Chestionar Performanțe și limitări umane IKARUS FLIGHT SCHOOL 0% 0 votes, 0 avg 953 Ikarus Flight School Performanțe și limitări umane IKARUS FLIGHT SCHOOL 1 / 118 PLU_64. Care este procentul de azot din atmosferă? a) 1% d) 0,1% c) 78% b) 21% 2 / 118 PLU_56. O cauză a răului de mișcare este: d. O nepotrivire între semnalele de la ochi și urechea internă a. Mișcarea fluidului în urechea internă b. Prea multe indicii vizuale c. Mănâncatul cu puțin timp înainte de zbor 3 / 118 PLU_66. Aerul este format din oxigen, azot și alte gaze. Care este procentul aproximativ al altor gaze? c) 1% d) 21% a) 0,1% b) 78% 4 / 118 PLU_98. Scăderea medie a nivelului de alcool din sânge pentru un adult într-o oră este de aproximativ … d) 0,3 la sută. c) 0,03 la sută. a) 0,1 la sută. b) 0,01 la sută. 5 / 118 PLU_67. Intoxicația cu monoxid de carbon poate fi cauzată de … a) prea puțin somn. c) fumat. b) alcool. d) alimente nesănătoase. 6 / 118 PLU_90. Care dintre următoarele opțiuni NU stimulează boala de mișcare (dezorientare)? b) Zbor sub influența alcoolului a) Mișcări ale capului în timpul virajelor d) Turbulență în zbor de nivel c) Zbor drept și la nivel neaccelerat 7 / 118 PLU_6. Receptorii chimici din creier guvernează procesul respirator. Sunt foarte sensibili la modificari ale nivelului de d. Calciu b. Oxigen c. Dioxid de carbon a. Azot 8 / 118 PLU_108. Care răspuns este corect în ceea ce privește stresul? b) Antrenamentul și experiența nu au nicio influență asupra apariției stresului c) Stresul și diferitele sale simptome sunt irelevante pentru siguranța zborului a) Stresul poate apărea dacă pare să nu existe o soluție pentru o anumită problemă d) Toată lumea reacționează la stres în același mod 9 / 118 PLU_23. Respirația are loc ca o acțiune involuntară. Este reglata de: b. Orice modificare a presiunii aerului a. Cantitatea de oxigen din sânge c. Orice schimbare de altitudine d. Cantitatea de dioxid de carbon din sânge 10 / 118 PLU_110. Ce atitudini periculoase sunt adesea combinate? b) Impulsivitate și atenție c) Invulnerabilitate și auto-abandon a) Macho și invulnerabilitate d) Auto-abandon și macho 11 / 118 PLU_31. Să presupunem că o unitate este o jumătate de halbă de bere, un pahar standard de vin sau o singură măsură de spirt.;Aproximativ cât timp va dura pentru a elimina o unitate de alcool din sânge? c. 2 ore d. 3 ore b. 30 minute a. 1 ora 12 / 118 PLU_76. Care dintre următoarele este responsabil pentru coagularea sângelui? c) Celule albe din sânge (leucocite) d) Plăci de sânge (trombocite) b) Capilare ale arterelor a) Celule roșii din sânge (eritrocite) 13 / 118 PLU_103. Ce este o eroare latentă? d. eroare care are un efect imediat asupra comenzilor b. eroare care are consecințe numai după aterizare c. eroare care rămâne nedetectată în sistem mult timp a. eroare care este făcută de pilot în mod activ și conștient 14 / 118 PLU_8. Deși individual variază, piloții nu ar trebui să sufere efectele hipoxiei atunci când operează până la o altitudine cuprinsă între: d. 12.000 ft b. 9.000 ft c. 10.000 ft a. 8.000 ft 15 / 118 PLU_105. Nivelul ideal de excitare este în ce punct din diagramă? Vezi figura (HPL- 002); P = Performanță; A = stimulare/stres (1,00 P.); a) Punctul A b) Punctul D c) Punctul C d) Punctul B 16 / 118 PLU_96. Un lesin este rezultatul … b) oboselii. a) hipoxiei. c) forțelor pozitive g. d) hiperventilație. 