Chestionar Performanțe de zbor si planificarea zborului IKARUS FLIGHT SCHOOL /163 282 Ikarus Flight School Performanțe de zbor și planificare a zborului 1 / 163 PPZ_152. Având în vedere următoarele date privind combustibilul, cât de mult combustibil pentru călătorie este necesar?;Combustibil pentru pornire și taxi: 5 L;Combustibil pentru decolare și urcare: 12 L ; Combustibil pentru zborul de croazieră: 25 L;Combustibil pentru coborâre, apropiere și aterizare: 7 L ; Combustibil pentru taxi și parcare: 3 L; Combustibil alternativ: 13 L ; Combustibil de rezervă final: 10 L d) 44 L b) 52 L c) 49 L a) 75 L 2 / 163 PPZ_27. Presupunând că, consumul de combustibil este direct legat de puterea furnizată de motor, care punct reprezintă viteza la care să zboare pentru o rezistență maximă? d. A b. C a. C sau A în funcție de greutatea aeronavei c. B 3 / 163 PPZ_132. Având în vedere următoarele condiții, viteza de urcare este egală cu …; Temperatura aerului exterior: -20 ° C; Altitudine de presiune: 10000 ft;Vezi anexa (PFP-011) d) 450 ft / min. c) 390 ft / min. a) 200 ft / min. b) 350 ft / min. 4 / 163 PPZ_137. Ce viteză maximă de urcare poate atinge aeronava la o altitudine de presiune de 9000 ft și OAT 12° C? Vezi anexa (PFP-011) d) 300 ft / min a) 200 ft / min c) 350 ft / min b) 250 ft / min 5 / 163 PPZ_66. În timp ce zburați în vecinătatea unui strat rupt de nor cumulus, observați că se formează gheață pe aripi. Cea mai potrivită acțiune de întreprins este să: a. Urcați deasupra norului d. Urcați în aer mai cald b. Continuați traseul curent de zbor, dar monitorizați cu atenție situația c. Coborâți în aer mai cald sau faceți întoarcere de 180° 6 / 163 PPZ_130. Un pilot vrea să decoleze pe pista 36, vântul raportat este de 240 grade 12 noduri.; Care sunt componentele eoliene care acționează asupra aeronavei la decolare și aterizare? a) Vânt transversal din dreapta 10,4 kt.Vânt de coadă 6 kt. d) Vânt transversal din stânga 6 kt. Vânt de coadă 10,4 kt. c) Vânt transversal din stânga 10,4 kt. Vânt de coadă 6 kt. b) Vânt transversal din dreapta 6 kt. Vânt frontal 10,4 kt. 7 / 163 PPZ_42. Completați următorul formular de încărcare: ; Masa maximă de decolare autorizată 2400 kg ; Masa maximă de aterizare autorizată 2300 kg ; Limite CG: 18 până la 22 inch la pupa de referință. Care este cantitatea maximă de combustibil în litri care poate fi încărcată în siguranță? c. 4161 b. 1891 a. 1361 d. 3171 8 / 163 PPZ_55. Gheața carburatorului este mai probabilă: a. La nivel înalt d. La setări de putere redusă, când fluturele de accelerație este doar parțial deschis c. La setări de putere mare, când fluturele de accelerație este complet deschis b. În iarnă 9 / 163 PPZ_25. Utilizarea unei piste cu panta în jos va necesita: b. O distanță mai mare de aterizare, dar o distanță mai mică de decolare c. O distanță mai mică de aterizare și o distanță mai mică de decolare a. O distanță mai mare de aterizare și o distanță mai mare de decolare d. O distanță mai mică de aterizare, dar o distanță mai mare de decolare 10 / 163 PPZ_138. Care este rata maximă de urcare a aeronavei la o altitudine de presiune de 6500 ft și un OAT de 0 ° C?;A se vedea anexa (PFP-011) d) 800 ft / min a) 480 ft / min b) 400 ft / min c) 520 ft / min 11 / 163 PPZ_80. Rezultatul unei poziții în spate C.G. este … d) viteză crescută de oprire b) scădere a intervalului. c) scădere a stabilității. a) un consum crescut de combustibil. 12 / 163 PPZ_45. Se dau:; Greutatea planificată la decolare a aeronavelor: 2200 lb ; CG la plecare: 84,75 țoli la pupa de referință ; Arderea combustibilului: 200 lb (poziția 81 de centimetri la pupa de referință) ; La aterizare, care este poziția CG calculată? d. 85,125 țoli la pupa de referință a. 70,94 țoli la pupa de referință b. 101,3 inci la pupa de referință c. 88.225 țoli la pupa de referință 13 / 163 PPZ_104. Valori date:;Masa calculată la decolare = 746 kg calculată CG = 37,1 cm ; combustibil ars = 30,5 l in stație 45 cm. ; Unde este situat CG după aterizare? a) 37,2 cm d) 36,9 cm c) 36,3 cm b) 37,5 cm 14 / 163 PPZ_9. Cu o înălțime a aerodromului de 600 feet și un QFE de 998 hectopascali, altitudinea de presiune este: c. 15 ft d. 548 ft b. 1050 ft a. 450 ft 15 / 163 PPZ_145. Termenul “altitudinea maximă“ (MEF) este definit ca … d) ¨cea mai înaltă altitudine dintr-o zonă care acoperă 1 grad de latitudine și 1 grad de longitudine plus o marjă de siguranță, rotunjită la următorele 100 ft inferioară. c) cea mai înaltă altitudine dintr-o zonă care acoperă 30 de minute de latitudine și 30 de minute de longitudine plus o marjă de siguranță de 1000 ft (305 m), rotunjită la următoarele 100 ft. superioară. b) cea mai înaltă altitudine dintr-o zonă care acoperă 30 de minute de latitudine și 30 de minute de longitudine plus o marjă de siguranță, rotunjită la următoarele100 ft. superioară. a) cea mai înaltă altitudine dintr-o zonă care acoperă 30 de minute de latitudine și 30 de minute de longitudine. 16 / 163 PPZ_96. Distanța dintre centrul de greutate și punctul de referință se numește … c) pârghie. b) braț de echilibru. a) lățime de acoperire. d) cuplu. 17 / 163 PPZ_105. Masa calculată la decolare = 1082 kg, CG calculată = 0,254 m, combustibil = 55 l in stație 0,40 m.; Unde este situat CG după aterizare? d) 24,8 cm c) 25,4 cm b) 25,2 cm a) 24,6 cm 18 / 163 PPZ_21. Viteza de zbor pentru a atinge autonomia maximă este: d. Viteza la care raportul putere / viteză este cel mai mic b. Viteza în care puterea disponibilă este egală cu puterea necesară a. Viteza minimă de putere c. Viteza nu se depășește niciodată 19 / 163 PPZ_100. Ce secțiune din manualul de zbor descrie masa goală de bază a unei aeronave? b) Limitări c) Performanță d) Greutate și echilibru a) Proceduri normale 20 / 163 PPZ_119. Termenul „zbor constant” este definit ca … c) zbor neaccelerat. Cele patru forțe rezistenta, tracțiune, portanta și greutate sunt în echilibru. b) urcare sau coborâre cu o rată constantă de urcare sau coborâre în condiții meteorologice calme. a) zbor cu o putere stabilă, fără schimbarea cursului. d) zbor în aer lin, fără turbulențe și un avion perfect trimmerat 21 / 163 PPZ_12. Cu ce combinație de greutate și centru de greutate este sigur să zbori? b. Greutate: 2890 C din poziția G: 81,8 a. Greutate: 2480 C din poziția G: 78,4 d. Greutate: 2900 C poziție G: 85,2 c. Greutate: 2740 C poziție G: 80,1 22 / 163 PPZ_135. Având în vedere următoarele condiții, TAS este egal cu … Temperatura aerului exterior: 10° C;Altitudine de presiune: 6000 ft Putere: 65%; Vezi anexa (PFP-014) a) 96 kt. b) 92 kt. c) 88 kt. d) 100 kt. 23 / 163 PPZ_156. În comparație cu viteza de aer reală în condiții de aer liniștit, TAS într-un vânt puternic de coadă va fi … b) semnificativ mai mic pentru rezistență maximă. c) ușor mai mic pentru intervalul maxim. d) ușor mai mare pentru rezistență maximă. a) la fel pentru intervalul maxim. 