Chestionar Principiile zborului 0% 0 votes, 0 avg 457 Ikarus Flight School Principiile zborului 1 / 213 PZ_149. Cum se schimbă rezistența indusă și rezistența parazita odată cu creșterea vitezei de aer în timpul unui zbor de croazieră orizontal și stabil? Tracțiunea parazita scade și tracțiunea indusă scade Tracțiunea parazita scade și tracțiunea indusă crește Tracțiunea indusă scade și tracțiunea parazita crește Tracțiunea indusă crește și tracțiunea parazita crește 2 / 213 PZ_20. Mișcarea unui avion în jurul axei sale laterale se numește: d. Învârtire a. Ruliu c. Giratie b. Tangaj 3 / 213 PZ_38. Imaginea de mai jos infatiseaza o aeronava intr-un viraj echilibrat la nivel. Care vector reprezinta portanta? d. A c. B b. C a. D 4 / 213 PZ_71. Forţa totală aerodinamică (Fta) face un unghi cu: a) direcţia vitezei de deplasare, care depinde în principal de forma corpului raportată la direcţia forţei; c) nici un răspuns nu este corect. b) forma corpului care măreşte sau micşorează unghiul ʮ în funcţie de viteză; 5 / 213 PZ_209. Cum este afectat echilibrul forțelor în timpul unei întoarceri? O forță de portanta mai mică compensează o forță netă mai mică în comparație cu zborul la nivel Componenta orizontală a forței de portanta în timpul unui viraj este forța centrifugă Forța netă rezultă din suprapunerea forței gravitaționale și a forțelor centripete Forța de portanta trebuie mărită pentru a compensa suma forței centrifuge și gravitaționale 6 / 213 PZ_302. Care este diferența dintre rotire și vrie? Rotire: angajare a aripii interioare, viteza creste rapid; Vrie: flux de aer la ambele aripi, viteză constantă Rotire: angajare la aripa interioară, viteză constantă; Vrie: flux de aer la ambele aripi, viteza creste rapid Rotirea: angajare a aripii exterioară, viteza creste rapid; Vrie: flux de aer la ambele aripi, viteză constantă Rotire: angajare a aripii exterioare, viteză constantă; Vrie: flux de aer la ambele aripi, viteza creste rapid 7 / 213 PZ_115. În timpul unei urcări drepte și constante, care forță acționează suplimentar și în aceeași direcție ca forța de tracțiune, ducand la mai multă putere necesară pentru urcare decât pentru zbor orizontal? O componentă a forței de portanta de-a lungul căii de zbor înainte. O componentă a forței de greutate de-a lungul traiectoriei de zbor înapoi. O componentă a tracțiunii de-a lungul căii de zbor din spate. O componentă verticală a forței de greutate. 8 / 213 PZ_59. Viteza de angajare de baza a unei aeronave este 60 de noduri. Intr-un viraj la nivel cu inclinatie de 60 grade, aceeasi aeronava va avea viteza de angajare: a) 101 noduri c) 146 noduri b) 85 noduri d) 95 noduri 9 / 213 PZ_47. Pe masura ce unghiul de atac creste, punctul de stagnare(punctul unde se separa aerul la varful aripii, unde viteza efectiva a acestuia este 0) se va muta……1……..si zona presiunii cele mai joase se va muta……2 b. 1. In fata bordului de fuga 2. Inapoi c. 1. In fata bordului de atac 2. Inapoi d. 1. In spatele bordului de atac 2. Inainte a. 1. In spatele bordului de fuga2. Inainte 10 / 213 PZ_112, Stabilizarea în jurul axei laterale în timpul croazierei este realizată de … eleroane. stabilizatorul orizontal. flapsurile aripilor. cârma verticală. 11 / 213 PZ_80. Incidenţa de portanţă nulă depinde de: b) forma axei de portanţă nulă (APN); c) forma liniei medii a profilului. a) forma liniei convenţionale(lc); 12 / 213 PZ_4. În volum, raportul oxigenului la azot în atmosferă este aproximativ: a. 4: 1 b. 3: 1 d. 1: 4 c. 1: 3 13 / 213 PZ_136. Unghiul (alfa) prezentat în figură este denumit … Vezi figura (PFA-003) DoF: direcția fluxului de aer Anexa 3 unghiul de atac. unghiul de înclinare. unghiu de incidență. unghiul de portanta. 14 / 213 PZ_39..Unele suprafete de control au tendinta sa tremure la viteze mari, acest lucru poate fi evitat prin: b. Utilizarea unei greutati de echilibru a. Utilizarea unui trimmer de echilibru d. Utilizarea unei tije cu arc c. Utilizarea uui trimmer anti-echilibru 15 / 213 PZ_32. Pentru ce parte a unei aeronave designul acesteia poate avea cel mai mare efect asupra rezistentei induse create? a. Vârfurile aripilor d. Secțiunea aripii b. Trenul de aterizare c. Botul, capota motorului 16 / 213 PZ_17. În zbor, se spune că o aeronavă este în echilibru atunci când: c. Greutatea este echilibrată prin rezistenta, iar portanta este echilibrată prin tractiune b. Greutatea este echilibrată prin portanta și rezistența este echilibrată prin tractiune a. Portanta este echilibrată prin rezistenta, iar greutatea este echilibrată prin tractiune d. Portanta este echilibrată prin rezistenta, iar greutatea este echilibrată prin tractiune 17 / 213 PZ_34. Dupa o perturbare dintr o pozitie stabilizata si trimmerata, o aeronava cu stabilitate neutra va d. Reveni la altitudinea initiala, va modifica altitudinea dar va reveni la cea initiala a. Reajunge la altitudinea initiala b. Continua sa se abata de la atitudinea initiala c. Pastra noua altitudine 18 / 213 PZ_128. Care punct de pe aerofoil este reprezentat de numărul 1? Vezi figura (PFA-009) Punct de tranziție Punct de stagnare Centrul de presiune Punct de separare 19 / 213 PZ_24. Eleronul ascendent este proiectat pentru a se deplasa mai mult decât eleronul descendent pentru a contracara: c. Stabilitate laterală b. Stabilitate statică d. Giratia celuilalt eleron a. Inerţia 20 / 213 PZ_178. Stabilitatea în jurul cărei axe este influențată în principal de poziția longitudinală a centrului de greutate? Axa laterală Axa gravitațională Axa longitudinală Axa verticală 21 / 213 PZ_122. Numărul 3 din desen corespunde … Vezi figura (PFA-010) Anexa 1 Coarda medie grosimii. corzii. liniei corzii. 22 / 213 PZ_95. Distrugătoarele de portanţă se utilizează de pilot: a) pe panta de aterizare, în situaţia în care aeronava are o viteză prea mare; b) pentru mărirea capacităţii de frânare a roţilor la viteze mari de rulare la sol; c) nici un răspuns nu este corect. 23 / 213 PZ_145. Unde este generată rezistența de interferența? La trenul de aterizare La rădăcina aripii Lângă vârfurile aripilor La eleroane 24 / 213 PZ_175. Care afirmație descrie o situație de stabilitate statică? O aeronavă distorsionată de impactul extern va menține poziția deviată O aeronavă distorsionată de impactul extern va tinde către o poziție și mai deviată O aeronavă distorsionată de impactul extern poate reveni la poziția inițială prin comandarea mansei O aeronavă distorsionată de impactul extern va reveni la poziția inițială 25 / 213 PZ_146. Care curbă reprezintă rezistenta indusă? Vezi Anexa (PFA-011) 3 4 1 2 26 / 213 PZ_70. Forţa totală aerodinamică (Fta) se produce în urma: c) acţiunii asupra unei suprafeţe frontale a unui corp (secţiunea maximă perpendiculară pe direcţia vitezei) afectată de un coeficient (Ca) care face ca presiunea aerodinamică să producă Fta. b) acţiunii asupra unei suprafeţe frontale a unui corp (secţiunea maximă perpendiculară pe direcţia vitezei). Aceasta face ca presiunea aerodinamică să producă Fta; a) acţiunii asupra unei suprafeţe frontale a unui corp pe direcţia perpendiculară vitezei. Aceasta face ca presiunea aerodinamică să producă Fta; 27 / 213 PZ_156. În cazul uunei angajari, este important să … micșorați unghiul de atac și măriți viteza. creșteti unghiul de atac și reduceti viteza. crește unghiul de atac și creșteti viteza. creșteți unghiul de înclinare și reduceți viteza. 