17 / 118 PLU_33. Care este scopul tubului lui Eustachie (trompa eustachiana) ? b. Permite presiunii din urechea medie să se egalizeze cu presiunea ambientală c. Permite egalizarea presiunii în urechea exterioară cu presiunea ambientală a. Permite golirea urechii medii d. Permite presiunea din sinus să se egalizeze cu presiunea urechii medii 18 / 118 PLU_70. Care dintre următoarele NU este un simptom al hiperventilatiei? d) Perturbarea conștiinței a) Cianoză b) Furnicături c) Spasm 19 / 118 PLU_102. Pentru ce perioadă de timp aproximativă poate memoria de scurtă durată să stocheze informații? b) 30 până la 40 de secunde a) 35 – 50 de secunde d) 10 până la 20 de secunde c) 3 până la 7 secunde 20 / 118 PLU_14. După ce ați permis suficient timp pentru a se dezvolta vederea nocturnă, atunci când priviți un obiect dincolo de aeronavă, acuitatea vizuală maximă se realizează prin căutarea: b. 45 ° spre partea obiectului a. Puțin sub obiect c. Direct la obiect d. Ușor îndepărtat de centru cu aproximativ 10 ° 21 / 118 PLU_5. Semnele initiale ale debutului hipoxiei includ: c. Anxietate și senzație de furnicături la degete a. Amețeli și furnicături în degete d. Stângăcie și bufeuri b. Euforie, stângăcie și tulburări de judecată 22 / 118 PLU_9. Presiunea ridicată experimentată la scufundări crește solubilitatea azotului în țesuturile corpului. Boala de decompresie este atunci când: d. Incep ametelile si greata c. Azotul formează bule atunci când presiunea este crescută a. Mușchii încep să crampeze b. Azotul formează bule atunci când presiunea este redusă 23 / 118 PLU_105. Procesul în curs de monitorizare a situației curente de zbor se numește … b) gândirea situațională. a) verificare constantă a zborului. c) procedura de verificare anticipativă. d) conștientizarea situației. 24 / 118 PLU_18. În mod ideal, într-o cabină de comandă (cockpit), comenzile care operează diferite sisteme ar trebui să fie proiectate astfel: a. Arată și se simt la fel b. Arată și se simt diferit d. Arată la fel, dar se simt diferit c. Arată similar și sunt ușor de utilizat 25 / 118 PLU_12. Cu o vizibilitate de zbor de 3nm, un avion ușor și un avion militar au o viteză de apropiere de 400kts. Aproximativ cât timp au piloții pentru a evita o coliziune dacă contactul vizual a fost făcut la o rază maximă? b. Aproximativ 33 de secunde c. Aproximativ 38 de secunde a. Aproximativ 27 de secunde d. Aproximativ 20 de secunde 26 / 118 PLU_68. Ce înseamnă termenul „Red-out”? b) Erupție cutanată în timpul bolii de decompresie a) „Valul rosu” în timpul încărcărilor negative g d) Percepția falsificată a culorii în timpul răsăritului și apusului c) Anemie cauzată de o leziune 27 / 118 PLU_51. Având în vedere o apropiere vizuală către o pistă în pantă în sus, care nu are semnalizatoare vizuale pentru panta de alunecare, va rezulta probabil în: a. O apropiere mai scurta decât intenționată d. O apropiere foarte neregulată c. O apropiere mai abruptă decât intenționată b. O apropiere de calea de zbor intenționată 28 / 118 PLU_38. Având în vedere o apropiere vizuală către o pistă în pantă în jos, descendentă, care nu are semnalizatoare vizuale pentru panta de alunecare, va rezulta probabil: d. Abordarea foarte neregulată a. Abordarea mai scurta decât s-a dorit b. Aproape de calea de zbor intenționată c. Abordarea mai abruptă decât intenționată 29 / 118 PLU_69. Intoxicația cu monoxid de carbon poate fi cauzată de … a) combustibil sau fluide hidraulice. d) Gheață Pitot. c) fisuri în schimbătorul de căldură. b) eșec al generatorului. 