24 / 163 PPZ_33. În ceea ce privește diagrama de mai jos, care arată variația puterii disponibile și a puterii cerute de un avion cu motor cu piston pe o gamă de viteze. Presupunând că, consumul de combustibil este direct legat de puterea generată de motor, care punct reprezintă viteza de zbor pentru a obține distanța maximă? d. A b. C a. C sau A în funcție de greutatea aeronavei c. B 25 / 163 PPZ_32. Când aterizați cu vântul din spate, viteza la sol va fi: a. Mai puțin decât TAS d. Puțin mai puțin decât TAS b. La fel ca TAS c. Mai mare decât TAS 26 / 163 PPZ_155. În timpul unui zbor, un plan de zbor poate fi depus la … b) Serviciul de căutare și salvare (SAR). c) Următorul operator aeroportuar pe ruta. d) Serviciul de informații aeronautice (AIS). a) Serviciul de informații despre zbor (FIS). 27 / 163 PPZ_57. Comparativ cu zborul în aer liniștit, zborul cu vântul din spate va … (i) … distanța parcursă deasupra solului și va … (ii) … rata de coborâre: b. i) crește ii) nu se schimbă c. i) crește ii) crește d. i) nu schimba ii) reduce a. i) reduce ii) reduce 28 / 163 PPZ_44. Se dau:; Greutatea planificată la decolare a aeronavelor: 2300 lb ; CG la plecare: 85,75 țoli la pupa de referință ; Arderea combustibilului: 300 lb (poziția 82 de centimetri la pupa de referință) ; La aterizare, care este poziția CG calculată? d. 66,39 țoli la pupa de referință c. 75,05 țoli la pupa de referință b. 110,9 inci la pupa de referință a. 86,31 țoli la pupa de referință 29 / 163 PPZ_160. În timpul unui zbor VFR, combustibilul rămas utilizabil la un punct de control este de 80 USG.; Combustibilul de rezervă este de 20 USG, timpul de zbor rămas conform planului de zbor este de 2h 20min.;Care este cel mai mare debit de combustibil acceptabil (FF) pentru restul călătoriei? a) FF = 8,6 USG / h c) FF = 25,7 USG / h b) FF = 42,9 USG / h d) FF = 34,3 USG / h 30 / 163 PPZ_75. Cel mai bun interval de urcare : b. Câștigă cea mai mare înălțime la cea mai scurtă distanță peste sol a. Câștigă cea mai mare înălțime în cel mai scurt timp d. Câștigă cea mai mare înălțime la cea mai mare distanță peste sol c. Câștigă cea mai mare înălțime cu cea mai mare viteză orizontală 31 / 163 PPZ_110. Care este cea mai recentă masă goală determinată și brațul asociat cu centrul de greutate (CG) din documentația aeronavei?; A se vedea anexa (PFP-006) c) 498 kg; 280,59 m b) 4 kg; 1,1 m d) 512 kg; 285,39 m a) 5 kg; 1,3 m 32 / 163 PPZ_71. Cu toate rezervoarele pline avionul conține 380 de litri de combustibil. ; Dacă greutatea specifică (SG) a combustibilului este de 0,72, care este greutatea aproximativă a combustibilului în kilograme? c. 158 kg b. 274 kg a. 602 kg d. 699 kg 33 / 163 PPZ_150. Limita superioară a LO R 4 este egală cu …;A se vedea anexa (PFP-030) d) 1.500 ft AGL. b) 4.500 ft MSL. c) 1.500 ft MSL. a) 4500 ft AGL. 34 / 163 PPZ_148. Care este cel mai scăzut nivel de zbor VFR posibil dacă este selectată o traiectorie reală de 181° și există o variație de 3° est? a) FL 050 c) FL 055 d) FL 065 b) FL 060 35 / 163 PPZ_163. Cum afectează temperatura aerului performanța unui motor cu piston? d) Temperatura mai mică corespunde densității mai mici a aerului, ceea ce duce la performanțe mai mari ale motorului a) Temperatura mai scăzută corespunde densității mai mari a aerului, acest lucru duce la performanțe mai mici ale motorului b) Temperatură mai mare corespunde unei densități mai mici a aerului, ceea ce duce la performanțe mai mici ale motorului c) Temperatură mai mare corespunde unei densități mai mari de aer, ceea ce duce la performanțe mai mari ale motorului 36 / 163 PPZ_87. Bagajele și încărcătura trebuie să fie depozitate și fixate corespunzător, altfel o schimbare a încărcăturii poate cauza … a) atitudini continue care pot fi corectate de pilot folosind comenzile de zbor. d) instabilitate calculabilă dacă C.G. se deplasează cu mai puțin de 10%. c) atitudini incontrolabile, daune structurale, risc de rănire. b) daune structurale, stabilitatea unghiului de atac, stabilitatea vitezei. 37 / 163 PPZ_131. Având în vedere următoarele condiții, consumul de combustibil este egal cu …;Altitudine de presiune: 2000 ft; Temperatura: 31° C ; RPM: 2400 ;A se vedea anexa (PFP-012) b) 19,1 l / h. c) 21,7 l / h. a) 19,5 l / h. d) 22,8 l / h. 38 / 163 PPZ_28. Dacă viteza de tracțiune a unei anumite aeronave în configurația de aterizare (V50) este de 50 KTS, prin urmare viteza minimă de apropiere este de aproximativ: d. 60 KTS c. 68 KTS a. 72 KTS b. 65 KTS 39 / 163 PPZ_59. Înainte de realimentarea unei aeronave aceasta cântărește 2100 kg, momentul total a fost de 170,800 kg in. 350 kg de combustibil sunt apoi încărcate având un braț de 86,7 inci la punctul de referință. CG-ul aeronavei va fi acum: b. 95,7 inch la punctul de referință a. 57,32 inch la punctul de referință a. 80,26 inch la punctul de referință. c. 82,1 inch la punctul de referință 40 / 163 PPZ_46. Se dau:; Greutatea planificată la decolare a aeronavelor: 2300 kg ; CG la plecare: 90,75 țoli la pupa de referință; Arderea combustibilului: 170 kg (poziția 87 inci la pupa de referință); La aterizare, care este poziția CG calculată? a. 78,52 țoli la pupa de referință b. 91,05 țoli la pupa de referință d. 90,49 țoli la pupa de referință c. 89,88 țoli la pupa de referință 41 / 163 PPZ_48. Înainte de realimentarea unei aeronave cântărește 1900 kg, momentul total a fost de 162,200 kg. Se încarcă apoi 400 kg de combustibil având un braț la 12 ft în spatele datei. CG-ul aeronavei va fi acum: b. 95,56 țoli la pupa de referință a. 72,60 țoli la pupa de referință d. 111,33 țoli la pupa de referință c. 69,73 țoli la pupa de referință 42 / 163 PPZ_103. Masă calculată la decolare = 2300 lbs, CG calculată = 95,75 in, combustibil ars = 170 lbs la stație 87,00 in. ; Unde este situat CG după aterizare? b) 96,45 in c) 94,11 in a) 97,39 in d) 96,57 in 43 / 163 PPZ_4. Din diagrama de mai jos: Care profil reprezintă o decolare fără flaps? c. De la B la C. a. De la A la C. b. De la A la D. d. De la B la D. 44 / 163 PPZ_129. Care este distanța de decolare cu masa de decolare de 705 kg, OAT 