28 / 213 PZ_22. Efectul primar al activarii de eleron este de a crea ruliu, efectul secundar este: b. Tangaj, din portanta suplimentară generată de aripa descendentă d. Inclinare urmata de scufundare în spirală a. Giratie urmata de scufundare în spirală c. Viraj urmat de scufundare în spirală 29 / 213 PZ_150. Care dintre formele de aripi enumerate are cea mai mică rezistență indusă? Formă eliptică Formă trapezoidală Formă dreptunghiulară Formă trapezoidală dublă 30 / 213 PZ_144. Ce părți ale unei aeronave afectează în principal generarea de rezistenta indusă? partea inferioară a trenului de aterizare. partea din față a fuselajului. vârfurile aripilor. partea exterioară a eleroanelor. 31 / 213 PZ_79. Incidenţa de portanţă nulă reprezintă: b) unghiul format între APN (axa de portanţă nulă) şi lc (lconv); c) nici un răspuns nu este correct. a) unghiul format intre lc şi direcţia de deplasare v; 32 / 213 PZ_57. Temperatura la 11.000 picioare este -2 C. Cum deviaza de la temperatura ISA? c) ISA +7C a) ISA +3C d) ISA +5C b) ISA -7C 33 / 213 PZ_91. Prin utilizarea fantelor de bord de atac: a) se evită desprinderea prematură a fileelor de aer; c) nici un răspuns nu este corect. b) se permite trecerea accelerată a curentului de aer de pe partea inferioară a bordului de atac pe extrados, crescând viteza, deci energia critică a stratului limită la unghiuri de incidenţă mari; 34 / 213 PZ_138. Care opțiune indică un beneficiu al washoutului aripilor? Odată cu washout-ul, rezistenta de forma se reduce la viteze mari Duritate mai mare, deoarece aripa poate rezista la mai multe forțe de torsiune La unghiuri de atac ridicate, eficacitatea eleronului este menținută cât mai mult posibil Structural aripa este mai rigidă împotriva rotației 35 / 213 PZ_117. Ecuația lui Bernoulli pentru gaze incompresibile fără frecare afirmă că … presiune statică = presiune totală + presiune dinamică. presiune totală = presiune dinamică + presiune statică. presiune totală = presiune dinamică – presiune statică. presiune dinamică = presiune totală + presiune statică. 36 / 213 PZ_205. Punctul numărul 1 din figură indică ce stare de zbor? A se vedea figura (PFA-008) Anexa 5 Angajare Zbor lent Zbor inversat Cel mai bun unghi de alunecare 37 / 213 PZ_72. Forţa totală aerodinamică are formula: c) Fta = ρv/2 x S x Ca. a) Fta = ρv2/2 x Ca x Smed unde Smed = Suprafaţa medie a aripii; b) Fta = ρv2/2 x S x Ca; 38 / 213 PZ_28. Un compensator fix sau de echilibru, de trimmerare, de pe un eleron: b. Este setat în momentul fabricației și nu trebuie modificat d. Este reglat la sol după un zbor de testare pentru a asigura un nivel lateral lateral a. Este reglat la sol după un zbor de testare pentru a asigura un zbor nivelat longitudinal c. Este reglat de pilot în timpul zborului pentru a ameliora presiunile de control nedorite 39 / 213 PZ_60. Referitor la fortele care actioneaza asupra unei aeronave, intr-o urcare constanta: d) Tractiunea egala cu rezistenta, portanta egala cu greutatea b) Tractiunea va fi mai mare decat rezistenta, portanta mai mica decat greutatea c) Tractiunea va fi mai mare decat rezistenta, portanta egala cu greutatea a) Tractiunea va fi mai mare decat rezistenta, portanta mai mare decat greutatea 40 / 213 PZ_101. Într-un viraj corect avem: b) cos Czviraj = Cz/sinβ; c) Cz viraj = Cz/cosβ. a) cos Cz viraj = Cz/tgβ; 41 / 213 PZ_35. Utilizarea setarilor mici de flaps in timpul decolarii va (flaps pe pozitie mica) b. Imbunatati rata initiala de urcare d. Mari distanta de decolare c. Oferi un unghi de urcare mai abrupt a. Micsora distanta de decolare 42 / 213 PZ_170. Cum se schimbă portanta și rezistenta atunci când setați flapsurile într-o poziție inferioară? Portanta crește, rezistenta scade Portanta scade, rezistenta crește Portanta crește, rezistenta crește Portanta scade, rezistenta scade 43 / 213 PZ_166. Ce factor poate fi schimbat prin scoaterea flapsurilor pentru aterizare? Poziția centrului de greutate Starea de trimmerare Eficacitatea eleroanelor Efectul de răsucire al motorului 44 / 213 PZ_124. Raportul dintre anvergura aripii și lungimea medie a corzii este denumit … intinderea aripilor. conic. raportul de aspect. forma trapezului. 45 / 213 PZ_129. Ce tipar poate fi găsit la punctul de stagnare? Toate forțele aerodinamice pot fi considerate ca atacând în acest punct unic Stratul limită laminar se transformă într-un strat limită turbulent Fluxurile de aer se impart în flux de aer deasupra și sub profil Stratul limită începe să se separe pe suprafața superioară a profilului 46 / 213 PZ_1. Atmosfera standard internațională prevede: a. Valorile reale pentru temperatură, presiune și densitate la toate altitudinile b. Valori ambientale pentru temperatură, presiune și densitate la toate altitudinile c. Valori teoretice pentru temperatură, presiune și densitate la toate altitudinile d. Valori ale nivelului mării ambiant pentru temperatură, presiune și densitate la toate altitudinile 47 / 213 PZ_40. Viteza standard de angajare a unei aeronave este de 80 de noduri. Intr-un viraj la nivel cu inclinare 60 grade, aceeasi aeronava se va angaja la d. 113 noduri a. 195 noduri c. 121 noduri b. 103 noduri 48 / 213 PZ_133. Care afirmație despre portanta și unghiul de atac este corectă? Scăderea unghiului de atac are ca rezultat o mai mare rezistență generată de aerofil Creșterea unghiului de atac are ca rezultat o creștere mai mică a portantei aerofilului Creșterea prea mare a unghiului de atac poate duce la pierderea portantei și la separarea fluxului de aer Unghiurile prea mari de atac pot duce la o creștere exponențială a portantei 49 / 213 PZ_68. Energia cinetică specifică aerului: a) se mai numeşte şi energia cinetică a unităţii de volum de aer şi are formula Ecs = ρv2/2; b) se mai numeşte şi energie cinetică şi are formula ρv2/2; c) reprezintă energia care acţionează asupra unui corp rigid care se deplasează în aer şi are formula mv2/2. 