Chestionar Legislație aeriana IKARUS FLIGHT SCHOOL 0% 0 votes, 0 avg 494 Ikarus Flight School LEGISLATIE AERIANA IKARUS FLIGHT SCHOOL 1 / 261 LEG_179. Definiția „aerodromului alternativ” este: d. O bază temporară, dacă aerodromul de bază normal este inutilizabil b. Un aerodrom către care se va indrepta zborul, dacă primul aerodrom de deviere nu este disponibil a. Un aerodrom, specificat într-un plan de zbor, pentru a fi utilizat în caz de urgență c. Un aerodrom către care se poate indrepta un zbor dacă este imposibil sau nu se recomandă aterizarea la aerodromul de destinație prevăzut 2 / 261 LEG_115. În ceea ce privește Convenția de la Chicago, atunci când un avion intră pe teritoriul său, un stat contractant: b. Trebuie să solicite aterizarea la un aeroport vamal c. Poate cere să aterizeze la un port de intrare d. Poate cere să aterizeze la un aeroport de imigrare a. Poate cere să aterizeze la un aeroport vamal 3 / 261 LEG_244. În România clasele de spaţiu aerian sunt: a. A, C, D, G b. A, B, C, G c. A, C, G 4 / 261 LEG_67. Ce înseamnă starea raportată a pistei “WET”? c) O mare parte a suprafeței pistei este inundată d) Pe pistă nu există apă, gheață sau zăpadă b) Suprafața pistei este îmbibată, dar nu există pete semnificative de apă stătută a) Unele pete de apă sunt vizibile 5 / 261 LEG_232. Pe zona de manevră a aerodromului, o aeronavă converge cu un vehicul care tractează o aeronavă. Care trebuie să cedeze prioritatea? d. Cel care îl are pe celălalt în dreapta sa a. Vehiculul tractant b. Aeronava c. Cel care îl are pe celălalt în stânga 6 / 261 LEG_29. Care dintre următoarele opțiuni NU este un motiv suficient pentru a zbura sub înălțimea minimă necesară? d) Predarea unor obiecte remorcate la un aerodrom b) O apropiere fără aterizare la un aerodrom a) Decolare sau aterizare la un aerodrom c) Condiții meteo nefavorabile în vecinătatea unui aerodrom 7 / 261 LEG_15. Deținerea unui PPL european (A) dă dreptul titularului să … c) acționeze ca PIC și se poate obține o compensație numai pentru zborurile în aeronave cu un MTOW de maximum 2000 kg. b) acționeze ca pilot în zboruri comerciale și necomerciale cu aeronave cu un singur motor. d) acționeze ca PIC pe zboruri necomerciale fără despăgubire, precum și pentru a primi despăgubiri ca instructor de zbor. a) acționeze ca pilot pe un zbor comercial atunci când sunt cel mult 4 persoane la bord. 8 / 261 LEG_165. Într-o zonă de aerodrom semnalizat, un pătrat roșu cu o singură bandă diagonală galbenă înseamnă: c. Sandvișurile din cafenea sunt tăiate în jumătate b. Aterizarea este interzisă, aerodromul nu este sigur pentru mișcarea aeronavelor d. Starea zonei de manevră este slabă și piloții trebuie să fie prudenți la aterizare a. Aerodromul este închis 9 / 261 LEG_133. Luminile de capăt ale pistei sunt: a. Lumini unidirectionale care arata rosu in directia pistei b. Lumini omnidirectionale care arata rosu d. Lumini intermitente unidirectionale care arata rosu in directia pistei c. Lumini unidirectionale care arata verde in directia pistei 10 / 261 LEG_206. Cu excepția elicopterelor sau atunci când aeronavele decolează sau aterizează pe un aerodrom autorizat sau guvernamental, nu trebuie să zburați peste zona aglomerată a oricărui oraș, localitate sau așezare sub o înălțime care ar permite aeronavei: c. Să stați în siguranță în zona aglomerată sau sub 1000 ft deasupra celui mai înalt obstacol fix, la 5 nm de aeronavă. Oricare ar fi mai mare. b. Să stați în siguranță în zona aglomerată sau sub 1000 ft deasupra celui mai înalt obstacol fix din interior 600 m de aeronavă. Oricare ar fi mai mare. a. Să stea departe de zona aglomerată în cazul unei defecțiuni a unității de alimentare sau sub 1000 ft deasupra celui mai înalt obstacol fix, la 600 m de aeronavă. Oricare ar fi mai mare. d. Să stea departe de zona aglomerată în cazul unei defecțiuni a unității de alimentare sau sub 1000 ft deasupra celui mai înalt obstacol fix, la 5 nm de aeronavă. Oricare ar fi mai mare. 11 / 261 LEG_184. Cu QNH setat pe subscala altimetrului, poziția verticală este raportată ca: d. Elevatie b. Altitudine a. Nivelul zborului c. Înălţime 12 / 261 LEG_207. Posibile obiective ale serviciilor de trafic aerian sunt următoarele: ; 1. De a preveni coliziunile dintre aeronave în aer. ; 2. De a ajuta la prevenirea coliziunilor dintre aeronavele care se deplasează pe platformă și în zona de manevră. ; 3. De a accelera și a menține un flux ordonat de trafic. ; 4. De a notifica organizațiile corespunzătoare ale aeronavelor care au nevoie de ajutor pentru căutare și salvare și să asiste astfel de organizații, după caz. ; 5. De a furniza informații utile pentru conduita sigură și eficientă a zborului. ; 6. De a ajuta la prevenirea coliziunilor dintre aeronave și a obstacolelor din zona de manevră. ; Obiectivele corecte sunt: d. 1, 2, 3, 4 și 5 c. 1,3,4 și 5 b. 1, 2, 3, 4, 5 și 6 a. 1, 2, 5 și 6 13 / 261 LEG_106. Un serviciu de alertă este: b. Un serviciu furnizat pentru a notifica organizațiile corespunzătoare ale aeronavelor care au nevoie de ajutor de căutare și salvare și pentru a asista astfel de organizații, după cum este necesar d. Un serviciu furnizat pentru a notifica organizațiile corespunzătoare ale aeronavelor care au nevoie de navigație asistenţa c. O rețea de stații civile și militare a. Un departament specializat în D și D. 14 / 261 LEG_87. Care este culoarea luminilor marginilor pistei? b) Alb d) Verde a) Roșu c) Albastru 15 / 261 LEG_11. Care este vârsta minimă pentru a obține o licență de pilot privat? c) 16 ani d) 18 ani a) 17 ani b) 21 de ani 16 / 261 LEG_212. O aeronavă din Marea Britanie care zboară la suprafață și care urmează un drum, o cale ferată, un canal, o coastă sau orice altă linie de repere trebuie să le mențină pe …(i)… cu excepția cazului în care ……(ii)….: b. i) Dreapta ii) altfel instruită de un FISO a. i) Dreapta ii) în spațiul aerian controlat în conformitate cu instrucțiunile ATC d. i) Stânga ii) în spațiul aerian controlat în conformitate cu instrucțiunile ATC c. i) Stânga ii) altfel instruită de către un FISO 17 / 261 LEG_3. Unde poate fi găsit tipul de restricție pentru un spațiu aerian restricționat? a) NOTAM c) Diagrama ICAO 1: 500000 d) AIP b) AIC 18 / 261 LEG_201. În ceea ce privește Convenția de la Chicago, atunci când un avion intră pe teritoriul său, un stat contractant: d. Poate cere să aterizeze la un aeroport de imigrare a. Trebuie să solicite aterizarea la un aeroport vamal b. Poate cere să aterizeze la un port de intrare c. Poate cere să aterizeze la un aeroport vamal 19 / 261 LEG_109. Cursa de decolare disponibilă (TORA) poate fi descrisă ca: b. Lungimea pistei d. O parte a pistei declarată adecvată pentru cursa la sol a unui avion care decolează a. Lungimea drumului liber și a stației c. O parte a pistei declarată adecvată pentru cursa la sol a unui avion care decolează plus orice drum liber asociat 20 / 261 LEG_12. Care sunt cerințele minime, printre altele, pentru a obține o certificare pentru zborurile de noapte VFR? c) Cel puțin 5 ore de zbor suplimentare noaptea, trei dintre ele cu un instructor de zbor cu cel puțin 1 oră de zbor în raid plus 5 decolări solo și aterizări complete b) Cel puțin 5 ore de zbor suplimentare noaptea, patru dintre ele cu instructor de zbor cu cel puțin 1 oră de zbor în raid plus 5 decolări solo și aterizări complete d) Cel puțin 5 ore de zbor suplimentare noaptea, trei dintre ele cu un instructor de zbor cu cel puțin 1 oră de zbor în raid plus 10 decolări solo și aterizări cu punct complet a) Cel puțin 10 ore de zbor suplimentare noaptea, trei dintre ele cu instructor de zbor cu cel puțin 1 oră de zbor în raid plus 5 decolări solo și aterizări complete 21 / 261 LEG_96. În ceea ce privește investigarea accidentelor și incidentelor aeronavei, care sunt cele trei categorii cu privire la aparițiile acestora? Eveniment, Prăbușire, Dezastru Eveniment, Eveniment grav, Accident Incident, Incident grav, Accident Eveniment care se întâmplă, Eveniment grav 22 / 261 LEG_18. Care este semnificația abrevierii „TRA”? a) Spațiu aerian rezervat temporar d) Zona terminală c) Zona transponderului b) Zona temporară de rutare a radarului 23 / 261 LEG_55. Un pilot poate contacta FIS (serviciu de informații de zbor) … b) de pe internet. a) prin telefon. d) prin comunicare radio. c) printr-o vizită personală. 