Chestionar Legislație aeriana IKARUS FLIGHT SCHOOL 0% 0 votes, 0 avg 412 Ikarus Flight School LEGISLATIE AERIANA IKARUS FLIGHT SCHOOL 1 / 261 LEG_257. În situaţia în care piloţii sau echipajele nu execută dispoziţiile primite de la organele de trafic aerian cum se procedează? b. se caută alte mijloace de a comunica cu aceasta c. nu se ia nicio măsură în cazul în care zbor aeronavei respective este în spaţiul aerian de clasă G a. aeronava se interceptează cu aeronave militare 2 / 261 LEG_72. Care este semnificația unui semnal luminos verde intermitent la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă în zbor? d) Aeroport nesigur, nu aterizați b) Gata de aterizare c) Lăsați loc altor aeronave și continuați să circulați a) Întoarcere pentru aterizare, urmată de verde constant la momentul potrivit 3 / 261 LEG_1. Care dintre următoarele documente trebuie să fie la bord pentru un zbor internațional? ; a) Certificat de înregistrare a aeronavelor; b) Certificat de navigabilitate; c) Certificat de examinare a navigabilității; d) Formularul EASA-1 ; e) Jurnalul de bord al avionului; f) Hârtii corespunzătoare pentru fiecare membru al echipajului ; g) Jurnal tehnic c) a, b, e, g b) a, b, c, e, f a) b, c, d, e, f, g d) d, f, g 4 / 261 LEG_145. Când un avion „ușor” pleacă din aceeași poziție pe aceeași pistă după plecarea unui avion „greu”, distanța minimă recomandată este: b. 3 km c. 3 minute d. 2 minute a. 2 nm 5 / 261 LEG_153. Conform Convenției de la Chicago, asigurarea respectării regulilor și reglementărilor privind aeronavele în zbor este datoria: d. Statului de înmatriculare și statului pe teritoriul căruia are loc zborul a. Statului pe teritoriul căruia are loc zborul c. OACI b. Statului in care a fost înregistrata aeronava 6 / 261 LEG_131. OACI recomandă ca culoarea utilizată pentru marcajele căilor de rulare să fie: d. Galben a. Alb b. Portocaliu c. Galben sau alb 7 / 261 LEG_11. Care este vârsta minimă pentru a obține o licență de pilot privat? b) 21 de ani d) 18 ani a) 17 ani c) 16 ani 8 / 261 LEG_240. Vizibilitatea minimă în spaţiul aerian de clasa G când se zboară cu viteze care permit observarea tuturor obstacolelor şi când probabilitatea întâlnirii cu alte aeronave este redusa, este: b. 1500 m a. 5000 m c. 8000 m 9 / 261 LEG_78. Care este scopul pătratului de semnal la un aerodrom? b) Este o zonă iluminată pe care sunt amplasate vehicule de căutare și salvare și de stingere a incendiilor d) Este o zonă special marcată pentru ridicarea sau aruncarea obiectelor de remorcare c) Staționați cu avionul pe acest pătrat pentru a obține semnale luminoase pentru autorizare taxi și decolare a) Conține simboluri speciale pentru a indica vizual condițiile de pe aerodrom aeronavelor care zboară 10 / 261 LEG_92. Care este semnificația semnalului la sol ilustrat așa cum se arată în zona de semnal a unui aerodrom? Vezi figura (ALW-012) 4. Mișcarea la sol limitată la suprafețe dure 1. Atenție, zona de manevră este slabă 3. După decolare și înainte de aterizare, toate virajele trebuie făcute la dreapta 2. Interzicerea aterizării pentru o perioadă mai lungă 11 / 261 LEG_34. Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „E” pentru o aeronavă care operează sub VFR la FL75? c) 3000 m d) 5000 m a) 8000 m b) 1500 m 12 / 261 LEG_258. Ce rol are focul de avertisment executat de o aeronavă interceptoare împotriva unei aeronave care utilizează neautorizat spaţiul aerian al României? a. atenţionarea piloţilor sau a echipajelor aeronavei că utilizează neautorizat spaţiul aerian al României şi obligarea acestora să urmeze necondiţionat instrucţiunile şi dispoziţiile transmise de organele de trafic aerian sau de aeronavele interceptoare c. de a proteja alte aeronave care zboară legal b. de a atenţiona piloţii aeronavei că utilizează neautorizat spaţiul aerian al României că au fost interceptaţi 13 / 261 LEG_229. În jurul aerodromurilor militare britanice se poate stabili o zonă de trafic cu aerodromul militar (MATZ), care se întinde de la suprafață până la 3.000 de picioare și au o rază de 5 nm. Pot fi prezenți, de asemenea, unul sau mai multe buturi aliniate cu calea (căile) de apropiere finală, dimensiunile buturilor fiind: c. Între 1.000 și 2.000 de picioare, extinzându-se la 4 nm de la limita MATZ cu o lățime de 5 nm d. Între 1.000 și 3.000 de picioare, extinzându-se la 5 nm de la limita MATZ cu o lățime de 4 nm a. Între 2.000 și 3.000 de picioare, extinzându-se la 5 nm de la limita MATZ cu o lățime de 4 nm b. Între 1.000 și 3.000 de picioare, extinzându-se la 4 nm de la limita MATZ cu o lățime de 5 nm 14 / 261 LEG_214. Dacă comandantul unei aeronave a făcut ca notificarea sosirii intenționate a aeronavei la un aerodrom să fie transmisă unității de control al traficului aerian sau altei autorități din aerodromul respectiv, el se asigură că unitatea sau autoritatea este informată cât mai repede posibil despre : a. Orice întârziere estimată la sosire de 30 de minute sau mai mult. d. Orice schimbare a destinației preconizate; și orice întârziere estimată la sosire de 45 de minute sau mai mult. b. Orice întârziere estimată la sosire de 60 de minute sau mai mult. c. Orice schimbare a destinației intenționate 15 / 261 LEG_42. Fiind interceptat de un avion militar în timpul zilei, care este semnificația următorului semnal: ; O schimbare bruscă a direcției de 90 de grade sau mai mult și o ridicare a aeronavei fără a traversa directia avionului interceptat? a) Intrați într-o zonă restricționată, părăsiți imediat spațiul aerian d) Pregătiți-vă pentru o aterizare de siguranță, ați intrat într-o zonă interzisă c) Urmați-mă, vă voi duce la următorul aeroport adecvat b) Puteți continua zborul 16 / 261 LEG_200. OACI recunoaște că, în ceea ce privește suveranitatea spațiului aerian, fiecare stat contractant: a. Are suveranitate completă asupra spațiului aerian de deasupra teritoriului său d. Nu are dreptul la suveranitate asupra spațiului aerian de deasupra teritoriului său c. Trebuie să ajungă la un acord regional cu privire la suveranitatea spațiului aerian b. Împarte suveranitatea cu oricare vecini care au o frontieră terestră 17 / 261 LEG_126. Sunteți un PPL fără calificare de instrument care zboară în Marea Britanie și care primește un serviciu de trafic. Operatorul vă instruiește să urcați, totuși acest lucru înseamnă că nu veți putea întreține VMC. Ce ar trebui să faceti? d. Confirmați instrucțiunile, nu le respectați și rămâneți VMC b. Ignorați instrucțiunile c. Atentionati operatorul și solicitați o instrucțiune alternativă a. Respectati instrucțiunile 18 / 261 LEG_172. În timp ce zburați noaptea, vedeți lumina de navigație roșie a unei alte aeronave pe o directie relativ constanta de 030 la un nivel similar. a. Există riscul de coliziune, ar trebui să mențineți direcția și viteza d. Există riscul de coliziune, ar trebui să faceți dreapta c. Există riscul de coliziune, ar trebui să urcati sau să coborati b. Nu există riscul coliziunii 19 / 261 LEG_18. Care este semnificația abrevierii „TRA”? b) Zona temporară de rutare a radarului c) Zona transponderului d) Zona terminală a) Spațiu aerian rezervat temporar 20 / 261 LEG_151. Conform Convenției de la Chicago, atunci când o aeronavă aterizează într-un alt stat contractant, autoritățile țării respective: a. Pot căuta aeronava după ce au anunțat operatorul în prealabil c. Au dreptul de a căuta aeronava fără a provoca întârzieri nerezonabile d. Nu au dreptul de a căuta aeronava b. Au dreptul de a căuta în aeronavă substanțe ilegale 21 / 261 LEG_23. Care este semnificația abrevierii „IFR”? a) Regulile zborului instrumental d) Reguli de zbor comercial b) Instrumental Condiții meteorologice c) Reguli de zbor cu vreme rea 22 / 261 LEG_228. În anumite circumstanțe și sub rezerva respectării cerințelor specifice, un titular de PPL poate zbura ca pilot comandant în scopul lucrărilor aeriene. Două exemple sunt: d. Remorcare bannere și tractare planor c. Zboruri de plăcere și pulverizare a culturilor b. Fotografie aeriană și remorcare cu planor a. Tractorul cu planor și căderea cu parașuta 23 / 261 LEG_27. Două avioane zboară pe directii care se intalnesc. ; Care trebuie să devieze? c) Aeronava care zboară de la dreapta la stânga are dreptul de prioritate b) Ambele trebuie să devieze spre dreapta a) Aeronava care zboară de la stânga la dreapta are dreptul de prioritate d) Ambele trebuie să devieze spre stânga 24 / 261 LEG_238. Care sunt, conform reglementării RACR – RA Regulile aerului, condiţiile de vizibilitate şi plafon în care o aeronavă poate decola sau ateriza de pe/pe un aerodrom situat într-o zonă de control sau să intre în zona de trafic de aerodrom sau în procedura de trafic c. plafon mai mare de 450m si vizibilitatea la sol mai mare de 5 km a. plafon mai mare de 450 m şi vizibilitatea la sol mai mare de 1500 m b. plafon mai mic de 1500 ft si vizibilitatea mai mare de 5 km 25 / 261 LEG_36. Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „C” pentru o aeronavă care operează sub VFR la FL125? d) 8000 m c) 1500 m b) 3000 m a) 5000 m 26 / 261 LEG_101. Luminile de prag ale pistei sunt: a. Lumini unidirectionale care arata rosu in directia de apropiere a pistei d. Lumini intermitente care arata rosu in directia pistei c. Lumini unidirectionale care arata verde in directia de apropiere a pistei b. Lumini omnidirectionale care arata verde 27 / 261 LEG_160. Un titular de PPL care devine conștient de necesitatea unei operații chirurgicale trebuie: b. Sa solicite sfatul Autorității sau al unui AME fără întârzieri nejustificate c. Sa ceare sfatul medicului său de familie fără întârzieri nejustificate a. Sa faca tratament și nu trebuie să solicite sfatul unui medic autorizat d. Sa ceara sfatul spitalului în cauză 28 / 261 LEG_158. Care dintre următoarele ar fi clasificat drept accident de avion? a. O persoană aflată la sol este grav rănită după ce a fost lovită de o componentă desprinsa de la un avion ușor aflat în zbor d. O lovitură de pasăre care indoieste ușor varful unei aripi b. O anvelopă principală care izbucnește la aterizare c. O antenă care se desprinde 29 / 261 LEG_115. În ceea ce privește Convenția de la Chicago, atunci când un avion intră pe teritoriul său, un stat contractant: a. Poate cere să aterizeze la un aeroport vamal b. Trebuie să solicite aterizarea la un aeroport vamal d. Poate cere să aterizeze la un aeroport de imigrare c. Poate cere să aterizeze la un port de intrare 30 / 261 LEG_133. Luminile de capăt ale pistei sunt: d. Lumini intermitente unidirectionale care arata rosu in directia pistei a. Lumini unidirectionale care arata rosu in directia pistei b. Lumini omnidirectionale care arata rosu c. Lumini unidirectionale care arata verde in directia pistei 31 / 261 LEG_217. Înainte de a intra într-un ATZ activ sau de a manevra pe suprafața aerodromului, un pilot trebuie: c. Să obțină informațiile de la ATC, FISO sau stația aeriană / terestră pentru a permite zborului să continue în siguranță b. Să facă un contact radio bidirecțional cu autoritatea responsabilă la aerodrom a. Să informeze turnul de intențiile sale d. Să obțină fie permisiunea de la ATC, fie informații de la FISO sau stația aeriană / terestră pentru a permite zborului să continue în siguran 32 / 261 LEG_52. Serviciul de control al traficului aerian este realizat de către ce servicii? ALR (serviciu de alertă), SAR (serviciu de căutare și salvare), TWR (serviciu de control al aerodromului) FIS (serviciu de informare a zborului), AIS (serviciu de informații aeronautice), AFS (serviciu de telecomunicații fix aeronautic) TWR (serviciu de control al aerodromului), APP (serviciu de control al apropierii), ACC (serviciu de control al zonei) APP (serviciu de control al abordării), ACC (serviciu de control al zonei), FIS (serviciu de informare a zborului) 33 / 261 LEG_64. Termenul „cota aerodrom” este definit ca … a) cel mai înalt punct al zonei de aterizare. b) cel mai jos punct al zonei de aterizare. d) valoarea medie a înălțimii zonei de manevră. c) cel mai înalt punct a platformei. 