50 / 213 PZ_96. Selectaţi răspunsul corect pentru fineţea aerodinamică: c) fiecărui unghi de incidenţă i1 îi corespunde o valoare precisă Cz1 şi Cx1 şi reprezintă raportul dintre Cz1 şi Cx1 (Cz1/Cx1); b) fiecărui unghi de incidenţă i1 îi corespunde o valoare precisă Cz1 şi Cx1 şi reprezintă raportul dintre Cx1 şi CZ1 înmulţit cu i1 (Cx1/CZ1 x i1); a) fiecărui unghi de incidenţă i1 îi corespunde o valoare precisă Cz1 şi Cx1 şi reprezintă raportul dintre Cx1 şi CZ1 (Cx1/CZ1); 51 / 213 PZ_118. Dacă este înconjurat de flux de aer (v> 0), orice corp în formă arbitrară produce … rezistenta și portanta. rezistenta. rezistenta constantă la orice viteză. portanta fără rezistenta. 52 / 213 PZ_37. Pantele cresc unghiul de atac la angajare prin: a. Asigurarea de portanta in plus la varful aripii d. Intarzierea spargerii curgerii laminare de aer de pe suprafata superioara(extrados) c. Schimbarea corzii aripii b. Cresterea suprafetei efective a aripii 53 / 213 PZ_192. Devierea diferențială a eleroanelor este folosită pentru … evitarea unui blocaj la unghiuri de atac reduse. micsorarea giratiei adverse. creșterea ratei de coborâre. reducerea turbulenței de siaj. 54 / 213 PZ_131. Poziția centrului de presiune la un profil în formă pozitivă … nu se mișcă, deoarece este independent de unghiul de atac. este situat la aproximativ 25% din coardă, măsurată de la marginea anterioară. se deplasează la marginea de vârf în timp ce unghiul de atac devine mai mic. se deplasează la marginea din spate în timp ce unghiul de atac devine mai mic. 55 / 213 PZ_127. Dezvoltarea vârtejului vârfului de aripă începe în timpul cărei faze de zbor? De îndată ce aeronava începe să se miște În timp ce setați flapsurile în poziția inferioară În timp ce setați puterea de decolare în timpul rulării la decolare Când se generează portanta în timpul rotației 56 / 213 PZ_155 Cum se schimbă portanta și rezistenta când vă apropiați de o stare de angajare? Portanta scade și rezistenta crește Portanta și rezistenta cresc Portanta și rezistenta scad Portanta crește și rezistenta scade 57 / 213 PZ_87. Forţa de rezistenţă la înaintare are formula: a) Fx = ρv2/2 x S x Cz; c) Fx = ρv2/2 x S x Cx. b) Fz = ρv2/2 x S x Cz; 58 / 213 PZ_66. Legea continuităţii are următoarea formulă: c) ρ1S1v1 ≥ ρ2S2v2; a) ρ1v1 = ρ2v2 = Constant; b) ρ1S1v1 = ρ2S2v2 = Constant; 59 / 213 PZ_203. După o defecțiune a motorului, elicea de vânt … îmbunătățește proprietățile planarii. are un pas mai mare în poziția de putere generează mai degrabă erzistenta decât tractiune. nu generează nici rezistenta, nici tracțiune. 60 / 213 PZ_202. Schimbarea pasului la o pală de elice de la rădăcină la vârf asigură … o încărcare aproape constantă cu un unghi efectiv de atac constant pe toată lungimea lamei. că cea mai mare tractiune este produsă la vârful lamei. că cea mai mare tractiune se produce la rădăcina lamei. cel mai mare unghi posibil de atac la vârful lamei. 61 / 213 PZ_119. Se poate considera că toate forțele aerodinamice acționează asupra unui singur punct. Acest punct se numeste… punctul de portanta. centrul de greutate. punctul de tranziție. centrul de presiune. 62 / 213 PZ_27. Washout-ul unei aripi al aeronavei este utilizat pentru: d. Asigurarea ca aripile se vor angaja uniform pe toata lungimea c. Asigurarea ca secțiunea dinspre fuselaj a aripii se angajeaza mai întâi b. Asigurarea ca vârful aripii se angajeaza mai întâi a. Scăderea eficacității eleronului 63 / 213 PZ_164. Când extindeți flapsurile pentru aterizare la unghi constant de atac, în ce fel se schimbă coeficientul de portanta mult înainte de a atinge coeficientul maxim de portanta? Crește Scade Rămâne constant Nu este posibil să se definească 64 / 213 PZ_168. O decolare cu flapsurile în poziția de decolare cauzează … o rată crescută de urcare. o accelerare crescută. o scădere a rezistenței. o scurtare a cursei la decolare. 65 / 213 PZ_199. Ce descrie „încărcarea aripilor”? Suprafață aripă per greutate Rezistenta pe greutate Greutate per suprafață aripă Rezistenta pe fiecare aripă 66 / 213 PZ_186. Elevatorul deplasează un avion în jurul … axei elevatorului. axei verticale. axei laterale. axei longitudinale. 67 / 213 PZ_143. Care dintre următoarele opțiuni este susceptibilă să producă o rezistenta indusă mare? Raportul de aspect mic Raportul de aspect mare Coeficienți de portanta reduși Aripile conice 68 / 213 PZ_7. Dacă temperatura unei mase de aer rămâne constantă, creșterea presiunii va: a. Cauza cresterea densității c. Nu au niciun efect asupra densității aerului d. Face ca volumul să crească b. Cauza scaderea densitatii 69 / 213 PZ_194. Echilibrul aerodinamic al cârmei … îmbunătățește eficiența cârmei. reduce suprafețele de control. reduce presiunea pe mansa. întârzie angajarea. 70 / 213 PZ_31. Ignorând orice alți factori, în cazul în care flapsurile se extind în timp ce menținem un unghi constant de atac, o aeronavă va…….. inițial: b. Coborî d. Urca a. Glisa c. Roti 71 / 213 PZ_161. La avioane, avertizarea de angajare este de obicei activată printr-o schimbare a … punctului de stagnare. centrului de greutate. punctului de tranziție. centrului de presiune. 72 / 213 PZ_195. Care caracteristică constructivă are scopul de a reduce forțele de manevrare a mansei? Generatoare de vortex Echilibru aerodinamic al cârmei Deviere diferențială a eleronului Coadă în T 73 / 213 PZ_43. Daca centrul de greutate este foarte apropiat sau la limita de fata, un efect va fi c. O reducere a vitezei de angajare a. O scadere a stabilitatii longitudinare b. O cerere de forta mai mare de portanta in timpul indulcirii d. O reducere a fortei portante in timpul indulcirii 74 / 213 PZ_160. Avertizarea de angajare va fi activată chiar înainte de a atinge ce viteză? VR VS VX VNE 75 / 213 PZ_12. Care dintre următoarele afirmații este corectă în ceea ce privește rezistenta indusă: c. Rezistenta indusă nu este afectată de modificările de viteză b. Rezistenta indusă scade odată cu creșterea vitezei de aer d. Rezistenta indusă scade pe măsură ce viteza aerului scade a. Rezistenta indusă crește pe măsură ce viteza de aer crește 76 / 213 PZ_82. Pentru un profil curb incidenţa de portanţă nulă (i0): b) are valoare negativă şi decreşte cu curbura; a) are valoare negativă şi creşte cu curbura; c) are valoare negativă. 