24 / 261 LEG_261. Conform regulamentului UE 376/2014 urmatoarele evenimente pot reprezenta un risc semnificativ si trebuie raportate: functionarea necorespunzatoare a sistemelor toate probleme de intretinere si reparatie defecte structurale 25 / 261 LEG_255. Ce este o aeronavă care utilizează neautorizat spaţiul aerian al României? a. o aeronavă ULM care nu deţine certificat de identificare b. aeronavă militară sau civilă, română sau străină, care execută activităţi de zbor în spaţiul aerian al României fără a avea autorizare în acest sens sau care se abate de la prevederile autorizării primite c. o aeronavă care utilizează o zonă interzisă 26 / 261 LEG_44. În timpul unui zbor la FL 80, setarea altimetrului trebuie să fie … c) QFE local. d) QNH local. a) 1030,25 hPa. b) 1013,25 hPa. 27 / 261 LEG_52. Serviciul de control al traficului aerian este realizat de către ce servicii? APP (serviciu de control al abordării), ACC (serviciu de control al zonei), FIS (serviciu de informare a zborului) ALR (serviciu de alertă), SAR (serviciu de căutare și salvare), TWR (serviciu de control al aerodromului) FIS (serviciu de informare a zborului), AIS (serviciu de informații aeronautice), AFS (serviciu de telecomunicații fix aeronautic) TWR (serviciu de control al aerodromului), APP (serviciu de control al apropierii), ACC (serviciu de control al zonei) 28 / 261 LEG_69. Ce înseamnă „PÂLCURI DE APĂ” cu privire la starea de pistă raportată? a. mare parte a suprafeței este inundată b) Pete de apă vizibile c) Suprafață umedă, dar nu sunt vizibile pete semnificative d) Pe pistă nu există apă, gheață sau zăpadă 29 / 261 LEG_150. În conformitate cu EASA Part-FCL, clasa pentru un pilot de aeronava cu un singur motor este valabilă pentru: d. 1 an c. 3 ani a. 13 luni b. 2 ani 30 / 261 LEG_187. O zonă de control terminal (TCA) este o: b. Zona de control stabilită la confluența rutelor ATS în vecinătatea unuia sau mai multor aerodromuri mari a. Zona de control din apropierea aeroporturilor mari care gestionează numai zborurile care sosesc c. Zona de control stabilită la confluența rutelor ATS în vecinătatea unuia sau mai multor aerodromuri mari d. Zona de control din vecinătatea aeroporturilor mari care gestionează numai zborurile care pleacă 31 / 261 LEG_231. Care dintre următoarele ar constitui un accident aerian? c. Un inginer care poziționează aeronava la un hangar de taxiuri într-o clădire și provoacă pagube mari aeronavei b. O anvelopă principală explodează la decolare a. O persoană este ușor rănită de un panou care cade de pe un avion în zbor d. Pilotul a fost forțat să renunțe și aeronava s-a scufundat 32 / 261 LEG_144. Dacă depășiți o altă aeronavă, trebuie să modificați cursul: c. În dreapta în aer, în stânga pe sol b. În stânga în aer, în dreapta pe sol d. La stânga în aer, la stânga pe sol a. La dreapta în aer, la dreapta pe sol 33 / 261 LEG_146. Cu setarea standard a presiunii (1013,2 hectopascali) setată pe sub-scala altimetrului, poziția verticală a aeronavei este denumită: d. Altitudine c. Elevatie a. Înălţime b. Nivelul zborului 34 / 261 LEG_180. Limitările aprobate în care aeronava este considerată navigabilă sunt conținute în: d. Manualul de zbor și pe pancarte și marcaje ale cabinei de pilotaj b. Manualul de operare al pilotului a. Documentele de întreținere a aeronavei c. Manualul tehnic al aeronavei 35 / 261 LEG_54. Ce servicii de trafic aerian se pot aștepta într-o FIR (informații regionale despre zbor)? ATC (controlul traficului aerian), AIS (serviciu de informații aeronautice) ATC (controlul traficului aerian), FIS (serviciu de informații de zbor) FIS (serviciu de informații de zbor), ALR (serviciu de alertă) AIS (serviciu de informații aeronautice), SAR (căutare și salvare) 36 / 261 LEG_151. Conform Convenției de la Chicago, atunci când o aeronavă aterizează într-un alt stat contractant, autoritățile țării respective: c. Au dreptul de a căuta aeronava fără a provoca întârzieri nerezonabile d. Nu au dreptul de a căuta aeronava a. Pot căuta aeronava după ce au anunțat operatorul în prealabil b. Au dreptul de a căuta în aeronavă substanțe ilegale 37 / 261 LEG_200. OACI recunoaște că, în ceea ce privește suveranitatea spațiului aerian, fiecare stat contractant: d. Nu are dreptul la suveranitate asupra spațiului aerian de deasupra teritoriului său b. Împarte suveranitatea cu oricare vecini care au o frontieră terestră c. Trebuie să ajungă la un acord regional cu privire la suveranitatea spațiului aerian a. Are suveranitate completă asupra spațiului aerian de deasupra teritoriului său 38 / 261 LEG_142. Într-un loc patrat pe aerodrom, care este semnificația unei „mingi negre” suspendate de un stalp? b. Direcția de decolare și aterizare nu sunt neapărat aceleași a. Circuitul mâinii drepte c. La aerodrom au loc activitati de planorism d. Circuitul mâinii stângi 39 / 261 LEG_26. Două aeronave cu motor zboară pe cursuri de trecere la aceeași altitudine. ; Care trebuie să devieze? a) Cea mai ușoară trebuie să urce d) Ambele trebuie să devieze spre stânga c) Cea mai grea trebuie să urce b) Ambele trebuie să devieze spre dreapta 40 / 261 LEG_235. Care este diferența dintre o zonă de control și o suprafață de control? b. Un pilot necesită un permis ATC pentru a tranzita printr-o suprafață de control d. Suprafețele de control se extind între două niveluri specificate, zonele de control se extind de la suprafață în sus până la o limită superioară specificată c. Suprafețele de control se extind de la suprafață în sus până la o limită superioară specificată, zonele de control se extind între două niveluri specificate. a. Suprafețele de control sunt întotdeauna spațiu aerian de clasă A, zonele de control pot fi alte clase 41 / 261 LEG_239. Distanţa minimă faţa de nori în zbor VFR este: a. 400 m la şes şi munte c. 300 m la şes şi 400 m în zona deluroasă sau muntoasă b. 1500 m orizontală şi 300 m verticală 42 / 261 LEG_64. Termenul “cota aerodrom” este definit ca … a) cel mai înalt punct al zonei de aterizare. c) cel mai înalt punct a platformei. d) valoarea medie a înălțimii zonei de manevră. b) cel mai jos punct al zonei de aterizare. 43 / 261 LEG_190. Deținătorului unui PPL (A) i se acordă privilegiul de a acționa ca pilot comandant sau copilot al oricărui avion: c. numai pentru plăcere a. angajat pe zboruri fără venituri pentru care pilotul este certificat corespunzător d. pentru angajare și recompensă sau plăcere b. angajat pe zboruri cu venituri pentru care pilotul este certificat corespunzător 44 / 261 LEG_118. Se consideră că o aeronavă depășește atunci când aeronava mai rapidă inchide cu: d. 45 ° din linia centrală a aeronavei mai lenta a. 20 ° din linia centrală a aeronavei mai lenta b. 90 ° din linia centrală a aeronavei mai lenta c. 70 ° din linia centrală a aeronavei mai lenta 45 / 261 LEG_185. O zonă desemnată pe un aerodrom prevăzută pentru parcarea aeronavelor, realimentarea și încărcarea și descărcarea pasagerilor sau a marfii este: a. Zona de manevră d. Terminal c. Platforma b. Zona de mișcare 46 / 261 LEG_22. Care este semnificația unei zone marcate ca „TMZ”? b) Zona de motociclist turistic a) Zona de gestionare a transporturilor d) Zona obligatorie a transponderului c) Zona de gestionare a traficului 47 / 261 LEG_233. Zburând ziua cu vederea suprafeței din clasa G la 130 noduri sub 3000 ft AMSL, valorile minime VMC sunt: b. Vizibilitate 1500 m, 1500 ft vertical de nor a. Vizibilitate 5 km, senin c. Vizibilitate 1500 m, senin d. Vizibilitate 5 km, 1000 m orizontal de nor 48 / 261 LEG_90. Ce apare pe semnul tipărit? Vezi figura (ALW-020) a) 2500 m în direcția indicată până la atingerea zonei de parcare b) De la această intersecție, lungimea pistei disponibile este de 2500 m în direcția indicată c) Lungimea completă a pistei în direcția indicată este de 2500 m d) 2500 m în direcția indicată până la atingerea punctului de plecare al pistei 49 / 261 LEG_234. Pentru a transporta pasageri, pilotul comandant trebuie să fi făcut, ca singur manipulator al comenzilor, cel puțin: c. Trei decolări și aterizări în ultimele 90 de zile din același tip sau clasă de aeronavă care urmează să fie pilotată b. Trei decolări și aterizări în ultimele 90 de zile d. O decolare și aterizare în ultimele 28 de zile în același tip sau clasă de aeronavă care urmează să fie pilotată a. O decolare și aterizare în același tip sau clasă de aeronavă care urmează să fie pilotată în ultimele 30 de zile 50 / 261 LEG_56. Care este expresia corectă în ceea ce privește turbulența de siaj pentru a indica faptul că o aeronavă ușoară urmărește o aeronavă cu o categorie mai mare de turbulență de siaj? d) Atenție turbulența de siaj b) Aveți grijă vânturi de turbulență a) Pericol explozie