34 / 261 LEG_71. Care este semnificația unui semnal luminos roșu intermitent la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă în zbor? a) Aeroport nesigur, nu aterizați d) Lăsați loc altor aeronave și continuați să circulați c) Gata de aterizare b) Întoarcere pentru aterizare, urmată de verde constant la momentul potrivit 35 / 261 LEG_230. Acest simbol pictat pe o cale de rulare denotă: d. Un punct de așteptare care nu trebuie traversat în direcția căii de rulare fără permisiunea ATC c. Un punct de așteptare care nu trebuie traversat în direcția pistei fără permisiunea ATC a. Un instrument CAT I / 11/111 punct de așteptare în care există încă un punct de așteptare înainte de pistă b. Capătul căii de rulare utilizabile și nu trebuie traversat 36 / 261 LEG_124. Autoritatea finală cu privire la operarea unei aeronave și conduita în siguranță a unui zbor aparține: b. Proprietarul aeronavei a. Pilotul la comandă d. Operatorul de aeronave c. Persoana care manipulează comenzile 37 / 261 LEG_68. Ce înseamnă starea de pistă raportată „DAMP”? d) mare parte a suprafeței pistei este inundată a) Suprafață umedă, dar nu sunt vizibile bălți semnificative b) Schimbare de culoare la suprafața pistei din cauza umezelii c) Pe pistă nu există apă, gheață sau zăpadă 38 / 261 LEG_122. La sau sub altitudinea de tranziție poziția verticală este raportată în termeni de: a. Înălţime d. Altitudine c. Elevatie b. Nivel de zbor 39 / 261 LEG_241. Spaţiul aerian de clasă G se întinde pe verticală: c. până la FL 105 b. până la altitudinea de 1000 m a. până la înălţimea de 1000 m 40 / 261 LEG_166. Dimensiunile unui ATZ care înconjoară un aerodrom unde pista cea mai lungă este mai mare de 1850m sunt: un cerc de … (i) … pe o rază care se extinde de la suprafață la … (ii) … feet AAL. d. i) 21 / 2km H) 2000 ft b. i) 21 / 2nm ii) 2000 ft a. i) 2nm ii) 2000 ft c. i) 5 nm H) 3000 ft 41 / 261 LEG_252. Pilotul unei aeronave dotate cu transponder aflată în situaţie de urgenţă va selecta pe acesta codul: a. 7700 Mod A b. 7500 Mod A c. 7600 Mod A 42 / 261 LEG_201. În ceea ce privește Convenția de la Chicago, atunci când un avion intră pe teritoriul său, un stat contractant: a. Trebuie să solicite aterizarea la un aeroport vamal d. Poate cere să aterizeze la un aeroport de imigrare b. Poate cere să aterizeze la un port de intrare c. Poate cere să aterizeze la un aeroport vamal 43 / 261 LEG_142. Într-un loc patrat pe aerodrom, care este semnificația unei „mingi negre” suspendate de un stalp? a. Circuitul mâinii drepte d. Circuitul mâinii stângi b. Direcția de decolare și aterizare nu sunt neapărat aceleași c. La aerodrom au loc activitati de planorism 44 / 261 LEG_147. Deținătorul unei părți FCL, PPL, trebuie să dețină un certificat medical valabil pentru a exercita privilegiile licenței. Certificatul medical trebuie să fie: b. Clasa 2 sau 3 a. Clasa 1 sau 2 d. Un certificat medical HGV sau un certificat emis de un medic de familie c. Clasa 2 45 / 261 LEG_220. Când zburați sub o zonă de control terminal sau zonă de manevrare terminal, ce setare sub-scală altimetrică ar trebui utilizată? a. Setarea adecvată a presiunii regionale d. Cel mai mic dintre setarea presiunii regionale sau QNH a unui aerodrom sub TMA c. QFE al unui aerodrom situat sub TMA b. QNH-ul unui aerodrom situat sub TMA 46 / 261 LEG_210. Lumina de obstacol de intensitate redusă a vehiculelor, altele decât vehiculele implicate activ în operațiuni de urgență sau de securitate, este: b. Albastru intermitent a. Roșu constant d. Albastru constant c. Galben intermitent 47 / 261 LEG_33. Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „C” pentru o aeronavă care operează sub VFR la 5000 ft MSL? b) 1500 m d) 5000 m c) 3000 m a) 8000 m 48 / 261 LEG_96. În ceea ce privește investigarea accidentelor și incidentelor aeronavei, care sunt cele trei categorii cu privire la aparițiile acestora? Eveniment, Eveniment grav, Accident Eveniment care se întâmplă, Eveniment grav Incident, Incident grav, Accident Eveniment, Prăbușire, Dezastru 49 / 261 LEG_26. Două aeronave cu motor zboară pe cursuri de trecere la aceeași altitudine. ; Care trebuie să devieze? a) Cea mai ușoară trebuie să urce b) Ambele trebuie să devieze spre dreapta d) Ambele trebuie să devieze spre stânga c) Cea mai grea trebuie să urce 50 / 261 LEG_97. Care este scopul principal al unei investigații privind accidentele aeriene? d) De a lucra pentru procuror și de a ajuta la urmărirea accidentelor de zbor c) De a identifica motivele și a elabora recomandări de siguranță a) Să stabilească partea vinovată și să tragă consecințe juridice b) De a clarifica problemele de răspundere în sensul compensației pentru pasageri 51 / 261 LEG_123. Care este definiția „traficului aerian”? a. Toate aeronavele aflate în zbor într-un FIR b. Toate aeronavele aflate în zbor sau pe zona de manevră a unui aerodrom c. Toate aeronavele în zbor sau pe zona de manevră sau platforma unui aerodrom d. Toate aeronavele aflate pe zona de manevră sau pe platforma unui aerodrom 52 / 261 LEG_157. Programul Greutatea Aeronavei trebuie pregătit de operator și păstrat: d. Până la următoarea cântărire c. Timp de douăsprezece luni după următoarea cântărire b. Timp de nouă luni după următoarea cântărire a. Timp de șase luni după următoarea cântărire 53 / 261 LEG_98. Crucile mari diagonale albe plasate la cel mult 300 de metri distanță pe o secțiune a pistei înseamnă că secțiunea dintre cruci este: c. Neadecvat pentru mișcarea aeronavelor d. Neadecvat pentru decolare, dar poate fi folosit ca stationare a. Neadecvat pentru aterizare, dar poate fi folosit ca stationare b. Neadecvat pentru aterizare, dar poate fi folosit pentru decolare 54 / 261 LEG_187. O zonă de control terminal (TCA) este o: c. Zona de control stabilită la confluența rutelor ATS în vecinătatea unuia sau mai multor aerodromuri mari d. Zona de control din vecinătatea aeroporturilor mari care gestionează numai zborurile care pleacă b. Zona de control stabilită la confluența rutelor ATS în vecinătatea unuia sau mai multor aerodromuri mari a. Zona de control din apropierea aeroporturilor mari care gestionează numai zborurile care sosesc 55 / 261 LEG_74. Care este semnificația unui semnal de lumină albă intermitent la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă la sol? b) Eliberați pista de rulare / pistă a) Eliberat pentru taxi c) Eliberați pista pentru decolare d) Reveniți la punctul de plecare 56 / 261 LEG_7. „Certificatul de navigabilitate” este emis de statul … b) a reședinței proprietarului. a) în care este înregistrată aeronava. d) în care se face revizuirea navigabilității. c) în care este construită aeronava. 57 / 261 LEG_159. În timp ce zburați noaptea, vedeți lumina verde de navigație a unei alte aeronave la un nivel similar, pe o rată relativă constantă de 310: d. Nu există riscul coliziunii c. Există riscul de coliziune, ar trebui să faceți dreapta a. Există riscul de coliziune, ar trebui să mențineți direcția și viteza b. Există riscul de coliziune, ar trebui să urcati sau să coborati 58 / 261 LEG_75. Care este semnificația unui semnal luminos roșu intermitent la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă la sol? c) Eliberați imediat pista taxi aflată în uz a) Liber pentru decolare b) Eliberat pentru taxi d) Reveniți la punctul de plecare 59 / 261 LEG_202. Indicatoarele aerodromului care poartă instrucțiuni obligatorii sunt colorate: c. Scris albă pe fundal roșu d. Scris roșu pe fundal alb a. Scris negru pe fundal roșu b. Scris negru pe fundal galben 60 / 261 LEG_41. Fiind interceptat de un avion militar în timpul zilei, care este semnificația următorului semnal: ; Mișcarea alternativă a eleronelor, în mod normal la stânga aeronavei interceptate, urmată de o virare lină spre stânga? b) Intrați într-o zonă restricționată, părăsiți imediat spațiul aerian a) Pregătiți-vă pentru o aterizare de siguranță, ați intrat într-o zonă interzisă c) Urmați-mă d) Nu aveți spații aeriene restricționate sau rezervate, puteți continua în direcția dvs. 61 / 261 LEG_162. Înainte de a transporta pasageri, un titular PPL (A) trebuie să fi făcut 3 decolări și 3 aterizări în: c. Luna calendaristică precedentă d. Ultimele 60 de zile a. Ultimele 45 de zile b. Ultimele 90 de zile 62 / 261 LEG_164. Acest simbol pe o pista de rulare înseamnă: a. Mai există un punct de reținere înainte de pistă b. Capătul pistei de rulare utilizabile și simbolul nu trebuie traversate c. Un punct de reținere care nu trebuie traversat în direcția pistei fără permisiunea ATC d. Un punct de reținere care nu trebuie traversat în direcția căii de rulare fără permisiunea ATC 63 / 261 LEG_48. Ce cod transponder indică o pierdere a comunicației radio? c) 7000 a) 2000 d) 7600 b) 7700 64 / 261 LEG_128. Cea mai mică înălțime pentru a zbura sub IFR este: b. 1500 feet deasupra cel mai înalt obstacol la 10 nm de cale a. 1000 feet AGL d. 1000 feet deasupra celui mai înalt obstacol fix de 600 m c. 1000 feet deasupra cel mai înalt obstacol la 5 nm de cale 65 / 261 