77 / 213 PZ_21. Mișcarea unui avion în jurul axei sale normale se numește: c. Giratie d. Învârtire b. Tangaj a. Ruliu 78 / 213 PZ_176. Care caracteristică constructivă este prezentată în figură? A se vedea figura (PFA-006). Anexa 4 Stabilitate direcțională prin generare de portanta Stabilitate laterală prin diedru de aripă Deviere diferențială a eleronului Stabilitate longitudinală prin diedru de aripă 79 / 213 PZ_ 51. In comparatie cu fluxul liber de aer, in zborul normal, presiunea sub o aripa va fi c) Aceeasi a) Mai mica b) Mai mare d) Initial mai mare, apoi va scadea 80 / 213 PZ_172. Ce tipuri de straturi limită pot fi găsite pe un aerofil? Strat de limită turbulent de-a lungul întregii suprafețe superioare cu flux de aer separat Strat de limită laminar de-a lungul suprafață superioară completă cu flux de aer nedepărtat Strat turbulent în zonele de atac ale aripii, strat de limită laminar în în marginea din spate Strat laminar în zonele de atac ale aripii, strat de limită turbulent în marginea din spate 81 / 213 PZ_162. Cum ar trebui să reacționeze pilotul la un avertisment de angajare? Împingeți mansa, măriți puterea Ridicați botul pentru a reduce viteza de aer Trageți mansa, măriți puterea Trageți mansa, micșorați puterea 82 / 213 PZ_78. Panta portanţei are formula: d) dCz / di. b) dCx / dCz; c) dCz / dCx; a) di / dCz; 83 / 213 PZ_94. Prin utilizarea spoilerelor (interceptoarelor) va creşte: a) Fx proporţional cu Fz; b) Fz; c) Fx. 84 / 213 PZ_100. Într-un viraj avem: c) forţa centrifugă (de inerţie), Fc, de comandă, ca răspuns al forţei centripete, fc, de comandă care modifică traiectoria liniară într-una circulară. b) forţa centrifugă, Fc, de comandă, care este mai mare decât forţa centripetă, fc; a) forţa centrifugă, Fc, de comandă, ca răspuns al forţei centripete, fc, de inerţie; 85 / 213 PZ_123. Unghiul de atac este unghiul dintre … linia corzii și fluxul de aer. aripa și fuselajul unui avion. linia corzii și axa longitudinală a unui avion. fluxul de aer netulburat și axa longitudinală a unui avion. 86 / 213 PZ_30. Ce efect va avea extinderea flapsurilor marginale de coada asupra unghiului de atac la care se angajeaza un avion? d. Vor reduce unghiul de atac a. Vor crește unghiul de atac b. Nu vor avea niciun efect asupra unghiului de atac c. Vor reduce sau crește unghiul de atac în funcție de viteza aeronavei 87 / 213 PZ_93. Compensatoarele, voleţii de bord de atac şi fantele de bord de atac: b) produc o creştere mai intensă a Cx decât al Cz; c) nu influenţează Cx. a) produc o creştere mai intensă a Cz faţă de Cx; 88 / 213 PZ_171. Stratul limită laminar de pe aerofil este situat între … punctul de tranziție și centrul de presiune. punctul de stagnare și centrul de presiune. punctul de stagnare și punctul de tranziție. punctul de tranziție și punctul de separare. 89 / 213 PZ_48.Care dintre urmatoarele afirmatii cu privire la rezistenta parazita sunt corecte: b) Rezistenta parazita scade cand viteza in aer scade a) Rezistenta parazita creste cand viteza in aer creste d) Rezistenta parazita scade cand viteza in aer scade c) Rezistenta parazita nu este afectata de viteza in aer 90 / 213 PZ_33. Un trimmer anti -echilibru este atasat unei suprafete de control pentru b. A ajuta la miscarea mansei d. A controla pozitia centrului de presiune pe suprafetele de control a. A ajuta pilotul in a manevra suprafata de control la viteza mare c. A asigura presiunea pe masa creste odata cu miscarea suprafetelor de control 91 / 213 PZ_190. Care este avantajul mișcării diferențiale a eleronului? Rezistenta eleronului deviat în jos este scăzută, iar virarea adversă este mai mică Virarea adversă este mai mare Portanta totală rămâne constantă în timpul devierii eleronului Raportul dintre coeficientul de rezistenta și coeficientul de portanta este crescut 92 / 213 PZ_19. În zbor drept și nivelat, dacă centrul de presiune este în spatele centrului de greutate se va produce un cuplu de tip….., necesitând planul de coadă să producă o forță…… d. I) botul in sus ii) în sus b. I) botul în jos ii) în sus c. i) botul sus ii) în jos a. i) botul în jos ii) în jos 93 / 213 PZ_ 54. O aripa se angajeaza la b) Un unghi de incidenta anume c) Un unghi de atac anume a) O viteza anume d) O greutate anume 94 / 213 PZ_81. Pentru un profil simetric incidenţa de portanţă nulă (i0) este: b) nulă; a) negativă; c) pozitivă. 95 / 213 PZ_184. Pentru ce este folosita in principal coada orizontala ? Pentru a stabiliza avionul în jurul axei verticale Pentru a stabiliza avionul în jurul axei laterale Pentru a iniția o curbă în jurul axei verticale Pentru a stabiliza avionul în jurul axei longitudinale 96 / 213 PZ_86. Cx reprezintă coeficientul de rezistenţă la înaintare şi depinde: b) de profilul aerodinamic şi lc; c) profilul aerodinamic şi unghiul de incidenţă (i). a) de profilul aerodynamic şi APN; 97 / 213 PZ_ 55. La o greutate constanta data viteza de angajare a unei aeronave este proportionala cu d) Patratul greutatii avionului c) Patratul factorului de sarcina b) Radacina patrata a factorului de sarcina a) Patratul greutatii avionului 98 / 213 PZ_208. Într-un viraj coordonat, cum este relația dintre factorul de sarcină (n) și viteza de angajare (Vs)? n este mai mare de 1, Vs este mai mic decât în zborul rectiliniu si uniform n este mai mic de 1, Vs este mai mic decât în zborul rectiliniu si uniform n este mai mare decât 1, Vs este mai mare decât în zborul rectiliniu si uniform n este mai mic decât 1, Vs este mai mare decât în zborul drept și nivelat. 99 / 213 PZ_120. Centrul de presiune este punctul teoretic de origine al … rezistenței totale. tuturor forțelor aerodinamice ale profilului. forțelor gravitaționale ale profilului. forțelor gravitațională și aerodinamică. 100 / 213 PZ_84. Cz reprezintă coeficientul de portanţă şi depinde: c) profilul aerodinamic şi unghiul de incidenţă (i). b) de profilul aerodinamic şi lc; a) de profilul aerodynamic şi APN; 101 / 213 PZ_42. Cu un set simplu de trimmere in timpul zborului, orice miscare a suprafetelor de control asociate vor face ca trimmerul sa: b. Se miste in aceeasi directie cu suprafata de control si va avea nevoie sa fie resetat c. Ramana intr-o pozitie constanta relativ la suprafata de control d. Ramana intr-o pozitie constanta relativ la curgerea de aer a. Se miste in directia opusa suprafetei de control 102 / 213 PZ_201. Care afirmație referitoare la “elice cu viteză constantă” este corectă? Elicea menține viteza constantă Pasul elicei crește cu viteze mai mari RPM scade cu viteze mai mici RPM-ul setat este menținut constant de puterea motorului (MAP) 103 / 213 PZ_104. Într-un zbor în urcare, forţa portantă de urcare Fzu este egală cu: b) G1 = Gsin θu, unde θu este unghiul de urcare; c) G1 = Gcos θu, unde θu este unghiul de urcare. a) G = G1cos θu, unde θu este unghiul de urcare; 104 / 213 PZ_114. Ce efecte rezultă de obicei din givrarea elicei? Creșterea puterii, creșterea RPM. Putere redusă, scăderea RPM. Putere redusă, creșterea RPM. Putere crescută, scăderea RPM. 105 / 213 PZ_9. Teoretic, dacă unghiul de atac și alți factori rămân constanți, dar viteza este dublată, portanta creata la această viteză mai mare va fi: a. De două ori mai mare decât la viteza mai mică b. La fel ca la viteza mai mică d. Jumătate fata de cât era la viteza mai mică c. De patru ori mai mare decât la viteza mai mică 106 / 213 PZ_97. Unghiul de incidenţă optim este: c) unghiul pentru care Cx este maxim. a) unghiul pentru care Cz este maxim; b) unghiul pentru care fineţea aerodinamică este maximă; 107 / 213 PZ_300. Compensarea presiunii dintre suprafata extradosului si intradosului are ca rezultat … portanta prin vârtejurile vârfului aripii rezistenta profilului de vârtejurile vârfului aripii. Curgere laminara a aerului prin vârtejurile vârfului aripii. rezistenta indusă de vârtejurile vârfului aripii. 