30 / 118 PLU_101. Ce este o indicație pentru o atitudine macho? a) Procedură de soluționare atentă c) Manevre de zbor riscante pentru a impresiona spectatorii la sol d) Renunțare rapidă în situații complexe și critice b) Evaluare cuprinzătoare a riscurilor atunci când se confruntă cu situații necunoscute 31 / 118 PLU_47 Cu o vizibilitate de zbor de 5 nm, un avion ușor și un avion militar au o viteză de apropiere de 500 de noduri. Aproximativ cât timp au piloții pentru a evita o coliziune dacă contactul vizual a fost făcut la intervalul maxim? a. 50 până la 60 de secunde c. 30 – 40 de secunde d. 20-30 de secunde b. 40 până la 50 secunde 32 / 118 PLU_19. Atunci când funcționează la altitudine sau deasupra norului cu un câmp vizual gol, un pilot ar trebui să fie conștient că ochii vor avea tendința: d. De a se concentra la un punct de 10-12 metri distanță c. De a se concentra la orizont b. De a se concentra la infinit a. De a se concentra la un punct de 1-2 metri distanta 33 / 118 PLU_101. Care afirmație este corectă în ceea ce privește memoria pe termen scurt? d) Poate stoca 5 (± 2) articole timp de 1 până la 2 minute a) Poate stoca 10 (± 5) articole timp de 30 până la 60 de secunde c) Poate stoca 3 (± 1) articole timp de 5 până la 10 secunde b) Poate stoca 7 (± 2) articole timp de 10 până la 20 de secunde 34 / 118 PLU_86. Ce parte a sistemului vizual este responsabilă pentru viziunea culorilor? a) Conurile b) Tijele c) Macula d) Punctul orb 35 / 118 PLU_99. Care varianta indică un factor de risc pentru diabet? d) Consumul de alcool a) Supraponderalitate b) Fumatul c) Deficiența de somn 36 / 118 PLU_35. Vizibilitatea este de 5 km, un avion militar opereaza la o viteză de 420 de noduri; un avion ușor se apropie cu o viteză de 120 de noduri. Piloții vor avea un timp maxim în care vor vedea celelalte aeronave și vor lua măsuri evitante. Completați afirmația. b. Aproximativ 35 de secunde d. Aproximativ 20 de secunde a. Aproximativ 40 de secunde c. Aproximativ 30 de secunde 37 / 118 PLU_81. Care este o reacție adecvată atunci când un pasager în timpul zborului de croazieră se simte brusc inconfortabil? c) Evitați conversația și alegeți o viteză mai mare b) Oferiți oxigen suplimentar și evitați factorii de sarcină redusă a) Reglați temperatura cabinei și preveniți înclinările excesive d) Porniți suflanta încălzitorului și furnizați pături termice 38 / 118 PLU_57. Piloții care sunt conștienți că se confruntă cu dezorientarea spațială ar trebui: b. Să se concentreze și să aibă încredere în instrumentele aeronavei c. Să mizeze pe indiciile vizuale externe a. Să închidă puțin ochii d. Să mizeze pe informatiile somatosenzoriale (seat of pants) 39 / 118 PLU_2. Sistemul care deplaseaza sangele in interiorul corpului este denumit: d. Sistemul circulator b. Sistemul digestiv c. Sistemul cardiac a. Sistemul nervos 40 / 118 PLU_11. Un pilot care suferă de gastro-enterită este: c. Nu este potrivit pentru a zbura mai mult de o oră a. Probabil potrivit pentru a zbura b. Potrivit pentru a zbura dar cu medicamente d. Nepotrivit pentru zbor 41 / 118 PLU_24. În comparație cu un nefumător, este probabil ca un fumător de tutun să simtă simptome de hipoxie la: b. O altitudine mai mare a cabinei c. Aceeași altitudine a cabinei a. O altitudine mai mică a cabinei d. Orice altitudine 42 / 118 PLU_7. “Timpul constiintei utile” ar putea fi definit ca: b. Timpul de la care alimentarea cu aer este redusă pana la la inconștiență d. Timpul disponibil înainte de a vă simți euforic a. Timpul de la debutul hipoxiei până la inconștiență c. Timpul disponibil pentru a efectua sarcini utile înainte de instalarea hipoxiei 43 / 118 PLU_39. Cea mai bună metodă de menținere a conștientizării situației este: a. Luarea în considerare a tuturor datelor disponibile în timp ce vă actualizați situația și planificați în avans b. Ignorarea informațiilor care nu sunt de acord cu modelul dvs. mental d. Concentrarea