Chestionar Principiile zborului

0%
0 votes, 0 avg
457

Ikarus Flight School

Principiile zborului

1 / 213

PZ_149. Cum se schimbă rezistența indusă și rezistența parazita odată cu creșterea vitezei de aer în timpul unui zbor de croazieră orizontal și stabil?

2 / 213

PZ_20. Mișcarea unui avion în jurul axei sale laterale se numește:

3 / 213

PZ_38. Imaginea de mai jos infatiseaza o aeronava intr-un viraj echilibrat la nivel. Care vector reprezinta portanta?

Question Image

4 / 213

PZ_71. Forţa totală aerodinamică (Fta) face un unghi cu:

5 / 213

PZ_209. Cum este afectat echilibrul forțelor în timpul unei întoarceri?

6 / 213

PZ_302. Care este diferența dintre rotire și vrie?

7 / 213

PZ_115. În timpul unei urcări drepte și constante, care forță acționează suplimentar și în aceeași direcție ca forța de tracțiune, ducand la mai multă putere necesară pentru urcare decât pentru zbor orizontal?

8 / 213

PZ_59. Viteza de angajare de baza a unei aeronave este 60 de noduri. Intr-un viraj la nivel cu inclinatie de 60 grade, aceeasi aeronava va avea viteza de angajare:

9 / 213

PZ_47. Pe masura ce unghiul de atac creste, punctul de stagnare(punctul unde se separa aerul la varful aripii, unde viteza efectiva a acestuia este 0) se va muta……1……..si zona presiunii cele mai joase se va muta……2

10 / 213

PZ_112, Stabilizarea în jurul axei laterale în timpul croazierei este realizată de …

11 / 213

PZ_80. Incidenţa de portanţă nulă depinde de:

12 / 213

PZ_4. În volum, raportul oxigenului la azot în atmosferă este aproximativ:

13 / 213

PZ_136. Unghiul (alfa) prezentat în figură este denumit … Vezi figura (PFA-003) DoF: direcția fluxului de aer Anexa 3

Question Image

14 / 213

PZ_39..Unele suprafete de control au tendinta sa tremure la viteze mari, acest lucru poate fi evitat prin:

15 / 213

PZ_32. Pentru ce parte a unei aeronave designul acesteia poate avea cel mai mare efect asupra rezistentei induse create?

16 / 213

PZ_17. În zbor, se spune că o aeronavă este în echilibru atunci când:

17 / 213

PZ_34. Dupa o perturbare dintr o pozitie stabilizata si trimmerata, o aeronava cu stabilitate neutra va

18 / 213

PZ_128. Care punct de pe aerofoil este reprezentat de numărul 1? Vezi figura (PFA-009)

Question Image

19 / 213

PZ_24. Eleronul ascendent este proiectat pentru a se deplasa mai mult decât eleronul descendent pentru a contracara:

20 / 213

PZ_178. Stabilitatea în jurul cărei axe este influențată în principal de poziția longitudinală a centrului de greutate?

21 / 213

PZ_122. Numărul 3 din desen corespunde … Vezi figura (PFA-010) Anexa 1

Question Image

22 / 213

PZ_95. Distrugătoarele de portanţă se utilizează de pilot:

23 / 213

PZ_145. Unde este generată rezistența de interferența?

24 / 213

PZ_175. Care afirmație descrie o situație de stabilitate statică?

25 / 213

PZ_146. Care curbă reprezintă rezistenta indusă? Vezi Anexa (PFA-011)

Question Image

26 / 213

PZ_70. Forţa totală aerodinamică (Fta) se produce în urma:

27 / 213

PZ_156. În cazul uunei angajari, este important să …

28 / 213

PZ_22. Efectul primar al activarii de eleron este de a crea ruliu, efectul secundar este:

29 / 213

PZ_150. Care dintre formele de aripi enumerate are cea mai mică rezistență indusă?

30 / 213

PZ_144. Ce părți ale unei aeronave afectează în principal generarea de rezistenta indusă?