108 / 213 PZ_193. Eleronul drept deviază în sus, stânga în jos. Cum reacționează aeronava? Ruliu spre dreapta, giratie spre stânga Ruliu spre stânga, giratie spre dreapta Ruliu spre stânga, fără giratie Ruliu spre dreapta, giratie spre dreapta 109 / 213 PZ_67. Energia cinetică are formula: a) Ec = mρ/2; c) Ec = mv2/2. b) Ec = mv3/2 = Constant; 110 / 213 PZ_29. O aerofilă atinge eficiența aerodinamică maximă în punctul în care raportul de portanta/rezistenta este cel mai mare. Pentru aeronavele de aviație generală acest lucru are loc la aproximativ: b. 0 ° d. +16 ° c. +4 ° a. -5 ° 111 / 213 PZ_167. Care este principiul flapsului Fowler? La unghiuri de atac ridicate, o parte a marginii anterioare se ridică Un flaps din partea inferioară a aripii este rabatat Un flaps asemănător profilului este extins de la marginea din spate a aripii Partea posterioară a aripii este împăturită 112 / 213 PZ_73. Forţa totală aerodinamică se transformă în: a) Fx – forţa portantă şi Fz – forţa de tracţiune; b) Fx – forţa portantă şi G – greutate; c) Fx – forţa de rezistenţă şi Fz – forţa portantă. 113 / 213 PZ_106. Într-un zbor de urcare tracţiunea va avea următoarea relaţie: a) Tu = Fx + G → Tu = ρv2/2 x S x Cxu + G; b) Tu = Fx + Gcos θu → Tu = ρv2/2 x S x Cxu + Gcos θu; c) Tu = Fx + Gsin θu → Tu = ρv2/2 x S x Cxu + Gsin θu. 114 / 213 PZ_64. Legea lui Bernoulli are formula: b) ρv12/2 + S1v1 = ρv22/2 + S2v2; a) ρ1S1v1 = ρ2S2v2; c) ρv12/2 + P1 = ρv22/2 + P2. 115 / 213 PZ_121. Numărul 2 din desen corespunde … Vezi figura (PFA-010) Anexa 1 corzii. unghiul de atac. liniei corzii. grosimii profilului. 116 / 213 PZ_181. Rotația în jurul axei laterale se numește … ruliu. angajare. tangaj. giratie. 117 / 213 PZ_75. Profilul aerodinamic este definit ca: a) forma conturului exterior al secţiunii rezultate din intersecţia aripii cu un plan care conţine vectorul v şi vectorul paralel cu greutatea avionului; b) forma conturului interior al secţiunii rezultate din intersecţia aripii cu un plan care conţine vectorul v şi vectorul paralel cu greutatea avionului; c) forma conturului exterior al secţiunii rezultate din intersecţia aripii cu un plan care conţine vectorul v şi vectorul opus greutăţii avionului. 118 / 213 PZ_61. In conditii de vant nul, distanta maxima de planare va fi obtinuta la ce viteza de zbor? c) Viteza care ofera rezistenta minima b) Viteza care confera raportul P/R(portanta rezistenta) minim a) Un pic peste viteza de angajare d) Viteza care ofera rezistenta maxima 119 / 213 PZ_132. În ce mod se mișcă poziția centrului de presiune la un profil în formă pozitivă cu un unghi de atac crescând? Se deplasează spre vârfurile aripii Se mișcă înapoi până atinge unghiul critic de atac Se mișcă mai întâi înainte, apoi înapoi Se deplasează înainte până atinge unghiul critic de atac 120 / 213 PZ_10. Unghiul de atac poate fi definit ca unghiul dintre: c. Linia de coardă a unui avion și axa longitudinală a aeronavei d. Linia de coardă a unui avion și axa laterală a aeronavei a. Linia de coardă a unui aerofil(aripa, pala) și orizontul b. Linia de coardă a unui aerofoil și fluxul de aer relativ 121 / 213 PZ_139. Care afirmație privind unghiul de atac este corectă? Unghiul de atac nu poate fi negativ Creșterea unghiului de atac are ca rezultat scăderea portantei Unghiul de atac este constant pe tot parcursul zborului Un unghi prea mare de atac poate duce la pierderea portantei 122 / 213 PZ_165. În ceea ce privește flapsurile, care dintre următoarele opțiuni oferă un efect de creștere a portantei? Scăderea rezistentei induse Creșterea profilului aerodinamic Scăderea rezistentei de formă Scăderea unghiului de atac 123 / 213 PZ_206. Punctul numărul 5 din figură indică ce stare de zbor? A se vedea figura (PFA-008) Anexa 5 Angajare Zbor inversat Zbor lent Cel mai bun unghi de alunecare 124 / 213 PZ_107. Pentru a instala un anumit unghi in pe traiectoria de urcare: ;unde: vn u = viteza necesară pe traiectoria de urcare ; vn oriz = viteza necesară pentru zbor orizontal. a) vn u > vn oriz; c) vn u < vn oriz. b) vn u ≈ vn oriz; 125 / 213 PZ_140. Când creșteți viteza fluxului aerului cu un factor de 2 menținând în același timp toți ceilalți parametri constanți, cum se schimbă aproximativ rezistenta parazita? Crește cu un factor de 4 Crește cu un factor de 2 Scade cu un factor de 4 Scade cu un factor de 2 126 / 213 PZ_65. Legea lui Bernoulli se aplică la tubul Pitot care: c) prin vitezometru măsoară presiunea dinamică şi indică IAS. a) prin vitezometru măsoară presiunea statică şi cea dinamică; b) prin vitezometru măsoară presiunea dinamică şi indică TAS; 127 / 213 PZ_36. In comparatie cu linia de coarda a unui aerofil curat, extinderea flapsurilor de margine de coada va oferi a. Un unghi de atac mai mic la angajare d. Un unghi de incidenta mai mare c. Nu va modifica unghiul critic b. Un unghi de atac mai mare la angajare 128 / 213 PZ_182. Unghiul critic de atac … nu este modificat de diferite greutăți ale aeronavelor. scade cu un centru de greutate posterior. este modificat de diferite greutăți ale aeronavelor. crește cu un centru de greutate in fata. 129 / 213 PZ_76. Cz reprezintă coeficientul de portanţă şi este: b) o funcţie simplă de unghi de incidenţă liniară pentru unghiuri utilizate în zborul normal (sub 15°); a) o funcţie simplă de unghi de incidenţă liniară pentru unghiuri utilizate în zborul normal (până la 17°); c) o funcţie simplă de unghi de incidenţă liniară pentru unghiuri utilizate în zborul normal (până la 16°). 130 / 213 PZ_185. Deviația elevatorului în timpul rotației la decolare … este mărita pentru un centru de greutate in fata. este independenta de viteză. este mărita pentru un centru de greutate posterior. este crescuta la viteze mari. 131 / 213 PZ_99. Unghiul de portanţă nulă: c) este unghiul format de APN şi vectorul viteză. b) este unghiul format de linia convenţională şi vectorul viteză; a) este unghiul format de linia convenţională şi APN; 132 / 213 PZ_147. Rezistenta de presiune, rezistenta de interferență și fricțiunea aparțin grupului de … rezistența principală. rezistenta parazitară. rezistenta indusă. rezistență totală. 