LEG_69. Ce înseamnă „PÂLCURI DE APĂ” cu privire la starea de pistă raportată? c) Suprafață umedă, dar nu sunt vizibile pete semnificative d) Pe pistă nu există apă, gheață sau zăpadă b) Pete de apă vizibile a. mare parte a suprafeței este inundată 66 / 261 LEG_212. O aeronavă din Marea Britanie care zboară la suprafață și care urmează un drum, o cale ferată, un canal, o coastă sau orice altă linie de repere trebuie să le mențină pe …(i)… cu excepția cazului în care ……(ii)….: c. i) Stânga ii) altfel instruită de către un FISO d. i) Stânga ii) în spațiul aerian controlat în conformitate cu instrucțiunile ATC a. i) Dreapta ii) în spațiul aerian controlat în conformitate cu instrucțiunile ATC b. i) Dreapta ii) altfel instruită de un FISO 67 / 261 LEG_112. Serviciul radar al spațiului aerian inferior (LARS) este disponibil în afara spațiului aerian controlat până la și inclusiv (i) și la aproximativ (ii) de la un ATSU participant. (UK) b. i) FL 95 ii) 25 nm d. i) FL 95 ii) 30 nm a. i) FL 65 ii) 30 nm c. i) FL 65 ii) 25 nm 68 / 261 LEG_107. Un „T” alb cu un disc alb de-a lungul brațului încrucișat în linie cu tulpina „T” afișat în zona de semnal înseamnă: a. Operațiuni de parașutism pe aerodrom b. Direcția de aterizare și decolare nu coincid neapărat c. Decolările și aterizările trebuie să fie în aceeași direcție d. Ceaiul se face cu pungi rotunde 69 / 261 LEG_199. Conform Convenției de la Chicago, atunci când un avion aterizează într-un alt stat contractant, autoritățile din țara respectivă: a. Pot căuta aeronava după ce au anunțat operatorul în prealabil d. Au dreptul de a căuta aeronava fără a provoca întârzieri nerezonabile b. Au dreptul de a căuta în aeronavă substanțe ilegale c. Nu au dreptul de a căuta aeronava 70 / 261 LEG_249. Când se va da un raport de poziţie? b. când aeronava zboară VFR c. când se va trece peste fiecare punct de raport numit obligatoriu a. când unitatea ATS competentă solicită 71 / 261 LEG_127. La un aerodrom guvernamental sau autorizat, sunteți absolvit de care dintre regulile de zbor scăzut, atunci când decolați sau aterizați în conformitate cu practica aeriană normală? d. Toate regulile de zbor scăzut c. „Regula clară a teritoriului” a. „Regula de 1000 feet” b. "Regula de 500 feet” 72 / 261 LEG_108. Următoarea afirmatie este o definiție a ce anume? „Lungimea cursei de decolare disponibila plus lungimea oricărei opriri disponibila”. c. Distanța de decolare disponibilă a. Distanța de oprire accelerată disponibilă b. Lungimea pistei d. O parte a pistei declarată adecvată pentru cursa la sol a unui avion care decolează 73 / 261 LEG_250. Când traiectoriile a doua aeronave converg aproximativ la acelaşi nivel, trebuie să dea prioritate: b. aeronava mai uşoara c. aeronava care are viteza mai mică a. aeronava care o are pe cealaltă în dreapta sa 74 / 261 LEG_55. Un pilot poate contacta FIS (serviciu de informații de zbor) … a) prin telefon. c) printr-o vizită personală. b) de pe internet. d) prin comunicare radio. 75 / 261 LEG_44. În timpul unui zbor la FL 80, setarea altimetrului trebuie să fie … b) 1013,25 hPa. c) QFE local. a) 1030,25 hPa. d) QNH local. 76 / 261 LEG_37. Care sunt distanțele minime față de nori pentru un zbor VFR în spațiul aerian „B”? d) Orizontal 1.000 m, vertical 300 m a) Orizontal 1.500 m, vertical 1.000 m c) Orizontal 1.000 m, vertical 1.500 ft b) Orizontal 1.500 m, vertical 300 m 77 / 261 LEG_17. Care este semnificația abrevierii „SERA”? b) Normele aeriene europene standardizate c) Ghidare radar specializată d) Rute aeriene europene standard a) Altimetru radar selectiv 78 / 261 LEG_58. Care este semnificația abrevierii „AIREP”? a) Raport aeronave b) Raport privind cerințele instrumentelor aeronautice d) Raport de informații aeronautice c) Raport de identificare automată 79 / 261 LEG_28. În spațiul aerian „D” un Boeing 737 și un Cessna 152 zboară pe directii care se intalnesc.; Ce avion trebuie să devieze? a) Cessna 152, deoarece IFR și zborurile comerciale au prioritate c) Avionul care zboară de la dreapta la stânga are prioritate, celălalt trebuie să devieze b) Controlul traficului aerian (ATC) trebuie să decidă pe care trebuie să-l devieze d) Boeing 737, deoarece un avion de linie are rezerve de putere mai mari 80 / 261 LEG_38. Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „C” sub FL 100 pentru o aeronavă care operează sub VFR? b) 10 km a) 5 km d) 8 km c) 1,5 km 81 / 261 LEG_191. Pe un zbor internațional, o aeronavă înregistrată în Marea Britanie trebuie să poarte un certificat de navigabilitate emis sau redat valabil de: b. JAA d. OACI a. EASA c. CAA din Marea Britanie 82 / 261 LEG_110. O zonă de control este un spațiu aerian controlat care se extinde de la: d. Limita inferioară specificată la una superioară a. O altitudine specificată până la un nivel de zbor specificat b. Suprafața până la o limită superioară specificată c. Suprafața în sus 83 / 261 LEG_14. În ce mod este reînnoit certificatul SEP (terestru) dacă nu îndepliniți timpul de zbor necesar? b) Conform experienței de zbor, trebuie să existe mai multe zboruri de antrenament sub supravegherea unui ATO a) O verificare a competenței cu un examinator d) Experiența de zbor necesară trebuie acumulată sub supravegherea unui instructor de zbor c) ATO poate reînnoi certificatul după un zbor de antrenament cu un instructor de zbor 84 / 261 LEG_192. Care dintre următoarele este o metodă pentru a valida din nou calificarea de clasa a motorului cu un singur piston? d. Finalizați un zbor de antrenament de 2 ore cu un instructor de zbor în 6 luni anterioare expirării calificarii b. Finalizați timpul de decolare de 12 ore, inclusiv 6 ore PIC și 12 decolări și aterizări, și finalizați un zbor de instruire de 1 oră cu un instructor în cele 12 luni anterioare expirării calificarii a. Realizati un zbor de verificare a competenței cu un examinator de zbor în termen de 12 luni care preced data expirării calificarii c. Finalizați 12 ore de zbor, inclusiv 6 decolări și aterizări, și finalizați un zbor de antrenament de 2 ore cu un instructor în cele 6 luni anterioare expirării calificarii 85 / 261 LEG_170. Conform condițiilor Convenției de la Chicago, pe lângă altele, o aeronavă implicată în navigația internațională trebuie să aiba cu ea care dintre următoarele documente? b. Jurnal de călătorie și pașapoarte d. Certificat de navigabilitate și jurnale de echipaj c. Certificat de înregistrare, certificat de navigabilitate și licențe de echipaj a. Certificat de înregistrare și jurnale de echipaj 86 / 261 LEG_174. Atunci când o aeronavă dintr-un stat contractant OACI aterizează pe teritoriul altui stat, în ceea ce privește taxa vamală: c. Piesele de schimb sunt scutite, dar uleiurile lubrifiante rămase la bord nu a. Combustibilul, piesele de schimb și uleiurile lubrifiante sunt supuse taxelor vamale b. Piesele de schimb și uleiurile lubrifiante rămase la bord sunt scutite de taxa vamală d. Piesele de schimb și uleiurile lubrifiante rămase la bord sunt scutite de taxa vamală atâta timp cât următorul zbor părăsește țara în cauză 87 / 261 LEG_197. Când este selectat „Alt” pe transponderul SSR al aeronavei, ce informații suplimentare sunt transmise? a. Înălțime bazată pe QFE local c. Altitudine pe baza setării presiunii regionale b. Deplasare verticală pe baza setării sub-scării d. Altitudine de presiune bazată pe setarea standard a presiunii (SPS) 88 / 261 LEG_169. Ce simbol poate fi plasat în pătratul semnalului pentru a indica faptul că aerodromul este folosit de planori și că au loc zboruri de planare? b. Un „T” alb a. Un pătrat roșu cu diagonală galbenă d. O cruce dublă albă c. O cruce galbenă 89 / 261 LEG_234. Pentru a transporta pasageri, pilotul comandant trebuie să fi făcut, ca singur manipulator al comenzilor, cel puțin: d. O decolare și aterizare în ultimele 28 de zile în același tip sau clasă de aeronavă care urmează să fie pilotată b. Trei decolări și aterizări în ultimele 90 de zile a. O decolare și aterizare în același tip sau clasă de aeronavă care urmează să fie pilotată în ultimele 30 de zile c. Trei decolări și aterizări în ultimele 90 de zile din același tip sau clasă de aeronavă care urmează să fie pilotată 90 / 261 LEG_137. Fiecare stat este de acord în temeiul Convenției de la Chicago că: c. Toate aeronavele altor state contractante își pot traversa teritoriul, cu condiția să se efectueze o aterizare în statul în cauză d. Toate aeronavele, altele decât cele cu servicii regulate, pot efectua zboruri pe teritoriul său sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă b. Doar aeronavele angajate în servicii programate pot efectua zboruri către sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă a. Toate aeronavele, inclusiv cele cu servicii programate, pot efectua zboruri pe teritoriul său sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă 91 / 261 LEG_207. Posibile obiective ale serviciilor de trafic aerian sunt următoarele: ; 1. De a preveni coliziunile dintre aeronave în aer. ; 2. De a ajuta la prevenirea coliziunilor dintre aeronavele care se deplasează pe platformă și în zona de manevră. ; 3. De a accelera și a menține un flux ordonat de trafic. ; 4. De a notifica organizațiile corespunzătoare ale aeronavelor care au nevoie de ajutor pentru căutare și salvare și să asiste astfel de organizații, după caz. ; 5. De a furniza informații utile pentru conduita sigură și eficientă a zborului. ; 6. De a ajuta la prevenirea coliziunilor dintre aeronave și a obstacolelor din zona de manevră. ; Obiectivele corecte sunt: c. 1,3,4 și 5 a. 1, 2, 5 și 6 b. 1, 2, 3, 4, 5 și 6 d. 1, 2, 3, 4 și 5 92 / 261 LEG_85. Ce este un „PAPI” (Indicator de cale de apropiere de precizie)? b) Un ajutor vizual care oferă informații de îndrumare pentru a ajuta un pilot să obțină și să mențină traseul corect pe un aerodrom sau un aeroport d) Un ajutor vizual care oferă informații de orientare pentru a ajuta un pilot să dobândească și să mențină pista corectă de plecare atunci când pleacă de la un aerodrom sau de la un aeroport c) Un ajutor instrumental care oferă informații de orientare pentru a ajuta un pilot să dobândească și să mențină apropierea corectă a unui aerodrom sau a unui aeroport a) Un ajutor vizual care oferă informații de orientare pentru a ajuta un operator de la turn să dobândească și să mențină apropierea corectă a unui aerodrom sau a unui aeroport 93 / 261 LEG_66. Care afirmație este corectă în ceea ce privește termenul „punct de așteptare taxi”? c) Un punct de așteptare taxi este punctul în care aeronava