31 / 213

PZ_79. Incidenţa de portanţă nulă reprezintă:

32 / 213

PZ_57. Temperatura la 11.000 picioare este -2 C. Cum deviaza de la temperatura ISA?

33 / 213

PZ_91. Prin utilizarea fantelor de bord de atac:

34 / 213

PZ_138. Care opțiune indică un beneficiu al washoutului aripilor?

35 / 213

PZ_117. Ecuația lui Bernoulli pentru gaze incompresibile fără frecare afirmă că …

36 / 213

PZ_205. Punctul numărul 1 din figură indică ce stare de zbor? A se vedea figura (PFA-008) Anexa 5

Question Image

37 / 213

PZ_72. Forţa totală aerodinamică are formula:

38 / 213

PZ_28. Un compensator fix sau de echilibru, de trimmerare, de pe un eleron:

39 / 213

PZ_60. Referitor la fortele care actioneaza asupra unei aeronave, intr-o urcare constanta:

40 / 213

PZ_101. Într-un viraj corect avem:

41 / 213

PZ_35. Utilizarea setarilor mici de flaps in timpul decolarii va (flaps pe pozitie mica)

42 / 213

PZ_170. Cum se schimbă portanta și rezistenta atunci când setați flapsurile într-o poziție inferioară?

43 / 213

PZ_166. Ce factor poate fi schimbat prin scoaterea flapsurilor pentru aterizare?

44 / 213

PZ_124. Raportul dintre anvergura aripii și lungimea medie a corzii este denumit …

45 / 213

PZ_129. Ce tipar poate fi găsit la punctul de stagnare?

46 / 213

PZ_1. Atmosfera standard internațională prevede:

47 / 213

PZ_40. Viteza standard de angajare a unei aeronave este de 80 de noduri. Intr-un viraj la nivel cu inclinare 60 grade, aceeasi aeronava se va angaja la

48 / 213

PZ_133. Care afirmație despre portanta și unghiul de atac este corectă?

49 / 213

PZ_68. Energia cinetică specifică aerului:

50 / 213

PZ_96. Selectaţi răspunsul corect pentru fineţea aerodinamică:

51 / 213

PZ_118. Dacă este înconjurat de flux de aer (v> 0), orice corp în formă arbitrară produce …

52 / 213

PZ_37. Pantele cresc unghiul de atac la angajare prin:

53 / 213

PZ_192. Devierea diferențială a eleroanelor este folosită pentru …

54 / 213

PZ_131. Poziția centrului de presiune la un profil în formă pozitivă …

55 / 213

PZ_127. Dezvoltarea vârtejului vârfului de aripă începe în timpul cărei faze de zbor?

56 / 213

PZ_155 Cum se schimbă portanta și rezistenta când vă apropiați de o stare de angajare?

57 / 213

PZ_87. Forţa de rezistenţă la înaintare are formula:

58 / 213

PZ_66. Legea continuităţii are următoarea formulă:

59 / 213

PZ_203. După o defecțiune a motorului, elicea de vânt …

60 / 213

PZ_202. Schimbarea pasului la o pală de elice de la rădăcină la vârf asigură …

61 / 213

PZ_119. Se poate considera că toate forțele aerodinamice acționează asupra unui singur punct. Acest punct se numeste…

62 / 213

PZ_27. Washout-ul unei aripi al aeronavei este utilizat pentru:

63 / 213

PZ_164. Când extindeți flapsurile pentru aterizare la unghi constant de atac, în ce fel se schimbă coeficientul de portanta mult înainte de a atinge coeficientul maxim de portanta?

64 / 213

PZ_168. O decolare cu flapsurile în poziția de decolare cauzează …

65 / 213

PZ_199. Ce descrie „încărcarea aripilor”?

66 / 213

PZ_186. Elevatorul deplasează un avion în jurul …

67 / 213

PZ_143. Care dintre următoarele opțiuni este susceptibilă să producă o rezistenta indusă mare?