133 / 213 PZ_50. Mentinand un unghi de atac constant si crescand viteza in aer: c) Portanta scade si rezistenta creste d) Portanta si rezistenta cresc b) Portanta creste si rezistenta scade a) Portanta si rezistenta scad 134 / 213 PZ_151. Ce efect are o viteză scăzută asupra rezistentei induse în timpul unui zbor de croazieră orizontal și stabil? Rezistenta indusă va rămâne constantă Rezistenta indusă va scădea ușor Rezistenta indusă va crește Rezistenta indusă va disparea 135 / 213 PZ_191. Care caracteristică de proiectare poate compensa giratia adversă? Deviere completă a eleronului Decuplare a eleronului Devierea diferențială a eleroanelor Aripa diedru 136 / 213 PZ_207. Inclinarea într-un viraj de două minute (rata un viraj) depinde de … factor de încărcare. TAS. greutate. vânt. 137 / 213 PZ_18. Creșterea vitezei aerului va provoca: d. Cresterea rezistentei parazite si scaderea rezistentei induse a. Cresterea rezistentei induse și scaderea rezistentei parazite c. Scaderea rezistentei parazite si descresterea rezistentei induse b. Cresterea rezistentei induse si cresterea rezistentei parazite 138 / 213 PZ_189. Devierea cârmei spre stânga determină … virarea aeronavei spre dreapta. virarea aeronavei spre stânga. înclinarea aeronavei spre stânga. înclinarea aeronavei spre dreapta. 139 / 213 PZ_101. Forţa centrifugă are formula: a) Fc = G/g x Vv2/Rv; b) Fc = G/g x Rv/ Vv2; c) Fc = G/g x Rv2/ Vv2. 140 / 213 PZ_152. Care afirmație despre rezistenta indusă în timpul zborului de croazieră orizontală este corectă? Rezistenta indusă are un maxim la o anumită viteză și scade la viteze mai mari, dar și mai mici Rezistenta indusă are un minim la o anumită viteză și crește la viteze mai mari, dar și mai mici Rezistenta indusă scade odată cu creșterea vitezei de aer Rezistenta indusă crește odată cu creșterea vitezei de aer 141 / 213 PZ_69. Presiunea aerodinamică: c) este energia cinetică specifică aerului care se transformă în energie cinetică. b) este energia cinetică specifică aerului care se transformă în forţă aerodinamică; a) este energia cinetică ce se transformă în energie cinetică specifică aerului; 142 / 213 PZ_180. Rotația în jurul axei verticale se numește … ruliu. tangaj. alunecare. giratie. 143 / 213 PZ_137. Pentru a îmbunătăți caracteristicile de angajare ale unei aeronave, aripa este răsucită spre exterior (unghiul de incidență variază în lungime). Aceasta este cunoscută sub numele de … Formă V. washout aerodinamic. washout geometric. forma săgeții. 144 / 213 PZ_58. O masa de aer saturat, comparat cu o masa de aer uscat cu aceeasi temperatura si presiune va fi c) De aceeasi densitate b) Mai dens a) Mai putin dens d) Dublu in volum 145 / 213 PZ_197. În timpul zborului de croazieră cu putere constantă, un avion prezintă o tendință permanentă de a ridica bordul. Cum poate fi eliminată această tendință? Prin devierea elevatorului în sus Prin deplasarea centrului de greutate înapoi Prin devierea trimmerului elevatorului în sus Prin devierea elevatorului în jos 146 / 213 PZ_130. Ce tipar de presiune poate fi observat la un profil de aripă, generator de portanta la unghi pozitiv de atac? Presiunea scăzută este creată deasupra, presiunea mai mare sub profil Presiunea de mai jos rămâne neschimbată, presiunea mai mică se creează deasupra profilului Presiunea de mai sus rămâne neschimbată, se creează o presiune mai mare sub profil Presiunea ridicată este creată deasupra, presiunea mai mică sub profil 147 / 213 PZ_ 53. Dupa o perturbare, o aeronava care se intoarce la calea initiala de zbor fara ca pilotul sa ia vreo masura de corectie are: c) Stabilitate neutra d) Instabilitate neutra a) Stabilitate b) Instabilitate 148 / 213 PZ_90. Voleţii de bord de atac sunt utilizaţi: a) pentru evitarea desprinderii premature a fileelor de aer de pe extrados, care poate provoca angajarea avionului; b) pentru trecerea accelerată a aerului de pe partea inferioară a bordului de atac pe partea superioară; c) la aripile cu profile şi curbură mare. 149 / 213 PZ_109. Pentru a păstra o viteză de urcare constantă, este necesar un excedent de putere (∆T) a cărui valoare este: a) ∆T = Gcos θu; c) ∆T = Fzu; b) ∆T = Gsin θu; 150 / 213 PZ_105. În zborul de urcare trebuie să avem următoarea relaţie: b) Fzu = Gcos θu → ρv2/2 x S x Czu = Gcos θu; a) Fzu = Gsin θu → ρv2/2 x S x Czu = Gsin θu; c) Fzu = Gsin θu → ρv2/2 x S x Czu = Gsin θu. 151 / 213 PZ_188. Deviațiile cârmei duc la o întoarcere a avionului în jurul … axei verticale. axei laterale. axei cârmei. axei longitudinale. 152 / 213 PZ_196. Care este funcția echilibrului static al cârmei? Pentru a preveni vibratiile suprafețelor de control Pentru a crește forțele mansei Pentru a limita forțele mansei Pentru a trimmera comenzile aproape fără nici o forță 153 / 213 PZ_89. Prin scoaterea flapsului: b) se măreşte Cz, se măreşte unghiul de incidenţă nulă cu flaps scos între lc şi APN cu flaps scos iar unghiul de incidenţă critică va scădea; c) se micşorează Cz, se micşorează unghiul de incidenţă nulă cu flaps scos iar unghiul de incidenţă critică va scădea. a) se măreşte Cz şi se micşorează unghiul de incidenţă nulă între lc şi APN cu flaps scos iar unghiul de incidenţă critic va scădea; 154 / 213 PZ_8. Coeficientul de portanta atinge valoarea maximă la: d. Chiar înainte de unghiul de atac C. La VSO b. La VMD a. Un unghi de atac cuprins între 5 și 8 grade 155 / 213 PZ_141. Coeficientul de tracțiune … este proporțional cu coeficientul de portanta. poate varia de la zero la o valoare pozitivă infinită. nu poate fi mai mic decât o valoare minimă non-negativă. crește odată cu creșterea vitezei de aer. 156 / 213 PZ_111. În comparație cu flapsurile care sunt in spatele aripii, dispozitivele de pe bordul de atac, cum ar fi sloturile … reduc unghiul critic de atac la o viteză dată. produc mai puțină rezistenta, permițând în același timp un unghi mai mare de atac. măresc coarda și permit un unghi mai mic de atac. permit viteze mai mari la decolare și aterizare. 