trebuie să se oprească, cu excepția cazului în care se acordă permisiunea suplimentară de a continua b) Un punct de așteptare taxi trebuie respectat numai pentru traficul IFR dacă instrumentalul condițiilor meteorologice corespunde a) Un punct de așteptare taxi este o zonă în care aeronava trebuie să se oprească, cu excepția cazului în care se acordă o autorizație suplimentară d) Un punct de așteptare taxi este conceput pentru a indica începutul zonei de siguranță și poate fi traversat atunci când se acordă un permis de taxi 94 / 261 LEG_196. Dacă ați notificat sosirea intenționată la un aerodrom, trebuie să vă asigurați că autoritatea competentă din acel aerodrom este atentionata de: c. Orice întârziere estimată de 60 de minute sau mai mult b. Orice întârziere estimată de 30 de minute sau mai mult d. Orice modificare a destinației sau întârziere estimată de 30 de minute sau mai mult a. Orice modificare a destinației sau întârziere estimată de 45 de minute sau mai mult 95 / 261 LEG_242. Ce dimensiuni şi ce configuraţie trebuie să aibă terenurile sau suprafeţele de apă ,altele decât aerodromurile certificate de pe/pe care se pot efectua decolări şi aterizări ale aeronavelor civile? a. nu există prevederi legale în sensul acesta c. aibă o lăţime minimă de 50 m, lungime minimă de 500 m, să nu fie obstacolate la mai puţin de 200 m faţa de praguri pe direcţie b. dimensiunile şi configuraţia permit desfăşurarea activităţii de zbor cu categoria respectivă de aeronave, în condiţii de siguranţă 96 / 261 LEG_90. Ce apare pe semnul tipărit? Vezi figura (ALW-020) a) 2500 m în direcția indicată până la atingerea zonei de parcare b) De la această intersecție, lungimea pistei disponibile este de 2500 m în direcția indicată d) 2500 m în direcția indicată până la atingerea punctului de plecare al pistei c) Lungimea completă a pistei în direcția indicată este de 2500 m 97 / 261 LEG_54. Ce servicii de trafic aerian se pot aștepta într-o FIR (informații regionale despre zbor)? ATC (controlul traficului aerian), AIS (serviciu de informații aeronautice) AIS (serviciu de informații aeronautice), SAR (căutare și salvare) ATC (controlul traficului aerian), FIS (serviciu de informații de zbor) FIS (serviciu de informații de zbor), ALR (serviciu de alertă) 98 / 261 LEG_104. Cu QFE setat pe subscala altimetrului, poziția verticală este raportată ca: a. Nivelul zborului d. Elevatie c. Inaltime b. Altitudine 99 / 261 LEG_135. În ceea ce privește aeronavele convergente: a. Elicopterele cedează locul avioanelor c. Avioanele cedează locul elicopterelor și avioanelor care tractează un banner b. Avioanele și elicopterele cedează locul avioanelor care tractează un planor d. Dirijabilele cedează locul elicopterelor 100 / 261 LEG_208. Stratul de tranziție este spațiul aerian dintre: c. Altitudinea de tranziție și nivelul de tranziție b. Nivelul de tranziție și nivelul mediu al mării a. Nivelul mediu al mării și altitudinea de tranziție d. 3000 feet și nivelul de tranziție 101 / 261 LEG_161. Luminile de obstacol de mare intensitate sunt: d. Albe intermitent b. Albe constant a. Roșii constant c. Roșii intermitent 102 / 261 LEG_167. În timp ce zboară într-un ATZ, pilotul unei aeronave echipate cu un radio bidirecțional trebuie: a. Sa mențina o ascultare continuă pe frecvența corespunzătoare și sa raporteze poziția și direcția aeronavei la intrarea și la ieșirea din zonă b. Sa raporteze poziția, intențiile și înălțimea aeronavei la intrarea și la ieșirea din zonă d. Sa raporteze poziția și direcția aeronavei la intrarea și la ieșirea din zonă c. Sa mențina o ascultare continuă pe frecvența corespunzătoare și sa raporteze poziția și înălțimea aeronavei la intrarea și la ieșirea din zonă 103 / 261 LEG_233. Zburând ziua cu vederea suprafeței din clasa G la 130 noduri sub 3000 ft AMSL, valorile minime VMC sunt: c. Vizibilitate 1500 m, senin d. Vizibilitate 5 km, 1000 m orizontal de nor b. Vizibilitate 1500 m, 1500 ft vertical de nor a. Vizibilitate 5 km, senin 104 / 261 LEG_77. Ce formă are un indicator de direcție de aterizare? a) L b) O săgeată dreaptă c) O săgeată unghiulară d) T 105 / 261 LEG_178. Dacă vi se eliberează o autorizație de control al traficului aerian pe care o considerați nepotrivită, ar trebui: a. Solicitați o autorizație alternativă c. Ignorați autorizația și continuați așa cum ați planificat d. Respectați cât mai mult din autorizație b. Respectați autorizația, chiar dacă nu este adecvata 106 / 261 LEG_203. În zona semnalelor, un steag dreptunghiular verde arborat de pe un stâlp înseamnă: b. Direcția de decolare și aterizare nu coincid neapărat d. Mergeți a. Circuite de stânga c. Circuite de dreapta 107 / 261 LEG_39. Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „C” la sau peste FL 100 pentru o aeronavă care operează sub VFR? d) 8 km b) 5 km a) 1,5 km c) 10 km 108 / 261 LEG_45. Care este scopul regulii semicirculare? b) De a zbura fără un plan de zbor în zonele prescrise publicate în AIP d) De a evita coliziunile prin suspendarea manevrelor de virare c) De a permite urcarea sau coborârea în siguranță într-o configurație de așteptare a) De a a evita coliziunile prin reducerea probabilității de a intalni traficul la aceeași altitudine 109 / 261 LEG_219. Cu o setare de presiune regională selectată pe sub-scala altimetrului, altimetrul va: b. Citi peste altitudinea reală peste nivelul mediu al mării c. Indica cu precizie altitudinea peste nivelul mediu al mării d. Citi sub altitudinea reală deasupra nivelului mediu al mării a. Indica cu precizie înălțimea deasupra solului 110 / 261 LEG_53. Care răspuns este corect în ceea ce privește separarea în spațiul aerian „E”? c) Traficul VFR este separat doar de traficul IFR b) Traficul VFR este separat de traficul VFR și IFR d) Traficul VFR nu este separat de niciun alt trafic a) Traficul IFR este separat doar de traficul VFR 111 / 261 LEG_251. Operator aerian este c. deţinătorul sau proprietarul aeronavei care execută zboruri comerciale a. deţinătorul sau proprietarul aeronavei b. persoana fizică sau juridică angajată în operarea aeronavei 112 / 261 LEG_59. Ce informații sunt furnizate în partea generală (GEN) a AIP? c) Avertismente pentru aviație, spații aeriene și rute ATS, spații aeriene restricționate și periculoase b) Pictograme ale hărții, lista mijloacelor de navigație radio, ora pentru răsăritul și apusul soarelui, taxele aeroportului, taxele pentru controlul traficului aerian a) Cuprins, clasificarea aerodromurilor cu hărți corespunzătoare, diagrame de apropiere, diagrame de taxi, spații aeriene restricționate și periculoase d) Restricții de acces pentru aerodromuri, controlul pasagerilor, cerințe pentru piloți, probe de licență și perioade de valabilitate 113 / 261 LEG_183. Spațiul aerian controlat care se extinde de la suprafața pământului în sus până la o limită superioară specificată este: a. Zona de control d. Căile aeriene c. Zona de trafic aerodrom b. Suprafata de control 114 / 261 LEG_2. Care zonă ar putea fi traversată cu anumite restricții? c) Zona interzisă b) Zona restricționată a) Zona interzisă d) Zona periculoasă 115 / 261 LEG_30. Un piston monomotor și un avion cu turbopropul se apropie unul de celălalt opus la aceeași altitudine.Ce avion trebuie să-și schimbe directia pentru a evita o coliziune? a) Aeronava cu turbopropulsor trebuie să cedeze locul avionului cu un singur motor cu piston b) Ambele aeronave trebuie să-și modifice directia spre stânga d) Aeronava cu un singur motor trebuie să cedeze locul aeronavei cu turbopropulsie c) Ambele aeronave trebuie să își schimbe directia spre dreapta 116 / 261 LEG_138. Condițiile meteorologice vizuale (VMC) minime sunt definite de OACI și exprimate în termeni de: d. Vizibilitate și plafonul de nori a. Vizibilitate, distanță față de nori și plafonul norilor c. Plafonul cu nori și intervalul vizual al pistei b. Vizibilitate 117 / 261 LEG_226. După ce ați depus un plan de zbor, ar trebui să apară o întârziere și după cât timp trebuie trimis un mesaj DLA? d. 2 ore c. 60 minute b. 45 minute a. 30 minute 118 / 261 LEG_149. Pe o zonă de semnal de aerodrom ce înseamnă următorul simbol? b. Aterizați cu precauție c. Planorism în curs la aerodrom d. Direcțiile de aterizare și decolare nu coincid neapărat a. Decolările și aterizările trebuie să fie în aceeași direcție 119 / 261 LEG_81. Cum sunt desemnate două piste paralele? c) Pista din stânga primește sufixul „-1”, pista din dreapta „-2” d) Pista stângă rămâne neschimbată, indicatorul pistei din dreapta este mărit cu 1 a) Pista din stânga primește sufixul „L”, pista din dreapta „R” b) Pista din stânga primește sufixul „L”, pista din dreapta rămâne neschimbată 120 / 261 LEG_87. Care este culoarea luminilor marginilor pistei? a) Roșu b) Alb d) Verde c) Albastru 121 / 261 LEG_144. Dacă depășiți o altă aeronavă, trebuie să modificați cursul: d. La stânga în aer, la stânga pe sol a. La dreapta în aer, la dreapta pe sol b. În stânga în aer, în dreapta pe sol c. În dreapta în aer, în stânga pe sol 122 / 261 LEG_260. Conform codului aerian certificatul de inmatriculare al aeronavei se afla in permanenta la: sediul autoritatilor de certificare sediul Ministerului Transporturilor la bordul aeronavei sediul operatorului aerian 123 / 261 LEG_218. Trebuie depus un plan de zbor pentru orice zbor care va traversa limita FIR UK, dar în care dintre următoarele circumstanțe este recomandabil să depuneți un plan de zbor? b. Pentru orice zbor care solicită un serviciu de soluționare a conflictelor d. Pentru orice zbor la mai mult de 10 nm de linia de coastă a Marii Britanii a. Pentru orice zbor în spațiul aerian controlat c. Pentru orice zbor la mai mult de 5 nm de la coasta Marii Britanii 124 / 261 LEG_225. Doriți să depuneți un plan de zbor pentru un zbor dintr-un aerodrom care nu are un birou de raportare a serviciului de trafic aerian. Dvs ar trebui: c. Când sunteți în aer, contactați radio cu frecvența FIS și înregistrați detaliile a. Când sunteți în aer, sunați la cea mai apropiată unitate radar pentru a înregistra detaliile d. Trimiteți detaliile fie prin telefon, fie prin radio la unitatea centrală desemnată să deservească ca aerodrom de plecare b. Telefonați detaliile la aerodromul de destinație 125 / 261 LEG_32. Vizibilitatea minimă a zborului la 5000 ft MSL în spațiul aerian B pentru zborurile VFR este … b) 3000 m. d) 5000 m. c) 1500 m. a) 8000 m. 126 / 261 LEG_173. O aeronavă care afișează o singură lumină roșie de navigație pe timp de noapte este: b. Incorect d. Un planor sau un balon