68 / 213

PZ_7. Dacă temperatura unei mase de aer rămâne constantă, creșterea presiunii va:

69 / 213

PZ_194. Echilibrul aerodinamic al cârmei …

70 / 213

PZ_31. Ignorând orice alți factori, în cazul în care flapsurile se extind în timp ce menținem un unghi constant de atac, o aeronavă va…….. inițial:

71 / 213

PZ_161. La avioane, avertizarea de angajare este de obicei activată printr-o schimbare a …

72 / 213

PZ_195. Care caracteristică constructivă are scopul de a reduce forțele de manevrare a mansei?

73 / 213

PZ_43. Daca centrul de greutate este foarte apropiat sau la limita de fata, un efect va fi

74 / 213

PZ_160. Avertizarea de angajare va fi activată chiar înainte de a atinge ce viteză?

75 / 213

PZ_12. Care dintre următoarele afirmații este corectă în ceea ce privește rezistenta indusă:

76 / 213

PZ_82. Pentru un profil curb incidenţa de portanţă nulă (i0):

77 / 213

PZ_21. Mișcarea unui avion în jurul axei sale normale se numește:

78 / 213

PZ_176. Care caracteristică constructivă este prezentată în figură? A se vedea figura (PFA-006). Anexa 4

Question Image

79 / 213

PZ_ 51. In comparatie cu fluxul liber de aer, in zborul normal, presiunea sub o aripa va fi

80 / 213

PZ_172. Ce tipuri de straturi limită pot fi găsite pe un aerofil?

81 / 213

PZ_162. Cum ar trebui să reacționeze pilotul la un avertisment de angajare?

82 / 213

PZ_78. Panta portanţei are formula:

83 / 213

PZ_94. Prin utilizarea spoilerelor (interceptoarelor) va creşte:

84 / 213

PZ_100. Într-un viraj avem:

85 / 213

PZ_123. Unghiul de atac este unghiul dintre …

86 / 213

PZ_30. Ce efect va avea extinderea flapsurilor marginale de coada asupra unghiului de atac la care se angajeaza un avion?

87 / 213

PZ_93. Compensatoarele, voleţii de bord de atac şi fantele de bord de atac:

88 / 213

PZ_171. Stratul limită laminar de pe aerofil este situat între …

89 / 213

PZ_48.Care dintre urmatoarele afirmatii cu privire la rezistenta parazita sunt corecte:

90 / 213

PZ_33. Un trimmer anti -echilibru este atasat unei suprafete de control pentru

91 / 213

PZ_190. Care este avantajul mișcării diferențiale a eleronului?

92 / 213

PZ_19. În zbor drept și nivelat, dacă centrul de presiune este în spatele centrului de greutate se va produce un cuplu de tip….., necesitând planul de coadă să producă o forță……

93 / 213

PZ_ 54. O aripa se angajeaza la

94 / 213

PZ_81. Pentru un profil simetric incidenţa de portanţă nulă (i0) este:

95 / 213

PZ_184. Pentru ce este folosita in principal coada orizontala ?

96 / 213

PZ_86. Cx reprezintă coeficientul de rezistenţă la înaintare şi depinde:

97 / 213

PZ_ 55. La o greutate constanta data viteza de angajare a unei aeronave este proportionala cu

98 / 213

PZ_208. Într-un viraj coordonat, cum este relația dintre factorul de sarcină (n) și viteza de angajare (Vs)?

99 / 213

PZ_120. Centrul de presiune este punctul teoretic de origine al …

100 / 213

PZ_84. Cz reprezintă coeficientul de portanţă şi depinde:

101 / 213

PZ_42. Cu un set simplu de trimmere in timpul zborului, orice miscare a suprafetelor de control asociate vor face ca trimmerul sa:

102 / 213

PZ_201. Care afirmație referitoare la “elice cu viteză constantă” este corectă?

103 / 213

PZ_104. Într-un zbor în urcare, forţa portantă de urcare Fzu este egală cu:

104 / 213

PZ_114. Ce efecte rezultă de obicei din givrarea elicei?