157 / 213 PZ_204. În timpul unei coborâri la ralanti cu viteză constantă, pârghia elicei este deplasată înapoi. Cum se modifică pasul elicei și rata de scufundare? Pasul elicei este scăzut, rata de scufundare este scăzută Pasul elicei este scăzut, rata de scufundare este crescută Pasul elicei este crescut, rata de scufundare este crescută Pasul elicei este crescut, rata de scufundare este scăzută 158 / 213 PZ_159. Ce duce la scăderea vitezei de angajare Vs (IAS)? Greutate în scădere Altitudine mai mică Densitate mai mică Factor de încărcare mai mare 159 / 213 PZ_125. Care punct de pe aerofil este reprezentat de numărul 3? Vezi figura (PFA-009) Anexa 2 Punct de tranziție Punct de separare Punct de stagnare Centrul de presiune 160 / 213 PZ_126. Care punct de pe aerofoil este reprezentat de numărul 4? Vezi figura (PFA-009) Anexa 2 Punct de tranziție Centrul de presiune Punct de separare Punct de stagnare 161 / 213 PZ_110. Unghiul de pantă calculate funcţie de excedentul de putere are valoarea: a) Gcos θu = G/∆T; c) sin θu = ∆T/G. b) tg θu = ∆T/Fz; 162 / 213 PZ_198. Trimmerul de pe elevator este deviat în sus. În ce poziție se află indicatorul corespunzător? Poziția bordului în sus Poziție neutră Trimmerat lateral Poziția bordului în jos 163 / 213 PZ_85. Forţa portantă are formula: c) Fz = ρv2/2 x S x Cz. b) Fx = ρv2/2 x S x Cz; a) Fx = ρv2/2 x S x Cx; 164 / 213 PZ_63.Viteza maxima de manevra maxima a unei suprafete primare de control la care sa nu se suprasolicite celula este cunoscuta ca: b) Vfe c) Vne d) Va a) Vmd 165 / 213 PZ_92. Prin utilizarea fantelor de bord de atac şi a flapsului se permite zborul: a) la unghiuri de incidenţă critice; b) cu Cx mărit şi deci o viteză redusă; c) la unghiuri de incidenţă mari. 166 / 213 PZ_16. Într-un tub Venturi c. Presiunea statică se reduce la constricție (zona de ingustare) b. Presiunea dinamică crește pe măsură ce tubul diverge a. Presiunea statica creste la zona de ingustare d. Presiunea dinamică este cea mai mică în zona de constric 167 / 213 PZ_3. Principalii constituenți ai atmosferei Pământului sunt: b. Oxigen, azot și vapori de apă d. Azot, oxigen și dioxid de carbon c. Dioxid de carbon, azot și vapori de apă a. Oxigen, hidrogen și dioxid de carbon 168 / 213 PZ_2. Temperatura la 14.000 de picioare este de -9 ° C. Cum se abate de la temperatura ISA? d. ISA -6 ° C c. ISA -4 ° C a. ISA + 6 ° C b. ISA + 4 ° C 169 / 213 PZ_23. Stabilitatea direcțională se realizează prin: d. Directie a. Planul de coadă b. Eleronele c. Stabilizatior 170 / 213 PZ_113. Zburând cu viteze mai mari decât viteza care nu se depășește niciodată (vNE) poate avea ca rezultat … tremur și deteriorarea mecanica a aripilor presiune totală prea mare, rezultând un indicator de viteză inutilizabil. un raport ridicat de portanta-tracțiune și un unghi de planare mai bun. rezistență redusă cu forțe de control crescute. 171 / 213 PZ_142. Compensarea presiunii pe o aripă are loc la … marginea din spate. marginea de atac. rădăcinile aripilor vârfurile aripilor. 172 / 213 PZ_46. O aeronava care are raportul de portanta/rezistenta de 9:1 ce raza de planare va avea de la inaltimea de 5000 de picioare OFE? b. 6.9 nm a. 7.5 nm d. 7.1 nm c. 0.83 nm 173 / 213 PZ_45. O aeronava care are raportul de portanta/rezistenta de 8:1 ce raza de planare va avea de la inaltimea de 4000 de picioare OFE? d. 0.66 nm b. 5.3 nm c. 5.0 nm a. 6.1 nm 174 / 213 PZ_ 52. Pe o suprafata de control, o masa de echilibru: b) Va preveni vibratia la viteze mari d) Va asigura rezistenta, ingreunand miscarea suprafetelor de control de catre pilot c) Va usura miscarea suprafetelor de control de catre pilot a) Va muta centrul de greutate inapoi 175 / 213 PZ_179. Ce element structural oferă stabilitate direcțională unui avion? Coadă verticală mare Elevator mare Aripă diedru Deviere diferențială a eleronului 176 / 213 PZ_13. Pe măsură ce unghiul de atac crește, de unde va începe în mod normal separarea fluxului de aer? d. Pe extrados spre marginea din spate c. Pe extrados spre bordul de atac b. Pe intrados spre marginea din spate a. Pe intrados spre bordul de atac 177 / 213 PZ_183. În zbor rectiliniu si uniform cu performanță constantă a motorului, unghiul de atac pe aripă este … mai mare decât la decolare. mai mic decât într-o urcare. mai mic decât în coborâre. mai mare decât într-o urcare. 178 / 213 PZ_163. Care afirmație cu privire la o vrie este corectă? În timpul recuperării, eleroanele ar trebui să fie incrucisate Numai avioanele foarte vechi au riscul de vrie În timpul recuperării, eleroanele trebuie menținute neutre În timpul vriei, viteza crește constant 179 / 213 PZ_26. Stabilitatea statică este un indicator al disponibilității unei aeronave pentru: c. Pastrarea noii pozitii b. Revenirea la poziția sa inițială d. Oscileze cu privire la directia initiala de zbor si in final sa se abata de la aceasta a. A continua sa se abata de la pozitia initiala 180 / 213 PZ_187. Ce trebuie luat în considerare în ceea ce privește poziția centrului de greutate? Prin deplasarea clapetei de decuplare a eleronului, centrul de greutate poate fi deplasat într-o poziție corectă. Prin deplasarea clapetei de ridicare a elevatorului, centrul de greutate poate fi deplasat într-o poziție corectă. Doar încărcarea corectă poate asigura o poziție corectă și sigură a centrului de greutate. Poziția centrului de greutate poate fi determinată numai în timpul zborului. 181 / 213 PZ_153. În ce situație menționată este rezistenta totală la minim? Rezistenta parazita este de două ori mai mare decât Rezistenta indusă Rezistenta parazita este egală cu Rezistenta indusă Rezistenta indusă este de două ori mai mare decât Rezistenta parazita 182 / 213 PZ_173. Cum diferă un strat limită laminar de un strat limită turbulent? Stratul limită laminar este mai subțire și asigură o rezistență mai mare de tip frecare a pielii Stratul limită laminar produce portanta, stratul limită turbulent produce rezistență Stratul limită turbulent este mai gros și oferă o rezistență mai mică de tip frecare a pielii Stratul limită turbulent poate urma coarda aerofilului în unghiuri mai mari de atac 183 / 213 PZ_62. Pentru a oferi un unghi de atac eficient pe intreaga lungime a palei, unghiul palei trebuie sa fie: a) Redus progresiv de la baza la varf d) Constant 60% din pala si apoi redus la varf c) Constant pe toata lungimea palei b) Crescut progresiv de la pala la varf 184 / 213 PZ_25. Efectul secundar al eleronului este … (i) … iar efectul secundar al directiei este … (ii) …: b. i) ruliu ii) giratie c. i) inclinare ii) giratie a. i) giratie ii) ruliu d. i) ruliu ii) inclinatie 185 / 213 PZ_88. Prin scoaterea flapsului: b) se reduce viteza v sub vmin prin mărirea curburii profilului; a) se reduce viteza v sub valoarea vcritic prin mărirea curburii profilului; c) nici un răspuns nu este correct. 186 / 213 PZ_169. Cu condiția ca nicio altă procedură să nu fie descrisă în Manualul de funcționare a aeronavelor, după creșterea puterii motorului în ratarea aterizarii, flapsurile pot … să nu fie acționate până la altitudinea minimă de siguranță. să fie retrase într-o poziție de mijloc. să fie complet retrase fără întârziere. rămân complet extinse până la atingerea tiparului de trafic. 