20 ° C, QNH 1013 hPa la o altitudine de 3500 ft cu vânt de coadă de 5 kt?; A se vedea anexa (PFP-009) c) 790 m d) 820 m a) 720 m b) 880 m 45 / 163 PPZ_23. Cu ce combinație de greutate și centru de greutate este sigur să zbori? b. Greutate: 2830 C din poziția G: 86,2 a. Greutate: 2480 C din poziția G: 78,4 d. Greutate: 2750 C din poziția G: 80,5 c. Greutate: 2810 C din poziția G: 84,4 46 / 163 PPZ_38. Ce efect va avea utilizarea unei viteze mai mari decât cea recomandată în Manualul de zbor în timpul apropierii la aterizare? b. Va crește distanța de aterizare c. Aceasta va reduce distanța de aterizare, dar va crește distanța de frânare necesară d. Aceasta va reduce distanța de aterizare necesară a. Nu va avea alt efect decât în cazul în care veți ajunge mai devreme 47 / 163 PPZ_17. În Marea Britanie, performanța de decolare publicată este bazată pe: c. Suprafață dură și uscată a. Suprafață de iarbă scurtă, plană și uscată d. Suprafață dură și umedă b. Suprafață dură cu direcție adversă a pantei 48 / 163 PPZ_114. Este posibil ca viteza vântului de suprafață la un aeroport să fie redusă din cauza frecarii.; Când o zona cu o condiție mică de vânt de coadă este părăsită în timpul urcării inițiale, pilotul s-ar putea aștepta la … d. scădere a vitezei de aer și a ratei de urcare datorită creșterii vântului din spate. a. creștere a vitezei de aer și a ratei de urcare datorită scăderii vântului din spate. c. creștere a vitezei de aer și a ratei de urcare datorită creșterii vântului din spate. b. scădere a vitezei de aer și a performanței de urcare datorită scăderii vântului din spate. 49 / 163 PPZ_143. Care este combustibilul necesar pentru a urca de la FL 65 la FL 95 în următoarele condiții?; Masa aeronavei: 3000 lb.; OAT în FL 65: -5° C OAT în FL 95: -15° C;A se vedea anexa (PFP-023) ; d) 3 GAL b) 2 GAL c) 6 GAL a) 1 GAL 50 / 163 PPZ_52. Un motiv important pentru decolare într-un vânt frontal este: c. Pentru a permite aeronavei să decoleze cu o viteză mai mică și să aibă o cursă la sol mai scurtă b. Pentru a permite aeronavei să decoleze la o viteză mai mare și să aibă o cursă la sol mai scurtă a. Pentru a permite avionului să decoleze la o viteză mai mare și să aibă o cursă mai lungă la sol d. Pentru a permite avionului să decoleze la o viteză mai mică și să aibă o cursă mai lungă la sol 51 / 163 PPZ_122. Viteza VS0 este definită ca … c) viteza de angajare sau viteza minimă de zbor constantă în configurația de aterizare. b) viteza de angajare sau viteza minimă de zbor constantă obținută într-o configurație specifică. d) nu depășiți niciodată viteza. a) viteza maximă cu trenul de aterizare extins 52 / 163 PPZ_107. În scopul pregătirii zborului, pilotul calculează o masă totală la decolare de 750 kg și un moment total de 625 mmkg.; Care cruce marchează centrul de greutate (CG)? ;A se vedea anexa (PFP-003) c) 1 d) 3 a) 4 b) 2 53 / 163 PPZ_89. Greutatea totală a unui avion acționează vertical prin … b) punctul neutru. d) centrul de greutate. c) centrul de presiune. a) punctul de stagnare. 54 / 163 PPZ_49. Selectarea completă a flapsului la apropiere permite unui pilot să adopte … (i) o cale de abordare și/sau … (ii) … viteză de apropiere. b. i) mai abrupt ii) mai lentă d. i) mai superficial ii) mai lentă c. i) mai abrupt ii) mai rapidă a. i) mai superficial ii) mai rapidă 55 / 163 PPZ_22. În comparație cu o decolare fără flaps, utilizarea unei setări mici de flaps pentru decolare va: a. Mări tracțiunea, va decola și va urca cu viteza de siguranță d. Reduce viteza de tracțiune, dar va mări viteza de decolare și viteza de urcare de siguranță c. Reduce tracțiunea, decolarea și va urca cu viteza de siguranță b. Reduce viteza de tracțiune și decolare, dar va crește viteza de siguranță la urcare 56 / 163 PPZ_63. V2, viteza de siguranță la decolare este: c. VNO x 1.2 și ar trebui să ofere o marjă de cel puțin 20% peste viteza de angajare a. VSI x 1.2 și ar trebui să ofere o marjă de cel puțin 20% peste viteza de angajare b. VSI x 1.33 și ar trebui să ofere cel puțin o marjă de 33% peste viteza de angajare d. VNE x 1,33 și ar trebui să ofere o marjă de cel puțin 33% peste viteza de angajare 57 / 163 PPZ_6. Definiția „Rata de Urcare” este: c. Cantitatea de înălțime câștigată cu cea mai mare viteză orizontală b. Cantitatea de înălțime câștigată în cea mai scurtă distanță orizontală d. Cantitatea de înălțime câștigată în cea mai mică distanță verticală a. Cantitatea de înălțime câștigată pe unitate de timp 58 / 163 PPZ_15. Pentru o aeronavă care cântărește 2300 pounds care zboară la o altitudine de presiune de 4.000 feet cu un OAT de -10° C, rata maximă de urcare va fi: a.707 fpm c. 655 fpm d. 635 fpm b. 565 fpm 59 / 163 PPZ_19. Care este înclinarea unei piste de 2000 ft care are praguri de 415 și 357 feet ? b. 4,05% a. 2,9% c. 3,2% d. 1,9% 60 / 163 PPZ_81. O aeronavă trebuie încărcată și operată în așa fel încât centrul de greutate (CG) rămâne în limitele aprobate în toate fazele zborului. ; Acest lucru se face pentru a se asigura … b) că aeronava nu se oprește. c) că aeronava nu se răstoarnă pe spate în timp ce este încărcată. a) că aeronava nu depășește viteza maximă admisibilă în timpul unei coborâri. d) atât stabilitatea, cât și controlabilitatea aeronavei. 61 / 163 PPZ_2. Lungimea cursei de decolare disponibilă plus lungimea oricărui drum liber asociat se numește: b. Execuție maximă de decolare disponibilă (MTORA) d. Distanța maximă de decolare disponibilă (MTODA) a. Distanță de accelerare-oprire disponibilă (ASDA) c. Distanța de decolare disponibilă (TODA) 62 / 163 PPZ_113. Cum afectează vântul performanța la decolare? c) Vântul din față determină un flux de aer crescut în jurul aripii. Distanța de decolare va crește a) Vântul din spate ajută aeronava să depășească rezistenta inițială la începutul procedurii de decolare. Distanța de decolare va scădea d) Vântul din față impune o rezistență crescută aeronavei. Distanța de decolare va crește b) Vântul din spate reduce vântul relativ de pe aripă. Distanța de decolare va crește 63 / 163 PPZ_3. VAT, viteza pragului țintă, va oferi o marjă peste viteza de stagnare în configurația de aterizare a: c. 50% d. 25% a. 10% b. 30% 64 / 163 PPZ_13. Un avion foarte greu: Utilizați tabelul de mai jos pentru a răspunde la următoarele trei întrebări. a. Va avea o viteză de tragere mai mică, dar o viteză mai mare de decolare c. Va avea o performanță bună la urcare și o rezistență mai lungă b. Va fi greu de manipulat și operat, iar dacă