105 / 213

PZ_9. Teoretic, dacă unghiul de atac și alți factori rămân constanți, dar viteza este dublată, portanta creata la această viteză mai mare va fi:

106 / 213

PZ_97. Unghiul de incidenţă optim este:

107 / 213

PZ_300. Compensarea presiunii dintre suprafata extradosului si intradosului are ca rezultat …

108 / 213

PZ_193. Eleronul drept deviază în sus, stânga în jos. Cum reacționează aeronava?

109 / 213

PZ_67. Energia cinetică are formula:

110 / 213

PZ_29. O aerofilă atinge eficiența aerodinamică maximă în punctul în care raportul de portanta/rezistenta este cel mai mare. Pentru aeronavele de aviație generală acest lucru are loc la aproximativ:

111 / 213

PZ_167. Care este principiul flapsului Fowler?

112 / 213

PZ_73. Forţa totală aerodinamică se transformă în:

113 / 213

PZ_106. Într-un zbor de urcare tracţiunea va avea următoarea relaţie:

114 / 213

PZ_64. Legea lui Bernoulli are formula:

115 / 213

PZ_121. Numărul 2 din desen corespunde … Vezi figura (PFA-010) Anexa 1

Question Image

116 / 213

PZ_181. Rotația în jurul axei laterale se numește …

117 / 213

PZ_75. Profilul aerodinamic este definit ca:

118 / 213

PZ_61. In conditii de vant nul, distanta maxima de planare va fi obtinuta la ce viteza de zbor?

119 / 213

PZ_132. În ce mod se mișcă poziția centrului de presiune la un profil în formă pozitivă cu un unghi de atac crescând?

120 / 213

PZ_10. Unghiul de atac poate fi definit ca unghiul dintre:

121 / 213

PZ_139. Care afirmație privind unghiul de atac este corectă?

122 / 213

PZ_165. În ceea ce privește flapsurile, care dintre următoarele opțiuni oferă un efect de creștere a portantei?

123 / 213

PZ_206. Punctul numărul 5 din figură indică ce stare de zbor? A se vedea figura (PFA-008) Anexa 5

Question Image

124 / 213

PZ_107. Pentru a instala un anumit unghi in pe traiectoria de urcare: ;unde: vn u = viteza necesară pe traiectoria de urcare ; vn oriz = viteza necesară pentru zbor orizontal.

125 / 213

PZ_140. Când creșteți viteza fluxului aerului cu un factor de 2 menținând în același timp toți ceilalți parametri constanți, cum se schimbă aproximativ rezistenta parazita?

126 / 213

PZ_65. Legea lui Bernoulli se aplică la tubul Pitot care:

127 / 213

PZ_36. In comparatie cu linia de coarda a unui aerofil curat, extinderea flapsurilor de margine de coada va oferi

128 / 213

PZ_182. Unghiul critic de atac …

129 / 213

PZ_76. Cz reprezintă coeficientul de portanţă şi este:

130 / 213

PZ_185. Deviația elevatorului în timpul rotației la decolare …

131 / 213

PZ_99. Unghiul de portanţă nulă:

132 / 213

PZ_147. Rezistenta de presiune, rezistenta de interferență și fricțiunea aparțin grupului de …

133 / 213

PZ_50. Mentinand un unghi de atac constant si crescand viteza in aer:

134 / 213

PZ_151. Ce efect are o viteză scăzută asupra rezistentei induse în timpul unui zbor de croazieră orizontal și stabil?

135 / 213

PZ_191. Care caracteristică de proiectare poate compensa giratia adversă?

136 / 213

PZ_207. Inclinarea într-un viraj de două minute (rata un viraj) depinde de …

137 / 213

PZ_18. Creșterea vitezei aerului va provoca:

138 / 213

PZ_189. Devierea cârmei spre stânga determină …

139 / 213

PZ_101. Forţa centrifugă are formula:

140 / 213

PZ_152. Care afirmație despre rezistenta indusă în timpul zborului de croazieră orizontală este corectă?