motor c) Atenție apa propulsie 51 / 261 LEG_60. Care sunt diferitele părți ale publicației de informații aeronautice (AIP)? GEN, AGA, COM GEN, COM, MET GEN, MET, RAC GEN, ENR, AD 52 / 261 LEG_23. Care este semnificația abrevierii „IFR”? b) Instrumental Condiții meteorologice d) Reguli de zbor comercial a) Regulile zborului instrumental c) Reguli de zbor cu vreme rea 53 / 261 LEG_161. Luminile de obstacol de mare intensitate sunt: a. Roșii constant b. Albe constant d. Albe intermitent c. Roșii intermitent 54 / 261 LEG_43. Altimetrul este comutat de la QNH local la 1013,25 hPa … c) când urcați deasupra altitudinii de tranziție. d) când coborâți sub FL 100. b) la 4000 ft. a) la o înălțime decisa 55 / 261 LEG_132. Într-o zonă de semnalizare a aerodromului, care este semnificația simbolului următor? c. Aerodromul nu este sigur pentru mișcarea aeronavelor și aterizarea este interzisă d. Starea zonei de manevră este slabă și piloții trebuie să fie prudenți la aterizare b. Sandvișurile din cafenea sunt tăiate în sferturi a. Aerodromul este închis 56 / 261 LEG_237. Scopul unui serviciu de bază este: b. Să furnizeze informații utile pentru conduita sigură și eficientă a zborului d. Să soluționeze conflictele aeronavelor în afara spațiului aerian controlat, dar evitarea unui astfel de trafic este responsabilitatea pilotului a. Să separe aeronavele în afara spațiului aerian controlat c. Să dea avertismente privind traficul folosind informații derivate din radar, dar evitarea unui astfel de trafic este responsabilitatea pilotului 57 / 261 LEG_226. După ce ați depus un plan de zbor, ar trebui să apară o întârziere și după cât timp trebuie trimis un mesaj DLA? b. 45 minute d. 2 ore a. 30 minute c. 60 minute 58 / 261 LEG_152. Pentru a zbura pe un zbor internațional, un pilot trebuie să dețină o licență emisă sau redată valabilă de: a. Orice stat contractant b. OACI d. Statul in care a fost înmatriculata aeronaval c. Statul în care se află aeronava 59 / 261 LEG_221. Cu excepția cazului în care zboară în spațiul aerian controlat în conformitate cu instrucțiunile ATC, pilotul unei aeronave care urmează o caracteristică de linie, cum ar fi un drum, o cale ferată sau o coastă, ar trebui: c. Să zboare direct deasupra acestora a. Să zboare acestea fiind in stânga avionului d. Să le mențină pe acestea în câmpul vizual, dar să zboare în ambele părți convenabile b. Să zboare acestea fiind in dreapta aeronavei 60 / 261 LEG_252. Pilotul unei aeronave dotate cu transponder aflată în situaţie de urgenţă va selecta pe acesta codul: a. 7700 Mod A b. 7500 Mod A c. 7600 Mod A 61 / 261 LEG_240. Vizibilitatea minimă în spaţiul aerian de clasa G când se zboară cu viteze care permit observarea tuturor obstacolelor şi când probabilitatea întâlnirii cu alte aeronave este redusa, este: b. 1500 m c. 8000 m a. 5000 m 62 / 261 LEG_114. OACI recunoaște că, în ceea ce privește suveranitatea spațiului aerian, fiecare stat contractant: a. Împărtășește suveranitatea cu orice vecini care au o frontieră terestră c. Trebuie să ajungă la un acord regional cu privire la suveranitatea spațiului aerian d. Nu are dreptul la suveranitate asupra spațiului aerian de deasupra teritoriului său b. Are suveranitate completă asupra spațiului aerian de deasupra teritoriului său 63 / 261 LEG_39. Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „C” la sau peste FL 100 pentru o aeronavă care operează sub VFR? c) 10 km b) 5 km d) 8 km a) 1,5 km 64 / 261 LEG_1. Care dintre următoarele documente trebuie să fie la bord pentru un zbor internațional? ; a) Certificat de înregistrare a aeronavelor; b) Certificat de navigabilitate; c) Certificat de examinare a navigabilității; d) Formularul EASA-1 ; e) Jurnalul de bord al avionului; f) Hârtii corespunzătoare pentru fiecare membru al echipajului ; g) Jurnal tehnic a) b, c, d, e, f, g b) a, b, c, e, f c) a, b, e, g d) d, f, g 65 / 261 LEG_34. Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „E” pentru o aeronavă care operează sub VFR la FL75? a) 8000 m c) 3000 m d) 5000 m b) 1500 m 66 / 261 LEG_177. ATC nu a alocat un ordin de apropiere, dacă două sau mai multe aeronave se află la apropierea finală, care are dreptul de trecere? d. Cel cu cea mai mare viteză de apropiere c. Cel cu cea mai mare altitudine b. Cel de la altitudinea mai mică a. Cel mai apropiat de pistă 67 / 261 LEG_73. Care este semnificația unui semnal luminos verde constant la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă în zbor? a) Lăsați loc altor aeronave și continuați să circulați c) Întoarcere pentru aterizare, urmată de verde constant la momentul potrivit d) Aeroport nesigur, nu aterizați b) Liber pentru aterizare 68 / 261 LEG_257. În situaţia în care piloţii sau echipajele nu execută dispoziţiile primite de la organele de trafic aerian cum se procedează? c. nu se ia nicio măsură în cazul în care zbor aeronavei respective este în spaţiul aerian de clasă G a. aeronava se interceptează cu aeronave militare b. se caută alte mijloace de a comunica cu aceasta 69 / 261 LEG_227. Un medicament Part-Med Clasa 2 este valabil pentru: d. 24 de luni până când titularul licenței atinge vârsta de 40 de ani b. 60 de luni până când titularul licenței atinge vârsta de 50 de ani a. 24 de luni după ce titularul licenței împlinește vârsta de 50 de ani c. 60 de luni până când titularul licenței atinge vârsta de 40 de ani 70 / 261 LEG_8. O licență de pilot eliberată în conformitate cu anexa OACI 1 este valabilă în … d) țara în care a fost achiziționată licența. c) toate țările OACI. b) țara în care a fost eliberată licența. a) țările care au acceptat această licență la cerere. 71 / 261 LEG_216. Care este diferența dintre aceste două marcaje diferite ale pragului pistei? a. Amândouă sunt praguri permanente.(i) Pragul prealabil nu este adecvat pentru mișcarea aeronavelor și (ii) pragul prealabil poate fi utilizat pentru taxi și decolare, dar nu pentru aterizare. c. Amândouă sunt praguri temporare.(i) Pragul prealabil nu este adecvat pentru mișcarea aeronavelor și (ii) pragul prealabil poate fi utilizat pentru taxi și decolare, dar nu pentru aterizare. d. Amândouă sunt praguri temporare. (i) Pragul prealabil nu este adecvat pentru mișcarea aeronavelor și (ii) pragul prealabil poate fi utilizat. b. Amândouă sunt praguri permanente. (i) Pragul prealabil nu este adecvat pentru mișcarea aeronavelor și (ii) pragul prealabil poate fi utilizat. 72 / 261 LEG_30. Un piston monomotor și un avion cu turbopropul se apropie unul de celălalt opus la aceeași altitudine.Ce avion trebuie să-și schimbe directia pentru a evita o coliziune? d) Aeronava cu un singur motor trebuie să cedeze locul aeronavei cu turbopropulsie a) Aeronava cu turbopropulsor trebuie să cedeze locul avionului cu un singur motor cu piston b) Ambele aeronave trebuie să-și modifice directia spre stânga c) Ambele aeronave trebuie să își schimbe directia spre dreapta 73 / 261 LEG_198. Fiecare stat este de acord în temeiul Convenției de la Chicago că: a. Toate aeronavele, inclusiv cele cu servicii programate, pot efectua zboruri pe teritoriul său sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă c. Numai aeronavele angajate în servicii programate pot efectua zboruri către sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă b. Toate aeronavele, altele decât cele cu servicii regulate, pot efectua zboruri pe teritoriul său sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă d. Toate aeronavele altor state contractante pot traversa teritoriul său, cu condiția ca o singură aterizare să se facă în statul în cauză 74 / 261 LEG_211. Cine este responsabil pentru începerea anchetei asupra unui accident de avion? b. Departamentul de investigații al EASA d. Poliția locală a. Autoritatea statului în care s-a produs accidentul c. Proprietarul sau operatorul aeronavei 75 / 261 LEG_14. În ce mod este reînnoit certificatul SEP (terestru) dacă nu îndepliniți timpul de zbor necesar? a) O verificare a competenței cu un examinator b) Conform experienței de zbor, trebuie să existe mai multe zboruri de antrenament sub supravegherea unui ATO c) ATO poate reînnoi certificatul după un zbor de antrenament cu un instructor de zbor d) Experiența de zbor necesară trebuie acumulată sub supravegherea unui instructor de zbor 76 / 261 LEG_157. Programul Greutatea Aeronavei trebuie pregătit de operator și păstrat: a. Timp de șase luni după următoarea cântărire b. Timp de nouă luni după următoarea cântărire c. Timp de douăsprezece luni după următoarea cântărire d. Până la următoarea cântărire 77 / 261 LEG_27. Două avioane zboară pe directii care se intalnesc. ; Care trebuie să devieze? a) Aeronava care zboară de la stânga la dreapta are dreptul de prioritate d) Ambele trebuie să devieze spre stânga b) Ambele trebuie să devieze spre dreapta c) Aeronava care zboară de la dreapta la stânga are dreptul de prioritate 78 / 261 LEG_174. Atunci când o aeronavă dintr-un stat contractant OACI aterizează pe teritoriul altui stat, în ceea ce privește taxa vamală: c. Piesele de schimb sunt scutite, dar uleiurile lubrifiante rămase la bord nu d. Piesele de schimb și uleiurile lubrifiante rămase la bord sunt scutite de taxa vamală atâta timp cât următorul zbor părăsește țara în cauză b. Piesele de schimb și uleiurile lubrifiante rămase la bord sunt scutite de taxa vamală a. Combustibilul, piesele de schimb și uleiurile lubrifiante sunt supuse taxelor vamale 79 / 261 LEG_102. Codul transponderului utilizat pentru a indica o defecțiune radio este: c. 7500 b. 7600 a. 7700 d. 7000 80 / 261 LEG_36. Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „C” pentru o aeronavă care operează sub VFR la FL125? c) 1500 m d) 8000 m b) 3000 m a) 5000 m 81 / 261 LEG_192. Care dintre următoarele este o metodă pentru a valida din nou calificarea de clasa a motorului cu un singur piston? c. Finalizați 12 ore de zbor, inclusiv 6 decolări și aterizări, și finalizați un zbor de antrenament de 2 ore cu un instructor în cele 6 luni anterioare expirării calificarii b. Finalizați timpul de decolare de 12 ore, inclusiv 6 ore PIC și 12 decolări și aterizări, și finalizați un zbor de instruire de 1 oră cu un instructor în cele 12 luni anterioare expirării calificarii d. Finalizați un zbor de antrenament de 2 ore cu un instructor de zbor în 6 luni anterioare expirării calificarii a. Realizati un zbor de verificare a competenței cu un examinator de zbor în termen de 12 luni care preced data expirării calificarii 82 / 261 LEG_124. Autoritatea finală cu privire la operarea unei aeronave și conduita în siguranță a unui zbor aparține: a. Pilotul la comandă b. Proprietarul aeronavei c. Persoana care manipulează comenzile d. Operatorul de aeronave 83 / 261 LEG_41. Fiind interceptat de un avion militar în timpul zilei, care este semnificația următorului semnal: ; Mișcarea alternativă a eleronelor, în mod normal la stânga aeronavei interceptate, urmată de o virare lină spre stânga? b) Intrați într-o zonă restricționată, părăsiți imediat spațiul aerian a) Pregătiți-vă pentru o aterizare de siguranță, ați intrat într-o zonă interzisă d) Nu aveți spații aeriene restricționate sau rezervate, puteți continua în direcția dvs. c) Urmați-mă 84 / 261 LEG_172. În timp ce zburați noaptea, vedeți lumina de navigație roșie a unei alte aeronave pe o directie relativ constanta de 030 la un nivel similar. d. Există riscul de coliziune, ar trebui să faceți dreapta c. Există riscul de coliziune, ar trebui să urcati sau să coborati b. Nu există riscul coliziunii a. Există riscul de coliziune, ar trebui să mențineți direcția și viteza 85 / 261 LEG_176. Un pilot interceptat de o altă aeronavă ar trebui să încerce să stabilească contactul cu aeronava de interceptare pe: b. Cea mai apropiată frecvență FIS d. Frecvența celui mai apropiat aerodrom a. Frecvența utilizată în prezent c. 121,5 MHz 86 / 261 LEG_78. Care este scopul pătratului de semnal la un aerodrom? d) Este o zonă special marcată pentru ridicarea sau aruncarea obiectelor de remorcare a) Conține simboluri speciale pentru a indica vizual condițiile de pe aerodrom aeronavelor care zboară b) Este o zonă iluminată pe care sunt amplasate vehicule de căutare și salvare și de stingere a incendiilor c) Staționați cu avionul pe acest pătrat pentru a obține semnale luminoase pentru autorizare taxi și decolare 87 / 261 LEG_137. Fiecare stat este de acord în temeiul Convenției de la Chicago că: d. Toate aeronavele, altele decât cele cu servicii regulate, pot efectua zboruri pe teritoriul său sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă a. Toate aeronavele, inclusiv cele cu servicii programate, pot efectua zboruri pe teritoriul său sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă b. Doar aeronavele angajate în servicii programate pot efectua zboruri către sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă c. Toate aeronavele altor state contractante își pot traversa teritoriul, cu condiția să se efectueze o aterizare în statul în cauză 88 / 261 LEG_25. Care este semnificația abrevierii „VMC”? d) Reguli vizuale de zbor a) Condiții de zbor instrumental b) Condiții meteorologice variabile c) Condiții meteorologice vizuale 89 / 261 LEG_204. În zona de semnale, un clopoțel alb înseamnă: c. La sol planorele și avioanele trebuie să evite deplasarea pe suprafețe pavate, metalizate sau dure a. Planorele și avioanele au nevoie de permisiunea ATC pentru a se deplasa pe suprafață b. La sol planorele și avioanele trebuie să se deplaseze numai pe suprafețe pavate, metalizate sau dure d. Avioanele trebuie să decoleze pe pista dură 90 / 261 LEG_147. Deținătorul unei părți FCL, PPL, trebuie să dețină un certificat medical valabil pentru a exercita privilegiile licenței. Certificatul medical trebuie să fie: b. Clasa 2 sau 3 c. Clasa 2 a. Clasa 1 sau 2 d. Un certificat medical HGV sau un certificat emis de un medic de familie 91 / 261 LEG_45. Care este scopul regulii semicirculare? b) De a zbura fără un plan de zbor în zonele prescrise publicate în AIP c) De a permite urcarea sau coborârea în siguranță într-o configurație de așteptare d) De a evita coliziunile prin suspendarea manevrelor de virare a) De a a evita coliziunile prin reducerea probabilității de a intalni traficul la aceeași altitudine 92 / 261 LEG_183. Spațiul aerian controlat care se extinde de la suprafața pământului în sus până la o limită superioară specificată este: c. Zona de trafic aerodrom a. Zona de control b. Suprafata de control d. Căile aeriene 93 / 261 LEG_28. În spațiul aerian „D” un Boeing 737 și un Cessna 152 zboară pe directii care se intalnesc.; Ce avion trebuie să devieze? c) Avionul care zboară de la dreapta la stânga are prioritate, celălalt trebuie să devieze a) Cessna 152, deoarece IFR și zborurile comerciale au prioritate d) Boeing 737, deoarece un avion de linie are rezerve de putere mai mari b) Controlul traficului aerian (ATC) trebuie să decidă pe care trebuie să-l devieze 94 / 261 LEG_50. Ce cod de transponder trebuie setat nesolicitat în timpul unei urgențe? c) 7700 b) 7000 d) 7500 a) 7600 95 / 261 LEG_149. Pe o zonă de semnal de aerodrom ce înseamnă următorul simbol? a. Decolările și aterizările trebuie să fie în aceeași direcție b. Aterizați cu precauție c. Planorism în curs la aerodrom d. Direcțiile de aterizare și decolare nu coincid neapărat 96 / 261 LEG_135. În ceea ce privește aeronavele convergente: a. Elicopterele cedează locul avioanelor d. Dirijabilele cedează locul elicopterelor c. Avioanele cedează locul elicopterelor și avioanelor care tractează un banner b. Avioanele și elicopterele cedează locul avioanelor care tractează un planor 97 / 261 LEG_19. Ce trebuie luat în considerare atunci când introduceți un RMZ? b) Obținerea unei autorizații de la autoritatea aeriană locală d) Obținerea unei autorizații de intrare în această zonă a) Monitorizarea permanentă a radioului și, dacă este posibil, de a stabili un contact radio c) Transponderul trebuie să fie pornit în modul C și să indice 7000 98 / 261 LEG_77. Ce formă are un indicator de direcție de aterizare? c) O săgeată unghiulară b) O săgeată dreaptă a) L d) T 99 / 261 LEG_40. Termenul „plafon” este definit ca … c) înălțimea bazei celui mai înalt strat de nori care acoperă mai mult de jumătate din cer sub 20000 ft. b) înălțimea bazei celui mai mic strat de nori acoperind mai mult de jumătate din cer sub 10000 ft. a) altitudinea bazei celui mai mic strat de nori acoperind mai mult de jumătate din cer sub 20000 ft. d) înălțimea bazei celui mai mic strat de nori care acoperă mai mult de jumătate din cer sub 20000 ft. 100 / 261 LEG_173. O aeronavă care afișează o singură lumină roșie de navigație pe timp de noapte este: a. O aeronava b. Incorect d. Un planor sau un balon liber c. Un planor 101 / 261 LEG_111. Un serviciu de trafic aerian furnizat pentru a oferi sfaturi și informații utile pentru conduita sigură și eficientă a zborului, care poate include informații meteo și activitatea spațiului aerian general, este: d. Serviciul de informare a zborului b. Serviciul Trafic c. Serviciu de eliminare a conflictelor