liber c. Un planor a. O aeronava 127 / 261 LEG_243. Distanţa minimă pe verticală sub cel mai de jos nivel faţă de o cale aeriană publicată, până la care se pot efectua zboruri VFR este: c. 450 m b. 300 m a. 150 m 128 / 261 LEG_215. Când tranzitați un MATZ, poziția verticală a unei aeronave este în mod normal controlată prin referire la: b. QFE la aerodromul militar a. Setarea standard a presiunii 1013 hPa d. Reglarea presiunii regionale c. QNH la aerodromul militar 129 / 261 LEG_13. Valabilitatea unui certificat de examen medical clasa 2 pentru un pilot de 62 de ani este … b) 48 de luni. d) 12 luni. a) 60 de luni. c) 24 de luni. 130 / 261 LEG_103. Luminile de capăt ale pistei sunt: b. Lumini albe fixe care indica in directia pistei a. Lumini rosii care indica in toate directiile c. Lumini intermitente care sunt afisate in toate directiile, alternand rosu si alb d. Lumini rosii in directia pistei 131 / 261 LEG_245. Pentru efectuarea de zboruri VFR în spaţiul aerian de clasă C este necesară depunerea unui plan de zbor? a. se poate depune un plan de zbor sau se poate efectua o informare de trafic VFR c. nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor b. este obligatorie depunerea unui plan de zbor conform reglementărilor aeronautice în vigoare 132 / 261 LEG_6. Care este semnificația abrevierii „ARC”? a) Controlul recurent al navigabilității b) Comitetul de reglementare a spațiului aerian ¨ d) Certificat de examinare a navigabilității c) Criterii de restricționare a spațiului aerian 133 / 261 LEG_47. Un transponder cu capacitatea de a trimite nivelul de presiune curent este … d) transponder aprobat pentru spațiul aerian „B”. a) decodor de presiune. c) transponder cu modul A. b) transponder cu modul C sau S. 134 / 261 LEG_246. Zborul cu o aeronavă ultrausoară neomologată este permis: b. piloţilor împreună cu un pasager – proprietar al aeronavei a. piloţilor proprietari ai aeronavei împreună cu un pasager c. instructorilor cu elevul proprietar al aeronavei aflat în zbor şcoală 135 / 261 LEG_111. Un serviciu de trafic aerian furnizat pentru a oferi sfaturi și informații utile pentru conduita sigură și eficientă a zborului, care poate include informații meteo și activitatea spațiului aerian general, este: a. Serviciu de bază b. Serviciul Trafic c. Serviciu de eliminare a conflictelor d. Serviciul de informare a zborului 136 / 261 LEG_35.Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „C” pentru o aeronavă care operează sub VFR la FL110? d) 8000 m a) 5000 m b) 1500 m c) 3000 m 137 / 261 LEG_86. Un far de aerodrom (ABN) este … a. baliză rotativă instalată pe un aeroport sau aerodrom pentru a indica locația sa către piloții de aeronave de la sol. d. far fix b. baliză rotativă instalată la începutul apropierii finale pentru a indica locația pilotilor de aeronave din aer. c. O baliză rotativă instalată pe un aeroport sau aerodrom pentru a indica locația sa către piloții de aeronave din aer. 138 / 261 LEG_239. Distanţa minimă faţa de nori în zbor VFR este: a. 400 m la şes şi munte c. 300 m la şes şi 400 m în zona deluroasă sau muntoasă b. 1500 m orizontală şi 300 m verticală 139 / 261 LEG_100. La un aerodrom civil terestru, un far de identificare a aerodromului este un: c. Semnalizator alb care aprinde un grup Morse din două litere b. Semnalizator verde care aprinde un grup Morse cu două litere d. Far alternativ verde / alb a. Semnalizator roșu care aprinde un grup Morse din două litere 140 / 261 LEG_194. Pentru a depăși o altă aeronavă în aer trebuie să: b. Schimbați cursul spre dreapta a. Schimbați cursul spre stânga c. Zburați peste sau sub cealaltă aeronavă d. Modificați cursul spre stânga sau spre dreapta 141 / 261 LEG_255. Ce este o aeronavă care utilizează neautorizat spaţiul aerian al României? b. aeronavă militară sau civilă, română sau străină, care execută activităţi de zbor în spaţiul aerian al României fără a avea autorizare în acest sens sau care se abate de la prevederile autorizării primite c. o aeronavă care utilizează o zonă interzisă a. o aeronavă ULM care nu deţine certificat de identificare 142 / 261 LEG_132. Într-o zonă de semnalizare a aerodromului, care este semnificația simbolului următor? a. Aerodromul este închis c. Aerodromul nu este sigur pentru mișcarea aeronavelor și aterizarea este interzisă b. Sandvișurile din cafenea sunt tăiate în sferturi d. Starea zonei de manevră este slabă și piloții trebuie să fie prudenți la aterizare 143 / 261 LEG_105. Când două aeronave converg, cea care are dreptul de trecere trebuie: d. Să mențină viteza, direcția și înălțimea c. Să mențină viteza și direcția b. Să mențină pozitia și înălțimea a. Să mențină viteza și înălțimea 144 / 261 LEG_175. Anexa 2 OACI prevede că pilotul unei aeronave: b. Trebuie să respecte toate instrucțiunile date de ATC d. Se pot abate de la reguli și reglementări numai din motive de siguranță a. Se pot abate de la reguli și reglementări la propria lor discreție și își vor asuma întreaga responsabilitate c. Nu se poate abate niciodată de la reguli și reglementări 145 / 261 LEG_80. Care este semnificația unui semnal luminos roșu constant la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă la sol? c) Reveniți la punctul de plecare d) Opriți b) Eliberați pista de rulare (taxiway) / pista a) Aterizați la acest aeroport și continuați pe platformă 146 / 261 LEG_180. Limitările aprobate în care aeronava este considerată navigabilă sunt conținute în: b. Manualul de operare al pilotului d. Manualul de zbor și pe pancarte și marcaje ale cabinei de pilotaj c. Manualul tehnic al aeronavei a. Documentele de întreținere a aeronavei 147 / 261 LEG_168. În cazul în care decolările și aterizările nu sunt limitate la o pistă. Un pilot care decolează trebuie să se poziționeze astfel încât să lase liber ……. oricarei aeronave care decolează: c. În dreapta pilotului d. În dreapta pilotului, dacă este un model de circuit pe mâna dreaptă b. În stânga pilotului, dacă este un model de circuit standard pe mâna stângă a. În stânga pilotului 148 / 261 LEG_8. O licență de pilot eliberată în conformitate cu anexa OACI 1 este valabilă în … a) țările care au acceptat această licență la cerere. d) țara în care a fost achiziționată licența. c) toate țările OACI. b) țara în care a fost eliberată licența. 149 / 261 LEG_188. Un serviciu de control al traficului aerian este furnizat tuturor aeronavelor. Zborurile IFR sunt separate unele de altele și primesc informații despre trafic cu privire la zborurile VFR. Zborurile VFR primesc informații despre trafic pentru toate celelalte zboruri. Ce clasă de spațiu aerian este descrisă? b. Clasa B d. Clasa D c. Clasa C a. Clasa A 150 / 261 LEG_152. Pentru a zbura pe un zbor internațional, un pilot trebuie să dețină o licență emisă sau redată valabilă de: d. Statul in care a fost înmatriculata aeronaval b. OACI c. Statul în care se află aeronava a. Orice stat contractant 151 / 261 LEG_61. Ce informații sunt furnizate în partea „AD” a AIP? a) Avertismente pentru aviație, spații aeriene și rute ATS, spații aeriene restricționate și periculoase. d) Restricții de acces pentru aerodromuri, control pasageri, cerințe pentru piloți, probe de licență și perioade de valabilitate b) Cuprins, clasificarea aerodromurilor cu hărți corespunzătoare, diagrame de apropiere, diagrame taxi c) Pictograme ale hărții, listă de mijloace de navigație radio, ora pentru răsărit și apus, taxe aeroport, taxe control control trafic aerian 152 / 261 LEG_184. Cu QNH setat pe subscala altimetrului, poziția verticală este raportată ca: d. Elevatie a. Nivelul zborului c. Înălţime b. Altitudine 153 / 261 LEG_248. Zborurile VFR ziua se execută: c. nu se precizează în reglementări b. începând la 30 minute după răsăritul soarelui şi terminând cu 30 minute înainte de apusul soarelui a. între răsăritul şi apusul soarelui 154 / 261 LEG_84. Care identificatori de pistă sunt corecți pentru 2 piste paralele? c) "26" și “26R" a) „06L” și „06R” d) "24" și "25" b) "18" și "18-2" 155 / 261 LEG_83. Ce se indică printr-un model de dungi longitudinale de dimensiuni uniforme dispuse simetric în jurul liniei centrale a pistei? b) Nu aterizați înaintea lor a) În acest moment un ILS coboară și aterizează d) O rulare la sol ar putea fi pornită din această poziție c) Nu aterizați în spatele lor 156 / 261 LEG_116. Pentru a opera echipamente de transmisie radio pe teritoriul unui stat contractant: d. Fie statia de radio, cât și operatorul trebuie să fie autorizați de statul de înmatriculare al aeronavei c. Atât statia de radio, cât și operatorul trebuie să fie autorizați de statul de înmatriculare al aeronavei b. Statia de radio trebuie să fie autorizata de statul de înmatriculare al aeronavei a. Operatorul trebuie să fie autorizat de statul de înmatriculare al aeronavei 157 / 261 LEG_205. Pe un aerodrom, poziția în care un pilot poate raporta ATC sau altei autorități de aerodrom este marcată de: a. O tablă neagră care are un „C” galben b. O tablă roșie care are un „A” alb d. O tablă galbenă care are un „C” negru c. O tablă galbenă care are un „A” negru 158 / 261 LEG_24. Un zbor se numește „zbor vizual”, dacă … b) zborul se efectuează conform regulilor vizuale de zbor. c) vizibilitatea în zbor este mai mare de 5 km. a) vizibilitatea în zbor este mai mare de 8 km. d) zborul se efectuează în condiții meteorologice vizuale. 