141 / 213

PZ_69. Presiunea aerodinamică:

142 / 213

PZ_180. Rotația în jurul axei verticale se numește …

143 / 213

PZ_137. Pentru a îmbunătăți caracteristicile de angajare ale unei aeronave, aripa este răsucită spre exterior (unghiul de incidență variază în lungime). Aceasta este cunoscută sub numele de …

144 / 213

PZ_58. O masa de aer saturat, comparat cu o masa de aer uscat cu aceeasi temperatura si presiune va fi

145 / 213

PZ_197. În timpul zborului de croazieră cu putere constantă, un avion prezintă o tendință permanentă de a ridica bordul. Cum poate fi eliminată această tendință?

146 / 213

PZ_130. Ce tipar de presiune poate fi observat la un profil de aripă, generator de portanta la unghi pozitiv de atac?

147 / 213

PZ_ 53. Dupa o perturbare, o aeronava care se intoarce la calea initiala de zbor fara ca pilotul sa ia vreo masura de corectie are:

148 / 213

PZ_90. Voleţii de bord de atac sunt utilizaţi:

149 / 213

PZ_109. Pentru a păstra o viteză de urcare constantă, este necesar un excedent de putere (∆T) a cărui valoare este:

150 / 213

PZ_105. În zborul de urcare trebuie să avem următoarea relaţie:

151 / 213

PZ_188. Deviațiile cârmei duc la o întoarcere a avionului în jurul …

152 / 213

PZ_196. Care este funcția echilibrului static al cârmei?

153 / 213

PZ_89. Prin scoaterea flapsului:

154 / 213

PZ_8. Coeficientul de portanta atinge valoarea maximă la:

155 / 213

PZ_141. Coeficientul de tracțiune …

156 / 213

PZ_111. În comparație cu flapsurile care sunt in spatele aripii, dispozitivele de pe bordul de atac, cum ar fi sloturile …

157 / 213

PZ_204. În timpul unei coborâri la ralanti cu viteză constantă, pârghia elicei este deplasată înapoi. Cum se modifică pasul elicei și rata de scufundare?

158 / 213

PZ_159. Ce duce la scăderea vitezei de angajare Vs (IAS)?

159 / 213

PZ_125. Care punct de pe aerofil este reprezentat de numărul 3? Vezi figura (PFA-009) Anexa 2

Question Image

160 / 213

PZ_126. Care punct de pe aerofoil este reprezentat de numărul 4? Vezi figura (PFA-009) Anexa 2

Question Image

161 / 213

PZ_110. Unghiul de pantă calculate funcţie de excedentul de putere are valoarea:

162 / 213

PZ_198. Trimmerul de pe elevator este deviat în sus. În ce poziție se află indicatorul corespunzător?

163 / 213

PZ_85. Forţa portantă are formula:

164 / 213

PZ_63.Viteza maxima de manevra maxima a unei suprafete primare de control la care sa nu se suprasolicite celula este cunoscuta ca:

165 / 213

PZ_92. Prin utilizarea fantelor de bord de atac şi a flapsului se permite zborul:

166 / 213

PZ_16. Într-un tub Venturi

167 / 213

PZ_3. Principalii constituenți ai atmosferei Pământului sunt:

168 / 213

PZ_2. Temperatura la 14.000 de picioare este de -9 ° C. Cum se abate de la temperatura ISA?

169 / 213

PZ_23. Stabilitatea direcțională se realizează prin:

170 / 213

PZ_113. Zburând cu viteze mai mari decât viteza care nu se depășește niciodată (vNE) poate avea ca rezultat …

171 / 213

PZ_142. Compensarea presiunii pe o aripă are loc la …

172 / 213

PZ_46. O aeronava care are raportul de portanta/rezistenta de 9:1 ce raza de planare va avea de la inaltimea de 5000 de picioare OFE?

173 / 213

PZ_45. O aeronava care are raportul de portanta/rezistenta de 8:1 ce raza de planare va avea de la inaltimea de 4000 de picioare OFE?

174 / 213

PZ_ 52. Pe o suprafata de control, o masa de echilibru:

175 / 213

PZ_179. Ce element structural oferă stabilitate direcțională unui avion?

176 / 213

PZ_13. Pe măsură ce unghiul de atac crește, de unde va începe în mod normal separarea fluxului de aer?