la direcția în care mergeți c. Bazarea pe experiență 44 / 118 PLU_25. Hiperventilația poate fi provocată de lipsa de oxigen, alte cauze posibile sunt: d. Anxietate, căldură, rău de mișcare sau vibrații b. Concentrarea prea tare pe o sarcină complexă c. Epuizare a. Deshidratare 45 / 118 PLU_104. Ce înseamnă termenul „tendinta la confirmare”? b) Preferința de a găsi argumente care să dovedească propriul model mental c) Tendința de a confirma fiecare apel radio a) Bucla de feedback într-o comunicare închisă d) Verificarea critică a situațiilor ambigue în zbor 46 / 118 PLU_20. Altimetrul cu trei ace este considerat a fi: c. In mod rezonabil precis, nesigur, dar usor de citit d. Citit gresit cu usurinta de către piloții începători b. Precis, fiabil si usor de citit gresit a. Precis, fiabil si rareori citit gresit 47 / 118 PLU_15. Dacă o pistă este mai îngustă decât se aștepta, un pilot va avea tendința: d. De a zbura cu o abordare mai înaltă decât în mod normal și, eventual, sa depaseasca b. De a zbura cu o abordare mai mai mică decât în mod normal și, eventual, sa depaseasca c. De a zbura cu o abordare mai mare decât în mod normal și, eventual, sa aterizeze scurt a. De a zbura cu o abordare mai mai mică decât în mod normal și, eventual, sa aterizeze scurt 48 / 118 PLU_84. Care este eroarea de paralaxă? c) Percepția greșită a vitezei în timpul rulării b) Interpretarea greșită a instrumentelor cauzată de unghiul de vedere a) Miopie datorată îmbătrânirii mai ales în timpul nopții d) eroare de decodare în comunicarea dintre piloți 49 / 118 PLU_4. Afectiunea care se manifesta prin insuficient oxigen pentru ca corpul sa-și indeplineasca functiile se numeste: c. Ipohondrie d. Hiperventilatie a. Hipoxie b. Hipoglicemie 50 / 118 PLU_78. Care este funcția trombocitelor din sânge (trombocite)? b) Coagularea sângelui c) Reglarea glicemiei a) Apărare sistem imunitar d) Transportul oxigenului 51 / 118 PLU_65. La care altitudine este presiunea atmosferică aproximativ jumătate din valoarea MSL (1013hPa)? a) 18000 ft d) 22000 ft c) 10000 ft b) 5000 ft 52 / 118 PLU_36. Cea mai eficientă metodă de scanare vizuală este: d. Măturați rapid întregul câmp vizual de la stânga la dreapta c. Concentrați-vă pe zonele cele mai probabile pentru trafic b. Măturați încet întregul câmp vizual de la stânga la dreapta a. O serie de mișcări oculare scurte distanțate în mod regulat pentru a căuta sectorul cerului la 10 ° 53 / 118 PLU_103. Care este cea mai bună combinație de trăsături cu privire la atitudinea și comportamentul individual pentru un pilot? c) Extrovertit – instabil a) Introvertit – instabil d) Extrovertit – stabil b) Introvertit – stabil 54 / 118 PLU_85. Ce caracteristică este importantă atunci când alegeți ochelarii de soare folosiți de piloți? b) Fără filtru UV d) Incasabili c) Piesă laterală curbată a) Non-polarizat 55 / 118 PLU_79. Care dintre următoarele NU este un factor de risc pentru hipoxie? a) Fumatul c) Donarea de sânge d) Scufundarea b) Menstruația 56 / 118 PLU_16. Modul de a menține atentia asupra situației este: b. De a interpreta orice date noi pentru a confirma unde ar trebui să te afli c. De a metine directia si de a obtine corectii de pozitie continue a. De a zbura avand ca referinta instrumentele aeronavei d. De a planifica din timp si de a strange si lua in considerare toate datele disponibile în timp ce vă actualizați situația. 