159 / 261 LEG_29. Care dintre următoarele opțiuni NU este un motiv suficient pentru a zbura sub înălțimea minimă necesară? a) Decolare sau aterizare la un aerodrom b) O apropiere fără aterizare la un aerodrom c) Condiții meteo nefavorabile în vecinătatea unui aerodrom d) Predarea unor obiecte remorcate la un aerodrom 160 / 261 LEG_113. Criteriile pentru zborul VFR din clasele D și E atunci când operează peste 3000 de feet, dar sub 100 de FL, sunt: c. Vizibilitatea zborului la 5 km, 1500 m pe orizontală și 1000 feet pe verticală de nor b. Vizibilitatea zborului la 5 km, 1000 m pe orizontală și 1500 feet pe verticală de nor a. Vizibilitate zbor 8 km, 1500 m orizontal și 1000 feet vertical de nor d. Vizibilitatea zborului la 5 km, liber de nori și la suprafață 161 / 261 LEG_119. În operațiunile de căutare și salvare, ce înseamnă următorul semn „V”: b. Actionez în direcția indicată d. Solicit asistență c. Solicit instrucțiuni a. Solicit asistență medicală 162 / 261 LEG_49. Ce cod transponder ar trebui setat în timpul unei defecțiuni radio fără nicio cerere? a) 7600 d) 7500 c) 7000 b) 7700 163 / 261 LEG_46. Care dintre următoarele opțiuni sunt posibile moduri SSR-Transponder? a) A, C, S c) B, C, V d) B, R, S b) A, C, R 164 / 261 LEG_20. Ce condiție trebuie îndeplinită în timpul unui zbor special VFR? c) Vizibilitate la sol de cel puțin 500 m a) Referință vizuală a solului d) O distanță minimă de nori de 2000 m b) Viteza să nu depășească IAS de 115 kt 165 / 261 LEG_5. Ce valabilitate are „Certificatul de navigabilitate”? d) 12 luni a) 6 luni b) 12 ani c) Nelimitat 166 / 261 LEG_155. Care este definiția „traficului aerian”? d. Toate aeronavele aflate pe zona de manevră sau pe platforma unui aerodrom b. Toate aeronavele aflate în zbor sau pe zona de manevră a unui aerodrom c. Toate aeronavele în zbor sau pe zona de manevră sau pe platforma unui aerodrom a. Toate aeronavele aflate în zbor într-un FIR 167 / 261 LEG_21. Ce trebuie făcut înainte de a intra într-un TMZ? a) Porniți transponderul și activați modul A și C sau modul S c) Porniți transponderul, activați modul A și scoateți „IDENT” b) Solicitați o autorizare înainte de a intra d) Înregistrați un plan de zbor înainte de zbor 168 / 261 LEG_15. Deținerea unui PPL european (A) dă dreptul titularului să … a) acționeze ca pilot pe un zbor comercial atunci când sunt cel mult 4 persoane la bord. d) acționeze ca PIC pe zboruri necomerciale fără despăgubire, precum și pentru a primi despăgubiri ca instructor de zbor. b) acționeze ca pilot în zboruri comerciale și necomerciale cu aeronave cu un singur motor. c) acționeze ca PIC și se poate obține o compensație numai pentru zborurile în aeronave cu un MTOW de maximum 2000 kg. 169 / 261 LEG_244. În România clasele de spaţiu aerian sunt: a. A, C, D, G c. A, C, G b. A, B, C, G 170 / 261 LEG_91. Care este semnificația acestui semn pe un aerodrom? Vezi figura (ALW-011) Atenție, zona de manevră este slabă Aterizarea interzisă pentru o perioadă mai lungă După decolare și înainte de aterizare, toate virajele trebuie făcute la dreapta Zbor cu planorul este în curs 171 / 261 LEG_259. Care este actul normativ specific care reglementează domeniul aeronauticii civile cu aeronave ultrauşoare din România? a. Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului OMTCT nr. 630 din 27.03.2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 265 din 19 aprilie 2007 c. Hotărârea Guvernului nr. 912/2010 pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor în spaţiul aerian naţional, precum şi a condiţiilor în care decolarea şi aterizarea aeronavelor civile se pot efectua şi de pe/pe alte terenuri sau suprafeţe de apă decât aerodromurile certificate b. Ordonanţa Guvernului nr. 27/1997 privind Codul aerian civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare 172 / 261 LEG_148. Pe zona de manevră a aerodromului, o aeronavă converge cu un vehicul care trage o aeronavă. Care trebuie să cedeze? b. Vehiculul tractant d. Cel care îl are pe celălalt în dreapta sa a. Aeronava c. Cel care îl are pe celălalt în stânga sa 173 / 261 LEG_179. Definiția „aerodromului alternativ” este: b. Un aerodrom către care se va indrepta zborul, dacă primul aerodrom de deviere nu este disponibil d. O bază temporară, dacă aerodromul de bază normal este inutilizabil c. Un aerodrom către care se poate indrepta un zbor dacă este imposibil sau nu se recomandă aterizarea la aerodromul de destinație prevăzut a. Un aerodrom, specificat într-un plan de zbor, pentru a fi utilizat în caz de urgență 174 / 261 LEG_261. Conform regulamentului UE 376/2014 urmatoarele evenimente pot reprezenta un risc semnificativ si trebuie raportate: defecte structurale toate probleme de intretinere si reparatie functionarea necorespunzatoare a sistemelor 175 / 261 LEG_40. Termenul „plafon” este definit ca … d) înălțimea bazei celui mai mic strat de nori care acoperă mai mult de jumătate din cer sub 20000 ft. a) altitudinea bazei celui mai mic strat de nori acoperind mai mult de jumătate din cer sub 20000 ft. c) înălțimea bazei celui mai înalt strat de nori care acoperă mai mult de jumătate din cer sub 20000 ft. b) înălțimea bazei celui mai mic strat de nori acoperind mai mult de jumătate din cer sub 10000 ft. 176 / 261 LEG_209. Motivul investigării unui incident este: a. De a afla a cui este vina c. De a stabili răspunderea și prevenirea unor incidente similare d. De a aduna dovezi pentru producătorul de aeronave b. De a preveni accidentele și incidentele 177 / 261 LEG_93. Care este semnificația „DETRESFA”? a) Faza de incertitudine d) Faza de alertă b) Faza de salvare c) Faza de primejdie 178 / 261 LEG_130. Cu excepția cazului în care o autoritate competentă prevede altfel, „Noaptea” este între: b. Sfârșitul amurgului civil al serii și începutul amurgului civil al dimineții a. Sfârșitul amurgului civil dimineața și începutul amurgului civil al serii c. Sfârșitul amurgului civil al serii și sfârșitul amurgului civil al dimineții d. Începutul amurgului civil al dimineții și sfârșitul amurgului civil al serii 179 / 261 LEG_139. Un certificat de navigabilitate va înceta să mai fie valabil: c. În afara statului de înregistrare a. După 5 ani d. Dacă orele fuzelajului depășesc maximul permis într-o perioadă de douăsprezece luni b. Dacă aeronava sau echipamentul acesteia este revizuit, modificat sau reparat într-un mod neaprobat 180 / 261 LEG_247. Zborul cu altă persoană la bord (pasager), alta decât un pilot calificat pentru clasa respectivă de aeronave ultrauşoare sau un elev pilot, este permis: a. proprietarilor sau deţinătorilor de aeronave ultrausoare cu licenţa de pilot în termen de valabilitate b. piloţilor care au acumulat minim 150 ore experienţa de zbor în calitate de pilot comandant c. piloţilor care deţin calificarea respectivă 181 / 261 LEG_3. Unde poate fi găsit tipul de restricție pentru un spațiu aerian restricționat? a) NOTAM d) AIP b) AIC c) Diagrama ICAO 1: 500000 182 / 261 LEG_204. În zona de semnale, un clopoțel alb înseamnă: d. Avioanele trebuie să decoleze pe pista dură c. La sol planorele și avioanele trebuie să evite deplasarea pe suprafețe pavate, metalizate sau dure b. La sol planorele și avioanele trebuie să se deplaseze numai pe suprafețe pavate, metalizate sau dure a. Planorele și avioanele au nevoie de permisiunea ATC pentru a se deplasa pe suprafață 183 / 261 LEG_118. Se consideră că o aeronavă depășește atunci când aeronava mai rapidă inchide cu: a. 20 ° din linia centrală a aeronavei mai lenta b. 90 ° din linia centrală a aeronavei mai lenta d. 45 ° din linia centrală a aeronavei mai lenta c. 70 ° din linia centrală a aeronavei mai lenta 184 / 261 LEG_186. Vârsta minimă la care un student pilot poate efectua un zbor solo este: b. 15 ani a. 16 ani c. 18 ani d. 17 ani 185 / 261 LEG_12. Care sunt cerințele minime, printre altele, pentru a obține o certificare pentru zborurile de noapte VFR? b) Cel puțin 5 ore de zbor suplimentare noaptea, patru dintre ele cu instructor de zbor cu cel puțin 1 oră de zbor în raid plus 5 decolări solo și aterizări complete c) Cel puțin 5 ore de zbor suplimentare noaptea, trei dintre ele cu un instructor de zbor cu cel puțin 1 oră de zbor în raid plus 5 decolări solo și aterizări complete a) Cel puțin 10 ore de zbor suplimentare noaptea, trei dintre ele cu instructor de zbor cu cel puțin 1 oră de zbor în raid plus 5 decolări solo și aterizări complete d) Cel puțin 5 ore de zbor suplimentare noaptea, trei dintre ele cu un instructor de zbor cu cel puțin 1 oră de zbor în raid plus 10 decolări solo și aterizări cu punct complet 186 / 261 LEG_216. Care este diferența dintre aceste două marcaje diferite ale pragului pistei? a. Amândouă sunt praguri permanente.(i) Pragul prealabil nu este adecvat pentru mișcarea aeronavelor și (ii) pragul prealabil poate fi utilizat pentru taxi și decolare, dar nu pentru aterizare. c. Amândouă sunt praguri temporare.(i) Pragul prealabil nu este adecvat pentru mișcarea aeronavelor și (ii) pragul prealabil poate fi utilizat pentru taxi și decolare, dar nu pentru aterizare. b. Amândouă sunt praguri permanente. (i) Pragul prealabil nu este adecvat pentru mișcarea aeronavelor și (ii) pragul prealabil poate fi utilizat. d. Amândouă sunt praguri temporare. (i) Pragul prealabil nu este adecvat pentru mișcarea aeronavelor și (ii) pragul prealabil poate fi utilizat. 187 / 261 LEG_63. Un Pre-Flight Information Bulletin (PIB) este o prezentare a actualului … b) Informații AIP de semnificație operațională pregătite înainte de zbor. d) Informații NOTAM de semnificație operațională pregătite înainte de zbor. a) ¨Informații OACI cu semnificație operațională pregătite după zbor. c) Informații AIC cu semnificație operațională pregătite după zbor. 188 / 261 LEG_163. Traficul VFR în spațiul aerian de clasa D se poate aștepta la: c. Informații despre trafic pentru toate celelalte zboruri b. Informații despre trafic cu privire la zborurile VFR și separarea de aeronavele IFR d. Informații despre trafic cu privire la zborurile IFR și separarea de zborurile VFR a. Separarea de toate celelalte aeronave 189 / 261 LEG_156. Cerința medicală minimă pentru a permite studenților să se pregătească pentru eliberarea EASA ; Partea FCL PPL (A) pentru a zbura solo este: a. Certificat medical clasa 1 b. Certificat medical clasa 2 d. Declarație de la GP c. Certificat medical clasa 3 190 / 261 LEG_150. În conformitate cu EASA Part-FCL, clasa pentru un pilot de aeronava cu un singur motor este valabilă pentru: b. 2 ani c. 3 ani a. 13 luni d. 1 an 191 / 261 LEG_253. Este permis zborul VFR în spaţiul aerian de clasă A? a. da c. cu autorizarea unităţii de trafic aerian respective b. nu 192 / 261 LEG_25. Care este semnificația abrevierii „VMC”? b) Condiții meteorologice variabile c) Condiții meteorologice vizuale a) Condiții de zbor instrumental d) Reguli vizuale de zbor 193 / 261 LEG_140. Un pilot suferă o vătămare semnificativă și nu este apt să funcționeze ca echipaj de zbor. ; Certificatul medical: b. Se consideră suspendat d. Va trebui să fie reînnoit la un tratament medical inițial complet c. Se consideră suspendat dacă pilotul nu este apt să acționeze ca membru al echipajului timp de 20 de zile a. Rămâne curent 194 / 261 LEG_136. Atunci când două aeronave din aer se apropie cu fața în sus sau aproximativ și există pericolul unei coliziuni, fiecare trebuie: c. Modifice direcția spre stânga b. Modifice înălțimea, după caz a. Modifice direcția spre stânga sau spre dreapta, după caz d. Modifice direcția spre dreapta 195 / 261 LEG_4. Care este statutul regulilor și procedurilor create de EASA? ; (de ex. Part-SFCL, Part-MED) b) Numai după o ratificare de către fiecare stat membru al UE, acestea sunt