zburați, puteți suferi daune structurale d. Va avea o decolare mai lungă și o viteză mai mică de decolare 65 / 163 PPZ_76. Un plan de zbor a fost înregistrat pentru un zbor care pleacă la un aerodrom necontrolat.; Când a fost transmis timpul real de decolare către ATC? c) Imediat după decolare. b) Când aterizarea este asigurată. d) La abaterea de la timpul de blocare preconizat cu mai mult de 15 minute. a) La cererea ATC. 66 / 163 PPZ_73. Care este înclinarea unei piste de 2500 ft care are praguri de 355 și 460 picioare? c. 6,5% d. 3,7% b. 32,6% a. 4,2% 67 / 163 PPZ_56. Orice acumulare de gheață pe aripa unei aeronave va provoca: c. Greutate și tracțiune pentru a coborî, dar urcați pentru a crește b. Greutate, tragere și urcare pentru a reduce semnificativ acumularea d. Greutate și tragere pentru a urca, dar nu vor avea niciun efect asupra urcării generate a. Greutate și tracțiune pentru a urca și urcați pentru a reduce semnificativ acumularea 68 / 163 PPZ_7. Ce efect va avea creșterea greutății totale a unei aeronave asupra performanței sale de urcare? a. Performanța de urcare va fi degradată d. Performanța de urcare nu va fi afectată b. Performanța de urcare se va îmbunătăți c. Performanța de urcare se va îmbunătăți foarte mult 69 / 163 PPZ_65. Folosind tabelul de mai jos determinați i)% BHP ii) TAS și iii) combustibil consumat pentru o aeronavă de croazieră într-o atmosferă cu 20° C peste standard, la 6.000 picioare, cu un RPM constant de 2100. c. i) 65 ii) 109 iii) 8.5 d. i) 59 ii) 105 iii) 7.9 a. i) 69 ii) 117 iii) 9.0 b. i) 61 ii) 107 iii) 8.1 70 / 163 PPZ_31. Se dau:; OAT: -5 ° C ; Altitudine de presiune: nivelul mării ; Greutatea aeronavei: 3400 lbs ; Vântul la suprafață: 5 noduri ; Care este distanța aproximativă de decolare necesară pentru a atinge o înălțime a ecranului de 50 ft? c. 2.100 picioare a. 1.350 picioare b. 1.850 picioare d. 1.050 picioare 71 / 163 PPZ_85. Densitatea AVGAS 100LL la 15° C este … c) 0,82 kg / l. b) 1,0 kg / l. a) 0,68 kg / l. d) 0,72 kg / l. 72 / 163 PPZ_20. Reglementările publicate într-un AIC recomandă ca atunci când se calculează distanța de decolare, factorul de decolare al transportului public să fie aplicat tuturor zborurilor. Factorul este: d. 1.43 b. 1.15 a. 1.5 c. 1.33 73 / 163 PPZ_112. Cum influențează configurația flapsului aeronavei performanța la decolare? c. O setare mai ridicată a flapsului mareste rulajul la sol și crește viteza de decolare și performanța de urcare b. O setare mai ridicată a flapsului reduce viteza de rulare la sol și viteza de decolare, dar creste performanța de urcare d. O setare mai ridicată a flapsului reduce rulajul la sol și viteza de decolare dar și performanța de urcare a. O setare mai ridicată a flapsului reduce rulajul la sol și crește viteza de decolare și performanța de urcare 74 / 163 PPZ_82. Rezultatul unei poziții în față C.G. este:; 1. Creșterea stabilității. ; 2. Creșterea consumului de combustibil. ; 3. Creșterea vitezei de angajare. ; 4. Creșterea intervalului. b) 1 si 2 a) 2 si 4 d) 2 3 si 4 c) 1 2 si 3 75 / 163 PPZ_161. Având în vedere următoarele date pentru un zbor VFR:;Combustibil de călătorie = 70 galoane SUA;Combustibil de urgență = 5% din combustibilul de călătorie;Combustibil de rezervă alternativ și final = 20 galoane SUA ;Combustibil utilizat la decolare = 95 galoane SUA;După jumătate din distanță observați că ați consumat 40 de galoane SUA. Să presupunem că debitul de combustibil rămâne neschimbat.; Care afirmație este corectă? c) La aterizare, vor rămâne în total 40,0 galoane americane. a) La aterizare, 15,0 galoane americane vor rămâne în plus față de rezervele alternative și finale de combustibil. d) Combustibilul rămas este insuficient pentru o aterizare la destinație, cu combustibil de rezervă alternativ și final rămas. b) La aterizare, 5,0 galoane americane vor rămâne în plus față de rezervele alternative și finale de combustibil. 76 / 163 PPZ_77. În timpul unui zbor cu un plan de zbor depus, aterizarea se efectuează la un alt aerodrom decât destinația menționată în planul de zbor depus. ; Cine trebuie să fie contactat imediat de pilot? c) Serviciul de informații aeronatice (AIS). d) Departamentul de poliție. a) Biroul local de supraveghere aeriană. b) Managerul de zbor de serviciu. 77 / 163 PPZ_95. Termenul “braț de echilibru” în contextul unui calcul al masei și al balanței definește … d) punctul prin care se spune că forța gravitațională acționează asupra unei mase. a) distanța de la referință la centrul de greutate al unei mase. c) punctul de pe axa longitudinală a unui avion sau extensia acestuia de la care se face referire la centrele de greutate ale tuturor maselor. b) distanța unei mase de centrul de greutate. 78 / 163 PPZ_93. Termenul „datum” (punct de referință) în ceea ce privește calculul masei și al echilibrului definește … a) punctul de pe axa laterală a unui avion sau extensia acestuia de la care se face referire la centrele de greutate ale tuturor maselor. d) distanța de la planul de referință la centrul de greutate al unei aeronave. b) punctul de pe axa verticală a unui avion sau extensia acestuia de la care se face referire la centrele de greutate ale tuturor maselor. c) punctul de pe axa longitudinală a unui avion sau extinderea acestuia de la care se face referire la centrele de greutate ale tuturor maselor. 79 / 163 PPZ_99. Când vă pregătiți să efectuați procedura de cântărire a unei aeronave, care dintre următoarele este necesară? c) Goliți tot combustibilul util d) Scoateți bateriile a) Scurgeți tot uleiul din motor b) Scoateți echipamentul de service 80 / 163 PPZ_154. Ce trebuie luat în considerare pentru zborurile transfrontaliere? c) Excepții aprobate b) Mesaje regulate de localizare d) Necesită planuri de zbor a) Transmiterea rapoartelor de pericol 81 / 163 PPZ_53. Atunci când operează de pe o pistă de iarbă, piloții se pot aștepta: c. Distanța de aterizare necesară scade dacă iarba este umedă d. Distanța de aterizare trebuie redusă datorită frecării crescute din iarbă b. Distanța de aterizare trebuie să fie neafectată, mai ales dacă iarba este scurtă a. Distanța de aterizare necesară crește datorită eficienței reduse a frânării 82 / 163 PPZ_51. Cu cât ar trebui să vă așteptați să crească distanța de aterizare atunci când aterizați pe iarbă foarte scurtă și umedă cu sol ferm? b. 50% c. 40% d. 30% a. 60% 83 / 163 PPZ_127. Un pilot vrea să decoleze pe pista 36, vântul raportat este de 240 de grade, 12 noduri.;Care este valoarea