57 / 118 PLU_83. Care este termenul corect pentru sistemul care, printre altele, controlează respirația, digestia și frecvența cardiacă? a) Sistemul nervos critic d) Sistemul nervos conform b) Sistemul nervos autonom c) Sistemul nervos automat 58 / 118 PLU_58. Un strat proeminent de nor înclinat de-a lungul traseului de zbor vă poate conduce la: c. A apasa mai mult palonierul b. Înclinarea aeronavei a. Cabrare în sus d. A coborî 59 / 118 PLU_17. Diagrama de mai jos reprezintă piste cu pante diferite. Care reprezintă o pistă cu o pantă sus? b. B d. Intre A si B c. A a. C 60 / 118 PLU_94. Ce impresie poate fi cauzată când vă apropiați de o pistă cu o pantă ascendentă? a. aterizare lângă linia centrală b. aterizare dură c. aterizare scurtă d . depășire a pistei 61 / 118 PLU_92. O decelerare în timpul unui zbor orizontal drept poate duce la iluzia … c) înclinare. b) coborâre. a) urcare. d) un zbor inversat. 62 / 118 PLU_87. Legătura dintre urechea medie și regiunea nasului și gâtului se numește … b) cohlee. a) timpan. c) urechea internă. d) trompa lui Eustache. 63 / 118 PLU_55. În timpul unui zbor, un pilot a experimentat o expunere prelungită la gazele de eșapament, când ar putea fi considerat apt să zboare din nou? d. După 24 de ore b. După 4 sau 5 ore c. După câteva zile a. După una sau două ore 64 / 118 PLU_109. Care este semnificația „schimbării riscante”? c) Schimbarea spontană a direcției de aterizare atunci când pista are o pantă ascendentă b) Tendința de a accepta riscuri mai mari în grupuri d) Reglarea scaunului în zbor a) Încrucișarea cârmei și a aleronelor pe final scurt 65 / 118 PLU_74. Care altitudine marchează limita inferioară în care corpul nu este în măsură să compenseze complet efectele presiunii atmosferice scăzute? c) 5000 de picioare d) 7000 de picioare b) 22000 de picioare a) 12000 de picioare 66 / 118 PLU_46 De ce nu ar trebui să zbori când esti racit? b. Este posibil ca presiunea dintre urechea internă și aerul atmosferic poate să nu fie egalizată c. Este posibil ca presiunea dintre urechea medie și atmosferică să nu fie egalizată a. Este posibil ca presiunea dintre urechea internă și urechea medie să nu fie egalizată d. Este posibil ca presiunea dintre urechea medie și cea externă să nu fie egalizată 67 / 118 PLU_41. Pe măsură ce altitudinea crește, oxigenul disponibil pentru corp se reduce din cauza: d. Scăderii proporției de dioxid de carbon b. Scăderii presiunii c. Scăderii proporției de oxigen a. Scăderii temperaturii 68 / 118 PLU_34. Cu o vizibilitate de zbor de 3nm, un avion ușor și un avion militar au o viteză de apropiere de 360kts. Aproximativ cât timp au piloții pentru a evita o coliziune dacă contactul vizual a fost făcut la o rază maximă? d. Aproximativ 40 de secunde a. Aproximativ 20 de secunde c. Aproximativ 30 de secunde b. Aproximativ 25 de secunde 69 / 118 PLU_80. Hipoxia anemică poate fi cauzată de … c) altitudini mari. a) otrăvirea cu monoxid de carbon. d) alcool. b) presiune scăzută. 70 / 118 PLU_1. Ce tip de sistem sunt in corp sistemele Periferic, Central si Autonom? b. Nervos a. Circulator d. Digestiv c. Cardiac 71 / 118 PLU_10. Gama sistemului auditiv uman este: a. 20 până la 20.000 Hz b. 20 până la 200.000 Hz d. 200 până la 200.000 Hz c. 200 până la 20.000 Hz 72 / 118 PLU_75. Care este funcția celulelor roșii din sânge (eritrocite)? b) Coagularea sangelui a) Transportul de oxigen d) Reglarea glicemie c) Apărare imună 73 / 118 PLU_53. Un pilot în zbor drept și nivelat, dar accelerat, poate experimenta percepția iluzorie: b. De cabrare în jos a. De cabrare în sus d. De a face stânga c. De a rula la dreapta 74 / 118 PLU_82. Care este termenul corect pentru o reacție involuntară și stereotipă a unui organism la stimularea unui receptor? d) Reflex a) Reducție b) Virulență c) Coerență 75 / 118 PLU_43 Hiperventilația poate fi remediată