obligatorii din punct de vedere juridic a) Au același statut ca și anexele OACI d) Acestea fac parte din regulamentul UE și sunt obligatorii din punct de vedere juridic pentru toate statele membre ale UE c) Nu sunt obligatorii din punct de vedere juridic, ci servesc doar ca ghid 196 / 261 LEG_221. Cu excepția cazului în care zboară în spațiul aerian controlat în conformitate cu instrucțiunile ATC, pilotul unei aeronave care urmează o caracteristică de linie, cum ar fi un drum, o cale ferată sau o coastă, ar trebui: b. Să zboare acestea fiind in dreapta aeronavei c. Să zboare direct deasupra acestora d. Să le mențină pe acestea în câmpul vizual, dar să zboare în ambele părți convenabile a. Să zboare acestea fiind in stânga avionului 197 / 261 LEG_231. Care dintre următoarele ar constitui un accident aerian? b. O anvelopă principală explodează la decolare c. Un inginer care poziționează aeronava la un hangar de taxiuri într-o clădire și provoacă pagube mari aeronavei a. O persoană este ușor rănită de un panou care cade de pe un avion în zbor d. Pilotul a fost forțat să renunțe și aeronava s-a scufundat 198 / 261 LEG_176. Un pilot interceptat de o altă aeronavă ar trebui să încerce să stabilească contactul cu aeronava de interceptare pe: d. Frecvența celui mai apropiat aerodrom c. 121,5 MHz b. Cea mai apropiată frecvență FIS a. Frecvența utilizată în prezent 199 / 261 LEG_50. Ce cod de transponder trebuie setat nesolicitat în timpul unei urgențe? a) 7600 d) 7500 c) 7700 b) 7000 200 / 261 LEG_195. Timpul de zbor necesar pentru acordarea unei licențe sau a unei calificări: c. Trebuie să fie realizat într-o aeronavă din aceeași categorie pentru care se solicită licența sau calificarea b. Poate fi realizat în orice aeronavă cu un C valabil de A d. Poate fi realizat într-o categorie diferită de aeronave pentru care se solicită licența sau calificarea a. Poate fi realizat în orice aeronavă considerată navigabilă, de exemplu, aeronava „Permis de a zbura” 201 / 261 LEG_109. Cursa de decolare disponibilă (TORA) poate fi descrisă ca: b. Lungimea pistei c. O parte a pistei declarată adecvată pentru cursa la sol a unui avion care decolează plus orice drum liber asociat d. O parte a pistei declarată adecvată pentru cursa la sol a unui avion care decolează a. Lungimea drumului liber și a stației 202 / 261 LEG_232. Pe zona de manevră a aerodromului, o aeronavă converge cu un vehicul care tractează o aeronavă. Care trebuie să cedeze prioritatea? c. Cel care îl are pe celălalt în stânga d. Cel care îl are pe celălalt în dreapta sa b. Aeronava a. Vehiculul tractant 203 / 261 LEG_181. Zburați în timpul zilei in preajma suprafeței din clasa G la 130 de noduri sub 3000 ft AMSL, valorile minime VMC sunt: a. Vizibilitate 1500 m, senin d. Vizibilitate 5 km, 1000 m orizontal de nor b. Vizibilitate 5 km, senin c. Vizibilitate 1500 m, 1500 ft vertical de nor 204 / 261 LEG_9. Care este subiectul anexei 1 OACI? d) Operarea aeronavelor b) Licențierea echipajului de zbor a) Servicii de trafic aerian c) Reglementările aeriene 205 / 261 LEG_254. Cine organizează şi execută serviciul poliţie aeriană în România? a. structurile militare specializate ale Alianţei NATO b. Ministerul Administraţiei şi Internelor c. Ministerul Apărării Naţionale 206 / 261 LEG_19. Ce trebuie luat în considerare atunci când introduceți un RMZ? c) Transponderul trebuie să fie pornit în modul C și să indice 7000 b) Obținerea unei autorizații de la autoritatea aeriană locală d) Obținerea unei autorizații de intrare în această zonă a) Monitorizarea permanentă a radioului și, dacă este posibil, de a stabili un contact radio 207 / 261 LEG_235. Care este diferența dintre o zonă de control și o suprafață de control? d. Suprafețele de control se extind între două niveluri specificate, zonele de control se extind de la suprafață în sus până la o limită superioară specificată b. Un pilot necesită un permis ATC pentru a tranzita printr-o suprafață de control a. Suprafețele de control sunt întotdeauna spațiu aerian de clasă A, zonele de control pot fi alte clase c. Suprafețele de control se extind de la suprafață în sus până la o limită superioară specificată, zonele de control se extind între două niveluri specificate. 208 / 261 LEG_51. Ce serviciu de trafic aerian este responsabil pentru desfășurarea în siguranță a zborurilor? a) ALR (serviciu de alertă) c) ATC (control al traficului aerian) b) FIS (serviciu de informare a zborului) d) AIS (serviciu de informații aeronautice) 209 / 261 LEG_129. Poziția verticală a unei aeronave atunci când este măsurată de la nivelul mediu al mării este: b. Raportata ca „altitudine”, iar subscala este setată la QNH c. Raportata ca „înălțime”, iar subscala este setată la QNH d. Raportata ca „altitudine”, iar subscala este setată la 1013,2 hPa a. Raportata ca „înălțime”, iar subscala este setată la OPRIT 210 / 261 LEG_114. OACI recunoaște că, în ceea ce privește suveranitatea spațiului aerian, fiecare stat contractant: a. Împărtășește suveranitatea cu orice vecini care au o frontieră terestră c. Trebuie să ajungă la un acord regional cu privire la suveranitatea spațiului aerian b. Are suveranitate completă asupra spațiului aerian de deasupra teritoriului său d. Nu are dreptul la suveranitate asupra spațiului aerian de deasupra teritoriului său 211 / 261 LEG_171. Conform condițiilor Convenției de la Chicago, un C din A emis într-un stat contractant va fi recunoscut ca valid de către un alt stat contractant dacă: a. Ambii sunt membri ai UE b. Există un acord bilateral între state d. C de A este actual c. C de A este emis în conformitate cu standardele și cerințele OACI 212 / 261 LEG_237. Scopul unui serviciu de bază este: a. Să separe aeronavele în afara spațiului aerian controlat b. Să furnizeze informații utile pentru conduita sigură și eficientă a zborului c. Să dea avertismente privind traficul folosind informații derivate din radar, dar evitarea unui astfel de trafic este responsabilitatea pilotului d. Să soluționeze conflictele aeronavelor în afara spațiului aerian controlat, dar evitarea unui astfel de trafic este responsabilitatea pilotului 213 / 261 LEG_102. Codul transponderului utilizat pentru a indica o defecțiune radio este: b. 7600 c. 7500 a. 7700 d. 7000 214 / 261 LEG_79. În ce mod ar trebui ca un pilot să confirme semnalele luminoase primite în zbor? a) Setați câteva modificări ale RPM b) Setați câteva modificări ale direcției d) Sețați câteva modificări rapide de sol c) Mișcați aripile (în timpul zilei) 215 / 261 LEG_256. În cazul imposibilităţii stabilirii legăturilor radio cu aeronava care utilizează neautorizat spaţiul aerian al României cum se procedează? a. aeronava se interceptează cu aeronave militare b. se caută alte mijloace de a comunica cu aceasta c. nu se ia nicio măsură în cazul în care zborul aeronavei respective se efectuează în spaţiul aerian de clasă G 216 / 261 LEG_206. Cu excepția elicopterelor sau atunci când aeronavele decolează sau aterizează pe un aerodrom autorizat sau guvernamental, nu trebuie să zburați peste zona aglomerată a oricărui oraș, localitate sau așezare sub o înălțime care ar permite aeronavei: d. Să stea departe de zona aglomerată în cazul unei defecțiuni a unității de alimentare sau sub 1000 ft deasupra celui mai înalt obstacol fix, la 5 nm de aeronavă. Oricare ar fi mai mare. b. Să stați în siguranță în zona aglomerată sau sub 1000 ft deasupra celui mai înalt obstacol fix din interior 600 m de aeronavă. Oricare ar fi mai mare. a. Să stea departe de zona aglomerată în cazul unei defecțiuni a unității de alimentare sau sub 1000 ft deasupra celui mai înalt obstacol fix, la 600 m de aeronavă. Oricare ar fi mai mare. c. Să stați în siguranță în zona aglomerată sau sub 1000 ft deasupra celui mai înalt obstacol fix, la 5 nm de aeronavă. Oricare ar fi mai mare. 217 / 261 LEG_16. Care este vârsta minimă pentru a începe un antrenament de pilot privat la o școală de zbor? c) 21 de ani d) 18 ani b) 17 ani a) 16 ani 218 / 261 LEG_146. Cu setarea standard a presiunii (1013,2 hectopascali) setată pe sub-scala altimetrului, poziția verticală a aeronavei este denumită: c. Elevatie a. Înălţime d. Altitudine b. Nivelul zborului 219 / 261 LEG_141. Care este definiția „Pilotul Comandant”? b. Persoana care autorizează zborul a. Persoana care piloteaza aeronava d. Pilotul responsabil de manevrarea și siguranța aeronavei c. Cel mai experimentat pilot din avion 220 / 261 LEG_185. O zonă desemnată pe un aerodrom prevăzută pentru parcarea aeronavelor, realimentarea și încărcarea și descărcarea pasagerilor sau a marfii este: d. Terminal c. Platforma b. Zona de mișcare a. Zona de manevră 221 / 261 LEG_89. Ce este afișat pe semnul tipărit? Vezi figura (ALW-019) d) Poziția de parcare A b) Partea A a pistei a) Punctul A pe o cale de rulare c) Calea de rulare A 222 / 261 LEG_43. Altimetrul este comutat de la QNH local la 1013,25 hPa … d) când coborâți sub FL 100. b) la 4000 ft. c) când urcați deasupra altitudinii de tranziție. a) la o înălțime decisa 223 / 261 LEG_31. Ce distanțe față de nori trebuie menținute în timpul unui zbor VFR în spațiile aeriene C, D și E? d) 1000 m pe orizontală, 300 m pe verticală c) 1000 m orizontal, 1500 ft vertical a) 1500 m pe orizontală, 1000 ft pe verticală b) 1500 m pe orizontală, 1000 m pe verticală 224 / 261 LEG_198. Fiecare stat este de acord în temeiul Convenției de la Chicago că: c. Numai aeronavele angajate în servicii programate pot efectua zboruri către sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă b. Toate aeronavele, altele decât cele cu servicii regulate, pot efectua zboruri pe teritoriul său sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă d. Toate aeronavele altor state contractante pot traversa teritoriul său, cu condiția ca o singură aterizare să se facă în statul în cauză a. Toate aeronavele, inclusiv cele cu servicii programate, pot efectua zboruri pe teritoriul său sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă 225 / 261 LEG_190. Deținătorului unui PPL (A) i se acordă privilegiul de a acționa ca pilot comandant sau copilot al oricărui avion: a. angajat pe zboruri fără venituri pentru care pilotul este certificat corespunzător d. pentru angajare și recompensă sau plăcere b. angajat pe zboruri cu venituri pentru care pilotul este certificat corespunzător c. numai pentru plăcere 226 / 261 LEG_88. Care este culoarea luminilor de capăt ale pistei? d) Verde b) Alb a) Roșu c) Albastru 227 / 261 LEG_82. Potrivit OACI Anexa 14, care este marcajul color al unei piste? b) Alb c) Galben a) albastru d) Verde 228 / 261 LEG_134. Un PPL Part-FCL este valabil pentru o perioadă maximă de: a. Pe viata c. 24 luni b. 48 luni d. 12 luni 229 / 261 LEG_94. Cine oferă serviciul de căutare și salvare? a) Numai organizațiile militare b) Organizații internaționale aprobate d) Atât organizațiile militare, cât și cele civile c) Numai organizații civile 230 / 261 LEG_65. Termenul „pistă” este definit ca … a) zonă rotundă pe un aerodrom pregătit pentru aterizarea și decolarea aeronavei. d) zonă dreptunghiulară pe un aerodrom terestru pregătit pentru aterizarea și decolarea elicopterelor. c) zonă dreptunghiulară pe un aerodrom terestru sau acvatic pregătit pentru aterizarea și decolarea aeronavelor. b) zonă dreptunghiulară pe un aerodrom terestru pregătit pentru aterizarea și decolarea aeronavelor. 