componentelor eoliene care acționează asupra aeronavei la decolare și aterizare? a) Vânt transversal din dreapta 10,4 kt. Vânt de coadă 6 kt. d) Vânt transversal din dreapta 6 kt. Vânt de față 10,4 kt. b) Vânt transversal din stânga 10,4 kt. Vânt de coadă 6 kt. c) Vânt transversal din stânga 6 kt.Vânt de coadă 10,4 kt. 84 / 163 PPZ_8. Presupunem 1 hPa = 30 feet. Cu o înălțime a aerodromului de 990 de picioare și un QFE de 992 hPa, altitudinea presiunii este: c. 360 ft d. 21 ft a. 1620 ft b. 630 ft 85 / 163 PPZ_50. Un avion supraîncărcat: c. Se va descurca și se va comporta prost și dacă este pilotat, poate suferi daune structurale d. Poate avea o viteză de decolare mai mică și un interval mai mic a. Poate avea o cursă mai lungă la decolare, dar va avea performanță bună de urcare b. Va avea o viteză mai mică de tragere și va fi mai manevrabilă 86 / 163 PPZ_140. Care este viteză de aer adevărata (TAS) [kt] și consumul de combustibil [l / h] pentru zborul de croazieră cu o putere de 70% în nivelul de zbor 60 în următoarele condiții?;Temperatura: ISA – 20 ° C; QNH: 980 hPa ; A se vedea anexa (PFP-012) (2,00 P.) b) 100 kt.19,3 l / h. a) 110 kt.23,9 l / h. d) 105 kt.21,5 l / h. c) 95 kt.19,6 l / h. 87 / 163 PPZ_36. Ce efect va avea creșterea greutății unei aeronave cu 10% asupra distanței de decolare? b. Distanța de decolare va crește cu 33% a. Distanța de decolare va crește cu 20% c. Distanța de decolare se va reduce cu 20% d. Distanța de decolare se va reduce cu 43% 88 / 163 PPZ_26. În comparație cu un aerodrom la nivelul mării, atunci când operăm dintr-un aerodrom cu o altitudine de presiune ridicată, va duce la: a. O distanță mai mare de aterizare și o distanță mai mare de decolare b. O distanță mai mare de aterizare, dar o distanță mai mică de decolare c. O distanță mai mică de aterizare și o distanță mai mică de decolare d. O distanță mai mică de aterizare, dar o distanță mai mare de decolare 89 / 163 PPZ_40. Cu toate rezervoarele pline, o aeronavă conține 230 de litri de combustibil. Dacă greutatea specifică (SG) a combustibilului este de 0,72, care este greutatea aproximativă a combustibilului în kilograme? a. 166 kg b. 364 kg d. 75 kg c. 703 kg 90 / 163 PPZ_24. O creștere a greutății aeronavei cu 10% va … (i) … distanța de aterizare cu … (ii) … c. i) reduce ii) un factor de 1,43 sau 43% b. i) crește ii) un factor de 1,43 sau 43% a. i) reduce ii) un factor de 1,1 sau 10% d. i) crește ii) un factor de 1,1 sau 10% 91 / 163 PPZ_29. Consultați graficul de performanță la decolare pentru a răspunde la următoarele trei întrebări:; Se dau: ; OAT: + 15 ° C ; Altitudine de presiune: nivelul mării ; Greutatea aeronavei: 3100 lbs ; Vânt de suprafață: 20 de noduri Vânt frontal ; Care este distanța aproximativă de decolare necesară pentru a atinge o înălțime pe ecran de 50 ft? c. 900 picioare a. 1.000 picioare d. 1.100 picioare b. 1.500 picioare 92 / 163 PPZ_162. Având în vedere următoarele date pentru un zbor VFR: Combustibil de călătorie = 70 galoane americane; Combustibil de urgență = 5% din combustibilul de călătorie.; Combustibil de rezervă alternativ și final = 20 galoane americane ; Combustibil utilizat la decolare = 90 galoane americane; După jumătate din distanță ai citit că ai consumat 30 de galoane americane. ; Să presupunem că debitul de combustibil rămâne neschimbat.; Care afirmatie este corecta? b) La aterizare, 30,0 galoane SUA vor rămâne în plus față de rezervele alternative și finale de combustibil. c) La aterizare, 10,0 galoane americane vor rămâne în plus față de rezervele alternative și finale de combustibil. d) La aterizare vor rămâne în total 10,0 galoane americane. a) Combustibilul rămas este insuficient pentru o aterizare la destinație, cu combustibil alternativ și rezervor final rămas. 93 / 163 PPZ_47. Înainte de a realimenta o aeronavă cântărește 1800 kg, momentul total a fost de 151.200 kg. Se încarcă apoi 310 kg de combustibil având un braț la 90 de țoli la pupa de referință. ; Momentul total este … (i) … iar CG-ul aeronavei va fi acum … (ii) …: b. i) 155,200 kg în ii) 73,55 țoli la pupa de referință d. i) 179,100 kg în ii) 84,88 țoli la pupa de referință c. i) 133,400 kg în ii) 83,01 țoli la pupa de referință a. i) 123,300 kg în ii) 82,75 țoli la pupa de referință 94 / 163 PPZ_43. Dacă aeronava este alimentată cu 250 kg de combustibil, dintre care 200 kg vor fi arse în timpul zborului, care este poziția CG la plecare și la aterizare?; Masa maximă de decolare autorizată 2400 kg ; Masa maximă de debarcare autorizată 2300 kg ; Limite CG: 18 până la 22 inci la pupa de referință b. Poziția CG la plecare: 20,4 Poziția CG la aterizare: 28,91 a. Poziția CG la plecare: 21.08 Poziția CG la aterizare: 21.18 d. Poziția CG la plecare: 22.01 Poziția CG la aterizare: 22. 10 c. Poziția CG la plecare: 21.18 Poziția CG la aterizare: 21.68 95 / 163 PPZ_106. Poziția centrului de greutate (inclusiv combustibilul) este egală cu … Vezi figura (PFP-053e) a) 37,1 cm. d) 0,403 m. c) 37,3 cm. b) 0,401 m. 96 / 163 PPZ_126. Având în vedere următoarele condiții, distanța de decolare este egală cu …;Temperatura aerului exterior: -20° C ; Altitudine de presiune: 5000 ft ; Masa avionului: 750 kg ; Vânt frontal: 10 kt ; A se vedea anexa (PFP-009) b) 380 m. d) 310 m. a) 450 m. c) 410 m. 97 / 163 PPZ_146. Care este scopul „liniilor de interceptare” în navigația vizuală? c) Pentru a marca următorul aeroport disponibil pe ruta în timpul zborului b) Ajută la continuarea zborului atunci când vizibilitatea zborului scade sub valorile minime VFR d) Sunt folosite ca ghidare ușor de recunoscut la o posibilă pierdere a orientării a) Pentru a vizualiza limitarea distanței de la aerodromul de plecare 98 / 163 PPZ_97. Brațul de echilibru este distanța orizontală între … a) partea frontală C.G. limita și linia de referință. b) C.G. a unei mase și spatele limitei C.G.. c) C.G. a unei mase și a liniei de referință. d) partea frontală a limitei C.G. și spatele limitei C.G. 99 / 163 PPZ_142. La ce viteză urcați ,la nivelul zborului (FL) 75, după o plecare de pe un aerodrom care este situat la o altitudine de presiune de 3000 ft cu o masă inițială de 3000 kg?; OAT la aerodrom: 25° C; OAT în FL 75: 0° C;A se vedea anexa (PFP-023) d) 100 kt c) 110 kt a) 90 kt b) 120 kt 100 / 163 PPZ_134. Având în vedere următoarele informații, ce interval poate fi atins?;Temperatura aerului exterior: 22 ° C;Altitudine de presiune: 2000 ft ; Putere: 55%; A se vedea anexa (PFP-013) c) 450 NM a) 550 NM b) 480 NM d) 500 NM 101 / 163 PPZ_136. Având în vedere următoarele condiții, TAS este egal cu … ; Temperatura aerului exterior: -2° C; Altitudine de presiune: 8000 ft Putere: 75%; A se vedea anexa (PFP-014) d) 110 kt. c) 95 kt. a) 104 kt. b) 100 kt. 102 / 163 PPZ_115. Care factor scurtează distanța de aterizare? a) Altitudine de presiune ridicată c) Ploaie puternică d) Altitudine de densitate mare b) Vânt puternic de fata 103 / 163 PPZ_147 Regulile semicirculare VFR se bazează pe … b) poziția magnetică (MH). d) direcția adevărată (TH). c) direcția magnetică (MC). ¨ a) traiectoria adevărată (TC). 