187 / 213 PZ_41. Daca centrul de gravitate se apropie sau este la limita sa din spate, efectul va fi: d. O crestere a fortei de portanta necesare in timpul indulcirii (flare) b. Viteza de angajare va creste c. O reducere a fortei de portanta necesare in timpul indulcirii (flare) a. O crestere a stabilitatii longitudinare 188 / 213 PZ_157. În timpul unei angajari, portanta … crește și rezistenta scade. crește și rezistenta crește. scade și rezistenta scade. scade și rezistenta crește. 189 / 213 PZ_102. În zborul orizontal forţele care acţionează asupra avionului au următoarele relaţii: a) T(tracţiunea) > Fx şi Fz > G; c) T > Fx şi Fz = G. b) T = Fx şi Fz = G; 190 / 213 PZ_49.Privitor la rezistenta care din urmatoarele afirmatii sunt corecte? b) Rezistenta parazita are influenta mai mare la viteze mai mici. Rezistenta indusa are are influente mai mari la viteze mai mari a) Viteza nu afecteaza rezistenta d) Rezistenta indusa are mai multa influenta la viteze mai mici. Rezistenta parazita are mai multa influenta la viteze mai mari c) Atat rezistenta parazita cat si cea indusa cresc odata cu viteza 191 / 213 PZ_ 56.Fantele de atac cresc angajarea or unghiul critic, prin urmatoarea actiune: b) Crescand suprafata efectiva a aripii d) Adaugand mai multa portanta din bordul de atac a) Intarziind ruperea curgerii laminare peste extrados c) Modificand coarda aripii 192 / 213 PZ_116. Presiunea statică a gazelor funcționează … numai în direcția presiunii totale. numai în direcția de curgere. în toate direcțiile. numai pe verticală în direcția de curgere. 193 / 213 PZ_15. In diagrama de mai jos, o aeronavă este reprezentată într-un viraj de nivel echilibrat. Factorul de încărcare pentru acest viraj rezulta din: c. B / C b. A / D a. B / D d. C – A 194 / 213 PZ_77. Cz este detemnat prin: c) CzM (CzMaxim). b) panta portanţei; a) incidenţa de poratnţă nulă; d) a, b si c 195 / 213 PZ_174. Ce element structural oferă stabilitate laterală unui avion? Elevator Coadă verticală Deviere diferențială a eleroanelor Aripa diedru 196 / 213 PZ_74. Unghiul de incidenţă este: c) nici un răspuns nu este corect. b) unghiul format între direcţia vitezei de deplasare (v) şi linia convenţională lc (mai este notată şi lconv) a profilului; a) unghiul format între direcţia de deplasare şi APN (axa de portanţă nulă); 197 / 213 PZ_158. Unghiul critic de atac … se modifică odată cu creșterea greutății. este independent de greutate. scade odată cu poziția centrului de greutate înainte. crește cu poziția centrului de greutate înapoi. 198 / 213 PZ_6. Densitatea aerului are un efect mare atât asupra cadrului aerian cât și asupra performanței motorului, care dintre următoarele afirmații sunt corecte? c. Densitatea este proporțională atât cu temperatura, cât și cu presiunea b. Densitatea este proporțională cu temperatura și invers proporțională cu presiunea a. Densitatea este proporțională cu presiunea și invers proporțională cu temperatura d. Densitatea este invers proporțională atât cu temperatura, cât și cu presiunea 199 / 213 PZ_14. Un volet va: d. Creste portanta prin cresterea suprafetei prin extinderea marginii din coada aripii b. Intarzia angajarea pana la atingerea unui unghi de atac mai mare a. Modifica forma aripii și cobori unghiul de atac la care se va angaja c. Permite o cale de apropiere mai abrupta prin cresterea rezistentei 200 / 213 PZ_301. Ce se înțelege prin „efect de sol”? Creșterea portantei și creșterea rezistentei induse aproape de sol Scăderea portantei și scăderea rezistentei induse aproape de sol Creșterea portantei și scăderea rezistentei induse aproape de sol Scăderea portantei și creșterea rezistentei induse aproape de sol 201 / 213 PZ_98. Unui unghi de incidenţă optim îi corespund: a) un coeficient de portanţă optim rezultând o viteză optimă; b) un coeficient de portanţă optim rezultând o viteză economică; c) un coeficient de portanţă optim rezultând o viteză maximă. 202 / 213 PZ_135. Care afirmație despre fluxul de aer din jurul unui aerofoil este corectă dacă unghiul de atac scade? Centrul de presiune se deplasează înapoi Centrul de presiune se deplasează înainte Punctul de stagnare se deplasează în jos Punctul de stagnare rămâne constant 203 / 213 PZ_83. Portanţa maximă, CzM (CzMaxim) se produce: c) nici un răspuns nu este corect. a) la unghi de incidenţă egal cu unghiul critic (icr) după care Fz scade rapid; b) la unghi de incidenţă mai mic decât unghiul critic (icr) după care Fz scade rapid; 204 / 213 PZ_103. Într-un zbor orizontal avem următoarele relaţii: c) ρv2/2 x S x Cz =G şi ρv2/2 x S x Cx = T. a) ρv2/2 x S x Cz > G şi ρv2/2 x S x Cx < T; b) ρv2/2 x S x Cz ≤ G şi ρv2/2 x S x Cx ≥ T; 205 / 213 PZ_148. Ce fel de rezistență NU face parte din rezistența parazita? rezistenta prin frecare a pielii rezistenta de interferența rezistenta de forma ✓rezistenta indusă 206 / 213 PZ_5. Troposfera se caracterizează prin: d. O temperatură constantă până la tropopauză a. O creștere continuă a temperaturii odată cu creșterea înălțimii b. O reducere continuă a temperaturii cu scaderea inaltimii c. O reducere continuă a temperaturii cu creșterea înălțimii 207 / 213 PZ_44. Conform EASA , intr-o configuratie curata, limita pozitiva de factor G pentru un avion de aviatie generala din categoria utilitar, nu poate fi mai mic de b. 3.8 c. 4.4 a. 2.2 d. 5.8 208 / 213 PZ_200. Prin ce factor enumerat mai jos crește factorul de încărcare în timpul zborului de croazieră? Densitate mai mică a aerului Greutate mai mare a avionului O rafală ascendentă Un centru de greutate înainte 209 / 213 PZ_134. Care afirmație despre fluxul de aer din jurul unui aerofil este corectă dacă unghiul de atac crește? Centrul de presiune se deplasează în jos Centrul de presiune se deplasează în sus Punctul de stagnare se deplasează în jos Punctul de stagnare se deplasează în sus 210 / 213 PZ_177. „Stabilitate longitudinală” este denumită stabilitate în jurul cărei axe? axa verticala Axa laterală Axa longitudinală Axa elicei 211 / 213 PZ_154. Ce tipuri de rezistenta contribuie la rezistenta totală? rezistenta de formă, rezistenta frecare de piele, rezistenta de interferență rezistenta de interferență și rezistenta parazita rezistenta indusă, rezistenta de formă, frecare de piele rezistenta indusă și rezistenta de parazita 212 / 213 PZ_11. Comparativ cu fluxul liber de aer, în zborul normal aerul de deasupra aripii va: c. Crește in viteza a. Scădea in viteza d. Avea presiune mai mare b. Avea aceeași viteză 213 / 213 PZ_108. Tracţiunea necesară zborului în urcare (Tnu) are următoarea formulă, funcţie de fineţea aerodinamică (ku) şi unghiul de pantă (θu): c) Tnu = G/ku + Gsin θu. b) Tnu = G/ku; a) Tnu = G/ku + Gcos θu; Your score is 0% Restart quiz