Densitate si coeficient portanta Presiunea aerului si temperatura Densitatea aerului si patratul vitezei de curgere a aerului 207 / 208 CA_133.Ce descrie ratingul octanic sau nota combustibila? c) Timpii de aprindere b) Viteza flacarii a) Ratingul/nota anti aprindere d) Temperatura arderii 208 / 208 CA_103.Pe cate axe se misca aeronava si cum se numesc aceste axe? b) 4: axa verticala, axa laterala, axa longitudinala, axa vitezei a) 4: Axa optiac, axa imaginara, axa curba, axa raului d) 3:Axa verticala, Axa laterala, Axa longitudinala c) 3: axa X, axa Y si axa Z Your score is 0% Restart quiz