104 / 163 PPZ_62. . Utilizarea setărilor mici de flaps (până la 20°) la decolare va: b. Oferi o creștere mică a ridicării și o creștere mare a tracțiunii. Rularea la decolare va fi redusă d. Oferiți o mică creștere a ridicării și o mică creștere a tracțiunii. Durata de decolare va fi redusă a. Oferi o creștere mare a ridicării și o creștere mare a tracțiunii. Rularea la decolare nu va fi afectată c. Oferiți o creștere mare a ridicării și o mică creștere a tracțiunii. Durata de decolare va fi redusă 105 / 163 PPZ_16. Pentru o aeronavă care cântărește 2300 pounds care zboară la o altitudine de presiune de 3.000 feet cu OAT de 20 ° C, rata maximă de urcare va fi: c. 595 fpm d. 635 fpm a. 575 fpm b. 485 fpm 106 / 163 PPZ_109. În scopul pregătirii zborului, pilotul calculează o masă totală la decolare de 775 kg și un moment total de 700 mmkg.; Care cruce marchează centrul de greutate (CG)? ; A se vedea anexa (PFP-005) b) 2 a) 3 d) 1 c) 4 107 / 163 PPZ_91. Centrul de greutate (CG) definește … b) punctul prin care se spune că forța gravitațională acționează asupra unei mase. a) punctul de pe axa longitudinală sau extinderea acestuia de la care se fac referire la centrele de greutate ale tuturor maselor. c) distanța de la punctul de referință la poziția unei mase. d) produsul brațului de masă și echilibru 108 / 163 PPZ_88. Încărcăturile trebuie asigurate în mod adecvat pentru a … b) permite viraje abrupte. a) transporta combustibil suplimentar. c) evita mișcările centrului de greutate (C.G.). d) preveni încărcarea excesivă „g” în timpul semnalizării de aterizare. 109 / 163 PPZ_86. Factorul de conversie din kilogram [kg] în [lbs] este … a) kg x 2 = lb. c) kg /2.205 = lb. b) kg x 2.205 = lb. d) kg x 0.454 = lb. 110 / 163 PPZ_108. În scopul pregătirii zborului, pilotul calculează o masă totală la decolare de 725 kg și un moment total de 650 mmkg.;Care cruce marchează centrul de greutate (CG)? ; A se vedea anexa (PFP-004) b) 2 c) 4 d) 3 a) 1 111 / 163 PPZ_124. Ce viteză de aer indică capătul arcului verde (4)? Vezi figura (PFP-008) b) VNE: Nu depășiți niciodată viteza a) VNO: Viteza maximă pentru operațiuni normale d) VS1: Viteza de angajare cu flapsurile în sus c) VFE: Viteza maximă cu flapsul extins 112 / 163 PPZ_14. Pentru o aeronavă care cântărește 2300 pounds care zboară la o altitudine de presiune de 5.000 feet cu OAT de 0° C, rata maximă de urcare va fi: c. 635 fpm b. 540 fpm d. 545 fpm a. 485 fpm 113 / 163 PPZ_151. Cât de mult combustibil pentru taxi trebuie consumat înainte de decolare pentru a reduce masa aeronavei la masa maximă la decolare?;Masa maximă a rampei (MRM): 1150 kg ;Masa actuală a rampei: 1148 kg; Masa maximă la decolare (MTOM): 1145 kg c) 5 L a) 2 L b) 3 L d) 4 L 114 / 163 PPZ_11. Într-o aeronavă cu motor cu piston pentru a zbura pentru o rezistență maximă, un pilot ar trebui să aleagă: a. Aceeași viteză ca pentru intervalul maxim și cea mai mică altitudine sigură b. O viteză mai mare decât pentru intervalul maxim și cea mai mare altitudine posibilă c. O viteză mai mică decât pentru intervalul maxim și cea mai mare altitudine posibilă d. O viteză mai mică decât pentru intervalul maxim și cea mai mică altitudine sigură 115 / 163 PPZ_1. Tabelele de performanță ale aeronavelor se bazează adesea pe: c. Adevărată înălțime a. Altitudinea cabinei d. Altitudinea presiunii b. Adevărată altitudine 116 / 163 PPZ_98. Datele necesare pentru un calcul de masă și echilibru, inclusiv mase și brațe de echilibru, pot fi găsite în … a) secțiunea de performanță din manualul de operare al pilotului pentru această aeronavă. c) documentația inspecției anuale. b) secțiunea de masă și echilibru din manualul de operare al pilotului pentru această aeronavă. d) certificat de navigabilitate. 117 / 163 PPZ_60. În comparație cu condițiile de atmosferă calmă, cu un vânt de coadă puternic, cea mai bună viteză va fi: b. Mai mare c. Mai mare sau mai mică, în funcție de altitudinea de croazieră d. Neschimbată a. Mai lentă 118 / 163 PPZ_67. Supraîncărcarea unei aeronave va: b. Accelera lent și va crește cursa la decolare c. Reduce rata de urcare, dar nu va afecta altitudinea maximă de funcționare d. Spori manevrabilitatea aeronavei a. Îmbunătăți atât autonomia, cât și rezistența 119 / 163 PPZ_133. Ce interval poate fi atins în următoarele condiții?; Temperatura aerului exterior: 6 ° C; Altitudine presiune: 6000 ft Putere: 65% ; A se vedea anexa (PFP-013) c) 444 NM d) 482 NM b) 503 NM a) 457 NM 120 / 163 PPZ_58. Se dau: ; Greutatea planificată la decolarea aeronavei: 2450 lb ; Greutatea planificată la decolarea aeronavei: 2450 lb ; CG la plecare: 88,7 inci după dată ; Arderea combustibilului: 240 kg (poziția 85 inch după punctul de referință) ; La aterizare, care este poziția CG calculată? c. 73,2 inch la punctul de referință a. 107,5 inch la punctul de referință d. 80,37 inch la punctul de referință b. 89,1 inch la punctul de referință 121 / 163 PPZ_78. Depășirea masei maxime admise a aeronavei este … c) compensată de manevrele de control ale pilotului. a) nu este permisă și este periculoasă. b) relevantă numai dacă excesul este mai mare de 10%. d) excepțional permisă pentru a evita întârzierile. 