prin: a. Creșterea ratei de respirație c. Respirând intr-o pungă de hârtie b. Aplicarea unei comprese reci d. Speriind persoana 76 / 118 PLU_26. După scufundări, piloților li se recomandă să nu zboare în … (i) … ore sau … (ii) … ore dacă o adâncime de 30 ft a fost depășită: a. i) 8 ii) 16 b. i) 12 ii) 24 d. i) 24 ii) 48 c. i) 16 ii) 32 77 / 118 PLU_60. Atunci când operează la un nivel scăzut, o persoană care respiră anormal și prezintă simptomele hipoxiei suferă probabil de: b. Rău de mișcare d. Hiperventilație c. Frică de zbor a. Hipoxie 78 / 118 PLU_3. In atmosfera, proportia de oxigen: b. Scade pe măsură ce altitudinea crește d. Inițial crește, apoi scade c. Ramane constanta a. Crește pe măsură ce altitudinea crește 79 / 118 PLU_59. Imaginați-vă că zburați cu un pilot mai experimentat; el a ales un mod de acțiune care credeți că poate pune în pericol zborul. Ce ar trebui să faceți? c. Exprimați întotdeauna orice îndoieli d. Acceptați cursul acțiunii, dar sunteți pregătiți să preluați controlul a. Acceptați cursul acțiunii pentru a nu vă compromite relația b. Puneți la îndoială judecata sa numai dacă credeți că va reacționa pozitiv 80 / 118 PLU_106. În ceea ce privește modelul de comunicare, cum poate fi asigurată utilizarea aceluiași cod în timpul comunicării radio? a) Prin utilizarea frazeologiei radio c) Prin utilizarea căștilor adecvate b) Prin utilizarea aparatelor de radio certificate numai pentru utilizare în aviație d) Printr-o anumită alocare de frecvență 81 / 118 PLU_107. Care dintre următoarele calități sunt influențate de stres?; 1. Atenția;2. Concentrarea; 3. Sensibilitatea;4. Memoria b) 1 c) 1, 2, 3, 4 a) 2, 4 d) 1, 2, 3 82 / 118 PLU_13. Un avion ușor și un avion militar se află pe capul unui traseu de coliziune cu o viteză de apropiere de aproximativ 600 de noduri. În această situație, cum crește imaginea jetului militar pe măsură ce raza de acțiune scade? c. Inițial, imaginea ar crește rapid până aproape de impact, când rata ar încetini a. Imaginea ar crește foarte repede la o rată constantă d. Imaginea ar crește încet la o rată constantă b. Inițial, imaginea arăta doar o mică rată de creștere, până aproape de impact, când ar creste rapid 83 / 118 PLU_61. Majoritatea accidentelor aviatice sunt cauzate de … b) influențe meteorologice. d) eroare umană. a) defecțiune tehnică. c) influențe geografice. 84 / 118 PLU_100. Un factor de risc pentru boala de decompresie este … d) 100% oxigen după decompresie. c) scufundări înainte de zbor. a) fumatul. b) sport. 85 / 118 PLU_102. Care factor poate duce la erori umane? c) Să fim îndoielnici dacă ceva pare neclar sau ambiguu a) Verificare dublă a acțiunilor relevante d) Tendința de a percepe ce ne așteptăm să vedem b) Utilizarea corectă a listelor de verificare 86 / 118 PLU_42. Hemoglobina, o proteină din celulele roșii din sânge, transportă oxigenul, dar se va combina mai ușor cu: b. Dioxid de carbon c. Hidrogen d. Monoxid de carbon a. Azot 87 / 118 PLU_73. De la ce altitudine, corpul reacționează de obicei la presiunea atmosferică în scădere? a) 2000 de picioare c) 10000 de picioare d) 12000 de picioare b) 7000 de picioare 88 / 118 PLU_48 Un avion ușor și un avion militar au o viteză de apropiere de 500 de noduri. Vizibilitatea este de 5 nm; totuși piloții nu își văd aeronavele până când nu există 3 nm între ele. Cât timp ar avea piloții pentru a evita o coliziune? c. Aproximativ 40 de secunde b. Aproximativ 20 de secunde d. Aproximativ 50 secunde a. Aproximativ 30 de secunde 89 / 118 PLU_104. Delăsarea este un risc datorat … a) numărului mare de greșeli comise în mod normal de oameni. d) opțiunii mai bune de formare pentru tinerii piloți. c) ratei mari de erori a sistemelor tehnice. b) automatizării sporite a cabinei de pilotaj. 