177 / 213

PZ_183. În zbor rectiliniu si uniform cu performanță constantă a motorului, unghiul de atac pe aripă este …

178 / 213

PZ_163. Care afirmație cu privire la o vrie este corectă?

179 / 213

PZ_26. Stabilitatea statică este un indicator al disponibilității unei aeronave pentru:

180 / 213

PZ_187. Ce trebuie luat în considerare în ceea ce privește poziția centrului de greutate?

181 / 213

PZ_153. În ce situație menționată este rezistenta totală la minim?

182 / 213

PZ_173. Cum diferă un strat limită laminar de un strat limită turbulent?

183 / 213

PZ_62. Pentru a oferi un unghi de atac eficient pe intreaga lungime a palei, unghiul palei trebuie sa fie:

184 / 213

PZ_25. Efectul secundar al eleronului este … (i) … iar efectul secundar al directiei este … (ii) …:

185 / 213

PZ_88. Prin scoaterea flapsului:

186 / 213

PZ_169. Cu condiția ca nicio altă procedură să nu fie descrisă în Manualul de funcționare a aeronavelor, după creșterea puterii motorului în ratarea aterizarii, flapsurile pot …

187 / 213

PZ_41. Daca centrul de gravitate se apropie sau este la limita sa din spate, efectul va fi:

188 / 213

PZ_157. În timpul unei angajari, portanta …

189 / 213

PZ_102. În zborul orizontal forţele care acţionează asupra avionului au următoarele relaţii:

190 / 213

PZ_49.Privitor la rezistenta care din urmatoarele afirmatii sunt corecte?

191 / 213

PZ_ 56.Fantele de atac cresc angajarea or unghiul critic, prin urmatoarea actiune:

192 / 213

PZ_116. Presiunea statică a gazelor funcționează …

193 / 213

PZ_15. In diagrama de mai jos, o aeronavă este reprezentată într-un viraj de nivel echilibrat. Factorul de încărcare pentru acest viraj rezulta din:

Question Image

194 / 213

PZ_77. Cz este detemnat prin:

195 / 213

PZ_174. Ce element structural oferă stabilitate laterală unui avion?

196 / 213

PZ_74. Unghiul de incidenţă este:

197 / 213

PZ_158. Unghiul critic de atac …

198 / 213

PZ_6. Densitatea aerului are un efect mare atât asupra cadrului aerian cât și asupra performanței motorului, care dintre următoarele afirmații sunt corecte?

199 / 213

PZ_14. Un volet va:

200 / 213

PZ_301. Ce se înțelege prin „efect de sol”?

201 / 213

PZ_98. Unui unghi de incidenţă optim îi corespund:

202 / 213

PZ_135. Care afirmație despre fluxul de aer din jurul unui aerofoil este corectă dacă unghiul de atac scade?

203 / 213

PZ_83. Portanţa maximă, CzM (CzMaxim) se produce:

204 / 213

PZ_103. Într-un zbor orizontal avem următoarele relaţii:

205 / 213

PZ_148. Ce fel de rezistență NU face parte din rezistența parazita?

206 / 213

PZ_5. Troposfera se caracterizează prin:

207 / 213

PZ_44. Conform EASA , intr-o configuratie curata, limita pozitiva de factor G pentru un avion de aviatie generala din categoria utilitar, nu poate fi mai mic de

208 / 213

PZ_200. Prin ce factor enumerat mai jos crește factorul de încărcare în timpul zborului de croazieră?

209 / 213

PZ_134. Care afirmație despre fluxul de aer din jurul unui aerofil este corectă dacă unghiul de atac crește?

210 / 213

PZ_177. „Stabilitate longitudinală” este denumită stabilitate în jurul cărei axe?

211 / 213

PZ_154. Ce tipuri de rezistenta contribuie la rezistenta totală?

212 / 213

PZ_11. Comparativ cu fluxul liber de aer, în zborul normal aerul de deasupra aripii va:

213 / 213

PZ_108. Tracţiunea necesară zborului în urcare (Tnu) are următoarea formulă, funcţie de fineţea aerodinamică (ku) şi unghiul de pantă (θu):

Your score is

0%