122 / 163 PPZ_125. Pentru o decolare de pe pista 22 și un vânt raportat de 250 °/10 kt, componenta vântului longitudinal este egală cu … a) vânt de coadă de 9 kt. d) vânt frontal de 5 kt. b) vânt de coadă de 5 kt. c) vânt frontal de 9 kt. 123 / 163 PPZ_35. Comparativ cu un avion ușor încărcat, pentru a atinge intervalul maxim de planare pe un avion greu: a. Trebuie utilizat un unghi de alunecare mai abrupt d. Trebuie folosită o viteză mai mare b. Trebuie utilizat un unghi de alunecare mai redus c. Trebuie utilizată o viteză mai mică 124 / 163 PPZ_72. Dacă aeronava de mai jos este umplută cu 200 kilograme de combustibil, dintre care 120 kilograme vor fi arse în timpul zborului, care este poziția CG la plecare și la aterizare?; Masa maximă de decolare autorizată 2400 kg ; Masa maximă de aterizare autorizată 2300 kg ; Limite CG: 18 până la 22 inch după punctul de referință a. Poziția CG la plecare: 22.2 Poziția CG la aterizare: 22.1 c. Poziția CG la plecare: 20,5 Poziția CG la aterizare: 27,9 d. Poziția CG la plecare: 21.18 Poziția CG la aterizare: 21.68 b. Poziția CG la plecare: 21.10 Poziția CG la aterizare: 21.17 125 / 163 PPZ_84. Greutatea goală și centrul de greutate corespunzător (CG) al unei aeronave sunt inițial determinate … d) numai pentru o aeronavă de tip, deoarece toate aeronavele de același tip au aceeași masă și poziție CG. b) prin intermediul datelor furnizate de producătorul aeronavei. a) prin cântărire. c) prin calcul. 126 / 163 PPZ_30. Se dau:; OAT: + 20 ° C ; Altitudine de presiune: 1.000 de picioare ; Greutatea aeronavei: 3300 lbs ; Vânt de suprafață: calm; Care este distanța aproximativă de decolare necesară pentru a atinge o înălțime a ecranului de 50 ft? c. 1.450 picioare d. 1.700 picioare a. 1.950 picioare b. 2.200 picioare 127 / 163 PPZ_157. Ce se întâmplă cu viteza de aer adevărată la o viteză de aer constantă indicată în timpul unei urcări? b) Crește c) ¨Rămâne constantă sub 5000 ft d) Rămâne constantă peste 5000 ft a) Scade 128 / 163 PPZ_128. Care este distanța de decolare cu masa de decolare de 750 kg, condiții standard (ISA) la o altitudine de 4000 ft cu vânt de coadă de 5 kt?;A se vedea anexa (PFP-009) c) 630 m d) 480 m b) 320 m a) 900 m 129 / 163 PPZ_149. Limita superioară a LO R 16 este egală cu … ;Vezi anexa (PFP-056) d) 1.500 ft GND. c) 1 500 ft MSL. b) 1 500 m MSL. a) FL150. 130 / 163 PPZ_158. Având în vedere următoarele date:;Combustibil la decolare = 200 kg;Combustibil alternativ = 40 kg; Rezervă finală de combustibil = 30 kg; După 25 de minute, combustibilul rămas este de 120 kg.; Presupunând că fluxul de combustibil va rămâne neschimbat, timpul rămas până la destinație nu trebuie să depășească: c) 15,6 min b) 20,0 min d) 59,4 min a) 37,5 min 131 / 163 PPZ_74. Consultați Graficul de performanță la decolare pentru a răspunde la următoarele: ; Se dau: ; OAT: + 30° C; Altitudine de presiune: 3.000 de metri Greutatea aeronavei: 2900 kg; Vânt de suprafață: 30 noduri vânt frontal ; Care este distanța aproximativă de decolare necesară pentru a atinge o înălțime pe ecran de 50 de metri? b. 1540 picioare d. 1380 picioare c. 990 picioare a. 1000 picioare 132 / 163 PPZ_34. O aeronavă cu un raport de urcare: tracțiune de 6:1 va avea o distanță maximă de planare de la 5.000 de picioare în aer liniștit de aproximativ: b. 5 nm c. 4 nm d. 3 nm a. 6 nm 133 / 163 PPZ_139. Care este viteză de aer adevărata(TAS) [kt] și consumul de combustibil [l / h] pentru zborul de croazieră cu o putere de 60% în nivelul de zbor 60 în următoarele condiții? ; Temperatura: ISA – 20 ° C; QNH: 980 hPa; A se vedea anexa (PFP-012) d) 95,75 kt.19,8 l / h. a) 96 kt.19,1 l / h. b) 95 kt.19,6 l / h. c) 110 kt.25,1 l / h. 134 / 163 PPZ_118. Unghiul de coborâre este definit ca … d) unghiul dintre un plan orizontal și traiectoria reală de zbor, exprimat în procente [%]. b) unghiul dintre un plan orizontal și traiectoria reală de zbor, exprimat în grade [°]. a) raportul dintre schimbarea înălțimii și distanța orizontală parcursă în același timp, exprimat în procente [%]. c) raportul dintre schimbarea înălțimii și distanța orizontală parcursă în același timp, exprimat în grade [°]. 135 / 163 PPZ_111. Cum influențează configurația aeronavei performanța la decolare, în timp ce toți ceilalți parametri rămân constanți? Vezi figura (PFP-007) b) Aeronava A are o presiune mai mare a anvelopelor decât aeronava B a) Aeronava B are o presiune mai mare a anvelopelor decât aeronava A c) Aeronava B are o setare a flapsurilor mai mare decât aeronava A d) Aeronava A are o setare a flapsurilor mai mare decât aeronava B 136 / 163 PPZ_10. Într-o aeronavă cu motor cu piston pentru a zbura la distanță maximă, un pilot ar trebui să aleagă: b. O viteză chiar peste viteza de stagnare a. Viteza minimă de tragere (tractiune) d. VN0 c. O viteză chiar peste viteza minimă de tragere 137 / 163 PPZ_141. Care este debitul de combustibil și viteza reală pentru zborul de croazieră cu o putere de 60% la nivelul de zbor 85 la o OAT de -25 ° C?;A se vedea anexa (PFP-014) d) Debit combustibil: 18,5 l. TAS: 85 kt. c) Debit combustibil: 20 l. TAS: 89 kt. b) Debit combustibil: 17,5 l. TAS: 83 kt. a) Debit combustibil: 17 l. TAS: 81 kt. 138 / 163 PPZ_116. Cu excepția cazului în care aeronava este echipată și certificată corespunzător … c) zborul în condiții de givraj cunoscut sau prognozat este interzis. În cazul în care aeronava intră în mod accidental într-o zonă cu condiții de îngheț, trebuie părăsită zona imediat. b) zborul în condițiile de givraj prognozat este interzis. Dacă aeronava intră într-o zonă de givraj în mod accidental, zborul poate fi continuat atâta timp cât condițiile meteorologice vizuale sunt menținute. a) zborul în condiții de givraj cunoscut sau prognozat este permis numai atât timp cât se asigură că aeronava poate fi operată în continuare fără scăderea performanței. d) zborul în zonele cu precipitații este interzis. 139 / 163 PPZ_41. Utilizarea unei piste cu o pantă în sus va necesita: a. O distanță mai mare de aterizare și o distanță mai mare de decolare d. O distanță mai mică de aterizare, dar o distanță mai mare de decolare b. O distanță mai mare de aterizare, dar o distanță mai mică de decolare c. O distanță mai mică de aterizare și o distanță mai mică de decolare 140 / 163 PPZ_153. EOBT (timpul estimat de blocare) este specificat în planul de zbor ATS ca … c) Ora locală medie (LMT). b) Ora standard (ST). a) Timpul universal coordonat (UTC). d) Ora Europei Centrale (CET). 141 / 163 PPZ_69. Dacă o aeronavă este încărcată astfel încât CG să se afle la punctul limită din față, aeronava va: c. Experimenta o reducere a vitezei de angajare a. Experimenta o scădere a stabilității longitudinale b. Va fi foarte stabilă pe teren și va necesita forțele mari ale elevatorului în timpul aprinderii d. Va fi foarte stabilă pe teren și va necesita doar forțele mici ale elevatorului în timpul aprinderii 142 / 163 PPZ_79. Centrul de greutate trebuie să fie situat … a) între fața și spatele limitei C.G. b) în spatele limitei C.G. c) în fața feței limitei C.G. d) în dreapta lateral limitei C. G. 143 / 163 PPZ_37. Ce imagine reprezintă masa de combustibil zero? d. D a. A b. B c. C 144 / 163 PPZ_64. O creștere a greutății brute va … (i) … viteza cu care se rotește aeronava și va … (ii) ; viteza de siguranță la decolare: d. i) scădea ii) scădea c. i) scădea ii) crește b. i) crește ii) scădea a. i) crește ii) crește 145 / 163 PPZ_92. În timpul unui zbor neaccelerat … b) tractiunea este egală cu suma erzistentelor și a gravitației. d) Tractiunea este egala cu rezistenta si portanta este egala cu graviatia a) tracțiunea este egală cu portanta și tractiunea egaleaza gravitația. c) tractiunea este egală cu portanta și rezistenta cu gravitația. 