a. Serviciu de bază 102 / 261 LEG_140. Un pilot suferă o vătămare semnificativă și nu este apt să funcționeze ca echipaj de zbor. ; Certificatul medical: b. Se consideră suspendat d. Va trebui să fie reînnoit la un tratament medical inițial complet c. Se consideră suspendat dacă pilotul nu este apt să acționeze ca membru al echipajului timp de 20 de zile a. Rămâne curent 103 / 261 LEG_80. Care este semnificația unui semnal luminos roșu constant la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă la sol? c) Reveniți la punctul de plecare d) Opriți a) Aterizați la acest aeroport și continuați pe platformă b) Eliberați pista de rulare (taxiway) / pista 104 / 261 LEG_9. Care este subiectul anexei 1 OACI? b) Licențierea echipajului de zbor a) Servicii de trafic aerian d) Operarea aeronavelor c) Reglementările aeriene 105 / 261 LEG_95. Cum poate un pilot să confirme un semnal de căutare și salvare la sol în zbor? a) Mișcați aripile d) Extindeți și retrageți flapsurile de aterizare de mai multe ori c) Zburați în zbor parabolic de mai multe ori b) Schimbați direcția în ambele sensuri de mai multe ori 106 / 261 LEG_209. Motivul investigării unui incident este: a. De a afla a cui este vina b. De a preveni accidentele și incidentele c. De a stabili răspunderea și prevenirea unor incidente similare d. De a aduna dovezi pentru producătorul de aeronave 107 / 261 LEG_105. Când două aeronave converg, cea care are dreptul de trecere trebuie: b. Să mențină pozitia și înălțimea c. Să mențină viteza și direcția a. Să mențină viteza și înălțimea d. Să mențină viteza, direcția și înălțimea 108 / 261 LEG_249. Când se va da un raport de poziţie? c. când se va trece peste fiecare punct de raport numit obligatoriu b. când aeronava zboară VFR a. când unitatea ATS competentă solicită 109 / 261 LEG_189. Timpul minim de zbor necesar pentru emiterea unui EASA Part-FCL PPL (A) este: c. 35 de ore a. 25 de ore d. 45 de ore b. 30 de ore 110 / 261 LEG_208. Stratul de tranziție este spațiul aerian dintre: c. Altitudinea de tranziție și nivelul de tranziție d. 3000 feet și nivelul de tranziție a. Nivelul mediu al mării și altitudinea de tranziție b. Nivelul de tranziție și nivelul mediu al mării 111 / 261 LEG_181. Zburați în timpul zilei in preajma suprafeței din clasa G la 130 de noduri sub 3000 ft AMSL, valorile minime VMC sunt: c. Vizibilitate 1500 m, 1500 ft vertical de nor a. Vizibilitate 1500 m, senin b. Vizibilitate 5 km, senin d. Vizibilitate 5 km, 1000 m orizontal de nor 112 / 261 LEG_128. Cea mai mică înălțime pentru a zbura sub IFR este: d. 1000 feet deasupra celui mai înalt obstacol fix de 600 m c. 1000 feet deasupra cel mai înalt obstacol la 5 nm de cale b. 1500 feet deasupra cel mai înalt obstacol la 10 nm de cale a. 1000 feet AGL 113 / 261 LEG_145. Când un avion „ușor” pleacă din aceeași poziție pe aceeași pistă după plecarea unui avion „greu”, distanța minimă recomandată este: d. 2 minute b. 3 km a. 2 nm c. 3 minute 114 / 261 LEG_217. Înainte de a intra într-un ATZ activ sau de a manevra pe suprafața aerodromului, un pilot trebuie: c. Să obțină informațiile de la ATC, FISO sau stația aeriană / terestră pentru a permite zborului să continue în siguranță a. Să informeze turnul de intențiile sale d. Să obțină fie permisiunea de la ATC, fie informații de la FISO sau stația aeriană / terestră pentru a permite zborului să continue în siguran b. Să facă un contact radio bidirecțional cu autoritatea responsabilă la aerodrom 115 / 261 LEG_197. Când este selectat „Alt” pe transponderul SSR al aeronavei, ce informații suplimentare sunt transmise? d. Altitudine de presiune bazată pe setarea standard a presiunii (SPS) c. Altitudine pe baza setării presiunii regionale b. Deplasare verticală pe baza setării sub-scării a. Înălțime bazată pe QFE local 116 / 261 LEG_58. Care este semnificația abrevierii „AIREP”? d) Raport de informații aeronautice c) Raport de identificare automată b) Raport privind cerințele instrumentelor aeronautice a) Raport aeronave 117 / 261 LEG_42. Fiind interceptat de un avion militar în timpul zilei, care este semnificația următorului semnal: ; O schimbare bruscă a direcției de 90 de grade sau mai mult și o ridicare a aeronavei fără a traversa directia avionului interceptat? b) Puteți continua zborul d) Pregătiți-vă pentru o aterizare de siguranță, ați intrat într-o zonă interzisă a) Intrați într-o zonă restricționată, părăsiți imediat spațiul aerian c) Urmați-mă, vă voi duce la următorul aeroport adecvat 118 / 261 LEG_24. Un zbor se numește „zbor vizual”, dacă … b) zborul se efectuează conform regulilor vizuale de zbor. c) vizibilitatea în zbor este mai mare de 5 km. d) zborul se efectuează în condiții meteorologice vizuale. a) vizibilitatea în zbor este mai mare de 8 km. 119 / 261 LEG_97. Care este scopul principal al unei investigații privind accidentele aeriene? a) Să stabilească partea vinovată și să tragă consecințe juridice b) De a clarifica problemele de răspundere în sensul compensației pentru pasageri c) De a identifica motivele și a elabora recomandări de siguranță d) De a lucra pentru procuror și de a ajuta la urmărirea accidentelor de zbor 120 / 261 LEG_48. Ce cod transponder indică o pierdere a comunicației radio? c) 7000 d) 7600 b) 7700 a) 2000 121 / 261 LEG_225. Doriți să depuneți un plan de zbor pentru un zbor dintr-un aerodrom care nu are un birou de raportare a serviciului de trafic aerian. Dvs ar trebui: d. Trimiteți detaliile fie prin telefon, fie prin radio la unitatea centrală desemnată să deservească ca aerodrom de plecare a. Când sunteți în aer, sunați la cea mai apropiată unitate radar pentru a înregistra detaliile c. Când sunteți în aer, contactați radio cu frecvența FIS și înregistrați detaliile b. Telefonați detaliile la aerodromul de destinație 122 / 261 LEG_98. Crucile mari diagonale albe plasate la cel mult 300 de metri distanță pe o secțiune a pistei înseamnă că secțiunea dintre cruci este: a. Neadecvat pentru aterizare, dar poate fi folosit ca stationare b. Neadecvat pentru aterizare, dar poate fi folosit pentru decolare c. Neadecvat pentru mișcarea aeronavelor d. Neadecvat pentru decolare, dar poate fi folosit ca stationare 123 / 261 LEG_79. În ce mod ar trebui ca un pilot să confirme semnalele luminoase primite în zbor? c) Mișcați aripile (în timpul zilei) a) Setați câteva modificări ale RPM d) Sețați câteva modificări rapide de sol b) Setați câteva modificări ale direcției 124 / 261 LEG_251. Operator aerian este b. persoana fizică sau juridică angajată în operarea aeronavei c. deţinătorul sau proprietarul aeronavei care execută zboruri comerciale a. deţinătorul sau proprietarul aeronavei 125 / 261 LEG_210. Lumina de obstacol de intensitate redusă a vehiculelor, altele decât vehiculele implicate activ în operațiuni de urgență sau de securitate, este: c. Galben intermitent b. Albastru intermitent a. Roșu constant d. Albastru constant 126 / 261 LEG_159. În timp ce zburați noaptea, vedeți lumina verde de navigație a unei alte aeronave la un nivel similar, pe o rată relativă constantă de 310: b. Există riscul de coliziune, ar trebui să urcati sau să coborati a. Există riscul de coliziune, ar trebui să mențineți direcția și viteza c. Există riscul de coliziune, ar trebui să faceți dreapta d. Nu există riscul coliziunii 127 / 261 LEG_37. Care sunt distanțele minime față de nori pentru un zbor VFR în spațiul aerian „B”? c) Orizontal 1.000 m, vertical 1.500 ft b) Orizontal 1.500 m, vertical 300 m d) Orizontal 1.000 m, vertical 300 m a) Orizontal 1.500 m, vertical 1.000 m 128 / 261 LEG_86. Un far de aerodrom (ABN) este … d. far fix b. baliză rotativă instalată la începutul apropierii finale pentru a indica locația pilotilor de aeronave din aer. a. baliză rotativă instalată pe un aeroport sau aerodrom pentru a indica locația sa către piloții de aeronave de la sol. c. O baliză rotativă instalată pe un aeroport sau aerodrom pentru a indica locația sa către piloții de aeronave din aer. 129 / 261 LEG_224. Când nu se pot face abateri de la regulile aeriene din Marea Britanie și de la dispozițiile ANO? a. Când se dorește accelerarea pe o rută în orice moment b. Când zburați în afara granițelor britanice FIR d. Când respectați o instrucțiune ATC c. Când evitați pericolul imediat sau pentru a respecta legislația unei alte țări pe al cărei spațiu aerian zboară aeronava 130 / 261 LEG_81. Cum sunt desemnate două piste paralele? b) Pista din stânga primește sufixul „L”, pista din dreapta rămâne neschimbată a) Pista din stânga primește sufixul „L”, pista din dreapta „R” c) Pista din stânga primește sufixul „-1”, pista din dreapta „-2” d) Pista stângă rămâne neschimbată, indicatorul pistei din dreapta este mărit cu 1 131 / 261 LEG_126. Sunteți un PPL fără calificare de instrument care zboară în Marea Britanie și care primește un serviciu de trafic. Operatorul vă instruiește să urcați, totuși acest lucru înseamnă că nu veți putea întreține VMC. Ce ar trebui să faceti? d. Confirmați instrucțiunile, nu le respectați și rămâneți VMC c. Atentionati operatorul și solicitați o instrucțiune alternativă a. Respectati instrucțiunile b. Ignorați instrucțiunile 132 / 261 LEG_246. Zborul cu o aeronavă ultrausoară neomologată este permis: b. piloţilor împreună cu un pasager – proprietar al aeronavei a. piloţilor proprietari ai aeronavei împreună cu un pasager c. instructorilor cu elevul proprietar al aeronavei aflat în zbor şcoală 133 / 261 LEG_71. Care este semnificația unui semnal luminos roșu intermitent la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă în zbor? b) Întoarcere pentru aterizare, urmată de verde constant la momentul potrivit c) Gata de aterizare a) Aeroport nesigur, nu aterizați d) Lăsați loc altor aeronave și continuați să circulați 134 / 261 LEG_35.Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „C” pentru o aeronavă care operează sub VFR la FL110? d) 8000 m a) 5000 m b) 1500 m c) 3000 m 135 / 261 LEG_223. Reglementările aeronautice din Marea Britanie se aplică: b. Tuturor aeronavelor din Marea Britanie și tuturor aeronavelor înregistrate din Marea Britanie oriunde s-ar afla a. Tuturor avioanelor înregistrate în Marea Britanie c. Numai aeronavelor înregistrate în Marea Britanie când zboară în Marea Britanie d. Tuturor avioanelor înregistrate în Regatul Unit când zboară în spațiul aerian al unui alt stat contractant al UE 136 / 261 LEG_230. Acest simbol pictat pe o cale de rulare denotă: d. Un punct de așteptare care nu trebuie traversat în direcția căii de rulare fără permisiunea ATC a. Un instrument CAT I / 11/111 punct de așteptare în care există încă un punct de așteptare înainte de pistă c. Un punct de așteptare care nu trebuie traversat în direcția pistei fără permisiunea ATC b. Capătul căii de rulare utilizabile și nu trebuie traversat 137 / 261 LEG_130. Cu excepția cazului în care o autoritate competentă prevede altfel, „Noaptea” este între: c. Sfârșitul amurgului civil al serii și sfârșitul amurgului civil al dimineții b. Sfârșitul amurgului civil al serii și începutul amurgului civil al dimineții a. Sfârșitul amurgului civil dimineața și începutul amurgului civil al serii d. Începutul amurgului civil al dimineții și sfârșitul amurgului civil al serii 138 / 261 LEG_72. Care este semnificația unui semnal luminos verde intermitent la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă în zbor? c) Lăsați loc altor aeronave și continuați să circulați d) Aeroport nesigur, nu aterizați b) Gata de aterizare a) Întoarcere pentru aterizare, urmată de verde constant la momentul potrivit 139 / 261 LEG_88. Care este culoarea luminilor de capăt ale pistei? d) Verde b) Alb a) Roșu c) Albastru 140 / 261 LEG_46. Care dintre următoarele opțiuni sunt posibile moduri SSR-Transponder? d) B, R, S a) A, C, S c) B, C, V b) A, C, R 141 / 261 LEG_202. Indicatoarele aerodromului care poartă instrucțiuni obligatorii sunt colorate: d. Scris roșu pe fundal alb a. Scris negru pe fundal roșu c. Scris albă pe fundal roșu b. Scris negru pe fundal galben 142 / 261 LEG_92. Care este semnificația semnalului la sol ilustrat așa cum se arată în zona de semnal a unui aerodrom? Vezi figura (ALW-012) 3. După decolare și înainte de aterizare, toate virajele trebuie făcute la dreapta 2. Interzicerea aterizării pentru o perioadă mai lungă 1. Atenție, zona de manevră este slabă 4. Mișcarea la sol limitată la suprafețe dure 143 / 261 LEG_107. Un „T” alb cu un disc alb de-a lungul brațului încrucișat în linie cu tulpina „T” afișat în zona de semnal înseamnă: c. Decolările și aterizările trebuie să fie în aceeași direcție b. Direcția de aterizare și decolare nu coincid neapărat d. Ceaiul se face cu pungi rotunde a. Operațiuni de parașutism pe aerodrom 144 / 261 LEG_250. Când traiectoriile a doua aeronave converg aproximativ la acelaşi nivel, trebuie să dea prioritate: b. aeronava mai uşoara a. aeronava care o are pe cealaltă în dreapta sa c. aeronava care are viteza mai mică 145 / 261 LEG_153. Conform Convenției de la Chicago, asigurarea respectării regulilor și reglementărilor privind aeronavele în zbor este datoria: c. OACI a. Statului pe teritoriul căruia are loc zborul d. Statului de înmatriculare și statului pe teritoriul căruia are loc zborul b. Statului in care a fost înregistrata aeronava 146 / 261 LEG_17. Care este semnificația abrevierii „SERA”? b) Normele aeriene europene standardizate d) Rute aeriene europene standard c) Ghidare radar specializată a) Altimetru radar selectiv 147 / 261 LEG_188. Un serviciu de control al traficului aerian este furnizat tuturor aeronavelor. Zborurile IFR sunt separate unele de altele și primesc informații despre trafic cu privire la zborurile VFR. Zborurile VFR primesc informații despre trafic pentru toate celelalte zboruri. Ce clasă de spațiu aerian este descrisă? a. Clasa A d. Clasa D b. Clasa B c. Clasa C 148 / 261 LEG_94. Cine oferă serviciul de căutare și salvare? b) Organizații internaționale aprobate c) Numai organizații civile a) Numai organizațiile militare d) Atât organizațiile militare, cât și cele civile 149 / 261 LEG_63. Un Pre-Flight Information Bulletin (PIB) este o prezentare a actualului … c) Informații AIC cu semnificație operațională pregătite după zbor. a) ¨Informații OACI cu semnificație operațională pregătite după zbor. d) Informații NOTAM de semnificație operațională pregătite înainte de zbor. b) Informații AIP de semnificație operațională pregătite înainte de zbor. 150 / 261 LEG_178. Dacă vi se eliberează o autorizație de control al traficului aerian pe care o considerați nepotrivită, ar trebui: b. Respectați autorizația, chiar dacă nu este adecvata d. Respectați cât mai mult din autorizație a. Solicitați o autorizație alternativă c. Ignorați autorizația și continuați așa cum ați planificat 151 / 261 LEG_100. La un aerodrom civil terestru, un far de identificare a aerodromului este un: a. Semnalizator roșu care aprinde un grup Morse din două litere d. Far alternativ verde / alb b. Semnalizator verde care aprinde un grup Morse cu două litere c. Semnalizator alb care aprinde un grup Morse din două litere 152 / 261 LEG_2. Care zonă ar putea fi traversată cu anumite restricții? c) Zona interzisă b) Zona restricționată d) Zona periculoasă a) Zona interzisă 153 / 261 LEG_5. Ce valabilitate are „Certificatul de navigabilitate”? d) 12 luni c) Nelimitat b) 12 ani a) 6 luni 154 / 261 LEG_74. Care este semnificația unui semnal de lumină albă intermitent la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă la sol? b) Eliberați pista de rulare / pistă c) Eliberați pista pentru decolare d) Reveniți la punctul de plecare a) Eliberat pentru taxi 155 / 261 LEG_253. Este permis zborul VFR în spaţiul aerian de clasă A? c. cu autorizarea unităţii de trafic aerian respective b. nu a. da 156 / 261 LEG_175. Anexa 2 OACI prevede că pilotul unei aeronave: d. Se pot abate de la reguli și reglementări numai din motive de siguranță a. Se pot abate de la reguli și reglementări la propria lor discreție și își vor asuma întreaga responsabilitate c. Nu se poate abate niciodată de la reguli și reglementări b. Trebuie să respecte toate instrucțiunile date de ATC 157 / 261 LEG_256. În cazul imposibilităţii stabilirii legăturilor radio cu aeronava care utilizează neautorizat spaţiul aerian al României cum se procedează? c. nu se ia nicio măsură în cazul în care zborul aeronavei respective se efectuează în spaţiul aerian de clasă G b. se caută alte mijloace de a comunica cu aceasta a. aeronava se interceptează cu aeronave militare 158 / 261 LEG_53. Care răspuns este corect în ceea ce privește separarea în spațiul aerian „E”? c) Traficul VFR este separat doar de traficul IFR d) Traficul VFR nu este separat de niciun alt trafic a) Traficul IFR este separat doar de traficul VFR b) Traficul VFR este separat de traficul VFR și IFR 159 / 261 LEG_191. Pe un zbor internațional, o aeronavă înregistrată în Marea Britanie trebuie să poarte un certificat de navigabilitate emis sau redat valabil de: a. EASA b. JAA c. CAA din Marea Britanie d. OACI 160 / 261 LEG_49. Ce cod transponder ar trebui setat în timpul unei defecțiuni radio fără nicio cerere? d) 7500 b) 7700 c) 7000 a) 7600 161 / 261 LEG_193. Pentru a depăși o altă aeronavă la sol trebuie (UK): b. Schimbați cursul spre dreapta a. Schimbați cursul spre stânga d. Modificați cursul spre stânga sau spre dreapta c. Nu depășiți, dar așteptați ca avionul din față să accelereze 162 / 261 LEG_38. Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „C” sub FL 100 pentru o aeronavă care operează sub VFR? d) 8 km c) 1,5 km b) 10 km a) 5 km 163 / 261 LEG_136. Atunci când două aeronave din aer se apropie cu fața în sus sau aproximativ și există pericolul unei coliziuni, fiecare trebuie: a. Modifice direcția spre stânga sau spre dreapta, după caz b. Modifice înălțimea, după caz d. Modifice direcția spre dreapta c. Modifice direcția spre stânga 164 / 261 LEG_241. Spaţiul aerian de clasă G se întinde pe verticală: a. până la înălţimea de 1000 m c. până la FL 105 b. până la altitudinea de 1000 m 165 / 261 LEG_259. Care este actul normativ specific care reglementează domeniul aeronauticii civile cu aeronave ultrauşoare din România? c. Hotărârea Guvernului nr. 912/2010 pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spaţiul aerian naţional, precum şi a condiţiilor în care decolarea şi aterizarea aeronavelor civile se pot efectua şi de pe/pe alte terenuri sau suprafeţe de apă decât aerodromurile certificate a. Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului OMTCT nr. 630 din 27.03.2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 265 din 19 aprilie 2007 b. Ordonanţa Guvernului nr. 27/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare 166 / 261 LEG_84. Care identificatori de pistă sunt corecți pentru 2 piste paralele? b) "18" și "18-2" c) "26" și “26R" d) "24" și "25" a) „06L” și „06R” 167 / 261 LEG_70. Cum se poate seta un indicator de direcție a vântului pentru o vizibilitate mai bună? ¨ b) Indicatorul direcției vântului ar putea fi realizat din materiale verzi. d) Indicatorul de direcție a vântului ar putea fi amplasat pe o suprafață mare și neagră. a) Indicatorul de direcție a vântului poate fi montat deasupra turnului de control. c) Indicatorul direcției vântului ar putea fi înconjurat de un cerc alb. 168 / 261 LEG_93. Care este semnificația „DETRESFA”? c) Faza de primejdie a) Faza de incertitudine b) Faza de salvare d) Faza de alertă 169 / 261 LEG_127. La un aerodrom guvernamental sau autorizat, sunteți absolvit de care dintre regulile de zbor scăzut, atunci când decolați sau aterizați în conformitate cu practica aeriană normală? b. "Regula de 500 feet” c. „Regula clară a teritoriului” a. „Regula de 1000 feet” d. Toate regulile de zbor scăzut 170 / 261 LEG_10. Care este perioada de valabilitate a unei licențe de pilot privat (PPL)? b) 24 de luni d) 60 de luni a) Nelimitat c) 48 de luni 171 / 261 LEG_139. Un certificat de navigabilitate va înceta să mai fie valabil: a. După 5 ani c. În afara statului de înregistrare d. Dacă orele fuzelajului depășesc maximul permis într-o perioadă de douăsprezece luni b. Dacă aeronava sau echipamentul acesteia este revizuit, modificat sau reparat într-un mod neaprobat 172 / 261 LEG_121. Un serviciu de informații de zbor la un aerodrom oferă: d. Autorizații pentru a opera în cadrul unui ATZ c. Instrucțiuni și sfaturi pentru aeronavele din ATZ b. Informații utile pentru conduita sigură și eficientă a zborului într-un CTR a. Informații utile pentru conduita sigură și eficientă a zborului în interiorul unui ATZ 173 / 261 LEG_32. Vizibilitatea minimă a zborului la 5000 ft MSL în spațiul aerian B pentru zborurile VFR este … d) 5000 m. b) 3000 m. a) 8000 m. c) 1500 m. 174 / 261 LEG_219. Cu o setare de presiune regională selectată pe sub-scala altimetrului, altimetrul va: b. Citi peste altitudinea reală peste nivelul mediu al mării d. Citi sub altitudinea reală deasupra nivelului mediu al mării a. Indica cu precizie înălțimea deasupra solului c. Indica cu precizie altitudinea peste nivelul mediu al mării 175 / 261 LEG_156. Cerința medicală minimă pentru a permite studenților să se pregătească pentru eliberarea EASA ; Partea FCL PPL (A) pentru a zbura solo este: a. Certificat medical clasa 1 d. Declarație de la GP c. Certificat medical clasa 3 b. Certificat medical clasa 2 176 / 261 LEG_112. Serviciul radar al spațiului aerian inferior (LARS) este disponibil în afara spațiului aerian controlat până la și inclusiv (i) și la aproximativ (ii) de la un ATSU participant. (UK) b. i) FL 95 ii) 25 nm d. i) FL 95 ii) 30 nm c. i) FL 65 ii) 25 nm a. i) FL 65 ii) 30 nm 177 / 261 LEG_245. Pentru efectuarea de zboruri VFR în spaţiul aerian de clasă C este necesară depunerea unui plan de zbor? b. este obligatorie depunerea unui plan de zbor conform reglementărilor aeronautice în vigoare c. nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor a. se poate depune un plan de zbor sau se poate efectua o informare de trafic VFR 178 / 261 LEG_7. “Certificatul de navigabilitate” este emis de statul … c) în care este construită aeronava. d) în care se face revizuirea navigabilității. b) a reședinței proprietarului. a) în care este înregistrată aeronava. 179 / 261 LEG_4. Care este statutul regulilor și procedurilor create de EASA? ; (de ex. Part-SFCL, Part-MED) b) Numai după o ratificare de către fiecare stat membru al UE, acestea sunt obligatorii din punct de vedere juridic a) Au același statut ca și anexele OACI d) Acestea fac parte din regulamentul UE și sunt obligatorii din punct de vedere juridic pentru toate statele membre ale UE c) Nu sunt obligatorii din punct de vedere juridic, ci servesc doar ca ghid 180 / 261 LEG_171. Conform condițiilor Convenției de la Chicago, un C din A emis într-un stat contractant va fi recunoscut ca valid de către un alt stat contractant dacă: c. C de A este emis în conformitate cu standardele și cerințele OACI d. C de A este actual a. Ambii sunt membri ai UE b. Există un acord bilateral între state 181 / 261 LEG_164. Acest simbol pe o pista de rulare înseamnă: d. Un punct de reținere care nu trebuie traversat în direcția căii de rulare fără permisiunea ATC a. Mai există un punct de reținere înainte de pistă b. Capătul pistei de rulare utilizabile și simbolul nu trebuie traversate c. Un punct de reținere care nu trebuie traversat în direcția pistei fără permisiunea ATC 182 / 261 LEG_222. În zona semnalului aerodromului, o bilă neagră suspendată de un stâlp are aceeași semnificație ca și care dintre următoarele semnale? c. Un „T” alb cu un disc alb în capul „T” în linie cu arborele b. Un „T” alb d. Un pătrat roșu cu o bandă diagonală galbenă a. Un pătrat roșu cu o cruce galbenă 183 / 261 LEG_168. În cazul în care decolările și aterizările nu sunt limitate la o pistă. Un pilot care decolează trebuie să se poziționeze astfel încât să lase liber ……. oricarei aeronave care decolează: d. În dreapta pilotului, dacă este un model de circuit pe mâna dreaptă c. În dreapta pilotului a. În stânga pilotului b. În stânga pilotului, dacă este un model de circuit standard pe mâna stângă 184 / 261 LEG_196. Dacă ați notificat sosirea intenționată la un aerodrom, trebuie să vă asigurați că autoritatea competentă din acel aerodrom este atentionata de: c. Orice întârziere estimată de 60 de minute sau mai mult b. Orice întârziere estimată de 30 de minute sau mai mult a. Orice modificare a destinației sau întârziere estimată de 45 de minute sau mai mult d. Orice modificare a destinației sau întârziere estimată de 30 de minute sau mai mult 185 / 261 LEG_205. Pe un aerodrom, poziția în care un pilot poate raporta ATC sau altei autorități de aerodrom este marcată de: c. O tablă galbenă care are un „A” negru b. O tablă roșie care are un „A” alb d. O tablă galbenă care are un „C” negru a. O tablă neagră care are un „C” galben 186 / 261 LEG_243. Distanţa minimă pe verticală sub cel mai de jos nivel faţă de o cale aeriană publicată, până la care se pot efectua zboruri VFR este: b. 300 m a. 150 m c. 450 m 187 / 261 LEG_228. În anumite circumstanțe și sub rezerva respectării cerințelor specifice, un titular de PPL poate zbura ca pilot comandant în scopul lucrărilor aeriene. Două exemple sunt: b. Fotografie aeriană și remorcare cu planor c. Zboruri de plăcere și pulverizare a culturilor d. Remorcare bannere și tractare planor a. Tractorul cu planor și căderea cu parașuta 188 / 261 LEG_119. În operațiunile de căutare și salvare, ce înseamnă următorul semn „V”: b. Actionez în direcția indicată d. Solicit asistență c. Solicit instrucțiuni a. Solicit asistență medicală 189 / 261 LEG_167. În timp ce zboară într-un ATZ, pilotul unei aeronave echipate cu un radio bidirecțional trebuie: d. Sa raporteze poziția și direcția aeronavei la intrarea și la ieșirea din zonă c. Sa mențina o ascultare continuă pe frecvența corespunzătoare și sa raporteze poziția și înălțimea aeronavei la intrarea și la ieșirea din zonă a. Sa mențina o ascultare continuă pe frecvența corespunzătoare și sa raporteze poziția și direcția aeronavei la intrarea și la ieșirea din zonă b. Sa raporteze poziția, intențiile și înălțimea aeronavei la intrarea și la ieșirea din zonă 190 / 261 LEG_33. Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „C” pentru o aeronavă care operează sub VFR la 5000 ft MSL? c) 3000 m b) 1500 m d) 5000 m a) 8000 m 191 / 261 LEG_104. Cu QFE setat pe subscala altimetrului, poziția verticală este raportată ca: d. Elevatie b. Altitudine c. Inaltime a. Nivelul zborului 192 / 261 LEG_247. Zborul cu altă persoană la bord (pasager), alta decât un pilot calificat pentru clasa respectivă de aeronave ultrauşoare sau un elev pilot, este permis: b. piloţilor care au acumulat minim 150 ore experienţa de zbor în calitate de pilot comandant c. piloţilor care deţin calificarea respectivă a. proprietarilor sau deţinătorilor de aeronave ultrausoare cu licenţa de pilot în termen de valabilitate 193 / 261 LEG_163. Traficul VFR în spațiul aerian de clasa D se poate aștepta la: c. Informații despre trafic pentru toate celelalte zboruri d. Informații despre trafic cu privire la zborurile IFR și separarea de zborurile VFR b. Informații despre trafic cu privire la zborurile VFR și separarea de aeronavele IFR a. Separarea de toate celelalte aeronave 194 / 261 LEG_89. Ce este afișat pe semnul tipărit? Vezi figura (ALW-019) a) Punctul A pe o cale de rulare b) Partea A a pistei c) Calea de rulare A d) Poziția de parcare A 195 / 261 LEG_199. Conform Convenției de la Chicago, atunci când un avion aterizează într-un alt stat contractant, autoritățile din țara respectivă: d. Au dreptul de a căuta aeronava fără a provoca întârzieri nerezonabile a. Pot căuta aeronava după ce au anunțat operatorul în prealabil b. Au dreptul de a căuta în aeronavă substanțe ilegale c. Nu au dreptul de a căuta aeronava 196 / 261 LEG_13. Valabilitatea unui certificat de examen medical clasa 2 pentru un pilot de 62 de ani este … d) 12 luni. b) 48 de luni. a) 60 de luni. c) 24 de luni. 197 / 261 LEG_236. O lumină roșie intermitentă direcționată de la un aerodrom către o aeronavă în zbor înseamnă: a. Nu aterizați. Lasă loc altor aeronave și continuă să circule c. Așteptați permisiunea de aterizare d. Poziționează în direcția vântului b. Nu aterizați. Aerodrom închis 198 / 261 LEG_138. Condițiile meteorologice vizuale (VMC) minime sunt definite de OACI și exprimate în termeni de: d. Vizibilitate și plafonul de nori c. Plafonul cu nori și intervalul vizual al pistei b. Vizibilitate a. Vizibilitate, distanță față de nori și plafonul norilor 199 / 261 LEG_218. Trebuie depus un plan de zbor pentru orice zbor care va traversa limita FIR UK, dar în care dintre următoarele circumstanțe este recomandabil să depuneți un plan de zbor? b. Pentru orice zbor care solicită un serviciu de soluționare a conflictelor c. Pentru orice zbor la mai mult de 5 nm de la coasta Marii Britanii a. Pentru orice zbor în spațiul aerian controlat d. Pentru orice zbor la mai mult de 10 nm de linia de coastă a Marii Britanii 200 / 261 LEG_117. OACI cere ca certificatul de înregistrare: d. Nu este necesar pe zborurile interne, dar trebuie sa fie purtat pe zborurile internationale c. Sa fie purtat in zborurile care nu se termina la aerodromul de plecare a. Sa fie păstrat într-un loc sigur de către compania care operează b. Sa fie purtat in toate zborurile 201 / 261 LEG_229. În jurul aerodromurilor militare britanice se poate stabili o zonă de trafic cu aerodromul militar (MATZ), care se întinde de la suprafață până la 3.000 de picioare și au o rază de 5 nm. Pot fi prezenți, de asemenea, unul sau mai multe buturi aliniate cu calea (căile) de apropiere finală, dimensiunile buturilor fiind: d. Între 1.000 și 3.000 de picioare, extinzându-se la 5 nm de la limita MATZ cu o lățime de 4 nm b. Între 1.000 și 3.000 de picioare, extinzându-se la 4 nm de la limita MATZ cu o lățime de 5 nm a. Între 2.000 și 3.000 de picioare, extinzându-se la 5 nm de la limita MATZ cu o lățime de 4 nm c. Între 1.000 și 2.000 de picioare, extinzându-se la 4 nm de la limita MATZ cu o lățime de 5 nm 202 / 261 LEG_195. Timpul de zbor necesar pentru acordarea unei licențe sau a unei calificări: d. Poate fi realizat într-o categorie diferită de aeronave pentru care se solicită licența sau calificarea c. Trebuie să fie realizat într-o aeronavă din aceeași categorie pentru care se solicită licența sau calificarea b. Poate fi realizat în orice aeronavă cu un C valabil de A a. Poate fi realizat în orice aeronavă considerată navigabilă, de exemplu, aeronava „Permis de a zbura” 203 / 261 LEG_170. Conform condițiilor Convenției de la Chicago, pe lângă altele, o aeronavă implicată în navigația internațională trebuie să aiba cu ea care dintre următoarele documente? d. Certificat de navigabilitate și jurnale de echipaj b. Jurnal de călătorie și pașapoarte c. Certificat de înregistrare, certificat de navigabilitate și licențe de echipaj a. Certificat de înregistrare și jurnale de echipaj 204 / 261 LEG_57. Care dintre următoarele opțiuni indică un raport de poziție corect? c) DEABC, "N", 2500 ft b) DEABC peste "N" în FL 2500 ft a) DEABC atingând „N” d) DEABC peste „N” la 35 205 / 261 LEG_62. NOTAM-ul afișat este valabil până la … ; A1024 / 13 A) LOWW B) 1305211200 C) 1305211400 ; E) STOCKERAU VOR STO 113,00 INUTILIZABIL. c) 13/05/2013 12:00 UTC. b) 13/10/2013 00:00 UTC. a) 21/05/2013 14:00 UTC. d) 21/05/2014 13:00 UTC. 206 / 261 LEG_113. Criteriile pentru zborul VFR din clasele D și E atunci când operează peste 3000 de feet, dar sub 100 de FL, sunt: b. Vizibilitatea zborului la 5 km, 1000 m pe orizontală și 1500 feet pe verticală de nor d. Vizibilitatea zborului la 5 km, liber de nori și la suprafață c. Vizibilitatea zborului la 5 km, 1500 m pe orizontală și 1000 feet pe verticală de nor a. Vizibilitate zbor 8 km, 1500 m orizontal și 1000 feet vertical de nor 207 / 261 LEG_160. Un titular de PPL care devine conștient de necesitatea unei operații chirurgicale trebuie: c. Sa ceare sfatul medicului său de familie fără întârzieri nejustificate b. Sa solicite sfatul Autorității sau al unui AME fără întârzieri nejustificate a. Sa faca tratament și nu trebuie să solicite sfatul unui medic autorizat d. Sa ceara sfatul spitalului în cauză 208 / 261 LEG_154. Altitudinea de tranziție este: a. 3000 feet AMSL c. Altitudinea la și sub care poziția verticală este controlată prin referire la QNH b. Altitudinea peste care poziția verticală este controlată prin referire la SPS d. Un nivel sub care trebuie utilizat QNH și este publicat în UK AIP (AD) 209 / 261 LEG_143. O serie de flash-uri albe direcționate de la un aerodrom către o aeronavă în zbor înseamnă: b. Eliberat pentru aterizare d. Nu aterizați, aerodrom închis a. Lăsați loc altor aeronave și continuați să circulați c. Aterizați la acest aerodrom după ce ați primit o lumină verde constantă 210 / 261 LEG_122. La sau sub altitudinea de tranziție poziția verticală este raportată în termeni de: a. Înălţime d. Altitudine b. Nivel de zbor c. Elevatie 211 / 261 LEG_47. Un transponder cu capacitatea de a trimite nivelul de presiune curent este … c) transponder cu modul A. b) transponder cu modul C sau S. a) decodor de presiune. d) transponder aprobat pentru spațiul aerian „B”. 212 / 261 LEG_101. Luminile de prag ale pistei sunt: a. Lumini unidirectionale care arata rosu in directia de apropiere a pistei c. Lumini unidirectionale care arata verde in directia de apropiere a pistei b. Lumini omnidirectionale care arata verde d. Lumini intermitente care arata rosu in directia pistei 213 / 261 LEG_258. Ce rol are focul de avertisment executat de o aeronavă interceptoare împotriva unei aeronave care utilizează neautorizat spaţiul aerian al României? a. atenţionarea piloţilor sau a echipajelor aeronavei că utilizează neautorizat spaţiul aerian al României şi obligarea acestora să urmeze necondiţionat instrucţiunile şi dispoziţiile transmise de organele de trafic aerian sau de aeronavele interceptoare b. de a atenţiona piloţii aeronavei că utilizează neautorizat spaţiul aerian al României că au fost interceptaţi c. de a proteja alte aeronave care zboară legal