90 / 118 PLU_72. Care dintre simțurile umane este cel mai influențat de hipoxie? a) Percepția olfactivă (miros) b) Percepția tactilă (simțul atingerii) c) Percepția auditivă (auzul) d) Percepția vizuală (vederea) 91 / 118 PLU_71. Care dintre următoarele simptome poate indica hipoxie? (1,00 P.) b) Crampe musculare în zona superioară a corpului a) Dureri articulare la genunchi și picioare d) Urme albastre pe tot corpul c) Decolorare albastră a buzelor și unghiilor 92 / 118 PLU_88. În ce situație NU este posibil să se obțină o compensare a presiunii între urechea medie și mediu? a) În timpul unei urcări ușoare și lente c) Când respirația are loc numai cu gura d) Când Tubul eustachian este blocat b) Când toate ferestrele sunt complet închise 93 / 118 PLU_49 La o aeronavă cu o indicație de poziție a ochiului proiectată, scaunul ar trebui să fie: b. Ajustat pentru decolare și aterizare c. Lăsat așa cum a fost găsit, pilotul anterior îl va regla d. Ajustat înainte de plecare și utilizat pentru toate fazele zborului a. Ajustat în timpul croazierei pentru a permite poziției optime de scanare a pilotului 94 / 118 PLU_45 Partea ochiului care este sensibilă la lumină se numește: a. Iris d. Retină b. Cristalin c. Fovea 95 / 118 PLU_37. Un pilot în zbor drept și nivelat, dar în decelerare, poate experimenta percepția iluzorie a: c. Cabrare in jos b. Zgomot specific d. Cabrare in sus a. Rulare la stanga 96 / 118 PLU_77. Care este funcția celulelor albe din sânge (leucocite)? a) Transportul de oxigen d) Apărare imună b) Coagularea sangelui c) Reglarea glicemiei 97 / 118 PLU_93. Ce iluzie optică ar putea fi cauzată de o pistă cu o pantă ascendentă în timpul apropierii? b) Pilotul are senzația că apropierea este prea mare și, prin urmare, coboară sub panta normală de apropiere a) Pilotul are senzația că apropierea este prea rapidă și reduce viteza sub viteza normală de apropiere c) Pilotul are senzația că apropierea este prea lentă și accelerează peste viteza normală de apropiere d) Pilotul are senzația că apropierea este prea mică și, prin urmare, se apropie de pistă deasupra pantei obișnuite 98 / 118 PLU_21. Funcția sistemului circulator este: c. De a furniza oxigen si substante nutritive celulelor corpului si de a elimina deseurile a. De a furniza energie celulelor d. De a furniza dioxid de carbon si substante nutritive celulelor corpului si de a elimina deseurile b. De a indeparta produsele digestiei 99 / 118 PLU_89. Pozitionarea la nivel a aripilor după o perioadă mai lungă de virare poate duce la impresia de … a) începerea unei coborâri. c) rotire constantă în aceeași direcție ca înainte. b) începerea unei urcări. d) rotire în direcția opusă. 100 / 118 PLU_95. Apariția unui vertij este cel mai probabil la mișcarea capului … c) în timpul unei coborâri. a) în timpul unui zbor orizontal drept. b) în timpul unui viraj. d) în timpul unei urcări. 101 / 118 PLU_106. În ce moment al diagramei se va simți un pilot suprasolicitat? ; A se vedea figura (HPL-002);P = Performanță;A = stimulare/stres d) Punctul A c) Punctul C a) Punctul D b) Punctul B 102 / 118 PLU_97. Iluziile vizuale sunt cauzate în principal de … d) viziune binoculara. b) interpretarea greșită a creierului. a) mișcări rapide ale ochilor. c) daltonism. 103 / 118 PLU_44 După scufundări la adâncimi de peste 30 ft, ar trebui să lasati: b. 12 ore înainte de zbor c. 24 ore înainte de zbor d. 48 ore înainte de zbor a. 6 ore înainte de zbor 104 / 118 PLU_91. O accelerație în timpul unui zbor orizontal drept poate duce la iluzia de … c) un zbor inversat. a) coborâre. d) înclinare. b) urcare. 