146 / 163 PPZ_101. Poziția centrului de greutate este egală cu … Vezi figura (PFP-052e) c) 142 in. b) 145,7 in. d) 137,5 in. a) 147,5 in. 147 / 163 PPZ_120. Viteza Vy este definită ca … b) cel mai bun unghi de urcare. c) cea mai bună distanță de urcare. a) cea mai bună viteză de urcare. d) cea mai bună rată de urcare. 148 / 163 PPZ_39. Gheața pe aripile unui avion va: b. Crește greutatea și va trage și reduce serios urcarea generată c. Fi fără schimbări de greutate d. Reduce urcarea generată, dar nu va avea niciun efect asupra tracțiunii a. Crește greutatea, dar va reduce rezistența 149 / 163 PPZ_123. Ce viteză de aer indică începutul arcului verde (2)? Vezi figura (PFP-008) a) VS1: Viteza de angajare cu flapsurile ridicate d) VNO: Viteza maximă pentru operațiuni normale c) VFE: Viteza maximă extinsă a flapsului b) VS0: viteza de angajare în configurația de aterizare 150 / 163 PPZ_117. Viteza Vx înseamnă … b) că o altitudine dată este atinsă în timp minim de zbor. c) câștig maxim de altitudine la 10% putere. d) că o altitudine dată este atinsă cu un consum minim de combustibil. a) că o altitudine dată este atinsă la o distanță minimă. 151 / 163 PPZ_61. Ați planificat o plecare dimineața devreme. Aeronava necesită o distanță de decolare măsurată până la o înălțime de 50 de metri de 350 m și ați calculat TODR ca 512 m folosind o pistă ascendentă de 2%, o aeronavă de 1900 kg și un OAT de + 10° C. ; Vizibilitatea slabă vă împiedică plecarea anticipat planificată și, până când este posibilă plecarea, OAT este de + 20 ° C, iar aeronava dvs. cu greutatea 1901 kg poate face acum ; Care este noul TODR? a. 614 m d. 563 m b. 676 m c. 898 m 152 / 163 PPZ_121. Viteza VFE este definită ca … c) angajare sau viteză minimă de zbor constantă cu flapsurile extinse. b) viteza maximă cu flapsul extins a) angajare sau viteză minimă de zbor constantă cu flapsurile retractate. d) viteza maximă cu trenul de aterizare extins 153 / 163 PPZ_83. Masa goală de bază a unei aeronave include … c) masa avionului plus elemente standard, cum ar fi combustibilul neutilizabil și altele lichide inutilizabile, ulei lubrifiant în motoare și unități auxiliare, stingătoare, pirotehnice, echipamente de urgență pentru oxigen, echipamente electronice suplimentare. b) masa totală a unui avion pregătit pentru un anumit tip de operațiune, inclusiv combustibilul și echipajul necesar, dar excluzând încărcătura transportate. a) masa totală a avionului pregătit pentru un anumit tip de operațiune, cu excepția combustibilului neutilizabil și a încărcăturii transportate. Masa include obiecte precum echipajul și bagajul echipajului. d) masa totală a avionului pregătit pentru un anumit tip de operațiune, inclusiv echipajul, instrumentele de navigație și carcasa motorului. 154 / 163 PPZ_90. Termenul “centru de greutate” este definit ca … a) cel mai greu punct al unui avion. b) jumătate din distanța dintre punctul neutru și linia de referință. d) punctul în care se consideră că acționează masa totală a avionului. c) altă denumire pentru punctul neutru. 155 / 163 PPZ_144. Care este distanța necesară pentru a urca până la nivelul de zbor (FL) 75 după o plecare de pe un aerodrom care este situat la o altitudine de presiune de 3000 ft cu o masă inițială de 3000 kg?;OAT la aerodrom: 25° C OAT în FL 75: 0° C;A se vedea anexa (PFP-023) (1,00 P.) c) 4 MN d) 7 NM b) 6 NM a) 10 NM 156 / 163 PPZ_68. Recomandările sunt conținute într-un prospect privind siguranța cu privire la efectul suprafeței pistei pe distanțele necesare. Se afirmă că atunci când aterizați pe iarbă uscată (mai puțin de 8 inci lungime) va … (i) … distanța de aterizare cu … (ii) …; aterizarea pe iarbă umedă foarte scurtă va … (iii) … distanța de aterizare până la … (iv) …: b. i) crește ii) 20% iii) scădea iv) 50% d. i) crește ii) 20% iii) crește iv) 60% c. i) scădea ii) 10% iii) scădea iv) 30% a. i) crește ii) 10% iii) crește iv) 30% 157 / 163 PPZ_5. În legătură cu poziția Centrului de Gravitație, o aeronavă ușoară certificată în „Categoria normală” are voie să întreprindă: d. Manevre care depășesc unghiul de rotație de 60° și rotire b. Învârtire, dar fără manevre acrobatice c. Zbor normal, fără rotiri sau manevre acrobatice și unghiuri de margine de până la 60° a. Zbor normal, rotire și unghiuri de margine care depășesc 60° 158 / 163 PPZ_159. Având în vedere următoarele date pentru un zbor VFR:;Combustibil la decolare: 180 kg, inclusiv combustibil de rezervă, care reprezintă 30% din combustibilul pentru decolare. După jumătate din distanță, combustibilul rămas este d; Să presupunem că condițiile de croazieră vor rămâne neschimbate.;Determinați combustibilul rămas la destinație: b) 40 kg a) 80 kg c) 10 kg d) 20 kg 159 / 163 PPZ_70. Dacă o aeronavă este încărcată astfel încât CG să fie la limita din spate, aeronava va: d. Va necesita o creștere a forței elevatorului necesară în timpul aprinderii c. Va necesita o reducere a forței elevatorului necesară în timpul aprinderii b. Va avea o viteză de angajare mai mare a. Va fi mai stabilă pe teren 160 / 163 PPZ_143. Care este distanța necesară pentru a urca de la FL 65 la FL 95 în următoarele condiții: ; Masa aeronavei: 3000 kg. ; OAT în FL 65: -5° C OAT în FL 95: -15° C ; A se vedea anexa (PFP-023) d) 10 NM c) 16 NM a) 6 NM b) 3 NM 161 / 163 PPZ_94. Termenul „moment” în ceea ce privește calculul masei și al echilibrului este denumit … d) produsul unei mase și a unui braț de echilibru. b) coeficientul unei mase și a unui braț de echilibru. ¨ a) suma unei mase și a unui braț de echilibru. c) diferența dintre o masă și un braț de echilibru. 162 / 163 PPZ_18. Completați următoarea declarație: o pantă descendentă de 2% va … (i) … distanța de aterizare cu aproximativ … (ii) … a. i) crește ii) 20% c. i) crește ii) 10% b. i) scădea ii) 20% d. i) scădea ii) 10% 163 / 163 PPZ_102. Ce masă este egală cu 102 litri de Avgas 100LL? b) 74 lbs a) 142 lbs d) 74 kg c) 142 kg Your score is 0% Restart quiz