231 / 261 LEG_154. Altitudinea de tranziție este: a. 3000 feet AMSL c. Altitudinea la și sub care poziția verticală este controlată prin referire la QNH b. Altitudinea peste care poziția verticală este controlată prin referire la SPS d. Un nivel sub care trebuie utilizat QNH și este publicat în UK AIP (AD) 232 / 261 LEG_143. O serie de flash-uri albe direcționate de la un aerodrom către o aeronavă în zbor înseamnă: c. Aterizați la acest aerodrom după ce ați primit o lumină verde constantă b. Eliberat pentru aterizare d. Nu aterizați, aerodrom închis a. Lăsați loc altor aeronave și continuați să circulați 233 / 261 LEG_189. Timpul minim de zbor necesar pentru emiterea unui EASA Part-FCL PPL (A) este: b. 30 de ore a. 25 de ore d. 45 de ore c. 35 de ore 234 / 261 LEG_223. Reglementările aeronautice din Marea Britanie se aplică: d. Tuturor avioanelor înregistrate în Regatul Unit când zboară în spațiul aerian al unui alt stat contractant al UE a. Tuturor avioanelor înregistrate în Marea Britanie c. Numai aeronavelor înregistrate în Marea Britanie când zboară în Marea Britanie b. Tuturor aeronavelor din Marea Britanie și tuturor aeronavelor înregistrate din Marea Britanie oriunde s-ar afla 235 / 261 LEG_177. ATC nu a alocat un ordin de apropiere, dacă două sau mai multe aeronave se află la apropierea finală, care are dreptul de trecere? d. Cel cu cea mai mare viteză de apropiere a. Cel mai apropiat de pistă c. Cel cu cea mai mare altitudine b. Cel de la altitudinea mai mică 236 / 261 LEG_165. Într-o zonă de aerodrom semnalizat, un pătrat roșu cu o singură bandă diagonală galbenă înseamnă: d. Starea zonei de manevră este slabă și piloții trebuie să fie prudenți la aterizare c. Sandvișurile din cafenea sunt tăiate în jumătate b. Aterizarea este interzisă, aerodromul nu este sigur pentru mișcarea aeronavelor a. Aerodromul este închis 237 / 261 LEG_121. Un serviciu de informații de zbor la un aerodrom oferă: b. Informații utile pentru conduita sigură și eficientă a zborului într-un CTR c. Instrucțiuni și sfaturi pentru aeronavele din ATZ a. Informații utile pentru conduita sigură și eficientă a zborului în interiorul unui ATZ d. Autorizații pentru a opera în cadrul unui ATZ 238 / 261 LEG_224. Când nu se pot face abateri de la regulile aeriene din Marea Britanie și de la dispozițiile ANO? b. Când zburați în afara granițelor britanice FIR d. Când respectați o instrucțiune ATC a. Când se dorește accelerarea pe o rută în orice moment c. Când evitați pericolul imediat sau pentru a respecta legislația unei alte țări pe al cărei spațiu aerian zboară aeronava 239 / 261 LEG_182. Sub rezerva oricăror cerințe suplimentare prescrise de autoritatea competentă, OACI cere ca toate aeronavele operate cu zboruri VFR să fie echipate cu cel puțin: a. Indicator de atitudine, altimetru de presiune sensibil, indicator de timp precis d. Busolă magnetică, indicator de atitudine, indicator de viteză b. Busolă magnetică, indicator de atitudine, altimetru sensibil de presiune c. Busolă magnetică, indicator de timp precis, indicator de viteză și altimetru de presiune sensibil 240 / 261 LEG_120. O lumină roșie constant direcționată de la un aerodrom către o aeronavă în zbor înseamnă: a. Lăsați loc altor aeronave și continuați să circulați b. Aerodromul nu este disponibil pentru aterizare d. Poziționati-va în direcția vântului c. Așteptați permisiunea de aterizare 241 / 261 LEG_60. Care sunt diferitele părți ale publicației de informații aeronautice (AIP)? GEN, AGA, COM GEN, MET, RAC GEN, COM, MET GEN, ENR, AD 242 / 261 LEG_56. Care este expresia corectă în ceea ce privește turbulența de siaj pentru a indica faptul că o aeronavă ușoară urmărește o aeronavă cu o categorie mai mare de turbulență de siaj? d) Atenție turbulența de siaj c) Atenție apa propulsie a) Pericol explozie motor b) Aveți grijă vânturi de turbulență 243 / 261 LEG_222. În zona semnalului aerodromului, o bilă neagră suspendată de un stâlp are aceeași semnificație ca și care dintre următoarele semnale? a. Un pătrat roșu cu o cruce galbenă c. Un „T” alb cu un disc alb în capul „T” în linie cu arborele b. Un „T” alb d. Un pătrat roșu cu o bandă diagonală galbenă 244 / 261 LEG_211. Cine este responsabil pentru începerea anchetei asupra unui accident de avion? d. Poliția locală a. Autoritatea statului în care s-a produs accidentul b. Departamentul de investigații al EASA c. Proprietarul sau operatorul aeronavei 245 / 261 LEG_95. Cum poate un pilot să confirme un semnal de căutare și salvare la sol în zbor? a) Mișcați aripile d) Extindeți și retrageți flapsurile de aterizare de mai multe ori b) Schimbați direcția în ambele sensuri de mai multe ori c) Zburați în zbor parabolic de mai multe ori 246 / 261 LEG_73. Care este semnificația unui semnal luminos verde constant la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă în zbor? d) Aeroport nesigur, nu aterizați a) Lăsați loc altor aeronave și continuați să circulați c) Întoarcere pentru aterizare, urmată de verde constant la momentul potrivit b) Liber pentru aterizare 247 / 261 LEG_76. Care este semnificația unui semnal luminos verde intermitent la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă la sol? d) Eliberat pentru decolare b) Reveniți la punctul de plecare c) Aterizați la acest aeroport și continuați pe platformă a) Liber pentru taxi 248 / 261 LEG_10. Care este perioada de valabilitate a unei licențe de pilot privat (PPL)? b) 24 de luni a) Nelimitat d) 60 de luni c) 48 de luni 249 / 261 LEG_117. OACI cere ca certificatul de înregistrare: d. Nu este necesar pe zborurile interne, dar trebuie sa fie purtat pe zborurile internationale a. Sa fie păstrat într-un loc sigur de către compania care operează c. Sa fie purtat in zborurile care nu se termina la aerodromul de plecare b. Sa fie purtat in toate zborurile 250 / 261 LEG_67. Ce înseamnă starea raportată a pistei „WET”? a) Unele pete de apă sunt vizibile c) O mare parte a suprafeței pistei este inundată b) Suprafața pistei este îmbibată, dar nu există pete semnificative de apă stătută d) Pe pistă nu există apă, gheață sau zăpadă 251 / 261 LEG_62. NOTAM-ul afișat este valabil până la … ; A1024 / 13 A) LOWW B) 1305211200 C) 1305211400 ; E) STOCKERAU VOR STO 113,00 INUTILIZABIL. d) 21/05/2014 13:00 UTC. c) 13/05/2013 12:00 UTC. a) 21/05/2013 14:00 UTC. b) 13/10/2013 00:00 UTC. 252 / 261 LEG_99. OACI recomandă ca culoarea utilizată pentru marcajele pe pistă să fie: a. Alb c. Galben sau alb b. Portocaliu d. Galben 253 / 261 LEG_213. Un PPL fără calificare suplimentară primește un serviciu de soluționare a conflictelor, ATC instruind pilotul să urce la altitudinea de 4.000 de picioare. Respectarea acestei instrucțiuni ar însemna ca pilotul să intre în nori. Pilotul ar trebui: a. Să mențină nivelul actual și să avertizeze operatorul că menține nivelul actual d. Să ignore instrucțiunile c. Să respecte instrucțiunile și să zboare pe baza instrumentelor b. Să recunoască instrucțiunile, dar să nu le respecte 254 / 261 LEG_227. Un medicament Part-Med Clasa 2 este valabil pentru: b. 60 de luni până când titularul licenței atinge vârsta de 50 de ani a. 24 de luni după ce titularul licenței împlinește vârsta de 50 de ani c. 60 de luni până când titularul licenței atinge vârsta de 40 de ani d. 24 de luni până când titularul licenței atinge vârsta de 40 de ani 255 / 261 LEG_70. Cum se poate seta un indicator de direcție a vântului pentru o vizibilitate mai bună? ¨ a) Indicatorul de direcție a vântului poate fi montat deasupra turnului de control. c) Indicatorul direcției vântului ar putea fi înconjurat de un cerc alb. b) Indicatorul direcției vântului ar putea fi realizat din materiale verzi. d) Indicatorul de direcție a vântului ar putea fi amplasat pe o suprafață mare și neagră. 256 / 261 LEG_22. Care este semnificația unei zone marcate ca „TMZ”? a) Zona de gestionare a transporturilor c) Zona de gestionare a traficului d) Zona obligatorie a transponderului b) Zona de motociclist turistic 257 / 261 LEG_236. O lumină roșie intermitentă direcționată de la un aerodrom către o aeronavă în zbor înseamnă: a. Nu aterizați. Lasă loc altor aeronave și continuă să circule c. Așteptați permisiunea de aterizare b. Nu aterizați. Aerodrom închis d. Poziționează în direcția vântului 258 / 261 LEG_57. Care dintre următoarele opțiuni indică un raport de poziție corect? c) DEABC, "N", 2500 ft b) DEABC peste "N" în FL 2500 ft d) DEABC peste „N” la 35 a) DEABC atingând „N” 259 / 261 LEG_125. Pentru a transporta pasageri, pilotul comandant trebuie să fi făcut, ca singurul manipulator al comenzilor, cel puțin: a. Trei decolări și aterizări în același tip sau clasă de avion pe care l-a pilotat în ultimele 90 de zile c. Trei decolări și aterizări în ultimele 90 de zile d. O decolare și aterizare în același tip sau clasă de avion pe care l-a pilotat în ultimele 30 de zile b. O decolare și aterizare în același tip sau clasă de avion pe care l-a pilotat in ultimele 28 de zile 260 / 261 LEG_106. Un serviciu de alertă este: d. Un serviciu furnizat pentru a notifica organizațiile corespunzătoare ale aeronavelor care au nevoie de navigație asistenţa c. O rețea de stații civile și militare b. Un serviciu furnizat pentru a notifica organizațiile corespunzătoare ale aeronavelor care au nevoie de ajutor de căutare și salvare și pentru a asista astfel de organizații, după cum este necesar a. Un departament specializat în D și D. 261 / 261 LEG_193. Pentru a depăși o altă aeronavă la sol trebuie (UK): b. Schimbați cursul spre dreapta d. Modificați cursul spre stânga sau spre dreapta c. Nu depășiți, dar așteptați ca avionul din față să accelereze a. Schimbați cursul spre stânga Your score is 0% Restart quiz