105 / 118 PLU_52. Dacă o pistă este mai largă decât se aștepta, un pilot va avea tendința: a. De a zbura cu o apropiere mai mică decât în mod normal și, eventual, să aterizeze scurt c. De a zbura cu o apropiere mai mare decât în mod normal și, eventual, să aterizeze scurt b. De a zbura cu o apropiere mai mică decât în mod normal și, eventual, să depășească d. De a zbura o apropiere mai înaltă decât în mod normal și, eventual, să depășească 106 / 118 PLU_107. În ce moduri diferite un risc poate fi tratat în mod adecvat? a) Extrudați, evitați, atenuați, transferați c) Evitați, reduceți, transferați, acceptați b) Ignorați, acceptați, transferați, extrudați d) Evitați, ignorați, atenuați, reduceți 107 / 118 PLU_54. Zborul în condiții de ceață îl poate face un pilot să creadă că obiectele din afara aeronavei sunt: c. Mai mari decât sunt de fapt a. Mai aproape decât în realitate d. Mai aproape și mai mici decât în realitate b. Mai departe decât sunt 108 / 118 PLU_27. Boala de decompresie este cauzată de care gaz care iese din soluție pentru a forma bule în țesuturile corpului? d. Dioxid de carbon b. Oxigen c. Azot a. Hidrogen 109 / 118 PLU_29. Un remediu pentru hiperventilație este: a. Incetinirea constienta a ritmului respiratiei c. O palmă puternică b. Eliminarea oxigenului d. Accelerarea conștientă a ritmului respirației 110 / 118 PLU_108. În ce circumstanțe este mai probabil să accepți riscuri mai mari? c) În timpul planificării zborului când se prognozează o vreme excelentă d) Din cauza efectelor dinamice de grup b) În timpul zborului de verificare din cauza unui nivel ridicat de nervozitate a) Dacă nu există suficiente informații disponibile 111 / 118 PLU_22. Există trei sisteme nervoase în corp. Acestea sunt: c. Periferic, Central si Autonom b. Periferic, de baza si Autonom a. Periferic, de baza si Automat d. Periferic, Central si Automatic 112 / 118 PLU_28. Senzații de amețeală, furnicături de degete și buze și anxietate în timpul operării sub 10.000 ft AMSL, ar indica: b. Hiperglicemie c. Hiperactivitate a. Hipoxie d. Hiperventilație 113 / 118 PLU_40. Un pilot care intenționează să se auto-medicamenteze folosind un preparat care nu necesită prescripția medicului ar trebui: a. Să verifice dacă efectele secundare au fost evaluate și sunt minore b. Să vadă dacă medicamentele au efecte secundare înainte de a zbura c. Să solicite sfaturi profesionale de la un CAA AME d. Să fie conștient de orice efect secundar, probabil, de reducere a performanței 114 / 118 PLU_30. Cum ar putea intra monoxidul de carbon în cabină (cockpit) ? a. O scurgere în sistemul de oxigen c. Prin respirația pasagerului b. O scurgere în încălzitorul cockpitului sau fum de țigară d. Un parbriz crăpat 115 / 118 PLU_50. Se poate spune că un pilot este …..? ….. atunci când percepția sa despre locul în care crede că este avionul se potrivește acolo unde se află de fapt aeronava. d. În planul de zbor c. In grafic b. Conștient de situație a. Norocos 116 / 118 PLU_63. Care este procentul de oxigen din atmosferă la 6000 ft? d) 18,9% c) 78% a) 21% b) 12% 117 / 118 PLU_62. Modelul de “brânză elvețiană””(swiss cheese) poate fi folosit pentru a explica … a) lanț de erori. b) procedura pentru o aterizare de urgență. c) soluție optimă de problemă. d) starea de pregătire a unui pilot. 118 / 118 PLU_32. Adaptarea completă la vederea nocturnă în condiții normale durează: d. 40-45 minute c. 30 până la 40 minute a. 15-20 minute b. 10-15 minute Your score is 0% Restart quiz